کودکان حق دارند به یک میزان مورد توجه پدر و مادر قرار بگیرند

ویدیو در سایت شما
1396/01/24 |
800 بازدید |
دسته بندی: سایر
یونیسف از اوایل دهه پنجاه میلادی فعالیت خود را در ایران برای کودکان این کشور آغاز کرده است. در سال های اول حضور خود، یونیسف و دولت ایران در زمینه مبارزه با بیماری سل و واکسیناسیون همه کودکان در برابر بیماری های مرگبار قابل پیشگیری همکاری کردند.
برنامه کشوری کنونی یونیسف(2012 تا 2016 میلادی) و دولت جمهوری اسلامی ایران، در حوزه های مختلف و از طریق مجموعه ای از شرکای دولتی، سازمان های غیر دولتی، نهاد های مذهبی و دانشگاه ها به اجرا در می آید. حوزه های فعلی فعالیت یونیسف در ایران عبارتند از سلامت، تغذیه، رشد و تکامل یکپارچه کودکان خردسال، بهبود کیفیت آموزش، پیشگیری از خشونت علیه کودکان، عدالت برای کودکان و سلامت نوجوانان و جوانان ( پیشگیری از اچ آی وی و ایدز، پیشگیری از سوء مصرف مواد مخدر، و ارتقا سبک زندگی سالم). همچنین با مشارکت دولت ایران، یونیسف از کودکان آسیب پذیر افغان حمایت می کند.
یونیسف با دولت جمهوری اسلامی ایران در جهت توسعه بیشتر و ایجاد اصلاحات جزئی در برنامه ها و سیاست های کشوری مربوط به کودکان و نوجوانان و همچنین ترویج مشارکت جنوب- جنوب همکاری می کند. در این نوع از مشارکت، یونیسف دستاوردها و تجربیات کشور ایران را در اختیار کشورهایی که وضعیتی مشابه ایران دارند، قرار میدهد و در مقابل تجارب این کشورها را نیز در اختیار ایران قرار میدهد.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha