2737
2739
عنوان

آموزش خود آرایی همراه با عکس

| مشاهده متن کامل بحث + 778741 بازدید | 3252 پست
مانالیزا
پست ها: 2,779
عضویت: 16/6/1391

1392/10/3 9:19 ق.ظ

سلام و خسته نباشید به مامان متینه عزیزم

دوست خوبم من با توجه به وسیله هایی که دارم میخوام پوست صورتمو درست کنم..ببین ترتیبش خوبه؟؟؟؟؟؟

مرطوب کننده+ژل بیس آرایش میک آپ فکتوری+کرم پودر+کانسیلر روشن و تیره+پنکک

البته فک کنم باید کانسیلر قبل از کرم پودر باشه نه؟ ولی من فک میکنم کرم پودر که بزنم اون قستای روشن رنگش و از دست بده

سلام گلم
کانسیلر نقشی که داره اینکه لک و میگیره و صورت و صاف می کنه پس اول کانسیلر می زنیم بعد کرم پودر تا یه دست بشه به جای پنکیک می تونید پودر فیکس استفاده کنید که خیلی بهتره .....
عزیزم وقتی داری از بیس آرایش استفاده می کنی نباید دیگه مرطوب کننده بزنی صورتت خیلی بد میشه پس مرطوب کننده نزن و فقط با شیر پاک کن صورتت و تمیز کن...
بهار
پست ها: 66
عضویت: 19/8/1392

1392/10/3 10:02 ق.ظ

عزیزم پوستم مختلطه پیشانی چونه و بینیم تقریبا چربه و گونه هام خشکه . کرم پودر فلورمار و بعضی وقتها کلاسیک میزنم . پن کیک روی کرم پودر هم بعضی وقتها تایرا یا کلاسیک یا فلورمار میزنم

بهار جان
تو خرید کرم پودر باید دقت کنی 1- رنگش به ته رنگ صورتت بیاد اگر نیاد حالت چرک و کثیفی می گیره.........
بعد اینکه شما هم پوست چرب داری و هم خشک پس یا باید کرم پودری بخری که مخصوص همه نوع پوسته all skin یا فاقد چربی بگیر برای روی پیشونی و قسمت های چرب وقتی می خوای روی گونه بزنی فقط قسمتهایی که می دونی خشکه مرطوب کننده حاوی چربی بگیر مثله نیوا آبی تیره ..........بعد روش کرم پودر بزن وقتی حتماً با پد محو کن .........خیلی کم بزن که رو صورتت نماسه و خوب پخشش کن...........بعد حتماً روش پودر فیکس یا پنکیک بزن........
اگه کرم پودرت چربه پنکیکت باید خشک باشه ولی اگه کرم پودرت خشکه باید پنکیکت چرب باشه.....ولی کلاً توصیه من به شما اینکه کرم پودر خوب بگیر بدون پنکیک و فقط پودر فیکس بزن آخرش

ببین منم به همین مشکل خورده بودم.😢خانمای اینجا بهم دکترساینا رو معرفی کردن و منم از یکی از دکتراش ویزیت آنلاین گرفتم از خونه. و خیلی راضی بودم و مسالمم حل شد😍 بیا اینم لینکش ایشالا که مشکل توهم حل بشه😘

yasamin
پست ها: 127
عضویت: 12/8/1392

1392/10/3 10:16 ق.ظ

ممنون مامان متین میخوام ببینم اگه خودم موهامو زیتونی کنم رنگ بدی در میاد یا خوب میشه

عزیزم چون رنگ موهات الان شرابی هست فک نمی کنم زیتونی خوش رنگی دربیاد..........ولی بهتره خودت انجام ندی من فکر می کنم اول باید با ریمور رنگ شرابی و پاک کنی
آپلود عکس

