2737
2734
عنوان

کسی بلدهست دنت درست کنه؟

16913 بازدید | 16 پست
من عاشق دنت هستم کسی میدونه چطوری درست میشه؟
دقیق بهم بگین
خدای مهربونم شکرت که همیشه بامن هستی … ممتاسفم ,منوببخش ,متشکرم,دوست دارم


بچه ها باورتون نمیشه!  برای بچم از «داستان من» با اسم و عکس خودش کتاب سفارش دادم، امروز رسید خیلی جذذذابه، شما هم برید ببینید، خوندن همه کتابها با اسم بچه خودتون مجانیه، کودکتون قهرمان داستان میشه، اینجا میتونید مجانی بخونید و سفارش بدید.

2731
آنی
پست ها: 924
عضویت: 11/5/1390

1391/10/26 12:05 ق.ظ

دو سوم شیر و شکر را روی حرارت قرار دهید تا شکر حل شود ( لازم نیست بجوشه. همینقدر که گرم بشه کافیه)
نشاسته و کاکائو و باقی شیر را خوب مخلوط کنید که یکنواخت شود. به مخلوط شیر و شکر اضافه کنید
2 دقیقه هم بزنید تا یکنواخت شود
با ویسک زرده را بزنید و از مخلوط کم کم به زرده اضافه کنید و سریع هم بزنید تا لخته نشود.
خلوط زرده را درون ظرف بریزید و مرتب هم بزنید تا غلیظ شود. (به هیچ عنوان ظرفتون رو تنها نذارید. تلفن جواب دادن و سراغ بچه رفتن ممنوعه! اگه ته بگیره اون کیفیت مطلوب رو دیگه بهتون نمیده)
ز روی حرارت برداشته و شکلات خورد شده و وانیل را اضافه کنید و خوب هم بزنید تا شکلات ذوب شده و کاملا حل شود.
بعد توی کاسه های کوچیک بریز و بزار سرد بشه مثل دنت میشه اما خیلی خوشمزه تر و سالم تر
یالله یا کریم یا أول یا آخر یا مجیب 💚 لا حول ولا قوة الا بالله العلی العظیم رَبِّ لا تَذَرْني فَرْداً وَ اَنْتَ خَيْرُالْوارثين

آنی
پست ها: 924
عضویت: 11/5/1390

1391/10/26 12:10 ق.ظ

این دستور دنت شکلاتیه البته اسم اصلیش پودینگه و خیلی هم خوشمزه هستش و راحت کاقیه مواد بچینی جلوت و دست به کار بشی 10 دقیقه ای حاضره و سالم میتونی همینو با پوره میوه یا پودر انواع مغز ها مخصوصا گردو و فندق هم درست کنی اگه یک بار امتحان کنی مطمئن باش دیگه نه تو نه نی نیت لب به دنت نمیزنید
یالله یا کریم یا أول یا آخر یا مجیب 💚 لا حول ولا قوة الا بالله العلی العظیم رَبِّ لا تَذَرْني فَرْداً وَ اَنْتَ خَيْرُالْوارثين

liona
پست ها: 7,103
عضویت: 6/8/1391

1391/10/26 12:11 ق.ظ

دستورش مثل فرنى هست فقط اون آرد برنج داره این به جاش دقیقاً همون مقدار نشاسته داره، اینطوریه: هر یک لیوان شیر، ١ تا ١/٥ ق غ خوری نشاسته ، ١ تا ١/٥ قاشق شکر ، اینا رو تو شیر سرد حل کن ، بذار رو گاز مثل فرنى آروم هم بزن وسطاى کار اگه میخوا کاکایویى باشه کاکایو بریز اگه وانیلى وانیل اگه زعفرونى زعفران و کمى گلاب اگه نسکافه ایى نسکافه، یه مقدار که غلیظ شد و از حالت آبکى دراومد بریز تو ظرف بذار خودشو بگیره بعدم تو یخچال تا خنک شه بعدم بده نى نى گلت نوش جان کنه اینم که بچه ها میگن نشاسته داره چاق میکنه مگه نون و برنج نشاسته نداره؟؟؟؟؟ تازه هر یه لیوانش یه قاشق!!! فکر کن نى نى یه قاشق برنج بیشتر خورده ، به این حرفا توجه نکن بده بخوره نوش جونش اون حرفا واسه بچه هایى که اضافه وزن دارن!، این یه دسر هست ما شمالیها بهش میگیم مشکوفى ، ماه رمضونا همه درست میکنن ، میشه با طعم ها و رنگاى مختلف واسه مهمونیها هم درست کرد که ما میکنیم.
یالله یا کریم یا أول یا آخر یا مجیب 💚 لا حول ولا قوة الا بالله العلی العظیم رَبِّ لا تَذَرْني فَرْداً وَ اَنْتَ خَيْرُالْوارثين
2738

