2109
بارداری و نقش فولیک اسید در بروز لب شکری

بارداری و نقش فولیک اسید در بروز لب شکری

1397/12/01 بازدید1271
نی نی سایت به نقل از مهر: متخصصان می‌گویند مصرف فولیک اسید در بارداری می‌تواند به جلوگیری از بروز لب شکری یا شکاف لب و کام در جنین کمک کند.

ناصر نجمی، متخصص جراحی جمجمه فک و صورت درباره شکاف لب و کام، معتقد است: شیوع این ناهنجاری در ایران تقریبا مشابه کشورهایی همچون آمریکای جنوبی و مرکزی همچنین آسیای شرقی است. اما در بعضی استان‌ها مثل سیستان و بلوچستان بروز بیشتری دارد.

فولیک اسید در بارداری و پیشگیری از لب شکری

به گفته دکتر نجمی علاوه بر ژنتیک، تغذیه و همینطور بهداشت از جمله عوامل تأثیرگذار در بروز این ناهنجاری است اما روش‌های نوین جراحی برای کمک به این بیماران در کشور آغاز شده است: «مبتلایان به شکاف لب و کام حداکثر تا 7 سالگی باید مورد درمان قرار گرفته باشند و بهترین زمان آغاز درمان از 3 ماهگی است؛ در صورتی که ناهنجاری این افراد کامل باشد، نهایتا به 5 جراحی نیاز دارند».
 
فولیک اسید در بارداری می‌تواند از بروز لب شکری پیشگیری کند
بر اساس آمارهای موجود حدود یک نفر در هر ۷۵۰ تولد، لب شکری است که این تعداد در مناطق محروم این مسئله بیشتر وجود دارد.

به گفته این متخصص جراحی جمجمه، فک و صورت، چندین مرکز مدرن شکاف لب و کام در کشور فعالیت می‌کند و نهادهای خیریه زیادی هم در این زمینه فعالیت دارند. اما از آنجا که چندین مطالعه نشان داده است مصرف فولیک اسید در دوران بارداری می‌تواند به پیشگیری از بروز شکاف کام و لب در جنین کمک کند، مصرف این مکمل زیر نظر پزشک متخصص، به خانم‌های باردار توصیه می‌شود.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16248 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11526 بازدید

5 نکته برای درمان افتادگی پوست

نوشته

1 هفته پیش
|
2639 بازدید