چطور فوندانسیون (کرم پودر، پن کک،…) مناسب پوستتان انتخاب کنید؟

اگه برای پیدا کردن رنگ و نوع فوندانسیون تون به مشکل بر خوردید و سردرگم هستین که، حلا چی کار کنم چه رنگی انتخاب کنم یا اصلاً چه نوعی برای من بهتره و از این سوال ها… پس حتماً این پست رو بخونید تا آخر، شاید بدردتون بخوره و گره از کارتون باز کنه :)

سعی می کنم تمام سوالهایی رو که ممکنه براتون پیش بیاد رو جواب بدم و امیدوارم شما هم اطلاعات و نکته هایی رو که می دونین اضافه کنین که این اطلاعات پر بار تر و مفید تر بشه. اگه دفعه اول موفق نشدین که فوندانسیون مناسب خودتون رو پیدا کنین اصلاً نگران نباشید شاید کمی طول بکشه ولی حتماً پیداش می کنین.

مرحله اول: قبل از اینکه برید سراغ فوندانسیون باید اول از خودتون شروع کنین، نوع پوست شما چطوریه؟

نوع پوست رو به جهار گروه تقسیم می کنیم:
چرب
خشک
مختلط
نرمال


مرحله دوم: حالا می ریم سراغ فوندانسیون، قدرت پوشانندگی (کاور)

آیا پوست نرمالی دارین و دنبال یک فوندانسیون سبک و لایت هستین که می تونین حتی از (tinted moisturizer) که در واقع مرطوب کننده مخلوط با کمی فوندانسیون هست استفاده کنین یا می خواهید که کاور متوسط داشته باشه یا شاید هم بخواهید فول کاور باشه و جای جوش یا لک یا کک و مک و … رو بپوشونه؟ معمولاً فوندانسیون هایی که کاور زیاد دارن کمی سنگین تر احساس میشن.

مرحله سوم: می دونیم که فوندانسیون ها مدل های مختلفی دارند مثلا مایع، پودری، کامپک، کرمی، باید بینید کدوم مدل برای شما بهتره یا حتی کدوم مدل رو ترجیح می دین.مثلاً من عاشق مینرالایز پودری ام، چون می تونم از کاور کم شروع کنم و اگه لازم بود یه لایه دیگه اضافه کنم.

مرحله چهارم: بافت فوندانسیون

مثلاً می تونه مات باشه یعنی فرمولاسیونش جوریه که هیچ برق یا درخششی نداره مثل مک استدیو فیکس فاندیشن که برای پوست های چرب خوبه (پوست چرب خودش برق میزنه بهتره ما براق ترش نکنیم ;) یا ساتن فینیش باشه که حالت تابش یا برقی مثل پارچه ساتن و یا کمی خیس می ده مثل مک مینرالایز که برای پوست های نرمال و خشک عالیه.

مرحله پنجم: رنگ فوندانسیون، برای پیدا کردن رنگ مناسب مهمترین مساله اینه که اول رنگ پوست خودتون رو شناسایی کنید.

پوست همه ما از رنگ دانه هایی تشکیل شده که به اونها آندرتون (Undertone) می گوییم. خوب حالا سوال اینه که چطوری رنگشون رو تشخیص بدیم!

راحت ترین راه اینه که به رنگ رگهاتون که زیر پوست رو دستتون معلومه نگاه کنین، اگه سبزیا زیتونی به نظر می رسن ته رنگ پوست شما درگروه گرم warm آندرتون قرار می گیره و اگر بیشتر به رنگ آبی متمایل باشن در گروه سرد cool آدرتون و اگه هر دو رو داشته باشین شما تعداد ته رنگ یا همون آندرتون های حنثی پوستون بیشتر که خوشا به سعادتون از دو گروه می تونین استفاده کنین.

یه راه دیگه اینکه ببینید جواهرات طلایی رنگ (warm )به شما بیشتر می یاد یه نقره ای(( سیلور) (cool )) و یا هر دو.

می خواین مطمئن تر بشین یه راه دیگه هم می گم.

