2726
عنوان

تجربیات در مورد سفر به مالزی

| مشاهده متن کامل بحث + 239780 بازدید | 1168 پست
سپیده جون رسیدن بخیرررررر

میشه بگی لنکاوی چی داره واسه تفریح؟؟؟؟؟؟

آخه ما لنکاوی تو برناممون نبود ولی با تعاریف شما احتمالا یه سر بزنیم!!!

واینکه از پارک آبی چه قسمتی رو استفاده کردی؟؟

راستی هوا قابل تحمل هست؟؟
شادین جون
لنکاوی خیلی طبیعت قشنگ تر و بکر تری داره و کوچیکتره ما گردش تو جزایرش مثل جزیره عقابها و میمونها و غار خفاشها با قایق دو ساعته داشتیم که واقعا انگار تو یه قطعه بهشت بودیم. گشت مرداب داره که خیلی قشنگه تله کابین و پل لنکاوی هم جای دیدنی هست.
پارک ابی دو تا قسمت بلیط داره یکی واسه سه تا پارکه که 80 رینگت میشه(هر رینگت حدود 530 میشه) و یکی هم ورودی همه وسایله که 100 تا میشه که ما اینو انتخاب کردیم و ده رینگت هم شارژ برای خرید از داخل ازت میگیرن که اگه چیزی نخری اخر سر بهت برمیگردونن . چند تا وسایل ابی خیلی جالب داره و چند تا استخر و موج سواری کلی میتونی از وسایل بازیش مجانی هر چند بار که بخوای استفاده کنی یه فروشگاه خوب هم داره ما خودمون با تاکسی رفتیم کرایه رفت و یرگشتش 55 رینگت شد البته با کلی چونه.
اگه با تور میرید خیلی به حرف لیدرهاتون و تعریفهاشون از جاهای قشنگ گوش ندید مثل سالوما که یه رقص محلی بود و خیلی گرون میگرفتن و اونایی که رفته بودند کلی ناراضی بودن.
هوا اون چند روز که ما بودیم تقریبا خوب بود ولی خوب شرجیه تمام پاساژها و اتوبوسها خنک هستن و از این بابت مشکلی نیست شبها هم برای پیاده روی میتونی بوکیت بینتانگ بری اگه بخوای با مونوریل هم میتونی بری و تو ایستگاهی به همین اسم هم پیاده شوی. واسه سوغاتی هم تایمز اسکوار خوبه با مونوریل باید ایستگاه imbi پیاده بشی. بازم اگه سوالی بود در خدمتم

ببین برای منم همین پیش اومده بود دقیقا!!!😥

 من از یکی از پزشکای دکترساینا ویزیت انلاین گرفتم از خونه و خیلییییی خوب بود. بیا اینم لینکش ایشالا که مشکلت حل میشه 💕🌷

سپیده جون مرسی از توضیحات عالی
منم هتلم تو پنانگ فلامینگو هست هفته دیگه پرواز دارم.میشه بیشتر راجع به هتل توضیح بدی و اینکه از اونجا چه جوری به جاهای دیدنی می رفتین؟با اتوبوس یا تاکسی؟رستوران نزدیک هتل هست؟شما جورج تاون هم رفتی؟

واسه خرید تو کوالا چه برندی حراج بود؟
2728
نسترن جون ممنون گلم

این را از سایت چهار فصل که نسترن جون آدرسشو دادن کپی کردم برای تنبل ها

پرسشهای رایج مسافران تور مالزی:

پرسش:با توجه به اینکه من در شهرستان اقامت دارم و آژانس شما در تهران است ،آیا میتوانم از خدمات تورمالزی شما استفاده کنم؟

پاسخ: بله و برای اینکار نیاز به مراجعه حضوری نیست.با توجه به اینکه بلیطهای مالزی به صورت الکترونیکی صادر میشود این بلیطها برای مسافرین محترم فاکس و یا ایمیل میشود و نیاز به مراجعه حضوری مسافرین عزیزی که خارج از تهران اقامت دارند نیست.



پرسش:آیا برای سفر به مالزی نیاز به ویزا داریم؟

پاسخ: خیر ، شهروندان ایرانی میتوانند برای سفرهای توریستی بدون ویزا به مالزی سفر کنند .



پرسش:قصد سفر به مالزی را دارم ، به نظر شما از تور شهر کوالالامپور استفاده کنم یا از تورهای ترکیبی کوالالامپور پنانگ ، یا کوالالامپور لنکاوی؟

پاسخ: شهر کوالامپور برای مسافرانی که قصد بازدید از مراکز تفریحی ، مراکز خرید و جاذبه های گردشگری را دارند مناسب است . لنکاوی و پنانگ نیز برای مسافرانی که قصد لذت بردن از فضای بکر طبیعت را دارند گزینه های خوبی خواهند بود.



