2703
2553
عنوان

چگونه کودکانی خلاق داشته باشیم(معرفی اسباب بازی های مفید)

| مشاهده متن کامل بحث + 121086 بازدید | 625 پست
مامان نیکا سلام
عزیزم برای دختر گلمون پازل با قطعات درشت مناسبه, استوانه هوش ,دراین مرحله از رشد ذهنی کودک قادر است که اجزای بدن خود و اشیا داخل کتاب را بشناسد و صدای حیوانات را در بیاورد . قادر به حمل اشیا ساده است و می تواند لباسهایش را درآورد.راههای تقویت حافظه کودک :
او را تشویق کنید تا در انجام دادن کارهای ساده و کوچک روزانه مثل مرتب کردن و گذاشتن وسایل در جایشان به شما کمک کند .
برای ساختن جمله های ساده به کودک کمک کنید.
آشنا کردن کودک بامفهوم مالکیت مثل این ماشین مال منه ، اون توپ تویه
احساس موفقیت را در کودک تقویت کنید .
احساس غرور را در کودک تقویت کنید .
جای گذاری پازل های بزرگ حیوانات وقرار دادن در سر جای خود , کمی برای او سخته ولی بزارید خودش این کار را انجام دهد.لفا شما کمکش نکنید.
بازی کودک
بازی وسیله رشد همه جانبه کودک را فراهم می سازد یکی از مواردی که در حین بازی کودکان و والدین و مربیان باید بدان توجه داشته باشند، این است که بازی وسیله ایست برای آشنایی با صفات خصوصی کودک وبدین معنی که کودک خود را آن طور که هست در بازی نشان می دهد یکی ممکن است خود را اجتماعی ، خوب، دوست دلسوز، با انضباط، با گذشت مبتکر، وتسلیم در مقابل اکثریت آرا نشان دهد ودومی برعکس خود را خودخواه، لجباز، بی گذشت ومدعی جلوه دهد؛ به نقل از " یا نوش کرچاک لهستانی متخصص علوم تربستی که می گوید:با نطاره کردن حرکات وسلوک کودک در چنین یازی، می توان که کودک از چه نوع زندگی برخوردار است در میان ،چه افرادی رشد می کند، خود را چگونه تصور می کند، واز عهده انجام چه کارهای بر می آید ...
به بازی های بچه هایمان آنگونه که باید توجه کنیم

ببین برای منم همین پیش اومده بود دقیقا!!!😥 

من از یکی از پزشکای دکترساینا ویزیت انلاین گرفتم از خونه و خیلییییی خوب بود و حتی توی تعطیلی های عید هم هستن. 

بیا اینم لینکش ایشالا مشکلت حل میشه 💕🌷

2720
سلام نیکتا جون دختر م 10 ماه و یک هفته اشه و یه سی دی های بی بی انیشتن علاقه زیادی نشون می ده . می خواستم بدونم الان دیگه چه بازی هایی را براش پیشنهاد می دید با توجه به اینکه اصلا جروف را ادا نمی کنه می خوام بازی باهاش انجام بدم که به تکلم و هوشش کمک کنه . ممون می شم راهنمایی ام کنی ..
بازی های مناسب برای کودکان از تولد تا پنج ماهگی

بازی بدنی که حتی در نخستین ماه ها آغاز می شود، عمدتا به رشد و تکامل اعمال حرکتی درشتHarsh motor functions)) مانند کنترل اعضا، تنه و سر کمک می کند. ماه اول و دوم پس از تولد، کودک علاقه به فعالیت های عضلانی، لگدزدن، برگشتن، غلتیدن، تکان دادن دست ها و سایر حرکات شناخته بدنی دارد. در یک ماهگی جغجغه را لمس نموده و زود می اندازد. در 5/2 ماهگی می تواند جغجغه را تکان دهد و یکی از سرگرمی های او بیرون آوردن صداهای مختلف از حنجره است. از حدود 2 یا 3 ماهگی بازی اکتشافی که به صورت بازی با انگشتان است آغاز می شود. از 1 تا 4 ماهگی صدا و رنگ را کشف می کند.

کودک هنگامی به اسباب بازی نگاه خواهد کرد که اسباب بازی در معرض دید او قرار گیرد. از سه ماهگی به بعد علاقه اش به اسباب بازی شدیدتر خواهد شد. از این رو، می کوشد با حرکت هر دو دست، اسباب بازی را به سوی خود بکشد و با آن تماس حاصل نماید. در چنین سنی می توان یک جسم حرکت کننده را روی تختخواب بچه آویخت و تصاویر رنگی در اتاقش قرار داد.

یک جغجغه یا اسباب بازی به آرامی در کنار چشمان کودک حرکت دهید به طوری که چشمان وی مسیر حرکت اسباب بازی را دنبال کند. به کودک اجازه دهید یک شی ء (جغجغه، پیمانه پلاستیکی و...) را که در دستانش می باشد چنگ بزند، به صدا درآورد و آن را تکان دهد. این کار موجب سرگرمی کودک می شود.

