2109
سریال بچه مهندس و انتقاد بهزیستی!

سریال بچه مهندس و انتقاد بهزیستی!

1397/11/16 بازدید2201

نی نی سایت: حبیب الله مسعودی فرید معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور از رفتارها و روابط بزرگسالانه بین کودکان در سریال بچه مهندس انتقاد کرد.
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی درباره مشورت نکردن سازندگان سریال بچه مهندس ۲ با این سازمان به عنوان متولی رسیدگی به کودکان بی سرپرست و پرورشگاه‌ها گفت: «همزمان با پخش اولین فصل از سریال بچه مهندس به عوامل صدا و سیما نکاتی را گفتیم. جای تعجب بود که اساساً چرا در مورد موضوعی که به بهزیستی بر می‌گردد، هیچ مشورتی از ما نگرفتند. این کار غیر حرفه‌ای است که فیلم‌سازان انجام می‌دهند و نشان می‌دهد که شاید جنبه‌های بصری برایشان نسبت به جنبه‌های محتوای علمی مهم‌تر است.این دست فیلم‌ها ممکن است باعث ترویج نگاه‌های نادرست نسبت به این قشر از کودکان و وضعیت و فضای پرورشگاه‌ها در میان مردم شود. جای تأسف دارد که علی رغم تذکراتی که به صدا و سیما دادیم این کار همچنان در حال تکرار شدن است.»
مسعودی فرید در ادامه و با انتقاد از نگاهی که تصور می‌شود کودک یک بزرگسال کوچک شده است، به ایسنا گفت:« بچه مینیاتوری از بزرگسال نیست، بلکه بچه همان کودک با مختصات، شاخص‌ها و معیارهای خودش است و باید با نگاه تخصصی به کودکان نگاه کنیم.در این سریال کودکان مانند بزرگسالان عمل می‌کنند و این مساله می‌تواند نگاه بزرگسالان را هم نسبت به کودکان تغییر دهد.»

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

6 روز پیش
|
8349 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

5 روز پیش
|
6011 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

2 هفته پیش
|
15071 بازدید