2109
صبحانه مهم‌ترین وعده روز است؟

صبحانه مهم‌ترین وعده روز است؟

1397/11/15 بازدید553
نی نی سایت: محققان می‌گویند این تئوری که صبحانه مهم‌ترین وعده روز است، احتمالا آنقدرها هم درست نیست. این پژوهشگرن دریافته‌اند کسانی که صبحانه می‌خورند، به طرز قابل ملاحظه‌ای بیشتر از کسانی که صبحانه نمی‌خورند، کالری مصرف می‌کنند و در نهایت بیشتر چاق می‌شوند.

پژوهشگران می‌گویند کسانی که صبحانه می‌خورند، ۲۶۰ کالری در روز بیشتر از آنها که صبحانه نمی‌خورند، مصرف کرده و حدود نیم کیلو چاق‌تر می‌شوند.

اما همین محققان اعلام کرده‌اند صبحانه منبع خوبی از کلسیم و فیبر است که می‌تواند سطح تمرکز و توجه را به خصوص در بچه‌ها افزایش دهد.
 
صبحانه خوردن باعث افزایش وزن می شود

صبحانه همچنین به شما انرژی می‌دهد و مانع از ریزه‌خواری شما در طول روز می‌شود و مواد مغذی مورد نیاز بدن‌تان را تامین می‌کند و همیشه مشهور بوده که صبحانه می‌تواند باعث نگه داشتن وزن مناسب بدن شود.

صبحانه خوردن یا نخوردن؟

اما اخیرا محققان استرالیایی با بررسی ۱۳ مطالعه جداگانه که در خصوص صبحانه خوردن، تغییرات وزن و انرژی دریافتی انجام شده، متوجه شدند شواهد کمی در خصوص تاثیر صبحانه بر کاهش وزن وجود دارد.

این یافته‌ها نشان داده که در واقع حذف وعده صبحانه راه خوبی برای کاهش کالری دریافتی روزانه است. به گفته این محققان، صبحانه خورها در کل کالری بیشتر ی مصرف می‌کنند و کسانی که صبحانه نمی‌خورند، عصرها هم اشتهای آنچنانی ندارند.
بنابراین صرفا کسانی که برای کاهش وزن صبحانه می‌خورند باید حواس‌شان باشد چراکه این کار تاثیر عکس بر اشتهایشان دارد!

البته نتایج این مطالعه محدود به کوتاه مدت است و تاثیر حذف صبحانه در بلند مدت مشخص نیست و نیاز به مطالعه بیشتر دارد.

منبع: Telegraph

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

6 روز پیش
|
8333 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

5 روز پیش
|
6005 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

2 هفته پیش
|
15067 بازدید