کودک در 5/4 ماهگی هر شی ء را که می بیند و در دسترسش قرار دارد برمی دارد، به طرف دهان می برد، می مکد، تکان می دهد و پرت می کند. اشیای مختلفی (مانند قطعات و پیمانه ها...) در اختیارش قرار دهید تا آن ها را بگیرد. از آن جا که کودک احتمالاً دوست دارد این اشیا را در دهان قرار دهد، پیشاپیش از اندازه و تمیز بودن آن ها، که قابل بلعیدن نباشند، اطمینان پیدا کنید. با تکان دادن یک جغجغه در پشت سر کودک، به او اجازه برگشتن و گرفتن آن را بدهید.

در پنج ماهگی بررسی اسباب بازی ها با چشم، خیره شدن به دست ها و زیاد شدن حرکات صدایی موجب تفریح و لذت کودک است. وقتی که مکعبی در دسترس کودک قرار می گیرد، با خوشحالی آن را می گیرد.
سلام نیکتای عزیزم..پسر من 11 ماه و 12 روزش هست میشه لطف کنی من رو هم راهنمایی کنی.. سپاس گذارم گلم...در مورد اسباب بازی و کتاب شعر و داستان...البته من برج هوس و مکعب ها و پازل با اشکال هندسی رو گرفتم کتاب هم مجموعه تاتی و دو تا از کتابای حسنی رو گرفتم ولی دوست دارم شما راهماییم کنی..برای آموزش اعداد و کلمه زوده الان شروع کنم؟
2714
سلام افسون جان
عزیزم واقعا به شما و تمام مامانای گل آفرین میگم .شما تمام چیزهایی که پسر گلمون باید داشته باشه برای او تهیه کردید.
عزیزم در این سن کودک را با اسباب بازی هایی که به تقلید از زندگی واقعی ساخته شده اند علایق او را به دنیای بزرگترها بیشتر کنید(مثلا تلفن اسباب بازی...). کتاب های مختلف در رده سنی پسر گلمون هرچی بیشتر باشه بهتره چون کتاب های مختلف نگاه جدیدی از جهان برای او باز می کنند. بیشتر از کتابهای مقوایی با تصاویر روشن و واضح استفاده کنید خیلی بهتره
عزیزم برای یاد دان کلمات کاملاوقت مناسب است فقط کلمات را به صورت آهسته وخیلی شمرده برای او تکرار کنید. در این سن درک او از مسائل پیرامون اطرافش سریعا در حال پیشرفت است در نتیجه مفهوم متضادها را درک می کند . سرد و گرم ،‌خشک و تر و...
کارت های دید آموز متضاد هابرای او مناسب است.
سلام صبا جون
عزیزم من سایت کودکان خلاق رو معرفی می کنم مربوط به خانه کارآفرینی و پرورش خلاقیت کودک به نشانی http://www.kids.ir سایت کاملی هست. من خودم به عنوان مشاور اسباب بازی و محصولات کودک با این سایت همکاری می کنم تقریبا 2 ماه
اهمیت وقت گذراندن با کودک
وقتی برای کودک خود وقت می گذارید، احساس می کند که مورد توجه وعلاقه شما است. این یک حقیقت ساده است، و جز این راه دیگری ندارد. اما اگر برای گفتگو، خندیدن ، بازی کردن ، یا حتی گوش کردن به حرف های او و لذت بردن از کنار هم وقت نگذارید، چگونه می تواند از عشق وعلاقه شما مطمئن باشد؟
هرگز نمی توانید تصور کنید که کودکتان چقدر به شما و عشق و علاقه شما نیاز دارد.
برای انجام چه کاری وقت بگذاریم؟
گفتگو
در مورد روز خود، روز کودک، کاری که می خواهید انجام دهید، چیزی که در خیابان دیده اید، دوران کودک خود، و... با یکدیگر گفتگو کنید.
گفتگو کردن با کودک در تقویت عوامل ذیل موثر است:
• تقویت مهارت کلامی _ توانایی ابراز وجود و ارتباط برقرار کردن.
• تقویت این احساس که با شما رابطه ای صمیمی و بی نظیر دارند.
• تقویت حس عزت نفس و حس ارزشمند بودن.
• تقویت کاردانی و شایستگی اجتماعی.
بازی
وقتی کودک شما بازی می کند، کنارش بنشینید، و در مورد کاری که انجام می دهد با او گفتگو کنید.
گوش کردن
وقتی با شما صحبت می کند، به صورتش نگاه کنید. اگر مسئله مهمی را بیان می کند، دست از کار بکشید وبرای گوش کردن به حرف های او، کنارش بنشینید.
گوش کردن به حرف های کودک در تقویت عوامل ذیل موثر است:
• تقویت حس درک و فهم کودکان
• تقویت این باور که مورد توجه و احترام هستند.
• تقویت این حس که مورد اعتماد والدین هستند.
• تامین نیاز کودکان به داشتن پناهگاهی امن و تقویت حس صداقت آنها.
• بر آورده کردن نیاز آنها به همراهی و همجواری با فرد دیگر.
زمانی برای سکوت کردن
وقتی تلویزیون تماشا می کند، یا برای رفتن به تخت خواب آماده می شود، در سکوت کنار او بنشینید.
مشارکت
برای اینکه به کودک نشان دهید که از همراهی او لذت می برید، از او بخواهید که با هم ، کاری را انجام دهید، یا به جایی بروید:" وقتی دارم چای درست می کنم، بیا با هم حرف بزنیم"
2706
ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2712
2687