موضوع بحث

پاسخ به سوالات پزشکی

| 1395/06/11 | 09:42 48 بازدید
موضوع بحث: پاسخ به سوالات پزشکی
مهشید خانم سلام
در بسیاری از موارد گلبول های سفید بالا میره مثل عفونت ها ، بعضی از بیماریهای بدخیم مثل لوسمی های مزمن و در واکنش به بعضی حالات مرضی (واکنش های لوکموئید) لذا باید علائم همراه بررسی شوند و همچنین در صورت نیاز آزمایشات تکمیلی درخواست شود. به هر حال گلبول سفید بالا نیاز به پیگیری دارد

کیمیا خانم سلام
اول باید علت کمخونی و پائین بودن هموگلوبین شما مشخص شود (نوع آنمی مشخص شود) ولی از شایعترین آنمی ها در سن جوانی کمخونی فقر آهن ، تالاسمی، کمبود ویتامین B12 و اسید فولیک ،بیعضی از بیماریهای التهابی میباشد.
لذا باید حتما آزمایشات شما دقیقا بررسی شود اگه پزشکتان تشخیص فقر آهن گذاشته اند با توجه به هموگلوبین 8 کمبود آهن شما خیلی شدید است و باید حتما دارو استفاده کنید در ففول آهن و ویتامین وجود دارد و آهن میتواند یبوست ایجاد کند .
1390/07/10
|
14:09
اقای دکتردر مورد بیماریهای زنان هم اطالع دارید؟
1390/07/10
|
14:14
دقیقا در مورد فیبروم و ترکیدن کیست در رحم .
1390/07/10
|
14:14
با سلام به علت مشغله کاری من نمی تونم بطور مداوم آنلاین باشم بله در هر زمینه ای که خواستید سوال بفرمایید من به محض اینکه به تاپیک سر زدم تا جاییکه می تونم پاسخگو خواهم بود
1390/07/10
|
14:44
سلام اقای دکتر .خسته نباشید.
درهمه جا نوشته که هورمون تی اس اچ در دوران بارداری باید زیر 2.5 باشه.ونوشته که حتی کمکاری خفیف تیروئید هم اثار بد شدیدی روی هوش بچه میذاره.
مثلا من هفته 11 فهمیدم که هرمون تی اس اچم 4 هست.کلی گریه و زاری کردم ولی دگتر گفت که خیلی زیاد نیست و نیاز به سقط نیست و دارو داد.خیلی های دیگرو هم میشناسم که بعد بارداری فهمیدن هورمون تی اس اچشون حدود 7 یا 8 هست.باز دکتر به انها هم گفته نگران نشید با خوردن دارو مشکل حل میشه.
امروز هم فهمیدم که یکی در هفته 7بارداری فهمیده که تی اس اچش 40 هست .وباز دکتر غدد به اون هم گفته که نگران نشه و شروع به مصرف لووتیروکسین بکنه.
پس اقای دکتر این هورمون تی اس اچ به چه رقمی برسه دکتر باید دستور سقط بده؟واگر طبق نوشته های سایت های پزشکی حتی کمکاری خیلی خفیف در سه ما هه اول بارداری روی هوش بچه تاثیر زیاد میگذاره پس چرا دکترهای غدد دستور سقط نمیدن و فقط دارو تجویز میکنن؟
مقایسه کنید تفاوت ارقام رو:2.5 - 4 - 7 - 8 - 40

من مدتهاس این سوال تو ذهنمه ولی هرچی میگردم جوابی پیدا نمیکنم .دکتر غددم هم خیلی بداخلاقه و اصلا حرف نمیزنه.

