2726
عنوان

تجربیات در مورد سفر به مالزی

| مشاهده متن کامل بحث + 239778 بازدید | 1168 پست
قیمت لپ تاپ ، کامپیوتر ، موبایل و دوربین در مالزی

قیمت لپ تاپ :

بعضی از شما فکر میکنید که آقا داریم میریم خارج و اونجا همه چی نصف قیمت ایران هست و ...، نه اصلا این خبرا نیست اینجا .

قیمت لپ تاپ در مالزی تفاوت چندانی با قیمت ها در ایران نداره ، در بعضی از مارکها مالزی گرونتره و در بعضی از مارکها ایران گرونتره ، ولی این اختلاف قیمت تقریبا بین 50 تا 100 هزار تومان هست .
پس هیچ فرقی نمیکنه که در این مورد لپ تاپ رو از ایران بخرید یا در مالزی

قیمت کامپیوتر :

قیمت کامپیوتر و قطعات کامپیوتر در کشور مالزی تقریبا تا حدودی ارزونتر از ایران هست و اگر کسی تصمیم داره کامپیوتر بخره بیاد مالزی بگیره .
قیمت گوشی موبایل :
یمت گوشی موبایل در ایران و مالزی تقریبا یکی هست و اختاف چندانی نداره ، تقریبا بین 10 الی 20000 تومان هست اختلاف و در 90 درصد مارکها و مدلها ، قیمت گوشی موبایل در ایران و مالزی کاملا برابر هست .
قیمت دوربین عکاسی و فیلمبرداری :

قیمت خرید دوربین عکاسی و فیلمبرداری هم در ایران و مالزی کاملا برابر هست در تعداد خیلی کمی از مارکها قیمتها یه خورده متفاوته البته در حد 10 تا 20000 هزار تومان .

برای خرید همچین وسایلی در مالزی به کجا برید :

اگر واقعا شرایط به گونه ای بود که به یکی از موارد بالا نیاز داشتین و به دلیل نداشتن هزینه و کمبود وقت نتونستین در ایران بخرید بیائین مالزی بگیرید ولی باز هم میگم سعی کنید در ایران بگیرید .مثلا یکی میخواد لپ تاپ بگیره و وقتی داره میاد مالزی ، هزینه خریدش رو نداره ، و بعد از چند ماه دیگه خانواده از ایران براش پول ارسال میکنند و در مالزی میخره ، همچین مواردی هیچ اشکالی نداره و میتونید در مالزی بخرید .



بچه ها باورتون نمیشه!  برای بچم از «داستان من» با اسم و عکس خودش کتاب سفارش دادم، امروز رسید خیلی جذذذابه، شما هم برید ببینید، خوندن همه کتابها با اسم بچه خودتون مجانیه، کودکتون قهرمان داستان میشه، اینجا میتونید مجانی بخونید و سفارش بدید.

درب ورودی LOWYAT PLAZA نمای شب

IMG4UP

در مرکز شهر کوالالامپور یک مجتمع تجاری خیلی بزرگ وجود داره به نام LOWYAT PLAZA ، این مجتمع از یک طرف به خیابان IMBI و از یک طرف به خیابان BUKIT BINTANG راه داره ، این مجتمع بزرگ رو از هر شخصی توی مالزی بپرسید میشناسه . برای رفتن به LOWYAT PLAZA کافیه که خودتون رو به اولین ایستگاه مونوریل برسونید و یک بلیط به مقصد BUKIT BINTANG بگیرید و برید ، در ایستگاه بوکیت بینتانگ که رسیدین و پیاده شدین 2 دقیقه پیاده روی تا LOWYAT PLAZA دارید .

نمای داخل مجتمع LOWYAT PLAZA

IMG4UP

پاساژ LOWYAT دارای 4 طبقه هست که پر از لپ تاپ و کامپیوتر و موبایل و دوربین عکاسی و فیلمبرداری هست و نمایندگی همه مارکهای دنیا در این مجتمع بزرگ وجود داره و شما میتونید خیلی راحت برید و خریدتون رو انجام بدین .


