2733
2734
سلام فارفالا جون من پارسال ترشی گوجه درست کردم معرکه شده بود .دستورشو بهت میدم
ابتدا گوجه رو رنده میکنی روی اجاق قرار میدی تا غلیظ بشه وبه صورت سس دراد بعد از خنک شدن سرکه رو میریزی ومواد ترشیو ریز خرد میکنی اضافه میکنی بعد ادویه ترشی وسبزی معطر هم میریزی .خیلی خوشمزه میشه


بچه ها باورتون نمیشه!  برای بچم از «داستان من» با اسم و عکس خودش کتاب سفارش دادم، امروز رسید خیلی جذذذابه، شما هم برید ببینید، خوندن همه کتابها با اسم بچه خودتون مجانیه، کودکتون قهرمان داستان میشه، اینجا میتونید مجانی بخونید و سفارش بدید.

2731
2738
ترشی کلم قرمز



مواد لازم :

ـ کلم قرمز

ـ سرکه

ـ نمک

ـ پودر فلفل قرمز در صورت تمایل



طرز تهیه :

ترشی کلم قرمز یکی از ترشیجات فوری که ظرف یک هفته آماده و قابل استفاده است .تهیه این ترشی بسیار راحت و آسان و ظاهر زیبایی دارد .برای تهیه این ترشی کلم قرمز را شسته و خوب خشک کنید تا رطوبتش گرفته شود بعد با کارد ریز ریز کرده و در ظرف شیشه ای درب داری بریزید و نمک و فلفل و سرکه اضافه کنید . سرکه بایستی روی کلم قرمز را بپوشاند . درب ظرف را بسته و در جای خنک و یا در یخچال نگهداری کنید .رنگ سرکه بعد از چند روز قرمز شده و کلم هم نرمتر و میتوانیدترشی را با غذا میل کنید. به روش دیگری این ترشی را میتوان تهیه کرد .کلم را در آب جوش ریخته و چند دقیقه جوشانده و توسط صافی آبش را گرفته و در سرکه بریزید این روش برای فوری تر آماده شدن ترشی است و دوام زیادی ندارد و بایستی زود مصرف شود چون خیلی سریع نرم شده و کمی تغییررنگ می دهد .


pic 98
خدایا متاسفم❤لطفا منو ببخش❤سپاسگزارم❤عاشقتم❤
یکی از روشهای نگهداری مواد غذایی گذاشتن ترشی است که به این ترتیب مواد در سرکه طولانی مدت نگهداری میشود . ترشی به علت داشتن ph اسیدی اجازه رشد به میکروب و قارچ را نمیدهد و به همین دلیل در قدیم برای نگهداری مواد و استفاده آن در فصول دیگر سال از این روش استفاده میکردند .

آلبالو و لبو و حتی سیب زمینی ترشی و بادمجان موجب تغییر رنگ سرکه و سایر مواد میشود و در طولانی مدت پس از نگهداری، ترشی تغییر رنگ داده و زیبایی آن از بین رود بهتر است هر یک از مواد ترشی مخلوط را همزمان با به بازار آمدن انواع میوه و سبزی به طور جداگانه تهیه نموده و هر یک از انواع سبزی ومیوه رادر شیشه های جداگانه نگهداری کرد .

مثلاً در بهار از ونوشک تازه و در تابستان از آلبالو و در پاییز از سایر سبزی و میوه جات ترشی تهیه کرد . و در زمان مناسب که اصطلاحاً ترشی جا افتاد ترشی ها را با هم مخلوط کرد

برای تهیه ترشی مخلوط روشهای مختلفی وجود دارد :

۱ ـ برای تهیه این ترشی میتوان فقط مواد را در سرکه و نمک ریخته و بگذارید مدتی بماند تا ترشی آماده شود .

۲ـ در روش دوم میتوان ادویه کوبیده و یا ادویه نکوبیده هم اضافه کرد. من ادویه نکوبیده را ترجیح میدهم چون رنگ ترشی را تغییر نمیدهد

۳ - در روش سوم با اضافه کردن یک دسته سبزی معطر مثل ترخون و برگ کرفس و نعناع و... ویا سبزی خرد شده میتوان این ترشی را تهیه کرد .

طرز تهیه

برای تهیه ترشی ابتدا سبزی و میوه را به دقت شسته وبه قطعات دلخواه خرد و روی دستمال تمیزی پهن کنید تا خشک شود و در ظرف تمیز مخصوص ترشی به همراه نمک و مقدار کمی زردچوبه و ادویه و یک دسته سبزی معطر بریزید

در این ترشی از گل کلم ، کلم بروکلی ، هویج ، سیب زمینی ترشی ،موسیر ، کرفس ، لوبیا سبز ،بادمجان ، سیر ،پیاز ، ونوشک ، آلبالو ، فلفل زالزالک ، آلو ، به ، سیب درختی و ... میتوانید استفاده کنید .

برای ترشی بادمجان ابتدا بادمجان را در سرکه بجوشانید تا کمی نرم شود بعد در شیشه جداگانه بادمجانها را با سرکه و ادویه و نمک و زردچوبه نگهداری کنید و هنگام استفاده بادمجانها را با کارد یا قیچی برش دهید و با سایر ترشی جات مخلوط کنید .

آلبالو را در فصل تابستان جداگانه تهیه کنید میدانید که آلبالو رنگ سرکه را عوض میکندپس بهتر است جداگانه تهیه شود .