تی شرت سفید(cool)بیشتر بهتون می یاد یا کرم(warm ) ؟

خوب حالا اینکه بدونیم گرم – سرد یا خنثی هستیم به چه دردی می خوره؟

گرم معنیش اینکه رنگ دونه های پوست شما بیشتر زرد یا طلایی هستن و سرد یعنی تعداد رنگ دونه های آبی تو پوست شما بیشتر هست و ته رنگ صورتی داره و اگر مخلوطی از هر دو باشین میشه همون خنثی که کارتون خیلی راحت تر .

خریدن فوندانسیونی که یا ته رنگ پوستتون یکی باشه باعث می شه که دیگه فوندانسیون روی صورتون اون حالت کثیف یا خاکستری رنگ با حالت بی حال رو نداشته باشه برای همین تشخیص اینکه ته رنگ پوستتون چه رنگی هست خیلی مهمه پس اگه مطالب بالا رو با دقت نخوندین دوباره بخونین و بگین که تو کدوم گروه هستین: سرد-گرم یا خنثی؟

حالا که ته رنگ پوستون رو پیدا کردین بریم سراغ تیره گی – روشنیش.

من به شکل زیر طبقه بندی می کنم اگه شما نحوه بهتر از این می دونید حتماً بگین که همه استفاده کنند.

خیلی روشن

روشن

متوسط روشن

متوسط

متوسط برنز

برنز

برنز تیره

تیره

خیلی تیره با ته رنگ قرمز

خیلی تیره با ته رنگ زرد

خوب حالا اگه بخوایم همه این اطلاعات رو با رنگ بندی مک با در واقع به زبون مک بگیم ای طوری میشه:(درجه روشنی و روبه روش رنگ مک که باهاش مچ میشه)

ته رنگ صورتی یا همان آندر تون سرد:

خیلی روشن MAC NW15

روشن MAC NW20

متوسط روشن MAC NW25

متوسط MAC NW30

متوسط برنز MAC NW35

برنزMAC NW40/43

برنز تیره MAC NW44/45/47

خیلی تیره با ته رنگ قرمز MAC NW50/55



2- ته رنگ زرد یا همان آندر تون گرم:

خیلی روشن MAC NC15

روشن MAC NC20

متوسط روشن MAC NC25

متوسط MAC NC30

متوسط برنز MAC NC35/37

برنز MAC NC40/41/42/43

برنز تیره MAC NC44/45/47

خیلی تیره با ته رنگ زرد MAC NC50/55



آندرتون خنثی :

خیلی روشن MAC N1

روشن MAC N2

متوسط روشن MAC N3

متوسط MAC NC/NW30

متوسط برنز MAC NC/NW35

برنز MAC NC/NW40

برنز تیره MAC NC/NW45

خیلی تیره MAC NC/NW50/55



برای راهنمایی بیشتر به جدول زیر که توسط مک تهیه شده نگاه کنید:
W NW N NC C رنگ
گرم گرم- خنثی خنثی سرد – خنثی سرد معنی رنگ
صورتی صورتی – بژ بژ بژ – طلایی زرد–زیتونی طلایی مطابق با رنگ پوست

توضیحات جدول:

اعداد نشانگر درجه روشنی هستند پس ۱۵ نماینده روشن ترین رنگ ممکن از یک کرم پودر، پن کیک و یا حتی کانسیلر است. هر چه این شماره بالاتر برود رنگها تیره تر می شود، درنتیجه ۵۵ تیره ترین رنگ خواهد بود.

بله درسته برعکس به نظر می رسه دلیلش این هست که مک از چرخه رنگ میک آپ آرتیست ها استفاده می کنه که برعکس اون چیزی هست که ما در مورد گرم و سرد و خنثی می دونیم.

