2737
2734
عنوان

چه مسائلی برای زنان استرس زا است

157 بازدید | 0 پست
استرس یکی از بیماری های روحی و روانی است که زندگی هر فردی را دچار اختلال می کند. زنان امروزی در دریایی از استرس ها غوطه ور هستند. امروزه بیشتر زنان علاوه بر اینکه درگیر عوامل استرس آور سنتی هستند، مانند خواسته هایی که فرزندان و همسران از آنها دارند، در معرض استرس های قابل ملاحظه محیط کار نیز قرار دارند.

در بسیاری از خانواده ها "مادران شاغل" برای تامین مخارج زندگی نقش عمده ای بر دوش دارند. اگر چه کارهای تکراری و کسل کننده هم برای زنان و هم برای مردان استرس آور هستند، اما برای زنان عوامل دیگری نیز وجود دارند که با این عامل ترکیب می شوند. دستمزد زنان هنوز کمتر از مردانی است که همان مسئولیت را با همان میزان تحصیلات برعهده دارند.

برای زنان، ظاهرا تعارض های بین فردی استرس آورترین مسئله است، در حالی که برای مردان رقابت و سبقت جویی بیشترین استرس را ایجاد می کند. مطالعات نشان داده که مبارزه طلبی های برتری جویانه مردان میانگین فشار خون را حتی در طول زمان خواب افزایش می دهد. یافته های حاصل از این مطالعات گویای این مطلب است که کار سخت دائمی به نظام گردش خون آسیب می رساند، از طرف دیگر، مردانی که فشار خون بالا دارند مایلند مشاغلی با فشار بالا انتخاب کنند. اما در مورد زنان، ظاهرا فشار کار، کمتر روی فشار خون تاثیر می گذارد.

آنچه فشار خون زنان را بالا می برد تعارض های بین فردی و فشارهای کارهای منزل و مخصوصا مشکلاتی است که احتمالا بین زن و همسر یا فرزند پیش می آید. این شرایط برای زنان جوانی که عهده دار مشاغل رده بالا هستند و ضمنا در خانه مسئولیت نگهداری از کودک و خانه داری را بر عهده دارند، بیشتر مصداق پیدا می کند. مردان پس از کار روزانه استرس آور وقتی به خانه بر می گردند معمولا استراحت می کنند، اما زنان پس از انجام دادن همان گونه مشاغل و بازگشت به خانه، استراحت نمی کنند.

بعضی از زنان، به علت داشتن توانایی کافی برای تشخیص و کنار آمدن با استرس، بهتر از مردان استرس را در زندگی خود کنترل می کنند. در میان گذاشتن ناکامی ها با دوستان یا حتی گریه کردن می توانند بدترین آثار استرس را کاهش دهند. این احتمال وجود دارد که زنان با آگاهی از استرس زا بودن زندگی خود، برای بهتر زیستن روش مناسبی انتخاب کنند.

زنانی که احساس می کنند در استرس غرق شده اند، احتمال دارد بعضی از راهبردهای مقاومت در مقابل استرس را اتخاذ کنند. گاهی، پذیرش این واقعیت که هیچ کس نمی تواند تمام مشکلاتش را یک شبه از میان بر دارد یا پذیرش شکست های موقتی در فعالیت های روزمره می تواند به بعضی از زنان که فشار زیادی را تحمل می کنند، کمک کند تا استرس خود را کاهش دهند.
هر گاوی که عمیقا بفهمد چقدر گاو است، در دم آدم خواهد شد و هر گاه آدمی زیادی بفهمد که آدم است،در دم گاو خواهد شد!!!!
ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2741
2687
داغ ترین های تاپیک های امروز