2109
مهم ترین نکات برای خوابیدن کودکان و آسایش خانم های باردار در هواپیما

مهم ترین نکات برای خوابیدن کودکان و آسایش خانم های باردار در هواپیما

1397/11/29 بازدید80

یکی از بزرگترین مشکلاتی که اغلب خانواده ها در سفرهای هوایی با آن مواجه هستند، عدم وجود شرایط مناسب برای خوابیدن کودکان می باشد. خوابیدن کودکان در هواپیما با در نظر گرفتن چند نکته ی ساده می تواند به راحتی کنترل شود و در نتیجه شرایط مطلوبی برای شما و سایر مسافران بوجود خواهد آمد.

پروازهای شبانه را انتخاب کنید

اگر در زمان خرید بلیط هواپیما با گزینه هایی برای پروازهای شبانه مواجه شدید، حتی الامکان آنها را انتخاب نمایید. در این شرایط اجازه بدهید کودک در خانه کمی استراحت کند و بلافاصله بعد از بیدار شدنش به فرودگاه بروید. داشتن استراحت کوتاه در خانه باعث کاهش خستگی در فرودگاه خواهد شد و در نتیجه از گریه کردن و کلافه بودن آنها در طول پرواز در امان خواهید بود.

از لباس مناسب استفاده کنید

با توجه به اینکه کودکان نسبت به تغییر شرایط خیلی زود عکس العمل نشان می دهند، در نتیجه باید بتوانید لباس های مناسب که براحتی قابل تعویض باشند به آنها بپوشانید و با تغییر شرایط دما نسبت به کم یا زیاد کردن آنها اقدام کنید.

گهواره رزرو کنید

هر یک از شرکت های هاپیمایی شرایط متفاوتی را برای رزرو گهواره کودک ارائه می دهند و مخصوصا برای خرید بلیط هواپیما خارجی که مدت زمان سفر طولانی می باشد، می توانید به آژانس های مسافرتی درخواست رزرو گهواره بدهید تا هماهنگی های لازم را انجام دهند و شرایط مطلوبی برای خواب کودک فراهم خواهد شد.

نور را تنظیم کنید

نور داخل کابین برای بسیاری از کودکان در طول روز یا شب آزادهنده بوده و باید بتوانید با استفاده از پوشش مخصوص مانند چادر یا پارچه ی نازک این نور را برای خوابیدن آنها در هواپیما تنظیم کنید.

نوزادان را در آغوش بگیرید

نوزاد و خردسالان را برای داشتن خواب راحت ابتدا در آغوش بگیرید و بعد از خوابیدن در صورت لزوم آنها را در گهواره قرار دهید.

اسباب بازی همراه داشته باشید

همیشه کودکان در بین حجم انبوه وسایل بازی، به برخی از آنها تمایل بیشتری داشته و به نوعی به آنها وابسته می باشند. سعی کنید تعدادی از این وسایل را همراه داشته باشید. حتی می توانید پتو یا بالش مورد علاقه ی آنها را نیز در داخل کیف دستی بگذارید تا شرایطی مشابه با اتاق او را در طول پرواز فراهم کنید.

غذا و تنقلات همراه داشته باشید

غذای مخصوص کودکان همیشه در تمام هواپیماها در دسترس نیست و در نتیجه باید بتوانید تنقلات، میوه و غذاهای کمکی مناسب که روی سیستم گوارش کودک و همچنین ایجاد حالت تهوع تاثیرگذار نباشد را همراه داشته باشید. برخی از خوراکی ها مانند موز شرایط خوبی را برای خوابیدن راحت و آرام بچه ها بوجود می آورد.

در انتخاب صندلی دقت کنید

اگر کودکانتان به تازگی راه افتاده اند یا کمی بزرگ تر هستند، صندلی های نزدیک راهرو را انتخاب کنید تا رفت و آمد و بلند شدن آنها از روی صندلی کمتر باعث اذیت سایر مسافران گردد و همچنین راحت تر می توانید از گهواره برای آنها استفاده کنید.

صبور باشید

استرس والدین تاثیر مستقیم بر ناآرامی کودکان دارد و اگر نتوانید با کوچکترین گریه ی آنها آرامش خود را کنترل کنید، بدون شک با گریه های مداوم در طول پرواز مواجه خواهید شد. پیشنهاد می کنیم قبل از شروع سفر استراحت کافی داشته باشید و با شناخت کافی از شرایط خوابیدن آنها، اقدامات لازم را انجام دهید.

شرایط استراحت خانم های باردار در هواپیما

به همان اندازه که استراحت کودکان در طول پرواز اهمیت دارد، بدون شک شرایط خانم های باردار نیز از حساسیت بالایی برخوردار بوده و باید به آن توجه ویژه داشته باشید. از مهم ترین نکات در سفرهای هوایی برای خانم های باردار می توان به موارد زیر اشاره نمود.

