2709
اهدای خون را در آخرین ماه سال هم فراموش نکنید

اهدای خون را در آخرین ماه سال هم فراموش نکنید

1397/12/01 بازدید170
نی نی سایت به نقل از مهر: ظاهرا با رسیدن به آخرین ماه سال و افزایش ترافیک، خانه تکانی، خرید عید و ... توجه به فعالیت‌هایی مثل اهدای خون کمتر می‌شود.

علی اکبر پورفتح اله، مدیرعامل سازمان انتقال خون در همین راستا گفته است: «در آخرین ماه سال مراجعه اهداکنندگان خون کاهش می‌یابد. تدارک سال جدید، اولویت اهدای خون را به تعویق می‌اندازد اما افراد نباید فراموش کنند که نیاز به خون و فرآورده‌های خونی همیشگی است و عمر فرآورده‌های خونی کوتاه است، بنابراین سازمان انتقال خون همیشه چشم به راه همراهی اهداکنندگان خون است».‌

کاهش اهدای خون در آخرین ماه سال

به گفته پورفتح اله، در ماه آخر سال نه تنها نیاز به اهدای خون و فرآورده‌هایش کم نمی‌شود که حتی افزایش می‌یابد چراکه مبتلایان به تالاسمی که از مصرف کنندگان دائمی خون هستند، ترجیح می‌دهند تزریق منظم خون خود را قبل از روزهای پایان سال و تعطیلات نوروز انجام دهند.
 
کاهش اهدای خون در آخرین ماه سال

مدیرعامل سازمان انتقال خون در مورد افزایش نیاز به اهدای خون در آخرین ماه سال ادامه داد: «همچنین در اسفند ماه تعداد اعمال جراحی افزایش می‌یابد و در هفته آخر اسفندماه که منتهی به تعطیلات نوروزی است، وضعیت این بیماران باید پایدار شده و مرخص شوند.»

ناگفته نماند که با آغاز سفرهای نوروزی در روزهای پایانی سال و میزان تصادفات، نیاز به خون بیشتر می‌شود و این سازمان مجبور است قبل از پایان سال برای افزایش ذخیره خون و فرآورده‌هایش اقدام کند.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

2 هفته پیش
|
14673 بازدید

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

3 روز پیش
|
4590 بازدید

عید سعید فطر مبارک

نوشته

6 روز پیش
|
3805 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

3 روز پیش
|
3331 بازدید