2109
تماشای تلویزیون سرطان زاست؟

تماشای تلویزیون سرطان زاست؟

1397/11/24 بازدید235
نی نی سایت: یک مطالعه تازه نشان داده است افرادی که حتی روزی یک ساعت نشستن جلوی تلویزیون هم می‌تواند ریسک برز سرطان روده را افزایش دهد.
اما کسانی که روزانه ۲ ساعت یا بیشتر پای تلویزیون می‌نشینند، تا ۷۰ درصد بیش از دیگران در معرض سرطان روده قرار می‌گیرند؛ این اولین باری است که کم تحرکی به عنوان عامل افزایش شدید سرطان روده در افراد زیر ۵۰ سال شناسایی شده است.

محققان بین المللی می‌گویند این یافته بر اهمیت فعالیت فیزیکی تاکید کرده، حتی اگر این رابطه وابسته به وزن فرد یا میزان انجام ورزش‌هایش باشد.

زیاد پای تلویزیون ننشینید!

در این مطالعه که در بیمارستان ماساچوست و دانشگاه هاروارد انجام شده، مدت زمان تماشای تلویزیون و سایر رفتارهای کم‌تحرک بیش از ۸۹ هزار زن آمریکایی ۲۵ تا ۴۲ ساله از سال ۱۹۹۱ بررسی شده است.
نشستن پای تلویزیون می‌تواند ریسک ابتلا به سرطان روده را افزایش دهد

در این میان ۱۱۸ نفر در عرض این دو دهه در جوانی دچار سرطان کولورکتال-کولون و رکتوم- شدند که 12 درصدشان به خاطر بیش از یک ساعت نشستن پای تلویزیون بروز کرده بود.

در این مطالعه زنانی مورد بررسی قرار گرفتند که هیچ سابقه خانوادگی ابتلا به سرطان روده نداشتند و در نهایت مشخص شد کم تحرکی که عامل اصلی بروز سرطان روده در افراد بالای ۵۰ سال است، در افراد زیر ۵۰ سال هم می‌تواند احتمال بروز این بیماری را تا ۷۰ درصد افزایش دهد.

منبع: DailyMail

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
15586 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11095 بازدید

5 نکته برای درمان افتادگی پوست

نوشته

1 هفته پیش
|
2263 بازدید