2709
چرا همیشه در دوران بارداری احساس گرما می‌کنیم؟

چرا همیشه در دوران بارداری احساس گرما می‌کنیم؟

1400/07/12 بازدید5424

افراد باردار اغلب لحظاتی را تجربه می‌کنند که احساس گرما و داغی دارند. برخی از افراد حتی در دوران بارداری دچار گرگرفتگی می‌شوند. اگر در ماه‌های تابستان باردار هستید یا در آب و هوای گرم زندگی می‌کنید احساس داغی خواهید داشت. داغ بودن در دوران بارداری می‌تواند برای شما یا نوزاد شما خطرناک باشد.

چه چیزی باعث می‌شود در دوران بارداری احساس گرما کنیم؟

معمولاً برای افراد باردار احساس گرمای بیش از حد به دلیل تغییرات فیزیکی است که در بدن شما در دوران بارداری اتفاق می‌افتد. موارد زیر باعث احساس گرما در شما می‌شود:

- افزایش حجم خون:

یکی از تغییرات فیزیکی که باعث می‌شود در دوران بارداری احساس گرمای بیش از حد کنید افزایش چشمگیر حجم خون است. این افزایش می‌تواند باعث گشاد شدن رگ‌های خونی شما شود و این امر باعث احساس گرما در پوست شما می‌شود. همه این تغییرات برای حمایت از نوزاد شما لازم است.

 

چگونه در دوران بارداری خنک شویم؟

علاوه بر دور ماندن از گرما و گذراندن بیشترین زمان ممکن در محیط‌های سردتر راه‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید در دوران بارداری خنک شوید. شما می‌تواند برای خنک شدن بدن خود موارد زیر را رعایت کنید:

- آب مصرف کنید و نوشیدنی‌های سرد میل کنید

- لباس‌های گشاد و نخی بپوشید

- حمام یا دوش سرد بگیرید

- در صورت امکان به استخر بروید

- از کمپرس حوله سرد استفاده کنید

- وقتی بیرون هستید زیر سایه بمانید

- سعی کنید از بیرون رفتن در گرم‌ترین زمان روز (معمولاً اواسط روز) اجتناب کنید.

 

چه زمانی گرمازدگی نگران کننده است؟

معمولاً گرمازدگی بیش از حد برای افراد باردار ناراحت کننده است و خطری برای سلامتی شما یا نوزاد در حال رشد ندارد. اما گاهی اوقات گرم شدن بیش از حد می‌تواند مشکل ساز شود و مهم است که بدانیم این موارد چه زمانی ممکن است رخ دهد. گرمای بیش از حد همچنین می‌تواند منجر به خستگی گرمایی، گرمازدگی و کم آبی بدن شود که همه آنها می‌تواند برای افراد باردار و نوزادان آنها خطرناک باشد. شما باید مراقب علائمی مانند پوست گرم و ملتهب، احساس سبکی سر، ضربان قلب سریع و حالت تهوع باشید.

از انجام چه فعالیت‌هایی باید اجتناب کرد؟

قبل از هر چیز تا جایی که ممکن است از هوای گرم و مرطوب دوری کنید. دوش‌های طولانی و گرم نگیرید. هنگامی که احساس گرما می‌کنید بهتر است از نوشیدنی‌های گرم اجتناب شود. هنگامی که افراد باردار به مدت طولانی روی پای خود می‌ایستند به ویژه در محیط‌های گرم دچار احساس گرمای بیش از حد می‌شوند. آشپزخانه‌های داغ یا کوره های کبابی می‌توانند باعث گرم شدن بیش از حد افراد باردار شوند.

 

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

گرمای بیش از حد می‌تواند باعث ایجاد علائمی مانند ضربان قلب سریع، سردرد، گرفتگی عضلات، سرگیجه و حالت تهوع در افراد باردار شود. انجام اقدامات برای خنک شدن باید به رفع این علائم کمک کند. اگر این علائم همچنان ادامه داشت به خصوص اگر همچنان احساس گرما می‌کنید باید سریعاً به دنبال مراقبت‌های پزشکی باشید. هر زن بارداری با ضربان قلب غیر طبیعی، غش، سردرد شدید یا افزایش تب باید فوراً به دنبال مراقبت‌های فوری پزشکی باشید.

نتیجه‌گیری:

اگر دائماً احساس گرمای بیش از حد می‌کنید ممکن است لازم باشد برخی از شیوه‌های زندگی خود را تغییر دهید. مانند این که از گرما خودداری کنید، هنگام بیرون رفتن نوشیدنی‌های سرد همراه خود داشته باشید. اگر متوجه شدید که این تغییرات به اندازه کافی کمکی نمی‌کند یا علائم دیگری مانند افزایش ضربان قلب، احساس سرگیجه، سردرد شدید و احساس بی‌نظمی را تجربه می‌کنید به پزشک مراجعه کنید.

منبع: www.verywellfamily.com

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

5 روز پیش
|
7242 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

4 روز پیش
|
5303 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

2 هفته پیش
|
14981 بازدید