آسان ترین راه برای فهمیدنش اینه که اینطوری در نظر بگیرین که در واقع با استفاده از تن گرم یا سرد برای بالانس کردن رنگ پوست این طوری اسم گذاری شده، مثلاً شخصی که تن گرم هست یعنی رنگدونه های زرد و طلاییش بیشتره پس بهتره از NC یا C مک استفاده کنه. و اسمش رو سرد گذاشتن یعنی سرد ، گرم رو معتدل می کنه

نکته های کوچک بدرد بخور:

هممون می دونیم یکی از بهترین راههای انتخاب فوندانسیون مناسب تست کردن آن روی پوست هست، موارد مهمی هست که اگه بهشون توجه کنین انتخاب بهتری خواهید داشت.

هیچ وقت برای تشخیص رنگ از پوست دست ها تون استفاده نکنین چون رنگش با پوست صورت متفاوته، بهترین جا برای این کار روی استخوان فک هست (زیر گونه) چون اگر روی پیشانی یا گونه تست کنید ممکنه اشتباهی رنگ روشن تر یا تیره تری رو انتخاب کنین.
فوندانسیونی که روی پوستون بشینه و به سختی قابل دیدن باشه می تونه بهترین گزینه باشه، جوری که نتونین تفاوتی در رنگ کجایی که فوندانسیون رو زدین و جایی که نزدید تشخیص بدین.
همیشه این نکته به یاد داشته باشین که رنگ فوندانسیون به مرور زمان ممکن روی پوست تغییر کنه، دلیلش هم می تونه ترکیب شدن با چربی پوست و …. باشه بهتره کمی صبر کنین و دوباره تو آینه نتیجه رو ببینین.
پیشنهاد خواهرانه من اینکه رنگ پوست خودتون رو انتخاب کنین نه روشن تر نه تیره تر چون حتی اگه به نظر روی پوست صورت تان خوب نشسته باشه ولی تفاوت رنگ یا گردن نشون میده که فکر نمی کنم خیلی زیبا باشه! شما چی فکر می کنین؟
و دیگه اینکه قلمو یا هر وسیله دیگری که برای زدن فوندانسیون روی صورت استفاده می کنین هم خیلی توی نتیجه کار تاثیر داره.
راستی یادتون نره که با باقی مانده فوندانسیون روی قلمو تون گردن رو هم کمی پوشش بدین تا یکدست تر به نظر برسه.
تغییر فصل: خیلی طبیعی هست که اکثر مواقع نمی شه فوندانسیونی که توی تابستان استفاده می کنیم در زمستان هم استفاده کنیم. فوندانسیونی که توی زمستون خیلی به شما بیاد و عالی باشه ممکنه تو تابستون خیلی روشن و وحشتناک به نظر برسه چون رنگ پوستان عوض شده، بهتره همیشه ۲ تا فوندانسیون داشته باشیم
راستش تمام سعی ام رو کردم که چیزی رو از قلم نندازم، امیدوارم تونسته باشم کمکی در جهت حل مشکل پیدا کردن فوندانسیون که مهمترین و پایه ای ترین رکن آرایش هست کرده باشم.
2728
زیبا شدن طبیعی بدون آرایش

۱٫ پاک سازی

هر روز دوش بگیرید و صورت خود را با یک پاک کننده مناسب پوست تمیز کنید. موها و پوست چرب بیشتر ذرات گردو غبار را به خود جذب می کند و نه تنها باعث می شود پوست چرب و کثیف دیده شود بلکه موجب بروز آکنه و جوش های سرسیاه و سفید می شود. بسیار مهم است که پوست نفس بکشد، به همین منظور قبل از خواب همیشه پوست خود را تمیز کنید.

۲٫ کوتاه کردن مو

به گزارش پرشین وی شما می توانید کاملا ظاهرتان را با مدل مویی که می زنید تغییر دهید . اگر دوست ندارید لازم نیست طول موهای خود را کوتاه کنید. به دنبال تغییر استایل آن باشید و طوری کوتاه کنید که بتوانید آن را اداره کنید.

۳٫ درست لباس پوشیدن

لباس هایی را بپوشید که در آن راحت هستید و به شکل وفرم بدن و شخصیت شما هم خوانی داشته باشد.به گزارش پرشین وی لباس ها چیزهای زیادی را درباره دیدگاه شما به زندگی نشان می دهند. طرز لباس پوشیدن خود را قدیمی نگه ندارید و سبک های جدید را امتحان کرده و هرچند وقت یک بار لباس های کمد خود را تغییر دهید.