برنامه ریزی داشته باشید

با توجه به سن بارداری و شرایط و محدودیت های پزشکی لازم است تا تاریخ و زمان مناسبی را برای استفاده از سفرهای هوایی انتخاب کنید. برای مثال در پروازهای داخلی از هفته 36 به بعد تحت هیچ شرایطی امکان استفاده از پرواز برای مادر وجود ندارد و این درحالیست که برای سفرهای خارجی از هفته 34 به بعد باید مجوزهای پزشکی را در زمان پرواز همراه داشته باشید. البته لازم به ذکر است که قوانین پرواز برای بارداری های چندقلویی و خطرناک متفاوت بوده و از هفته 32 به بعد بدون مجوز پزشک نمی توان از پرواز استفاده نمود. برای اطلاع از شرایط و جزئیات خرید بلیط هواپیما برای خانم های باردار در ماه های مختلف می توانید با کارشناسان سایت رسمی خرید اینترنتی بلیط هواپیما رسپینا24 تماس بگیرید.

مایعات مصرف کنید

کاهش رطوبت بدن در سفرهای هوایی شاید برای افراد با شرایط عادی زیاد دردسرساز نباشد، اما خانم های باردار با مصرف به اندازه آب و مایعات باید از کاهش رطوبت جلوگیری کنند تا با مشکلاتی مانند حالت تهوع، خستگی و همچنین افزایش احتمال زایمان زودرس مواجه نشوند.

قند خون را کنترل کنید

تنقلات و شیرینی های طبیعی به اندازه کافی همراه داشته باشید تا با کاهش قند خون در ارتفاع زیاد و سفرهای طولانی مدت جلوگیری کنید. آبنبات های زنجبیلی از جمله مواردی هستند که می توانند در کاهش حالت تهوع و جلوگیری از کاهش قند خون موثر باشد.

صندلی مناسب انتخاب کنید

بهترین صندلی برای خانم ها باردار، صندلی های نزدیک به راهرو می باشند تا راحت تر بتوانند پاهای خود را دراز کنند و علاوه براین، نشست و برخاست آنها در طول سفر براحتی انجام شود. برای رهایی از فشار وارد شدن به پاها در طول پروازهای طولانی مدت، هر چند دقیقه یکبار باید از جای خود بلند شوید و قدم بزنید، در نتیجه به موقعیت صندلی حتما دقت داشته باشید.

لباس مناسب بپوشید

از پوشیدن لباس های تنگ و چسبان و جوراب های ساق بلند به شدت باید خودداری شود تا گردش و جریان خون دچار اختلال نشود. سعی کنید لباس های نخی و نرم و کمی گشاد بپوشید تا شرایط مطلوب تری برای استراحت داشته باشید.

سبُک سفر باشید

حمل چمدان و کیف دستی های سنگین را با قرار دادن وسایل ضروری در آنها فراموش کنید. سعی کنید در کیف دستی فقط مدارک پزشکی، دارو، مواد خوراکی و وسایل بهداشتی و آرایشی را قرار دهید تا در صورت نیاز براحتی در دسترس باشند و حمل و جابه جایی آنها برایتان سخت نباشد. با توجه به نوع هواپیما می توانید کیف و بسته های همراهتان را در جایگاه مخصوص قرار دهید تا فضای کافی برای استراحت و دراز کردن پاها داشته باشید.

بالش کوچک همراه داشته باشید

نشستن های طولانی مدت برای خانم های باردار باعث فشار وارد شدن به کمر می گردد و به همین خاطر باید بتوانید قوس کمر را با بالش های کوچک پرکنید تا شرایط بهتری برای خوابیدن و استراحت داشته باشید.

به تغذیه قبل و در حین سفر دقت کنید

یکی از رایج ترین مشکلات برای خانم های باردار، مخصوصا در ماه های اولیه بارداری حالت تهوع می باشد و در طول سفرهای هوایی این حالات بیشتر خواهد شد. قبل و در حین سفر از مواد غذایی و خوراکی هایی استفاده کنید که این حالات را تشدید نکنند.  

رسپینا24، با فراهم کردن امکان خرید بلیط هواپیما خارجی و داخلی بیش از 950 ایرلاین سفرهایی آرام و امن را برایتان آرزو می کند. لازم به ذکر است که با رسپینا24 می توانید علاوه بر خرید بلیط هواپیما، بلیط قطار، اتوبوس، خرید تور داخلی و خارجی و رزرو هتل داخلی و خارجی را از طریق سایت و اپلیکیشن های اندروید و ios انجام دهید. با رسپینا24 روی زمین نمی مانید.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16255 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11530 بازدید

5 نکته برای درمان افتادگی پوست

نوشته

1 هفته پیش
|
2642 بازدید