بخاطر وقتی که میگذارید و جواب میدید سپاسگزارم.
1390/07/10
|
15:31
سلام .آقای دکتر شما مصرف راکوتان رو توضیه میکنین؟
1390/07/10
|
15:54
عذرخواهم آقای دکتر فرهاد میتونم بپرسم تخصصتون تو چه زمینه ایه تا سوالاتم رو جمع بندی کنم. ممنونم
1390/07/10
|
16:33
سلام خسته نباشید
من هورمون تی اس اچم 6 هست و پدر شوهرم که پزشک هستن گفتن نیازی به خوردن دارو ندارم رنج آزمایشگاه در ماکزیمم 4.2 بود اما من شک دارم و خیلی دو دلم نظر شما چیه در این مورد؟
ممنون
1390/07/10
|
17:18
دانی که چیست دولت دیدار یار دیدن در کوی او گدایی بر خسروی گزیدن
سلام ...من کیست تخمدان دارم ...دکتر برام آخر آذر ماه وقت گذاشته ....به دیه دکتری تلفنی زنگ زدم گفت قرص جلوگیری بخور ...اما اصلا خونریزیم قطع نمیشه که بخوام اونو شروع کنم چه کنم ؟در ضمن شنیدم برای کیست تخمدان عرق رازیانه خوبه ...چجوری مصرف کنم ؟ ممنون میشم راهنماییم کنین ...خیلی استرس دارم
1390/07/10
|
18:46
فَاللّهُ خَیْرٌ حَافِظًا وَهُوَ أَرْحَمُ الرَّاحِمِینَ
مامان سیمین و آویسا جون سلام
TSH پیش ساز هورمون تیروئید می باشه و بالا رفتن اون نشانه کم کاری تیروئید است لذا وقتی بالا باشه باید هورمون تیروئید چک شه اگه هورمون تیروئید پائین باشه باید حتما دارو لووتیروکسین مصرف شه
ولی اگه TSH بالا باشه ولی هورمون تیروئید نرمال باشه آزماش دیگری به نام Anti-TPO درخواست میشه که اگه مثبت بود باز هم دارو باید مصرف شه و اگر منفی بود نیاز به مصرف دارو نیست و فقط باید هر سال آزمایش تیروئید پیگیری شه
لذا در خانم حامله اگر TSH بالا بود و هورمون تیروئید نرمال هستش و لی مادر احساس سردی،بیحوصلگی،خواب آلودگی و... میکنه بهتره دارو مصرف کنه اما نیاز به سقط نیست و بطور کلی سقط در شرایط خاص و زمانیکه ناهنجاری در جنین توسط پزشک قانونی اثبات شده باشه انجام میگیره
کمکاری تیروئید روی رشد جنین تاثیر داره ولی ناهنجاری ایجاد شده روی جنین تا حدی نیست که مجوز سقط صادر شود لازم به ذکر است در کمکاری شدید تیروئید جنین خود به خود سقط میشود در واقع یکی از علل سقط خود به خودی کمکاری تیروئید است
1390/07/10
|
20:17
رونیکا سلام
در مورد بیماریتان بیشتر توضیح بدید
1390/07/10
|
20:23
آآ قای دکتر لطفا سوال منو هم پاسخ بدین . متشکرم از شما
1390/07/10
|
20:23
مائده خانم سلام
ایزوترتینوئین Isotertinoin دارویی است که برای آکنه �شدید� مورد استفاده قرار می گیرد . این دارو یک رتینوئید می باشد یعنی از ویتامین A به دست می آید و به طور طبیعی و به مقدار کم در بدن وجود دارد . ایزوترتینوئین خوراکی به نامهای تجاری مختلفی به بازار عرضه شده است که معروفترین آنها آکوتان (Accutane) و روآکوتان (Ruaccutane) از کارخانه داروسازی Roche می باشند . نوع موضعی این دارو نیز با نام تجاری ایزوترکس (Isotrex)یا ایزوترکسین (Isotrexin) موجود می باشد.
امروز درمان با ایزوترتینوئین در صورتی آغاز می شود که سایر روشها با شکست روبرو شده باشد . درمان آکنه با داروهای موضعی و به دنبال آن استفاده از آنتی بیوتیک دنبال می شود و در نهایت از ایزوترتینوئین میتوان بهره جست . این روند به دلیل عوارض جانبی کمتر و نیز هزینه پایین تر انتخاب می شود
این دارو در درمان آکنه شدید کیستیک مورد استفاده قرار می گیرد و هبچگاه در آکنه های خفیف و متوسط به دلیل عوارض جانبی به عنوان داروی خط اول مصرف نمی شود
عوارض جانبی :
بیشتر عوارض همانند مسمومیت با ویتامین A می باشد . عوارض جانبی همراه با ایزوترتینوئین عبارتند از :
• شایع (بیش از یک درصد بیماران) : شعله وری ملایم آکنه ، خشکی پوست ، لبها و غشای موکوسی ، التهاب گوشه دهان ، خارش ، شکنندگی پوست ، ورقه ورقه شدن پوست ، فلاشینگ ، حساسیت به نور ، خشکی و التهاب چشم ، کونژکتیویت، عدم تحمل لنزهای چشمی ، افزایش چربی خون ، افزایش آنزیمهای کبدی ، سردرد ، نازکی پوست ، درد عضلات ویا مفاصل .
• ناشایع (1/0 تا 1 درصد از بیماران) : شعله وری شدید آکنه ، افزایش گلوکز خون ، افزایش ESR ، خستگی و یا تغییرات خلقی.
• نادر (کمتر از 1/0 درصد از بیماران) : کاهش بینایی در شب ، آب مروارید ، نوریت اپتیک ، اختلالات قاعدگی ، بیماری روده تحریک پذیر ، پانکراتیت ، هپاتیت ، هیپراستوز (افزایش بافت استخوانی) ، افزایش ایدیوپاتیک فشار داخل جمجمه .
عوارض زیر حتی پس از قطع دارو نیز ادامه می یابند :
ریزش مو ، درد مفاصل ، کاهش دید در شب ، تخریب غضروفها ، افسردگی (در برخی موارد ) .
کسانی که ایزوترتینوئین مصرف نموده اند در حین مصرف و یک ماه پس از قطع مصرف نمی توانند خون اهدا کنند .
1390/07/10
|
20:32
نیکی خانم سلام
شما مبتلا به کم کاری تیروئید هستید و بهترین آزمایش برای درمان کافی TSH می باشه و چون مقدار TSH شما در محدوده نرمال هستش لذا مقدارتجویز داروی شما مناسب هستش و فقط هر چند ماه یکبار جهت پیگیری آزمایش تکرار کنید لذا فعلا با همان مقدار قبلی دارویتان مصرف کنید
1390/07/10
|
20:38
اقای دکتر بی نهایت از پاسختون سپاسگذارم.
یک سوال دیگر هم در این زمینه داشتم.
افزایش tpo چه مقدار بر روی هوش جنین تاثیر میگذارد؟ببخشید اگه باعث زحمت میشم.فقط می خوام مطمئن بشم که هیچ اتفاق بدی برای پسرم نیفتاده.لطفا اگه میشه مقدار بیشتری در این مورد توضیح دهید.

