2109
عفونت زنان چه علائمی دارد؟

عفونت زنان چه علائمی دارد؟

1397/11/23 بازدید2803

نی نی سایت: عفونت های تناسلی یکی از شایع ترین بیماری ها در بین زنان است. بیماری که دلایل مختلف و البته راههای پیشگیری موثری دارد.
پرستو محمدخانی متخصص زنان و زایمان درباره عفونت‌ زنان، می گوید:« عفونت‌های ناحیه تناسلی از شایع‌ترین شکایت‌های بانوان به ویژه در سن تولید مثل 18 تا ۵۰ سالگی است. افزایش ترشح اگر باعث تغییر رنگ، بو، التهاب ناحیه تناسلی، خارش و سوزش شود، غیر طبیعی است؛ به ویژه این که اگر بیمار در زمان عادت ماهیانه نباشد، اما ترشح خونی داشته باشد، حتما باید به پزشک مراجعه کند.»

مهم‌ترین دلیل عفونت زنان

اما مهمترین دلیل عفونتهای زنانه چیست؟ این متخصص زنان و زایمان رعایت نکردن بهداشت موضعی را یکی از دلایل عفونت زنان معرفی می کند و می گوید:« رعایت نکردن بهداشت موضعی از جمله علت‌های بروز این مشکل است که شامل گرم و مرطوب بودن طولانی نشیمنگاه است وهم چنین استفاده از لباس زیر تنگ و غیرنخی که مدت طولانی تعویض نشود. البته مصرف زیاد آنتی بیوتیک‌ها هم باعث بروز عفونت زنان می‌شود، مصرف آنتی بیوتیک‌های وسیع الطیف که باعث از بین رفتن فلور طبیعی می شود و به دنبال تغییر pH در ناحیه دستگاه تناسلی قارچ‌ رشد می‌کند؛ هر عاملی که به تضعیف سیستم ایمنی بدن منجر شود مثل سرطان‌ها، بارداری، شیمی‌درمانی، ایدز، اعمال جراحی و غیره باعث بروز عفونت زنان می شود.»

پیشگیری از عفونت‌های زنان

این متخصص زنان و زایمان در ادامه به باشگاه خبرنگاران می گوید:« از آن جا که پیشگیری همیشه بر درمان مقدم است، برای کنترل و پیشگیری عفونت‌های تناسلی بهترین روش مراجعه هر ۴ – ۶ ماه یک بار حتی بدون هیچ مشکلی به متخصص زنان برای چکاپ و هر ۲ – ۱ سال برای انجام پاپ اسمیر است.»

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16139 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11474 بازدید

5 نکته برای درمان افتادگی پوست

نوشته

1 هفته پیش
|
2469 بازدید