2109
کیست تخمدان را جراحی نکنید

کیست تخمدان را جراحی نکنید

1397/11/28 بازدید1869
نی نی سایت: محققان می‌گویند هزاران زن بی‌دلیل زیر تیغ جراحی خطرناک برداشتن کیست تخمدان می‌روند. به گفته پژوهشگران امپریال کالج لندن بیش از ۸۰ درصد کیست تخمدان در عرض دو سال و بدون هیچ عملی از بین می‌روند.

به گفته این دانشمندان می‌توان از روش watchful waiting یا «درمان انتظاری» (انتظار همراه با مراقبت»- که در آن اسکن‌های سونوگرافی برای اطمینان از عدم رشد کیست استفاده می‌شود- به صورت بسیار گسترده تر استفاده کرد تا از خطرات جراحی پیشگیری شود.

کیست تخمدان بدون جراحی از بین می‌روند

کیست تخمدان رایج هستند و عموما علامتی ایجاد نمی‌کنند مگر برخی موارد که ممکن است باعث درد لگنی و نفخ شوند و بر اساس مطالعه اخیر، در مورد خطرات کیست‌های تخمدان به شدت اغراق شده است و این در حالیست که تعداد کمی از کیست تخمدان سرطانی هستند.
کیست‌های تخمدان را جراحی نکنید

محققان با بررسی حدودا دو هزار خانم از ۱۰ کشور مختلف، بزرگترین دوره درمان انتظاری را تا امروز برگزار کردند. پروفسور تام بورن، سرپرست این مطالعه می‌گوید: «نتایج مطالعه نشان داده که باید جراحی کیست تخمدان غیر سرطانی کاهش یابد و متخصصان می‌توانند با اسکن‌های سونوگرافی از سرطان نبودن کیست تخمدان مطمئن شوند».

منبع: DailyMail

ارسال نظر شما

login captcha

اینو به دکتر ها بگین دکتر..... کیست ۴سانتی من رو عمل کرد و برای درمانی هم پروژسترون تجویز کردند و بعد گفتند چون با دارو درمان نشده باید عمل بشه در صورتی که پروژسترون کیست رو بزرگتر می‌کنه خدا ازش نگذره

پربازدیدترین ها