۴٫ ورزش

هر روز ورزش کنید. این کار نه تنها برای سلامتی خوب است ،به گزارش پرشین وی بلکه بدن را خوش فرم نگه می دارد و می تواند سطح اطمینان از ظاهر شما را افزایش دهد و ورزش همچنین باعث افزایش گردش خود می شود و پوست را سالم تر و درخشان تر نگه می دارد.

۵٫ خوب شکل دادن به ابرو

گفته می شود که ابرو قاب صورت است، اطمینان حاصل کنید که آنها رابه خوبی تمیز می کنید. ابروهای بسیار پرشده و یا بسیار نازک می تواند کاملا تلاش شما برای ظاهر زیبا بدون آرایش را با شکست مواجه کند.

۶٫ لب های سالم

بسیار مهم است که لب های خود را مرتب لایه برداری کرده و آنها را مرطوب نگه دارید.لب های ترک دار ظاهرزیبا را کاملا خراب می کند.

بهترین آرایش برای هر خانم اعتماد به نفس خودش است و این کار بدین معنی است که نباید مرتب خود را با خانم های دیگر مقایسه کنید و از خود ایراد بگیرد. شما باید از ظاهر منحصر به فرد خود تجلیل کنید.
2738
روش های جدید برای پاک کردن رنگ های تیره و شرابی



برای بلوند کردن و روشن کردن این موها نباید از دکلره قوی یا اکسیدان قوی استفاده کنیم چون با این کار موها مقاومت خودشون رو از دست میدهند و قبل از اینکه به رنگ دلخواه برسند ممکنه بسوزند. لوازم کار تفاوتی ندارند ولی نوع مواد متفاوتند.باید بسته به مقاومت مو و میزانی که میخوایم روشن کنیم از اکسیدان 1 یا نیم و پودر دکلره ضعیف با قدرت روشن کنندگی 5 یا 7 درجه استقاده می کنیم .

(اکسیدان نیم با مارک bes در بازار هست و بیشتر مارک ها پودر ضعیف دارند و میتونید از راهنمایی فروشنده البته فروشگاه های معتبر استفاده کنید.) در چند مرحله مو رو روشن میکنیم.در هر مرحله میتوانیم اکسیدان رو قوی تر کنیم و بعد از شستن موها رو با نرم کننده یا ویتامینه بشوریم و خوب خشک کنیم و دوباره مواد درست کرده و به مو می زنیم. بهتره برای این کار از حرارت استفاده نکنیم چون این کار مو رو ضعیف میکنه و ما برای کار کردن روی موهای شرابی و تیره و ضعیف به مقاومت مو احتیاج داریم در مراحل آخر وقتی مو تا حدی جواب داد و روشی شد از رنگ ها به صورت رقیق شده با آب برای شک وارد کردن به مو و از بین بردن قرمزی یا زردی میتونیم استفاده کنیم مثلا برای از بین بردن زردی رنگ بنفش (v5) را با آب زیاد و چند قطره اکسیدان مخلوط کرده و روی مو میزنیم و ماساژ داده و سریع میشوریم و داخل رنساژ هم میتونیم از رنگ 000 برای روشن تر شدن استفاده کنیم و یا بصورت جداگانه با اکسیدان 3 مخلوط به صورت خیلی غلیظ و روی مو زده بعد از یک ربع تا نیم ساعت بشوریم.برای کم کردن قرمزی هم از رنگ زیتونی تیره (m3)میتونیم استفاده کنیم.