پرسش:برای تورهای ترکیبی مالزی ترانسفر بین شهری به چه صورتی خواهد بود؟

پاسخ: ترانسفر بین شهری بین کوالالامپور و لنکاوی به صورت هوایی و بین کوالالامپورو پنانگ و همچنین کوالالامپور و سنگاپور به صورت زمینی خواهد بود.



پرسش:پروازهایی که تورهای مالزی شما با آنها برگزار میشود دو پرواز ایران ایر و ایر ایشیا است؟در صورتی که بخواهیم از پرواز دیگری استفاده کنیم آیا این امکان وجود دارد؟

پاسخ: بله. مسافرینی که قصد دارند از پروازهایی مانند امارات ، قطری یا.. برای سفر به مالزی استفاده کنند میتوانند هنگام رزرو تور پرواز مورد نظر خود را از همکاران ما در بخش مالزی آژانس درخواست کنند.



پرسش:با توجه به اینکه مدارک تور مالزی در برخی موارد دیر صادر میشود و فرصتی برای گرفتن ارز دولتی از بانکهای سطح شهر نیست ، چگونه میتوان ارز دولتی تهیه کرد؟

پاسخ: در حال حاضر شعب ملی و ملت فرودگاه ، همچنین صرافیهای سالن ترانزیت فرودگاه ارز دولتی را به صورت شبانه روزی عرضه میکنند.

مدارک لازم برای دریافت ارز دولتی در فرودگاه:

*اصل و کپی بلیط مهمور به مهر آژانس

*اصل و کپی کارت پرواز

*اصل و کپی کارت ملی

*اصل و کپی صفحه اول گذرنامه

پرسش:قصد استفاده از تور مالزی را دارم ، برای تهیه رینگیت (واحد پول مالزی ) از ایران اقدام کنم یا از مالزی؟

پاسخ: اگر قصد سفر به مالزی را دارید پیشنهاد میشود در داخل ایران دلار تهیه نمایید و سپس در مالزی به میزان لازم از صرافیهای معتبر رینگیت تهیه نمایید .
و همچنین

توصیه های لازم به مسافران تور مالزی


*پیش از پرواز به مالزی

به منظور اینکه از تور مالزی خود حداکثر استفاده را برده باشید پیش از سفر به مالزی لیستی از مکا نهای دیدنی مالزی که مایل هستید در طول سفر از آنها بازدید نمایید را تهیه کنید ، واز نحوه دسترسی به آنها آگاهی حاصل نمایید (برای این منظور همکاران ما در بخش تور مالزی آژانس شما را راهنمایی خواهند نمود)

برای حضور در فرودگاه طوری برنامه ریزی نمایید ، تا سه ساعت پیش از پرواز در فرودگاه حضور داشته باشید.

پیش از حرکت از به همراه داشتن همه مدارک تور مالزی از جمله بلیط ، گذرنامه و واچر هتل اطمینان حاصل فرمایید.

در صورتی که برای تور مالزی خود مایل هستید از فرودگاه ارز دولتی تهیه نمایید از همراه داشتن مدارک لازم برای تحویل ارز مسافرتی اطمینان حاصل فرمایید.

به موقع برای تحویل بار و گرفتن کارت پرواز اقدام نمایید و برای انجام سایر مراحل مانند بازرسی ،گذرنامه و.. با آرامش کامل با پرسنل فرودگاه همکاری نمایید.


*پس از ورود به مالزی

پس از اینکه بار خود را تحویل گرفتید ، وارد قسمتی می شوید که خط ترن قرار دارد ، با اولین ترن به سمت قسمت گذرنامه فرودگاه تشریف برده ، آنجا فرمی در اختیار شما قرار میگیرد که اطلاعات سفر شامل نام ، شماره گذرنامه ، هتل محل اقامت و... را وارد میکنید و پس از گذر از گیت بازرسی گذرمانه به سمت خروجی فرودگاه راهنمایی میشوید . آنجا نماینده آژانس منتظر شما هستند .


*در طول سفر مالزی

از نظر امنیت مالزی برای گردشگران کشور بسیار امنی است ، با این حال در طول سفر لازم است نکاتی مانند مراقبت از کیف پول و.. را برای هرچه بهتر سپری کرده تور خود رعایت فرمایید.

چنانچه در طول تور خود با مشکلی مواجه شدید بلافاصله از طریق سیمکارتی که در اختیار شما قرار گرفته با آژانس تماس بگیرید ، در خارج از ساعات اداری نیز میتوانید از طریق شماره های 24 ساعته ای که قبل از سفر در اختیار شما قرار گرفته با آژانس ارتباط برقرار نمایید .