تی اس اچ من 4 و تی پی او من در دوران بارداری 42 بود.
بازم ممنونم.
1390/07/10
|
20:57
آقای دکتر من منتظر پاسختون هستم
1390/07/10
|
21:02
نیکی سلام
فسفر

فسفر در اصل یکى از ترکیبات استخوان است ولى هم‌چنین یک یون داخل سلولى مهم مى‌باشد که در متابولیسم انرژى نقش دارد. سطح فسفر سرم، فقط به‌طور تقریبى مى‌تواند نشانگر میزان کل فسفر بدن باشد و مى‌تواند تحت تأثیر عوامل مختلفى قرار بگیرد، از جمله غلظت کلسیم سرم، و pH خون.و در ادرار، فسفر بافر مهمى است که دفع اسیدهاى تولیدشده درسوخت وساز واسطه‌اى را تسهیل مى‌نماید. میزان فسفر بافرى ادرار، با دفع اسید قابل تیتر رابطه مستقیم دارد.
هیپرفسفاتمى یا افزایش فسفر بدن (فسفر بیش از 5) اغلب در بیمارى شدید کلیوی، پس از ضربه، یا در افزایش شدید کاتابولیسم روى مى‌دهد. این حالت ندرتاً در اثر دریافت بیش از حد روى داده؛ معمولاً بدون علامت است. به‌علت افزایش تشکیل فسفات کلسیم در این حالت، غلظت سرمى کلسیم کاهش مى‌یابد. تشکیل بیش از حد فسفات کلسیم زمینهٔ کلسیفیکاسیون (استخوانی شدن) بافت‌هاى نرم را فراهم مى‌سازد. تجویز آنتاسیدهاى متصل‌شونده به فسفر مانند ژل هیدروکسى آلومینیوم، جذب گوارشى فسفر را کاهش داده، غلظت سرمى فسفر را کم مى‌کند. در بیماران کلیوی، ممکن است نیاز به دیالیز باشد
لذا خانم نیکی شما باید نتیجه آزمایشات دیگر و علائم بالینی همراه را بگید تا بشه دقیقتر نظر داد
1390/07/10
|
22:03
آقای دکتر دختر من 8 ساله هست و دکتر گفتند که تقریبا ویتامین دی بدنش کمه و قرصهای د- ویتین 50000 رو تجویز کردند و گفتند در بچه ها طبیعیه . ولی من باورم نشد و میترسم مورد خطرناکی باشه . نظر شما در این زمینه چه هست . ؟؟؟؟؟؟؟ ممنونم از شما .
phosphorrus=6.13
calsium=8.7
vitamin D=<4
پس از دو ماه مصرف ویتامین دی :
phosphorrus=6.5
calsium=9.78
vitamin D=22.78



1390/07/10
|
22:10
با سلام آقای دکتر من کمی عصبی هستم از نیمه های ماه رمضان قلب من شروع به درد کرد نوار قلب هم گرفتم گفتند مشکلی نداری ولی این دردهمچنان با من همراه است چکار کنم؟
1390/07/10
|
22:15
امـــــــــــــــــــــــــــروز را دریــــــــــــــــــــــــــاب......
دکتر فرهاد هستین؟؟؟؟؟؟؟؟؟
1390/07/10
|
23:23
من به دستهای خدا خیره شدم معجزه کرد .
ارسال پاسخ و نظر شما