نینوشی جون
پست ها: 7,629
عضویت: 26/2/1392

1392/8/14 10:57 ب.ظ

اول یه لیوان شیر با چربی رو میریزی توی ظرف اینقدرههم میزنی که اندازه اش ازنصف کمتر بشه

بعد ارد ذرت و شکر کاراملی اضاف میکنی


نینوشی جون
پست ها: 7,629
عضویت: 26/2/1392

1392/8/14 11:02 ب.ظ

شکرو مستقیم توی شیر میتونی بریزی و بعد ارد ذرت

یا شکر رو توی یه ظزف مسی حرارت بدی ..که کارملی بشه (مایع شه) بعد بریزیش توی شیر
یالله یا کریم یا أول یا آخر یا مجیب 💚 لا حول ولا قوة الا بالله العلی العظیم رَبِّ لا تَذَرْني فَرْداً وَ اَنْتَ خَيْرُالْوارثين

hasti
پست ها: 294
عضویت: 28/1/1391

1392/8/14 11:03 ب.ظ

خامه و شیر رو توی قابلمه بریزز روی شعله ملایم بذار.بعد وانیل اضافه کن.بعد تز یکی دو جوش شکر اضافه کن.شکر که حل شد ظرف رو از روی شعله بردار.

ژلاتین رو توی کندو قاشق آب جوش حل کن تا شفاف بشه.بعد به قابلمه اضافه کن

بعد دسر رو بریزز تو ظرف موردنظرت بذار 5؛6ساعت تو یخچال
یالله یا کریم یا أول یا آخر یا مجیب 💚 لا حول ولا قوة الا بالله العلی العظیم رَبِّ لا تَذَرْني فَرْداً وَ اَنْتَ خَيْرُالْوارثين

روناک
پست ها: 2,233
عضویت: 24/6/1390

1392/8/13 3:03 ب.ظ

خودتونم میتونید درست کنید با نشاسته.... کاستارده دیگه
طرز تهیه چند نوع کرم کاستارد

کرم کاستارد

مواد لازم :
شیر: ۲ پیمانه شیرینی‌‌پزی‌
نشاسته ذرت: ۲ قاشق سوپخوری‌
شکر: نصف پیمانه‌
زرده تخم‌مرغ: ۲ عدد


طرز تهیه :
شیر سرد، نشاسته ذرت و شکر را با هم حل کرده، تخم‌مرغ‌ها را اضافه کرده و خوب مخلوط می‌کنیم. سپس روی حرارت ملایم قرار می‌دهیم و به طور مداوم هم می‌زنیم تا غلیظ شده و مثل فرنی شود. بعد از این‌که به غلظت رسید از روی حرارت بر می‌داریم، وانیل یا هر اسانس دیگری که تمایل داریم به آن اضافه می‌کنیم و هم می‌زنیم.

این روش ها هم از روز منو برداشت شده است :

کاسترد:

1: طبق دستور العمل پشت بسته

شیر 500 میلی لیتر (2 پیمانه)
پودر کاسترد 2 ق غ (25 گرم)
شکر 2 ق غ سر پر

پودر کاسترد را با 2 ق غ از شیر خوب مخلوط میکنیم، بقیه شیر را با شکر روی اجاق میگذاریم تا داغ شده و بجوشد، سپس مخلوط شیر و پودر کاسترد را داخل آن ریخته و خوب به هم میزنیم تا مثل فرنی غلیظ و یکدست شود؛ اگر میخواهید به عنوان سس شیرین و داغ استفاده کنید همان موقع سرو کنید در غیر اینصورت در ظرف مورد نظر ریخته و در یخچال بگذارید تا ببندد،برای یک سرو مطلوب بهتر است یک شب در یخچال بماند.

نکته: من همیشه یک مقدار از شیر داغ را روی ظرف مخلوط کاسترد و شیر ریخته و خوب به هم میزنم بعد این مخلوط را با شیر داغ قابلمه مخلوط کرده و هم میزنم تا غلیظ و یکدست شود.

