صفحه اصلی | درباره نی نی سایت | تماس با ما |   شنبه، 4 خرداد 1392
 
نام کاربری: کلمه عبور:
» ثبت نام پسوردم را فراموش کرده ام بخاطر بسپار
 title=
پیش از بارداری بارداری و زایمان شیرخوار (0 تا 12 ماه) نوپا (12 تا 24 ماه) خردسال (2 تا 4 سال) پیش دبستانی (5 تا 8 سال)  
تبادل نظر | سؤالات رایج |  کلوب ها |  بارداری هفته به هفته | سال اول هفته به هفته |  ابزارها | گالری |  خاطرات |  نشریه | فروشگاه |  نیازمندی ها |  بازارچه | آمار سایت |  تبلیغات

پرسش و پاسخ

تغذيه در بارداري

  1. در دوران بارداري به نوشيدن چه ميزان آب نياز دارم؟
  2. آيا مي توانم در دوران بارداري از چاي (سبز يا سياه) استفاده كنم؟
  3. آيا در طول بارداري هم مي توان به رژيم گياه خواري ادامه داد؟
  4. آيا نوشيدن قهوه در بارداري مشكلي ايجاد مي كند؟

در دوران بارداري به نوشيدن چه ميزان آب نياز دارم؟

بالا

پاسخ دهنده: گروه کارشناسان و متخصصین نی نی سایت
شما بايد روزي شش تا هشت ليوان مايعات بنوشيد. بهتر است اين مايعات كالري يا كافئين زياد نداشته باشد. كافئين در قهوه، كولاها و چاي وجود دارد و موجب مي شود تكرر ادرار پيدا كنيد و مايع بيشتري از دست بدهيد. اگر آب ساده را دوست نداريد مي توانيد به آن چند قطره آب ليمو (ترش يا شيرين) اضافه كنيد. به ياد داشته باشيد در مسافرت هاي هوائي بدن آب بيشتري از دست مي دهد چون رطوبت داخل كابين هواپيما كم است. ضمنا مسافرت به مناطقي كه هواي گرم يا مرطوب دارند باعث تعريق بيشتر و كم آب شدن بدن مي شود..
اگر بدن شما كم آب شود، دهانتان خشك و رنگ ادرار زرد تيره خواهد شد.
سعي كنيد كه هميشه يك بطري آب به همراه داشته باشيد. اين كار علاوه بر پيشگيري از كم آبي باعث مي شود سرعت گردش خون بدنتان بيشتر شود و مواد معدني مورد نياز جنين، سريعتر به او برسد. همچنين از يبوست يا عفونت ادراري كه در حاملگي شايعند جلوگيري مي كند.

آيا مي توانم در دوران بارداري از چاي (سبز يا سياه) استفاده كنم؟

بالا

پاسخ دهنده: گروه کارشناسان و متخصصین نی نی سایت
البته مصرف متوسط آن در حين حاملگي ضرري ندارد. با اينكه چاي سبز براي سلامتي انسان مفيد شناخته شده است در سالهاي اخير در مورد مصرف آن در بارداري نظرات مخالفي هم مطرح شده است . تنها دليلي كه اكنون براي مفيد بودن آن بيان مي شود اين است كه چاي سبز حاوي آنتي اكسيدان است. آنتي اكسيدانها موادي هستند كه موجب پيشگيري از آسيب سلولي و بروز بيماريهايي مثل افزايش فشار خون، بيماريهاي قلبي و برخي انواع سرطان مي شوند. بعضي مطالعات هم نشان داده اند كه چاي موجب سلامت بيشتر دهان و استخوان و افزايش مقاومت بدن در مقابل ويروسها و باكتريها مي شود. بعضي محققان معتقدند چاي باعث كاهش جذب اسيد فوليك مي شود كه براي جنين بسيار حياتي است. بعلاوه همه انواع چاي حاوي كافئين (هر چند به مقدار كم ) هستند و بنابراين مصرف آن در حاملگي بايد محدود شود. دليل ديگر براي كمتر مصرف كردن آن اين است كه ميزان جذب آهن را ( كه براي خونسازي در دوران بارداري بسيار مهم است) كاهش مي دهد. بنابراين پيشنهاد مي شود كه در مصرف انواع چاي اعتدال را رعايت كنيد و بخصوص آنرا همراه با قرص اسيد فوليك و آهن يا بلافاصله بعد از غذاهاي سرشار از آهن استفاده نكنيد.

