2109
بهترین حالت خواب بعد از سزارین

بهترین حالت خواب بعد از سزارین

1397/12/13 بازدید13471

نی نی سایت: بهترین  حالت خواب بعد از سزارین چگونه است؟ اینکه هم راحت خوابتان ببرد و هم به خاطر بخیه ها دردی نکشید. خواب صحیح بعد از زایمان سزارین فشار یا تنش را در محل عمل جراحی کم می کند.

به پشت بخوابید

به پشت خوابیدن موقعیت مناسبی برای روزها و هفته‌ های اول بعد از سزارین است. وقتی که به پشت بخوابید، هیچ فشاری روی محل بخیه ها وارد نمی شود. برای راحتی بیشتر هم می توانید یک بالش زیر زانو قرار بدهید.

روی پهلو بخوابید

وقتی روی پهلو بخوابید هیچ فشاری روی محل بخیه ها و بریدگی شکم وارد نمی شود و هنگام بیرون رفتن از تخت‌ خواب، درد کمتری را تجربه می کنید. به گزارش دکتر سلام خوابیدن روی پهلوی چپ به ایجاد جریان خون بهینه کمک می ‌کند و گوارش را بهبود می ‌بخشد.

بالاتنه را بالا بدهید

در این پوزیشن می توانید چند بالش را به عنوان تکیه گاه بالاتنه خود قرار دهید، تا کل بدن بالا بیاید. این کار به تنفس بهتر کمک می ‌کند و خوابیدن آسان می شود. به خصوص اگر مشکل وقفه تنفسی در خواب دارید این موقعیت خیلی مفید است. اگر از بالا بردن تمام بدن راحت نیستید، از بالش هایی در بین زانوها و زیر باسن استفاده کنید.

عمودی بخوابید

اگر خوابیدن روی پشت و پهلو برایتان سخت است؛ می ‌توانید خوابیدن در موقعیت نشسته بر روی یک کاناپه یا صندلی به همراه چندین بالش به منظور تکیه دادن به آن ها را امتحان کنید. این یک موقعیت خواب موقتی است، اما زمان شیردهی یا وقتی از خواب بیدار می شوید، کارتان را آسان تر می ‌کند.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
9661 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

6 روز پیش
|
7041 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

3 هفته پیش
|
15202 بازدید