2109
بی‌بی‌کرم، پوشاننده‌ی جذابِ بی‌ضرر !

بی‌بی‌کرم، پوشاننده‌ی جذابِ بی‌ضرر !

1397/12/01 بازدید4019

این روزها نام “BB Cream را خیلی می‌شنویم و در تمام ویدیوهای آموزشی آرایشی می‌بینیم که از آن استفاده می‌کنند. بی‌بی کرم را در واقع می‌توان با ضد آفتاب های رنگی (حاوی کرم پودر) مقایسه کرد Beauty Balm که به اختصار BB نامیده می‌شود دارای خواص پوشانندگی (Coverage)و هماهنگی با رنگ پوست (Correction) می‌باشد و در نهایت بافت شفاف و یکدستی به پوست شما می‌دهد. این کرم در واقع ترکیبی از چند محصول در یک محصول است؛ تلفیقی از کرم مرطوب کننده، پرایمر (پایه آرایش)، ضد آفتاب، کرم پودر و کانسیلر. همان‌طور که می‌دانید مرطوب‌کننده‌های رنگی، در واقع مرطوب‌کننده‌هایی هستند که میزان اندکی رنگ و پوشش‌دهی دارند و کرم بی‌بی از نظر پوشش‌دهی مانند کرم پودر عمل نمی‌کند، فقط در جهت آبرسانی و درخشان یا مات‌کردن پوست به کار می‌روند و شما می‌توانید بی‌بی کرم مناسب با رنگ پوست خودتان را پیدا کنید. در واقع ایده‌ی ساخت بی‌بی کرم، تولید محصولی بوده است که شما پس از شست‌و‌شوی صورت تنها با استفاده از آن همه نیاز‌های پوست‌تان را به صورت همزمان رفع کنید. در واقع با استفاده از بی‌بی کرم مراحل پاکسازی و آرایش پوست از 7 تا 8 مرحله به 2 تا 3 مرحله کاهش می‌یابد.

این محصول دارای قدرت پوشش‌دهی و کاور خوبی برای پنهان‌کردن لک‌ها و کک‌مک های موجود در صورت است، درست مانند یک کرم پودر، با این تفاوت که بافت بسیار نرم و سبکی مانند کرم‌های مرطوب‌کننده را دارد که دارای خاصیت آبرسان و حفظ رطوبت پوست می‌باشند همچنین بی‌بی‌کرم‌ها حاوی SPF بوده و تا حدودی از پوست در برابر نور خورشید محافظت می‌کنند و در آخر با افزودن کلاژن و آنتی‌اکسیدان‌ها به آن‌ها نوعی امکان ضدپیری و ترمیم چین و چروک‌ها را هم انجام می‌دهند و همچنین عناصری مانند اسید هیالورونیک برای رطوبت‌دهی به پوست و یا ویتامین C و ویتامین B هم در ترکیب این کرم یافت می‌شود.

عوامل موثر در انتخاب بی‌بی کرم:

- فاکتور اول: نوع پوست

انواع پوست صورت نیازهای متفاوتی دارند اگر پوست خشک دارید به دنبال بی‌بی کرم تغذیه کننده پوست یا آبرسان بگردید (Nourishing And Hydrating) که دارای فرمول نرم‌کننده باشد. یک کرم بی‌بی خوب می‌تواند رطوبت مورد نیاز پوست شما را در زیر مواد آرایشی حفظ کند و پس از استفاده پوست شما را نرم و شفاف جلوه می‌دهد.

اگر شما پوست چرب یا پوست ترکیبی (مختلط) دارید، باید به دنبال کرم پودر، کرم ضد آفتاب و البته بی‌بی کرم مخصوصی باشید که میزان تولید چربی پوست را کنترل کند و مات باشد. محصولات بدون چربی (Oil Free) برای پوست شما ایده‌آل است. بی‌بی کرم بدون چربی از براق‌شدن پوست جلوگیری می‌کند و ظاهری مات به پوست شما می‌دهد؛ جوش صورت و منافذ بزرگ پوست را می‌پوشاند و رنگ پوست را همسان می‌کند.