این کار احتیاج به مهارت داره و ممکنه زمان زیادی (7 یا 8 ساعت) طول بکشه و افرادی که تا بحال با مواد دکلره کار نکردن و تجربه ندارند بهتره این کار رو به یک آرایش گر ماهر بسپرند.هر چند که ممکنه هزینه این کار بسیار گران باشه ولی مهم اینکه سلامت موهاتون رو حفظ کنید.چون هنوز بسیاری از سالن ها با استفاده از مواد نا مرغوب و عدم مهارت به موهای مشتری آسیب های شدیدی میرسونند.باز هم تاکید می کنم که داشتن یک موی سالم قهوه ای رنگ خیلی بهتر از داشتن موی بلوند ناسالم !
تنهای تنهای تنها
پست ها: 1,899
عضویت: 26/10/1391

1392/10/3 2:52 ب.ظ

سلام عزیزم من موهام بلوند میخوام ترکیب این رنگهارو بدونم
ممنون عزیزم

http://upload7.ir/images/74163133220600159775.jpg

http://upload7.ir/images/72174247911811560212.jpg

سلام خانومی
راستش تخصص من این تو زمینه رنگ اینقد زیاد نیست که بتونم از روی عکس ترکیب رنگ ها رو بگیرم .......خیلی متاسفم...... ولی سعی مو می کنم تا در سایت های دیگه پیدا کنم اگه شد خبرتون می کنم......
ایناس1392
پست ها: 274
عضویت: 10/7/1392

1392/10/3 4:29 ب.ظ

مامان متین جون سوال کرده بودید رنگ پوستم چیه ؟رنگ پوستم سفیده

واینکه شکل صورتم کشیده هست برای رنگ مو ویا هایلایت چه رنگی بهم میاد

ممننننننننننننننونم


آیا می دانید موهای شما در کدام دسته قرار می گیرد؟ اگر رنگ چشم شما سیاه، قهوه ای تیره، خاکستری، آبی تیره یا فندقی است، احتمالا در گروه رنگ سرد قرار می گیرید اما باید رنگ پوست و رنگ طبیعی پوستتان را نیز در نظر بگیرید.
کسانی که در گروه سرد هستند، احتمالا رنگ پوستی تیره، سبزه، معمولی یا با تن طلایی و رنگ پریده دارند و رنگ طبیعی موهای شان احتمالا سیاه پرکلاغی، قهوه ای، بلوند سوخته یا بلوند پلاتینیوم است. اگر رنگ چشم شما عسلی، سبز یا سبزآبی است، در گروه گرم قرار دارید و پوستتان باید رنگ پریده، هلویی یا کک و مکی و رنگ موهای تان قهوه ای طلایی، سرخ، بلوند قرمز یا بلوند طلایی باشد.
کسانی که در گروه گرم هستند باید رنگ مویی انتخاب کنند که پایه قرمز، نارنجی، زرد یا طلایی داشته باشد و کسانی که در گروه سرد هستند باید رنگی به موهای شان بزنند که پایه آبی، بنفش یا خنثی داشته باشد.
آپلود عکس

فاکتورهای انتخاب رنگ موی مناسب


-رنگ چشم

-رنگ پوست

-فرم صورت

-سن

انتخاب رنگ مو ،با در نظر گرفتن فاکتورهای ذکر شده،چهره شما را طبیعی تر نشان خواهد داد.مثلا اگر پوست سفیدی دارید،رنگ موی طلایی یا رنگ های گرم و اگر پوست شما کمی تیره است ،رنگ های مایل به قرمز ، برای شما بسیار مناسب و طبیعی خواهد بود.اما وجود چین و چروک و خطوط روی صورت ،با رنگ موهای مایل به زرد ،فرد را بی حال و بیمارگونه جلوه خواهد داد.

به همین ترتیب،هماهنگی رنگ چشم ها و رنگ مو،هارمونی زیبایی را ایجاد خواهد کرد.در ضمن،رنگ موی شما باید متناسب با فرم صورت و سن شما هم باشد.