آيا در طول بارداري هم مي توان به رژيم گياه خواري ادامه داد؟

بالا

پاسخ دهنده: گروه کارشناسان و متخصصین نی نی سایت
بله اما بايد برنامه غذائي كاملي داشته باشيد و ويتامين ها، املاح معدني و پروتئين هاي ضروري را در رژيم غذائي خود بگنجانيد. كمي افزايش پروتئين كافي به نظر مي رسد. دقت كنيد كه دو عنصر ضروري در بارداري يعني آهن و كلسيم را به اندازه لازم دريافت كنيد.
برخي از منابع سرشار از آهن عبارتند از نان، گياهان با برگ سبز، غلات غني شده.
سعي كنيد همراه با غذاهاي حاوي آهن از غذا يا آب ميوه حاوي ويتامين Cاستفاده كنيد تا جذب آهن را افزايش دهد و از خوردن چاي همراه با اين غذاها اجتناب كنيد چون جذب آهن را كاهش مي دهد.
البته در مراقبت هاي منظم دوران بارداري، هر گاه آهن خونتان پائين بيايد، ماما يا پزشكتان مكمل آهن تجويز خواهد كرد.
برخي از بهترين منابع كلسيم عبارتند از لبنيات (شير ، پنير ، ماست) كه توصيه مي شود روزي سه وعده مصرف شوند. گياهان با برگ تيره و سوياي غني شده هم حاوي كلسيم هستند اما از آنجا كه چندان غني از كلسيم نيستند بهتر است كساني كه نمي توانند لبنيات مصرف كنند از مكمل كلسيم استفاده كنند.

آيا نوشيدن قهوه در بارداري مشكلي ايجاد مي كند؟

بالا

پاسخ دهنده: گروه کارشناسان و متخصصین نی نی سایت
مانند هر ماده خوراكي ديگري، ضرر احتمالي آن وابسته به مقدار مصرف است. اگرچه بعضي متخصصان اعتقاد دارند نوشيدن قهوه در حاملگي بي خطر است، اما اكثر آنها توصيه مي كنند كه خانمهاي باردار ميزان كافئين دريافتي خود را محدود كنند. در طول روز تا سه عدد قهوه آماده (كه هر كدام تا 100 ميلي گرم كافئين دارند) بي ضرر شناخته شده است و پزشكان ممعتقدند بيشتر از اين ميزان ممكن است باعث كم وزن شدن نوزاد يا حتي سقط جنين شود. بعضي مطالعات نشان داده است براي اطمينان بيشتر، بهتر است خانمها تا پايان سه ماهه اول از خوردن كافئين خودداري كنند.

گزارش آگهی
تبلیغات متنی

خريد و فروش لوازم و اثاثيه اداري و منزل اجناس نو و دست دوم بخريد و بفروشيد

خدمات پوست،مو ،زيبايي، لوازم آرايشي و... قابل توجه خانم هايي که به دنبال زيبايي هستند


مطالب این سایت تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست. لطفاً پیش از استفاده از سایت صفحه "شرایط استفاده از سایت" را مطالعه فرمایید. استفاده از این سایت بدان معناست که شما قبلاً صفحه "شرایط استفاده از سایت" را مطالعه کرده و به مفاد آن واقفید.
درباره نی نی سایت | تماس با ما | شرایط استفاده از سایت | رعایت حریم شخصی کاربران | تبلیغات در نی نی سایت
info[at]ninisite[dot]com
نقل مطالب این سایت با ذکر منبع و نشانی اینترنتی سایت بلامانع است.

page created in 0.015625 seconds