- فاکتور دوم: SPF

اکثر بی‌بی کرم‌ها دارای SPF هستند. این ویژگی باعث می‌شود که از پوست شما در برابر آفتاب محافظت و از عوارض خورشید برای سلول‌های پوست جلوگیری کند؛ در عین حال که نواقص پوست را هم می‌پوشاند. اگر پوست روشن دارید BB Cream SPF 30 به بالا برای شما مناسب است و کسانی که پوست تیره‌تر دارند می‌توانند از BB Cream SPF 15 استفاده کنند تا از پیری پوست به علت تابش خورشید جلوگیری شود.

محتویات درمانی بی‌بی‌کرم‌ها:

1) ترکیبات آنتی ایجینگ و ضد‌پیری نظیر پپتید ها و آنتی‌اکسیدان هایی نظیر ویتامین سی، ویتامین A و ویتامین E

2) ترکیبات مرطوب کننده‌ای نظیر هیالورونیک اسید و گلیسرین

3) ترکیباتی نظیر آربوتین و لیکوریس که به یکنواخت‌شدن سطح پوست کمک می‌کنند.

4) ترکیبات منعکس‌کننده نور که به پوست خواص درخشان کننده‌ای می‌بخشد.

5) ترکیباتی بر پایه سیلیکون نظیر دایمتیکون، که سطح پوست را صاف کرده و پایه مناسبی برای آرایش محسوب می‌گردد.

طرز استفاده از بی‌بی‌کرم:

برای پخش بی‌بی‌کرم‌ها بر روی سطح صورت بهتر است که از براش آرایشی کمک بگیریم، با این وسیله بی‌بی کرم به خوبی روی پوست پخش می‌شود و مواد آرایشی بعدی خیلی بهتر روی پوست قرار می‌گیرند. هم‌چنین از انتقال باکتری‌ها، چربی و آلودگی‌ها از روی دست و زیر ناخن جلوگیری می‌کند. اما بهتر است که حتما براش را به طور هفتگی تمیز کنید. این کار تاثیر زیادی در جلوگیری از جوش صورت و چرب‌شدن پوست دارد.­

شرکت پوپا میلانو ایتالیا یکی از تولیدکنندگان برتر محصولات بی‌بی‌کرم در جهان می‌باشد که محصولات این شرکت در وب سایت وایا شاپ به فروش می‌رسد.

محصولات مشابه بی‌بی کرم و خواص آنها:

کرم سی‌سی CC CREAM

تفاوت بی‌بی کرم با سی‌سی کرم در عملکرد اصلی آن‌ها است. CC Cream مخفف "Color Correcting" است و برای یکسان‌کردن رنگ پوست استفاده می‌شود. برای پوشاندن تفاوت رنگ پوست در قسمت‌های مختلف صورت که به دلیل لک، آفتاب گرفتن یا عوامل دیگر به وجود آمده می‌توانید از سی‌سی کرم استفاده کنید.

این دسته از کرم‌ها از ابتدا مورد علاقه‌ی آرایشگران حرفه‌ای جهت آرایش عروس قرار گرفتند، همان‌طور که می‌دانیم در گریم و میکاپ یک سری قواعد کلی برای تصحیح رنگ چهره داریم مثلا استفاده از رنگ نارنجی برای کبودی زیر چشم، و یا رنگ سبز که کمک می‌کند از گونه‌های سرخ رهایی یابیم و زرد و صورتی که پوست را باز و شفاف می‌کند حال می‌توان گفت که کرمCC برای یک آرایشگر نقش فتوشاپ را دارد، به‌طوری که رنگ زرد و پریده، یا رنگ سرخ بیش از حد را می‌گیرد و خنثی می‌کند و رنگ متعادل و با طراوتی را به چهره‌ی شما می‌بخشد.

هر دو این کرم‌ها (بی‌بی و سی سی) پایه‌ی بسیار مناسبی برای آرایش هستند و شما را از کرم ضد آفتاب، پرایمر، کانسیلر و کرم پودر، بی‌نیاز می‌کنند و همچنین قدرت نرم‌کنندگی هم دارند.

