2109
تاثیر قلیان بر اسپرم مردان!

تاثیر قلیان بر اسپرم مردان!

1397/11/15 بازدید8147

نی نی سایت: قلیان می‌تواند میزان اسپرم مردان را کاهش دهد. بنابر اعلام جمعیت مبارزه با دخانیات، کشیدن قلیان می‌تواند تحرک و طول عمر اسپرم را کم کند و باعث تغییرات ژنتیکی شود که بر بچه تأثیر می‌گذارد. از آنجا که قلیان حاوی فلزات سنگینی مثل آرسنیک، کروم، سرب و کوبالت است، این فلزات سنگین باعث کاهش تولید اسپرم می‌شوند. مصرف قلیان عوارض زیادی بر سلامت دو عضو حیاتی بدن یعنی ریه‌ها و قلب دارد و علاوه بر افزایش احتمال ابتلا به سرطان‌های ریه، دهان و مثانه، در باروری مردان و همچنین سلامت بارداری زنان تاثیر منفی جدی دارد.به گزارش ایسنا سرطان ریه، سرطان مری، بیماری انسداد ریوی مزمن، آمفیزم، پایین بودن وزن تولد نوزاد، افزایش حملات آسم و ذات‌الریه برخی از خطرات مربوط به کشیدن قلیان هستند.

عوارض قلیان بر زنان باردار و جنین

قلیان برای زنان باردار با عوارض جبران ناپذیری همراه است. لوله قلیان حاوی میکروارگانیسم‌های عفونی زیادی است و زنان باردار سیستم ایمنی ضعیفی دارند، احتمال گرفتن بیماری در آنها بیشتر از بقیه است. قلیان هم مثل سیگار می‌تواند احتمال وضع حمل پیش از موعد، مرده به دنیا آمدن نوزاد و سایر مشکلات را افزایش دهد. همچنین می‌تواند بر رشد جنین تأثیر منفی داشته باشد. نوزادانی که در معرض دود تنباکو قرار دارند، بیشتر در خطر مرگ در رختخواب هستند. نوزادان و کودکانی که در دود تنفس می‌کنند، معمولاً بیشتر دچار سرماخوردگی آسم و عفونت‌های گوش می‌شوند. دود قلیان غلظت اکسیژن را در بدن مادر کاهش داده و نهایتاً موجب تنگی نفس جنین شده و او را به سمت مرگ می‌کشاند.
 
 

یک قلیان برابر با 200 سیگار

بنابر اعلام جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات، دود تنباکو حتی بعد از اینکه از آب رد می‌شود، هنوز حاوی سطح بالایی از ترکیبات سمی مثل مونوکسید کربن، فلزات سنگین و مواد شیمیایی سرطان‌زاست. تنباکوی قلیان هم مثل تنباکوهای معمولی حاوی نیکوتین است. در واقع در یک جلسه ۶۰ دقیقه‌ای قلیان، فرد در معرض حجم دودی ۱۰۰ تا ۲۰۰ مرتبه بیشتر از یک سیگار قرار می‌گیرد.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

6 روز پیش
|
8312 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

5 روز پیش
|
5996 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

2 هفته پیش
|
15066 بازدید