یک نکته مهم اینکه مالزی همه مارکها اوریجینال هست و با خیال راحت میتونید بخرید . سعی کنید هر چیزی که خواستین بخرید فقط از نمایندگیش بگیرید نه از مغازه ای دیگر .
من یه نکته بگم
تو فرودگاه ازتون انگشت نگاری میشه. پس تعجب نکنید. زمانی که تو صف ایمگریشن ایستادید خوب دقت کنید که دیگران چطور انگشتشون را روی صفحه مانمیتور میزارن شما هم همون کار را تکرار کنید
کل انگشت اشارتون را باید بخوابونید رو صفحه. نه فقط قسمت بالاش را

پولتون 100$باشه. پول خرد و کوچیکتر یارید که خیلی کم حساب میکنند
تا جای ممکن جول خیلی کمی تو فرودگاه چنج کنید
Your life does not get better by chance it gets better by change
2728
برای رفتن به شهر کوالا بهتره اول از اتوبوس (خیلی راحت و سریع هستند. نفری 10رینگت)
و یا مترو استفاده کنید (30 رینگت)

تاکسی ها گرون میگیرن. ختما چونه بزنید

Your life does not get better by chance it gets better by change
دریا جون ان شا...هر چه زودتر راهی میشی عزیزززززززززززززززززم
با این علاقه و پشتکاری که داری ا شا. .. بهخواسته ات میرسی

آلما جون خوش اومدی
دوستم خوبمون میشه چونه زدن رو یادمون بدی .. به روش اونا (چشمک)
من نمیدانم چرا حضرت دوست لطف ویژه ای دارد به من ...شکرت ای حضرت دوست
سلام
من اومدم خیلی چیزا دارم بگم. اول اینکه واقعا جای قشنگیه . چند تا نکته قبلش بهتون بگم اول اینکه اگه پکیج دو تا شهرو انتخاب کنید دو روزتون کامل از بین میره چون حرکت اتوبوسهاشون ده صبحه تا سه طول میکشه برسید و وقتی میرسید انقدر خسته اید که جایی نمیشه رفت. ما پنانگ رفتیم هتل فلامینگو بیچ قشنگ بود ولی اگه میخواید پنانگ برید هتلهایی برید که تو ساحل باتوفرینگی باشه مثل هالیدی و رویال پارک چون ساحلشون امکانات داره نزدیک جایی که ما بودیم هیچ فروشگاه یا جای تفریحی وجود نداشت فقط خلوت بود ما یه روز رفتیم لنکاوی واقعا قشنگ بود به نظر من درسته لنکاوی یه کم گرونتره ولی واقها ارزششو داره از کوالا هوایی میرید و وقتتون هدر نمیره. لنکاوی خیلی بهتر از پنانگه. پنانگ خیلی بزرگه و تو دو روز هیچ جاشو نمیتونید برید. پروازش حدود هشت ساعت طول میکشه وافعا خسته کننده است. تورها واقها قیمتشون اونجا بالااست و خیلی گرون میگیرن. هتلمون تو کوالا کنکورد بود خیلی خوب بود و بهترین مزیتش درست روبروی ایستگاه مونوریل بود و ما بیشتر جاهارو با اون میرفتیم. اگه بتونید دو هفته برید عالیه . ایران ایر این چند وقته خیلی تخفیف میده مثلا اون روز که ما رفتیم بلیطش 530 بود ولی تور از ما 800 گرفت و اصلا راجب تخفیفش نگفت. حتما سعی کنید خودتون دو هفته ای برید .
نرخ پرواز از کوالا به لنکاوی هم تخفیف خورده بود و اژانس به ما نگفت اونایی که خودشون رفته بودن 120 رینگت اون روز داده بودند. اگه خواستید لنکای برید بهم بگید تا شماره یه اقایی رو بهتون بدم که اونجا هتل رزرو میکنه قیمتهاش خوب بود.
ما دو روز کامل تو کوالا بودیم و واقعا کم بود یه روز خودمون پارک ابی سان وی لاگون رفتیم که خیلی خوش گذشت یه روز هم با تور باتو کیو و گنتینگ هایلند و باغ فرانسویها و ژاپنی ها رفتیم که انفدر همسفرهامون بد بودند همش دردسر داشتیم سنشون بالا بود و اصلا نمیتونستن پا به پای ما بیان و هی باید منتظرشون میشدیم. اگه مجری تورتون اونجا هالیدی میراج بود باهاشون نرید قیمتهاشون بالا هست. در کل واسه خونواده خوبه ولی وقتتون رو تنظیم کنید که اونجا بیشتر بمونید
هر سوال داشتید بگید تا کامل واستون توضیح بدم
پری جان من 3ساله به مالزی خوش امدم ههههههههههه ما اینحا زندگی میکنیم