تکنیک های رنگ مو

رنگ کردن مو به روشهای مختلفی انجام می گیرد؛از رنگ های حنایی قدیمی گرفته تا رنگ کردن در سالن های کاملا حرفه ای ،رنگ های موقت ،نیمه موقت و دائمی ،رنگ کردن مو از ریشه یا بخشی از موها و …

توجه به فاکتورهای بالا،دستور العمل های خاص هررنگ و میل وسلیقه هر فرد،در انتخاب رنگ مویی مناسب بسیار اهمیت دارد.

رابطه رنگ مو با سبک زندگی فرد

بسته به نوع رنگ ،رنگ موها حداقل 4-6 هفته روی موها باقی می مانند.بنابراین از آنجاییکه تا مدتی ،رنگ مویی متفاوت از موهای طبیعی خود دارید ،بهتر است که شرایط زندگی ،بودجه و مدت زمان مورد نظر برای ماندگاری رنگ موی خود را در نظر بگیرید.

تست رنگ مو

قبل از استفاده از رنگ مو ،انجام تست رنگ ،توسط افراد متخصص ،به شما کمک می کند تا در مورد بی خطر بودن آن برای پوست ،مو و بافت آن ،اطلاعاتی مفیدی را دریافت کنید.زیرا صرفا رنگ کردن موها کافی نیست،بلکه تاثیر آن بر رشد و سلامت موها نیز بسیار مهم و حائز اهمیت می باشد.

نگهداری از رنگ مو

نه تنها انتخاب رنگ موی مورد نظر و بی خطر بودن آن برای موها ،بلکه نگهداری از موهای رنگ شده هم اهمیت زیادی دارد.

نحوه صحیح شستن موها ،انتخاب نرم کننده مناسب وماساژ موها،در ماندگاری رنگ و سلامت موها ،نقش مهمی دارند.


آپلود عکس

انتخاب رنگ مو، کاری ساده به نظر می رسد اما قبل از این انتخاب بهتر است چند نکته را مدنظر قرار دهید: زیرا مسلم است شما هرگز مایل نیستید برای رنگ کردن موی خود دست به ریسک بزنید و در نهایت با موهای سبز یا رگه درا و ناصاف روبه رو شوید. نکته اصلی در این رابطه آن است که فراموش نکنید تغییر دادن رنگ مو باید براساس موهای طبیعی شما انجام پذیرد. رنگ طبیعی مو، انعکاسی روی رنگ انتخابی شما دارد. بنابراین عوض کردن رنگ مو و تبدیل آن به رنگی تازه بدان معناست که باید رنگی از آن کاسته شود یا به غلظت رنگ طبیعی مو افزوده و تیره تر شود. گاهی اوقات نتیجه حاصل از رنگ کردن مو تفاوت زیادی با آنچه ما در نظر داشته ایم دارد، زیرا رنگ کردن مو چیزی فراتر از انتخاب چشم بسته ی یک رنگ مو در مغازه است.بنابراین قبل از این کار نکاتی را باید بدانید و به دقت در نظر بگیرید.

سطح رنگ موی تان را بدانید

این سطح که به آنها (شید) یا سایه هم گفته می شود از تعدادی انعکاس رنگ بدنه تار موهااست برای موها ده سطح در نظر گرفته می شود که عبارتنداز: سیاه- قهوه ای خیلی تیره- قهوه ای تیره- قهوه ای متوسط- قهوه ای روشن- بلوند تیره- بلوند روشن- بلوند خیلی روشن- بلوند پلاتینیوم روشن
سطح های تیره به روشن بدان معناست که سیاه، حداقل میزان روشنی و بلوند پلاتینیوم روشن منعکس کننده حداکثر میزان روشنی است. وقتی بدانید رنگ طبیعی موهای شما در چه سطحی است، بهترین گزینه آن است که رنگی را انتخاب کنید که در چهار سطح بالا و پایین، همان سطح رنگ طبیعی موهای تان باشد. شما با دیدن تن پوست تان می توانید تشخیص دهید سطح رنگ موی تان گرم است یا سرد. رنگ طبیعی مو و رنگ چشم ها نیز در شناسایی کمک شایانی می کند. هر چه این شناسایی دقیق تر باشد، رنگ موی تان در آینده طبیعی تر خواهد بود.
تن پوست روشن
اگر پوست صورت شما رنگ پریده یا کک و مک دار است نباید به سراغ رنگ موهای قهوه ای تیره و مشکی بروید. پوست شما مستعد سرخ شدن و گل انداختن است و رنگ موی تیره. این حالت را پررنگ تر نشان می دهد. درعوض، رنگ بلوند عسلی طلایی یا طلایی روشن برای شما مناسب تر است.
تن پوست سبزه و معمولی
کسانی که پوست سبزه یا معمولی دارند باید از رنگ موی سرخ یا مسی بپرهیزند، چون پوست شان را نارنجی نشان می دهد. این افراد باید رنگ های گرم مثل قهوه ای متمایل به قرمز را با های لایت طلایی اتنخاب کنند.
پوست تیره
کسانی که پوست خیلی تیره دارند، با های لایت کاراملی و دارچینی عالی می شوند. برای رنگ مو هرگز رنگی را انتخاب نکنید که بیشترازدو درجه تیره تر از رنگ طبیعی پوست تان است.

