2752
2734
عنوان

با عوارض بعد از عمل بینی آشنا شوید!

3119 بازدید | 1 پست

آیا افرادی را دیده‌اید که قبل از عمل فرم بینی آنها بهتر از بعد از عمل بوده است؟ یا شاید در میان دوستان خود افرادی را بشناسید که در ماه‌های اولیه بعد از عمل فرم بینی خوبی داشته‌اند اما پس از گذشت چند سال بینی آنها فرم طبیعی خود را از دست داده است!


برای به حداقل رساندن عوارض بینی، علاوه بر انتخاب جراح با تجربه، باید به توصیه‌های پزشک خود نیز عمل کنید.

سربالا شدن بینی، کوچک شدن بیش از حد بینی، زینی شدن تیغه بینی و گود شدن کناره‌های بینی از عوارض ظاهری جراحی بینی است. البته این عوارض برای همه پیش نمی‌آید، بلکه برای افرادی پیش می‌آید که توسط پزشکان کم تجربه عمل می‌شوند!

عوارض که در بالا به آن اشاره کردیم عوارض ظاهری بود، گاهی اوقات عوارض جدی‌تر نیز می‌شوند و منجر به اختلالات تنفسی و حالتهای جبران ناپذیری می‌شود که حتی با عمل مجدد بینی نیز امکان اصلاح آن وجود ندارد. به شما پیشنهاد می‌کنیم مقاله عوارض عمل بینی بعد از چند سال را نیز مطالعه نمایید.

خیر، بعد از عمل نیاز به مراقبت و رعایت نکاتی است که جراح به شما آموزش می‌دهد. اگر این مراقبتها را انجام ندهید بینی تغییر فرم می‌دهد. پس همکاری شما نیز در کاهش عوارض بسیار مهم و ضروری است.

در روزها اولیه بعد از عمل، از باز کردن گچ بینی خود داری کنید. از خندیدن، ورزش کردن، خوردن غذاهای سفت و ... باید پرهیز کنید. تغذیه شما بعد از عمل و نحوه‌ی خوابیدن نیز از نکات بسیار مهمی است که توجه به آنها باعث کاهش عوارض جانبی بعد از عمل می شود.

نکات مهم برای کاهش عوارض جراحی بینی

در صورتی که این مقاله را با دقت مطالعه کرده باشید، متوجه شده‌اید که عدم توجه به نکات مراقبتی در دوره نقاهت و یکسال اول بعد از جراحی، می‌تواند باعث بروز عوارض جراحی بینی در کوتاه مدت و بلند مدت شود. بنابراین لازم است که متقاضیان تمامی نکات ریز و درشتی که جراح برای دوره نقاهت ذکر می‌کند را رعایت نمایند تا دچار مشکلات جدی نشوند.

  • در زمان‌های مشخص شده، حتماً به متخصص مراجعه کنید تا وضعیت بینی شما بررسی گردد. در این صورت اگر نقصی در جراحی به وجود آمده و یا اینکه اتفاقی برای نتیجه عمل بروز کرده باشد، متخصص می‌تواند اقدامات لازم را انجام دهد.
  • در صورتی که کوچکترین علامت از خونریزی و عفونت را در بینی مشاهده کردید، سریعاً موضوع را به متخصص اطلاع دهید.
  • در باز و بسته کردن چسب‌های روی بینی و تمیز کردن ترشحات بینی، تمامی نکات ذکر شده توسط جراح را با دقت انجام دهید تا هیچ فشاری به بینی وارد نشود.
  • صبور باشید چون باید حداقل یکسال صبر کنید تا نتیجه نهایی عمل خود را نشان دهد. در این مدت سعی کنید که تمامی نکات ذکر شده شامل نحوه ورزش کردن، نحوه خوابیدن، نوع رژیم غذایی و حتی آرایش کردن را رعایت کنید تا بینی شما تحت فشار زیادی قرار نگیرد.
  • در صورتی که به صورت ناخواسته، ضربه‌ای به بینی شما وارد شد، سریعا موضوع را به جراح خود اطلاع دهید تا وضعیت بینی مورد بررسی قرار گیرد. همانگونه که گفته شد تیغه بینی به دلیل اینکه تحت جراحی بوده، حساس است و کوچکترین فشار باعث جابجا شدن آن و از دست رفتن نتیجه جراحی خواهد شد.

 امیدواریم که از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت دکتر لیلا شریفی مراجعه کنید.


آموزش کارآفرینی در منزل و ویژه بانوان

آها

آرمین خدای موسیقی ایرانه✨ دیگه خودت تا تش همچیرو بخون... عاشق موسیقی (تلفیقی سبک آرمین خان) 🎵🎶 با افتخار و فاصله بی نهایت شدیداً بهترین خواننده فقططططططط آرمین 2afm 🎤🎸 صدامو داری؟ 🎤🎵🎶❤️ چیزی شده 🎤🎵🎶❤️چی شد صدا قطع شد 🎤🎵🎶❤️ بزن یه زنگ 🎤🎵🎶❤️ بگو کجایی 🎤🎵🎶❤️ نوستالژی 🎤🎵🎶❤️دمش گرم 🎤🎵🎶❤️ ناز شستم 🎤🎵🎶❤️ دوست دارم 🎤🎵🎶❤️بگو بینم 🎤🎵🎶❤️آلبوم تور کنسرتام (آهنگ طرفدارمه) 🎤🎵🎶❤️شماره جدیدم 🎤🎵🎶❤️دارم هواتو 🎤🎵🎶❤️حالا هی 🎤🎵🎶❤️عشق فقط آرمین زارعی❤️💜💛💙💚🖤🧡 
ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2741
2687