قبلاً تهیه ترشی شپله و ترشی لبو را نوشتم این دو هر کدام دستورالعمل خاص خودش را دارد و باز هم بایستی جداگانه تهیه شوند.

هویج و فلفل و کرفس و لوبیا سبز و سیر و... هر مورد دیگری از سبزیجات که سفت هستند را میتوانید در آب جوش بریزید تا چند دقیقه صبر کنید و روی صافی بریزید تا آب آن جدا شده و بعد در سرکه بریزید اما دقت کنید که زیاد نجوشد. اگر مستقیماً این مواد رادر سرکه بریزید ترشی دیر تر آماده میشود یا اصطلاحاً جا می افتد ولی ماندگاری خوبی دارد و تغییر رنگ نمیدهد فقط کمی در زیر دندان سفت تر خواهد بود و بعضی این نوع را ترجیح میدهند بسته به سلیقه و ذائقه افراد دارد و سرکه کمتری هم به خود جذب میکند .

موسیر حتماً باید پس از خرد شدن چند بار آب گرم رویش بریزید و آب آن را عوض کنید و بعد در سرکه بریزید.

بعد از اینکه این ترشی ها را جداگانه تهیه کردید و اصطلاحاً ترشی جا افتاد میتوانید به غیر از ترشی لبو و آلبالو هم را با هم مخلوط کنید و هنگام استفاده لبو و آلبالو را هم به آن اضافه کنید به این ترتیب ترشی تا زمانی که از آن مصرف میکنید خوش رنگ و زیبا خواهد بود . نکته مهمی که در تهیه جداگانه این ترشی ها هست این است که انداختن این ترشی شما را خسته نمیکند و همزمان نیست .حتی میتوانید مثلاً وقتی که یک عدد گل کلم خریداری میکنید . تکه ای از آن را قطعه فطعه کنید و در سرکه انداخته وبه این ترتیب این ترشی را آماده کنید. و در مورد سایر مواد نیز همین کار را انجام دهید و آخر سر همه ترشی ها را با هم مخلوط کنید .


خدایا متاسفم❤لطفا منو ببخش❤سپاسگزارم❤عاشقتم❤
مواد لازم:
خیار ریز و قلمی=20 عدد
آب=2 لیتر
نمک=4/3 لیوان
جعفری،ریحان،ترخون=200 گرم
سیر=15 تا 20 حبه
فلفل قرمز تند=تعدادی
تخم گشنیز نکوبیده=1 قاشق مرباخوری
طرز تهیه:
ابتدا خیارها را با آب سرد شسته و خشک کنید. در یک قابلمه آب و نمک را جوش بیاورید.وقتی جوش آمد از روی حرارت بردارید و بگذارید خنک شود و به دمای محیط برسد. در یک شیشه تمیز خیارها،جعفری،ریحان،ترخون،فلفل و حبه های سیر(با پوست و قدری له شده)به همراه تخم گشنیز نکوبیده را بریزید و از محلول آب و نمک روی خیارها را پر کنید تا کاملا سطح خیارها را بپوشاند. سپس کاملا شیشه را محکم ببندید و در دمای محیط خانه قرار دهید. بعد از 4 تا 7 روز خیارشورها آماده است. بعد از آماده شدن شیشه را درون یخچال نگه داری کنید. خیارشور اگر در هنگام عمل آوری در سایه نگهداری شود رنگ آن سبز می ماند ولی اگر ظرف خیارشور را در مجاورت نور خورشید قرار بدهیم رنگ آن روشن می شود.

pic 98
خدایا متاسفم❤لطفا منو ببخش❤سپاسگزارم❤عاشقتم❤
مواد لازم :
سیر کوبیده شده: یک فنجان
سبزی ترشی: یک و نیم کیلو
ادویه : یک قاشق سوپخوری
نمک: یک قاشق سوپخوری
بادمجان قلمی کوچک: ۳ کیلو
سرکه: به اندازه لازم

سبزی ترشی شامل جعفری، نعناع، ترخون و در صورت امکان کمی سبزی های معطر محلی را پس از پاک کردن و شستن روی یک پارچه تمیز پهن کرده و می گذاریم یک شبانه روز بماند تا آب آنها کاملاً گرفته شود. سپس آنها را خرد می کنیم.
برای تهیه این ترشی از بادمجان های کوچک استفاده می کنیم. اگر بادمجان ها خیلی ریز و کوچک باشد، کلاهک سبز آن را بر نمی داریم و به همین ترتیب آنها را در حالی که یک برش۳ سانتی متری در وسط بادمجان ها ایجاد کرده ایم، در سرکه می جوشانیم. به طوری که برای هر یک کیلو، یک لیوان سرکه لازم است. ظرف را روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا بادمجان ها کمی بپزد، ولی له نشود.
سبزی ترشی خرد شده را درظرف تقریباً بزرگی می ریزیم و سیر، نمک و ادویه را به آن اضافه می کنیم. بعد ازمخلوط کردن آنها، شکم بادمجان ها را از این مخلوط پرمی کنیم و در ظروف مخصوص ترشی می ریزیم. سپس روی مواد سرکه می ریزیم تا سرکه روی بادمجان ها را بگیرد. در آنها را محکم می بندیم و در جای خنک نگه می داریم.

pic 98
خدایا متاسفم❤لطفا منو ببخش❤سپاسگزارم❤عاشقتم❤
2706
ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2687
2730
داغ ترین های تاپیک های امروز