2109
مغز زنان از مردان جوان تر است؟

مغز زنان از مردان جوان تر است؟

1397/11/17 بازدید133

نی نی سایت: شاید این پژوهش پایانی باشد بر مقایسه همیشگی مغز زنان و مردان. اینکه بالاخره مغز زنان بهتر کار می کند یا مغز زنان؟ مغز زنان جوان تر است یا مغز مردان؟
دانشمندان دانشگاه واشنگتن در پژوهشی به این نتیجه رسیده اند که مغز زنان نسبت به مغز مردان، دیرتر پیر می‌شود.
به گزارش نوروساینس نیوز، تأثیر زمان بر مغز زنان و مردان متفاوت است. محققان می گویند؛ با افزایش سن، مغز کوچک می‌شود که این فرآیند در مردان سریع‌تر از زنان رخ می دهدو متابولیسم مغز با بالا رفتن سن، کم می شود، اما این موضوع در مردان و زنان با هم فرق می کند.
این پژوهش که در دانشکده پزشکی "دانشگاه واشنگتن انجام شده ثابت می کند ، مغز زنان از نظر متابولیکی، سه سال جوان‌تر از مردان هم سال آنها است.

رابطه مواد قندی و مغز

محققان معتقدند مغز، مواد قندی را استفاده می کند، اما نحوه استفاده مغز از مواد قندی با افزایش سن تغییر می‌کند. درک پژوهشگران از تفاوت متابولیسم مغز میان زنان و مردان متفاوت بود؛ در نتیجه ۲۰۵ نفر را مورد بررسی قرار دادند تا بفهمند که مغز چگونه از مواد قندی استفاده می‌کند. ۱۲۱ نفر از شرکت‌کنندگان این پژوهش، زن و ۸۴ نفر مرد بودند که در سنین ۲۰ تا ۸۲ قرار داشتند. پژوهشگران برای سنجش جریان اکسیژن و گلوکز در مغز شرکت‌کنندگان، پت‌اسکن آنها را مورد بررسی قرار دادند. آنها برای هر شخص، میزان مواد قندی موجود در فرآیند قندکافت بی‌هوازی را در نواحی گوناگون مغز بررسی کردند.پژوهشگران برای درک رابطه میان سن و متابولیسم مغز، یک الگوریتم یادگیری ماشینی را آموزش دادند و داده‌های مربوط به سن و متابولیسم مغز مردان را به آن منتقل کردند. سپس، داده‌های مربوط به متابولیسم مغز زنان را به الگوریتم وارد کردند تا سن مغز آنها با توجه به متابولیسم محاسبه شود. الگوریتم، سن مغز زنان را حدود ۳.۸ سال جوان‌تر از سن شناسنامه‌ای آنها تشخیص داد.
به گفته دانشمندان نتایج بررسی به این معنا نیست که مغز مردان، زودتر پیر می‌شود؛ بلکه نشان می‌دهد که آنها از نظر متابولیکی سه سال زودتر از زنان به دوره بزرگسالی وارد می‌شوند.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
14631 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
10350 بازدید

5 نکته برای درمان افتادگی پوست

نوشته

1 هفته پیش
|
2049 بازدید