شما برای چونه زدن هرچی اونها گفتن قیمت کمتری بگین. اینقدر کم و زیاد کنید تا تخفیف بگیرید. چون خارجی ها (به ویژه ایرانی ها ) را پول دار میدونن و میخوان تیغ بزنن

هرجا خواستید با تاکسی برید: بگید تاکسی متر را ختما بزنه
البته 3رینگت ورودی ماشین هست و بقیش با تاکسی متر حساب میشه

بازار "چاینا تون" بازار چینی ها هم هرچی گفتند شما نصف پول بدید که اونها خیلییییییی به قول معروف گوش بر هستند
Your life does not get better by chance it gets better by change
هر شهری میرید (پینانگ یا لنکاوی) حتماااااااااااااااا هتل کنار بیچ (ساحل) بگیرید
چون اکثر مراکز تفریحی این 2تا شهر دور و بر ساحل هستند
به ویژه لنکاوی که تو شهرش هیچی نداره و 40کیلومتر هم از ساحل دوره
کنار ساحل لنکاوی بغل به بغل تورهای نصف روزه و 1روزه هست که همه جزیره و جزایر اطراف را میبرند با قیمت بسیاااااااااااار مناسب و خوب

کلا لنکاوی از پینانگ بهتره

Your life does not get better by chance it gets better by change
پرواز کوالا به تهران 8ساعته

هر دو پرواز ایران ایر و ایرایشیا خوبن
ایریشیا ادم احساس امتین بیشتر میکنه چون هواپیما نو هست
ولی برای بار سخت میگیره. کیلو میزاره دم ورودی هواپیما و تا ساک دستی را هم کیلو میکنه

ولی ایران ایر شما میتونی کلی بار داخل هم ببری . وقتی ساک قسمت بار را تحویل دادید دیگه کاری نداره. کل فرودگاه را هم که خرید کنید ببرید دم در ازتون میگیره و میبره قسمت بار
(پارسال که ما اومدیم اینطور بود)

Your life does not get better by chance it gets better by change
برای رفتن به لنکاوی از کوالا از سایت
http://www.airasia.com/my/en/home.page

خودتون بلیط تهیه کنید. خیلی ارزون تر میشه
برای بلیط ان لاین هم باید بگید بار چقدر میخوایید (بار کم بگیرید. جون پرواز داخلی هرچقدر بار ببرید داخل ایراد نداره البته ساکتون باید کوچیک باشه)
و قسمت بیمه (اینشورنس) را کنسل کنید. همینطور قسمت تعیین صندلی را کنسل کنید.
فیمت پرواز براتون خوب در میاد
بتونید 1ماه جلوتر هم بلیط رزرو کنید هم که دیگه خیلی مناسبتره
Your life does not get better by chance it gets better by change
2706
ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2687
2730