کرم دی‌دی DD CREAM

"پویا و همه کاره" این معنی لغوی عبارت انگلیسی Dynamic Do-All یا به اختصار DD ، می‌باشد. این خود به تنهایی گویای همه چیز است، کرم دی‌دی که جدیدترین نسل کرم‌های الفبایی تولید‌شده لابراتورهای آرایشی و بهداشتی جهان است یک کرم بی رغیب است که در حال حاضر تنها کمپانی های شماره یک جهان قادر به تولید و عرضه آن‌ها هستند و از این رو دارای قیمت بالاتری از بی‌بی کرم‌ها و سی‌سی کرم‌ها می باشد. دی‌دی‌کرم هر آن‌چه در مورد بی‌بی کرم و سی‌سی‌کرم گفته شد را به تنهایی داراست یعنی تمام خاصیت و ویژگی دو محصول در آن یافت می‌شود. تمرکز تولیدکننده‌ها در این نوع کرم بیشتر بر توان ضد‌پیری و رفع چین و چروک‌های صورت است به‌طوری که نه تنها به صورت مقطعی که بلکه به مرور زمان قابلیت ترمیم و درمان خطوط چهره و بازگرداندن رنگ و طراوت طبیعی پوست را در بلندمدت دارا می‌باشد.

کرم ای‌ای EE CREAM

Even Effect یا ای‌ای کرم را می توان سوپرکرم این گروه از محصولات تا به این لحظه دانست. فرمولاسیون این کرم آن‌چنان پیچیده است که اگر DD را تنها چند شرکت تولید کرده اند باید بگویم EE تنها تا به امروز، سه تولید کننده در جهان دارد و برگردان فارسی آن را "جلوه عجیب" می‌توان نامید که خود حکایت از اثر شگرف این کرم بر پوست دارد. ای‌ای کرم، کرمی کامل با ۱۵ کارایی در یک محصول است که نه‌تنها تمامی خواص کرم‌های پیشین را دارد، بلکه کاملا بهینه‌شده و مغذی است و ضمن تصحیح رنگ چهره، پوست را آبرسانی نموده و انواع ویتامین‌ها، پروتئین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز پوست در خود دارد و نیز خاصیت Anti- Aging یا ضدپیری قوی را ایجاد می‌کند. هم چنین ای کرم دارای بالاترین SPF است و این محصول آنتی باکتریال بوده و ایجاد شفافیت و درخشش خاص و طبیعی بر روی پوست دارد.

کرم پی‌پی PP CREAM

Perfect pink که به اختصار PP گفته می‌شود را نمی توان یک کرم چند منظوره آن‌گونه که در دیگر محصولات این خانواده دیدیم معرفی کرد. پی‌پی‌کرم که در فارسی صورتی بی نقص معنا می‌گردد دقیقا رنگی است که از تیوپ این محصول خارج می‌گردد. این کرم با میکروسیلیکون‌های موجود در خود خطوط و ناهمواری‌های پوست را هموار کرده و چین و چروک‌ها را پر می‌کند و در اصل یک کرم پایه و زیرساز آرایشی برای میکاپ می‌باشد که صورت را آماده‌ی آرایش می‌سازد. هم‌چنین ترکیبات و بافت سبک PP باعث ماندگاری بیشتر آرایش شده و ما را از استفاده بیش از اندازه دیگر محصولات آرایشی رها می‌سازد.

"وایا سلامت قشم" به عنوان وارد کننده انحصاری محصولات آرایشی پوپا میلانو ایتالیا، دلایلا و سیاته و لُتی انگلستان و نیز محصولات بهداشتی باکیفیت بی‌یلندا از کشور لهستان می‌باشد که از سال 1388 فعالیت خود را آغاز نموده است. برای دیدن محصولات این شرکت می‌توانید از وب سایت وایاشاپ به آدرس www.vayashop.ir  دیدن فرمایید.

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

5 روز پیش
|
7712 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

5 روز پیش
|
5555 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

2 هفته پیش
|
15021 بازدید