در بیشتر هتلهای مالزی صندوق امانت در اطاق قرار دارد که شما میتوانید مدارک خود را در طول سفر آنجا نگهداری کرده و درب صندوق را قفل نمایید .(با توجه به اینکه در طول روز خدمه هتل برای نظافت به اطاق شما سرکشی میکنند از رها کردن پول و مدارک سفر در اطاق پرهیزکنید)

برای تبدیل دلار به رینگت (واحد پول مالزی ) به صرافیهای مجاز مراجعه نمایید و از متصدی مربوطه رسید تبدیل پول را تحویل گرفته و چک کنید .

بسیاری از فروشکاه های مالزی از خریداران دلار را نیز قبول میکنند ، اما اگر برای خرید از رینگیت (واحد پول مالزی) استفاده کنید برای شما به صرفه تر خواهد بود.

اگر قصد خرید یا گرفتن تاکسی را دارید چانه زنی را فراموش نکنید ، ضمنا برای کرایه تاکسی حتما مبلغ کرایه را با راننده طی کنید .

در طول تور مالزی سعی کنید و قوانین و آداب و رسوم آن کشور احترام بگذارید . لازم به ذکر است جامعه مالزی از سه طیف عمده مالی ها ، هندی ها و چینی ها تشکیل شده که هر کدام آداب و رسوم خاص خود را نیز دارند.

مراکز خرید مالزی

سوریا در مرکز شهر کوالالامپور

مید ولی مگامال

مرکز خرید استار هیل

برجایا تایمز اسکوار

فروشگاههای زنجیره ای تسکو

برج و مرکز خرید ولد

بازار مرکزی

مرکز خرید سونگای وانگ

چاینا تاون(بازار چینی ها)



دیدنیهای مالزی

پارک ملی تامان نگارا

برج های دوقلوی پتروناس

باغ وحش کوالالامپور

آکواریوم کوالالامپور

پارک آبی سان وی

بلندیهای کنتینگ

مجسمه بودای ایستاده

پوتراجایا

پارک پروانه ها
تور مالزی
آنچه مسافران تور مالزی باید بدانند

واحد پول مالزی

واحد پول مالزی رینگیت می باشد.

چون نام قبلی رینگیت، دلار مالزی بوده است، بسیاری از افراد عادت دارند به جای واحد رینگیت از دلار استفاده کنند که منظورشان همان رینگیت است .

طول پرواز تهران کوالالامپور

طول پرواز تهران کوالالامپور حدود شش ساعت میباشد

امنیت در مالزی

آمار نشان دهنده اینست که مالزی یکی از امن ترین کشورهای دنیا می باشد که آمار جرم و جنایت در آن بسیار پایین است.

تعطیلات رسمی در مالزی

روز اول سال میلادی، عید قربان، روز موجودیت فدرال، عید آغاز سال چینی، اول ماه محرم، روز تولد پیامبر (ص)، روز کارگر، روز پیمان، روز تولد پادشاه، روز ملی، روز دیپاوالی، عید فطر، عید میلاد حضرت مسیح.

آب و هوای مالزی

مالزی کشوری است نزدیک خط استوا و آب و هوای آنهم دارای اقلیم مناطق حاره است. فقط یک فصل دارد .نه بهاری نه پاییزی و نه زمستانی همیشه تابستان با دمایی حدود حداکثر 34 درجه و حداقل 24 درجه با رطوبت نسبی 80% . اما وجود بارانهای فراوان لطافتی به همراه دارد که این آب و هوا قابل تحمل می شود. میانگین بارندگی کشور حدود 2500 میلی متر در سال است

سوغات کشور مالزی

روغن نخل و صنایع دستی به ویژه از جنس قلع (پیوتر ) ، پارچه معروف باتیک از مهم ترین سوغاتی های سنتی این کشور به حساب می آید . گفتنی است در پی صنعتی شدن این کشور ، محصولات الکترونیکی و نساجی و لوازم آرایشی بهداشتی نیز به سوغات آن افزوده شده است .

غذاهای مالزیایی

غذا خوردن در مالزی به واقع تجربه ای لذت بخش است. ماهیت چند فرهنگی جمعیت مالزی طیف وسیعی از شیوه آشپزی غنی محلی و شیوه های ابداعی غذا را مهیا ساخته است. گوناگونی چشمگیر مواد غذایی، دسرها و میوه ها در سطح کشور، جزیره یا شهر تجربه ای دلپذیر را برای شما فراهم می کند.

برخی رستورانها شیوه آشپزی گیاهی محلی را با تاثیر جهانی غذاهای اروپایی، ژاپنی، تایلندی و ویتنامی همراه کرده اند.