2. کاسترد به روایت یکی از دوستام:

شیر 250 میلی لیتر (1 پیمانه)
پودر کاسترد 3 ق م سر پر
شکر 3 ق م سر پر

پورد کاسترد و شکر و شیر -همه را -با هم ،هم میزنید اولش گلوله میشود و خوب هم زده نمیشود اما یک مقدار که هم بزنید خوب حل میشود، در یک ظرف کوچک روی حرارت مرتب هم بزنید، باید بالای سرش بایستید، سختیش همین است که آنهم چند دقیقه بیشتر نیست تا وقتی ببینید دارد به دیواره های ظرف میبندد و خط میافتد باید زود بردارید وگرنه زود سفت میشود! و روی هر چیزی که میخواهید بریزید.

نکته : کاسترد را همه کاریش میشود کرد روی کیک -روی میوه-روی ژله و ...

3. تهیه ی کاسترد به صورت قالبی:

شیر 500 میلی لیتر (2 پیمانه)
پودر کاسترد 2 ق غ (25 گرم)
شکر 2 ق غ سر پر
پودر ژلاتین 2 ق م سرپر (می توانید بیشتر هم بریزید)

کاسترد را طبق هر روشی که دوست دارید (1 یا 2) درست کرده ،پودر ژلاتین را در آب حل نموده سپس پودر ژلاتین حل شده را با کاسترد مخلوط نموده در قالب ریخته و میگذاریم ببندد؛ موقع سرو مانند همه ی دسرهای ژلاتینه می توانیم آنرا برگردانیم.


4. تهیه کاسترد با آرد ذرت:

پودر کاسترد 4 قاشق غذاخوری
شیر 2 لیوان
آب 2 لیوان
شکر 3/2 لیوان
آرد ذرت 1 قاشق غذاخوری

آب و شیر و آرد ذرت را در ظرفی بزنید تا خوب با هم مخلوط شوند سپس پودر کاسترد را به مواد اضافه کنید.شکر را به مواد اضافه کرده خوب هم بزنید تا مواد کاملا در آب حل شوند سپس ظرف را روی حرارت ملایم قرار دهید و به مدت 2 دقیقه مواد را به صورت مداوم هم بزنید تا به جوش آید و کمی غلیظ شود.



5. تهیه کرم کاسترد بدون استفاده از پودر کاسترد:

شکر 2/1 پیمانه
زرده تخم مرغ 2عدد
نشاسته 4 ق غ
کره 2 ق غ
شیر 2 پیمانه
نمک 4/1 ق چ
وانیل 4/1 ق چ

ارد و شکر و نمک و شیر را در قابلمه ای ریخته و روی حرارت ملایم مرتب هم میزنیم تا بجوش اید و غلیظ شود
زرده را با 2 ق شکر و وانیل خوب میزنیم و به مواد فوق اضافه میکنیم و روی حرارت میذاریم تا به غلظت دلخواه برسد و در انتها کره را به ان اضافه میکنیم.


نکات کلی برای همه ی روش ها:

نکته1: همیشه کرمها و همه ی دسرهایی که به شکل کاسترد و فرنی هستند را به این صورت عمل میکینم که پس از ریختن در ظرف مورد نظر با یک پلاستیک فریزر کل سطح روی کرم را میپوشانم ، یعنی کاملا چسبیده به سطح کرم، نه روی ظرف! در این حالت کرم (کاسترد،فرنی) رویه نمی بندد و یکدست میشود.

نکته2: برای استفاده برروی کیک و ... نیاز به گذاشتن در یخچال ندارید و باید مانند سس کاسترد عمل نموده و قبل از بسته شدن روی کیک بریزید یا بین لایه های کیک قرار دهید.

نکته3: برای داشتن کاسترد کاکائویی کافیست پودر کاکائو را با پودر کاسترد مخلوط کنید؛ یا برای داشتن انواع طعمها و رنگها کافیست آنها را به مخلوط اضافه کنید.

نکته4: من از سوپر مارکت کاسترد تهیه کرده ام و تا آنجایی که میدانم همه ی سوپر ها دارند ،از لوازم قنادی هم میتوانید تهیه کنید،مارک پودر کاسترد tiara (تیاری) هست و مارک دیگه ای هم هست به نام MOIR"S .

نکته5: اگر از روش 1 استفاده نکردید می توانید با استفاده از همزن دستی به نتیجه سریعتر و مطلوبتر - در یکدست شدن مخلوط - دست پیدا کنید.
میتونید از شکلات ،اسانس لیمو یا پرتغال یا طعم های دیگه برای این کرم استفاده کنید.
akairan.com
یالله یا کریم یا أول یا آخر یا مجیب 💚 لا حول ولا قوة الا بالله العلی العظیم رَبِّ لا تَذَرْني فَرْداً وَ اَنْتَ خَيْرُالْوارثين
2706
ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2687
2730