جادوی رنگ بر موها
چگونه رنگ موی مان را انتخاب کنیم؟
تصمیم گیری درست در مورد رنگ مو باعث ایجاد اعتماد به نفس و شکوه در انسان می شود و فرقی نمی کند این رنگ را خود شما انتخاب کرده باشید یا آرایشگر آن را به شما پیشنهاد داده باشد. هر کسی می تواند موهای ملال آور و بی رنگ و روی خود را تنها با انتخاب یک رنگ موی درست، تبدیل به موهایی زیبا و درخشان کند.

گرم یا سرد؟
آیا می دانید موهای شما در کدام دسته قرار می گیرد؟ اگر رنگ چشم شما سیاه، قهوه ای تیره، خاکستری، آبی تیره یا فندقی است، احتمالا در گروه رنگ سرد قرار می گیرید اما باید رنگ پوست و رنگ طبیعی پوستتان را نیز در نظر بگیرید.
کسانی که در گروه سرد هستند، احتمالا رنگ پوستی تیره، سبزه، معمولی یا با تن طلایی و رنگ پریده دارند و رنگ طبیعی موهای شان احتمالا سیاه پرکلاغی، قهوه ای، بلوند سوخته یا بلوند پلاتینیوم است. اگر رنگ چشم شما عسلی، سبز یا سبزآبی است، در گروه گرم قرار دارید و پوستتان باید رنگ پریده، هلویی یا کک و مکی و رنگ موهای تان قهوه ای طلایی، سرخ، بلوند قرمز یا بلوند طلایی باشد.
کسانی که در گروه گرم هستند باید رنگ مویی انتخاب کنند که پایه قرمز، نارنجی، زرد یا طلایی داشته باشد و کسانی که در گروه سرد هستند باید رنگی به موهای شان بزنند که پایه آبی، بنفش یا خنثی داشته باشد.

موی سفید یا خاکستری

موی سفید یا نقره ای به هر رنگ پوستی می آید. البته به شرطی که براق و درخشان باشد. شامپوهایی وجود دارد که فقط برای موهای سفید طراحی شده است. هرگز از محصولاتی که حاوی الکل است، استفاده نکنید زیرا این ماده درخشندگی مو را از بین می برد. برای درخشندگی بیشتر، بعد از حالت دادن به موی خشک، ( سرم سیلیکون) بزنید.
بعد ار انتخاب رنگ و تغییر رنگ مو، مهم است از محصولاتی استفاده کنید که رنگ موی تان را تا حدامکان ثابت نگه دارد. مطمئنا در داروخانه ها شامپو ها، حالت دهنده ها واسپری هایی وجود دارد که مخصوص موهای رنگ شده است. این محصولات موها را شاداب و تقویت می کند.
یک نکته مهم این که تا 24 ساعت پس از رنگ کردن مو، آن را نشویید.
2706
ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2687