تلفنهای ضروری مالزی

اطلاعات تلفن : 103

پلیس و آمبولانس: 999

آتش نشانی: 994

محافظت از شهروندان: 991

امداد پلیس از طریق تلفن همراه: 112

پلیس راهنمایی : 20729044-03

اطلاعات پرواز فرودگاه:87762000-03
تور مالزی
مالزی در یک نگاه:

تاریخچه مالزی

قدمت مالزی به اواسط قرن نوزدهم میلادی می رسد که در آن هنگام، حاکم مالای عده ای را برای کار در معادن قلع به این منطقه فرستاد. کوالالامپور پایتخت کشور مالزی و بزرگترین شهر این کشور است.

فرهنگ مردم مالزی

مردم مالزی افرادی بسیار خونگرم و میهمان نواز هستند. مسلمانها دارای رستورانها و فروشگاه‌هایی هستند که با آرم حلال مشخص می‌شوند. هندوها به برهما و چینی‌ها به بودا معتقد هستند.

با توجه به طبیعت بخشنده این سرزمین بومی‌ها که اکثرا مسلمانند دارای اخلاقی خوش و دست و دل باز هستند. دارای نظم و ترتیب در کارها به شکل کاملاً اروپایی می‌باشند. که با توجه به سرمایه گذاریهای شرکت‌های ژاپنی در این کشور و نظارت و مدیریت ژاپنی‌ها این نظم در تمام جاها مشهود است.مالزی کشوری است تفریحی و بسیار زیبا که در سال ۲۰۰۶ برابر با ۲۲ میلیون نفر توریست را پذیرا بوده‌است. جمعیت این کشور ۲۸ میلیون است.

مردم مالزی

مالزی یک جامعه چند نژادی، چند فرهنگی و چند زبانی است که شامل ٪۶۵مالایایی و دیگر قبایل بومی، ٪۲۵ چینی، و ٪۷ هندی می‌باشد. مالایایی‌هایی که بزرگترین مجموعه را تشکیل می‌دهند، همگی مسلمان می‌باشند چرا که هر فرد باید مسلمان باشد تا از لحاظ قانونی بتواند تحت شرایط امور قانونی مالزی قرار گیرد. مالایایی‌ها از لحاظ سیاسی نقش غالبی را ایفا نموده و گروهی را تشکیل می‌دهند که بومیپوترا نامیده می‌شود. زبان بومی آنها مالایایی، �باهاسا مالایو� است. باهاسای مالزی بسیار شبیه به باهاسا مالایو درکاربردی‌ترین مواردی است که زبان ملی کشور مالزی شمرده می‌شود.

جغرافیای مالزی

موقعیت جغرافیایی مالزی در بین کشورهای تایلند در شمال و سنگاپور در جنوب واقع شده است. دریای چین جنوبی شبه جزیره مالزی را از ایالتهای صباح و ساراواک جدا می کند. صباح و ساراواک مرزمشترکی با اندونزی بوده و همچنین ساراواک مرز مشترکی با برونئی (دارالسلام) دارد.

مساحت کشور 329758 کیلومتر مربع و پایتخت آن کوالالامپور می باشد.

جشنواره ها در مالزی

ژانویه- فوریه :جشن سپاسگزاری هنگام درو ، سال نوی چینی ، تایپوزام (جشنوار‌ه‌ی هندو)

مارس- آوریل: جایزه‌ی بزرگ مالزیایی

آوگوست- سپتامبر: جشنواره‌ی روان‌‌های گرسنه، روز ملی ، وینایاگار چاتورتهی ، جشنواره‌ی چراغ دریایی

سپتامبر- اکتبر: جشنواره‌ی هندوی نه شب ، جشنواره‌ی نه خدای امپراتور

اکتبر- نوامبر : جشن پابرهنه بر آتش ، جشنواره‌ی چراغ‌ها ، سال‌روز تولد کوان یین ، سال‌روز تولد گورو ناناک

دسامبر: جشنواره‌ی انقلاب زمستانی

شهرهای توریستی مالزی

پایتخت مالزی، کوالالامپور بیشترین جاذبه‌های تفریحی کشور را در بر می‌گیرد از دیگر شهرهای توریستی مالزی می‌توان به گنتین (Genting) اشاره کرد. نباید جزایر استوایی مالزی را نیز نادیده گرفت. لنگکاوی، تیومان و ترنگانو توریستی‌ترین جزایر مالزی می‌باشند.. پنانگ و پورت دیکسون نیزاز شهرهای ساحلی مالزی به شمار می‌آیند
دوستای مهربونم من یه سوال نی نی داری دارممممممممم

واسه سیسمونی کجا برم بهترههههههههه؟؟؟؟؟/

البته هنوز نی نی در کار نیس ولی میخوام چند تا تیکه ناز اگه قیمتش ارزونتر ایرانه بگیرم

اینجا که قیمتها واویلاستتتتتتتتتتتت

لطفا آدرس بذارید بوسسسسسسسس
2706
ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2687
2730