2703
2553
برای منم 50 به بالارو + اعلام میکرد

رادین جان روز چهارشنبه 27 فروردین 93 با اومدنش به این دنیا دلمون رو شاد کرد ی سورپرایز واقعی یعنی منتظر دومی نباشی و خودش بیادددد ؛ منتظر دومیش هستم
مامی اریا جون ببین من ازمایش اولی که دادم فقط ازمایش بتا بود عدد تیتر رو مشخص نمیکرد زده بود بالای 100 عدد دقیقش رو نگفته بود ولی چند روز بعدش که رفتم و گفتم ازمایش بتا تیتر میخوام گفتن 600 عزیزم مال شما رو نمیدونم تیتر بوده یا نه ؟
عزیزم ذره ذره وجودم بی صبرانه منتظرم در وجودم ریشه بزنی و من طعم شیرین مادر شدن رو بچشم ....

ببین برای منم همین پیش اومده بود دقیقا!!!😥 

من از یکی از پزشکای دکترساینا ویزیت انلاین گرفتم از خونه و خیلییییی خوب بود و حتی توی تعطیلی های عید هم هستن. 

بیا اینم لینکش ایشالا مشکلت حل میشه 💕🌷

آزمایش Beta HCG عمدتا برای تشخیص حاملگی درخواست میشود اما در تشخیص مول هیداتیفرم،حاملگی خارج رحمی و نیز برخی بدخیمیها کاربرد دارد.

1- برای تشخیص حاملگی در خون توسط این آزمایش باید12- 6 روز از لقاح گذشته باشد. متاسفانه عموم مردم بخصوص خانمهایی که حس امیدواری قویتری دارند و بیشتر هم بدنبال نتیجه منفی هستند تصور میکنند این آزمایش 24 ساعت پس از آمیزش کنترل نشده مثبت میشود و بسرعت میتوانند از عدم بارداری خود با خیالی راحت آگاه شوند و جالب اینکه تصورفوق اخیرا تقویت هم شده است. درست استکه سطح هورمون بتا بلافاصله پس از تشکیل جفت بالا میرود ولی غلظت آن بقئری نیست که توسط روشهای آزمایشگاهی در جهان اعم از جهان اول تا سوم قابل ارزیابی باشد و لذا باید حدود ده روز صبر کنیم که البته برای پیشگیری !!! خیلی دیر است.

2- در هفته های 6 – 4 مقدار Beta HCG هر 48 ساعت دو برابر میشود و اگر این افزایش به بیش از سه روز طول بکشد باید احتمال حاملگی خارج رحمی را مطرح و بررسی کنیم.

3- در هفته دوازدهم حاملگی مقدارBeta HCG به حداکثر خود میرسد و اگر بعد از هفته دوازدهم باز هم مقدار آن افزایش پیدا کرد باید به مول مشکوک شویم و آزمایشات لازم را درخواست نماییم.

4- وقتی مقدار Beta HCG به حدود U/L 2000 – 1500 برسد کیسه لقاحی داخل رحم بوسیله سونوگرافی قابل مشاهده است.پس اگر مشاهده نشد احتمال حاملگی خارج رحمی تقویت میشود.

5- اگر Beta HCG کمتر ازU/L 1000 باشد وبیمار خونریزی واژینال داشته باشد و غلظت پروژسترون کمتراز 5ng/mg باشد با احتمال بیش از 94% حاملگی غیر طبیعی است و باید اقدامات لازم آغاز گردد.

6- حداکثر غلظت Beta HCG درپایان ماه سوم حاملگی و تا مرز 200000U/L مشاهده شده است.

7- چند روز پس از زایمان یا سقط مقدار Beta HCG به سمت صفر میل میکند.این مدت بین نه تا سی و پنج روز با میانگین 19 روز است که در هر حال بستگی به غلظت اولیه آن به هنگام سقط دارد. اگر مقدار Beta HCG پس از سقط به حد منفی نرسد نشانگر باقی مادن بافتهای مولد Beta HCG در بدن و سقط ناقص است.

8- در حاملگی خارج از رحمی ممکن است آزمایش Beta HCG منفی گزارش گردد. بهمین جهت اگر علایم بیمار مشکوک به بارداریست باید ضمن تکرار تست در چند روز آینده از روشهای دیگر تشخیصی هم استفاده گردد.

9_ در صورتیکه مقدار Beta HCG خیلی زیاد باشد (مثلا در مول) در برخی روشها و کیتهای آزمایشگاهی از جمله الیزا ، بدلیل پدیده ای بنام اثر هوک نتیجه آزمایش پایین کاذب خواهد بود و حتی ممکن است منفی هم گزارش گردد.در این موارد که هنوز به بارداری مشکوک هستید لازم است مجددا آین آزمایش را بصورت درخواست تیتراسیون به آزمایشگاه ارجاع دهید. خوشبختانه در آزمایشگاه محققین آزمایش Beta HCG و سایر تستهای هورمونی توسط دستگاه تمام اتوماتیک توسو ژاپن انجام میشود.این دستگاه با روش بسیار دقیق ایمونوفلورسانس کار میکند که با دقتی برابر 1015 آنالیز را انجام میدهد.یکی از مزایایی که ما همیشه در محققین از آن استفاده کرده ایم اینستکه آزمایش را با استفاده از استاندارد روزانه و کالیبراسیون منظم انجام میدهیم ولی باز، بر اساس سابقه بیمار، در مواردیکه خودمان هنوزبه نتیجه آزمایش مشکوک هستیم بلافاصله با روشهای کروماتوگرافی ستونی سرم بیمار را مورد آزمایش کنترلی قرار میدهیم.

10- تحقیقات نشان داده است در برخی افراد بدلایل گوناگون از جمله آنتی بادیهای هتروفیلیک – آنتی بادیهای ضد موش – مواد شبه بتا که به پروتئینهای غیر اختصاصی در سرم متصل میشوند و نهایتا خوب جدا نکردن گلبولهای قرمز از سرم توسط همکاران آزمایشگاهی موجب میشود نتیجه آزمایش مثبت کاذب گردد.فرد باردار نیست ولی از این آزمایشگاه به آن آزمایشگاه دائما جواب مثبت میدهند ولی خبری از بچه نخواهد شد.درآزمایشگاه محققین بارها این مورد را تجربه کرده ایم و راه علاج ابدا این نیستکه تست را برای آزمایشگاه دیگری بفرستند بلکه کافیست درخواست شود تست بتا با روش دیگری بجز الیزا انجام شود.

11- ضمن ارائه جدول زیر به استحضار میرسانیم به دلیل دامنه وسیع تغییرات Beta HCG نمیتوان از این جدول برای تخمین عمر جنین استفاده کرد.


زمان تقریبی لقاح

مقدار تقریبی Beta HCG بر حسب U/L

2- 0 هفته ؛ 300 – 0



3 – 2 هفته؛ 1000- 100



4 – 3 هفته؛ 6000 – 500



سه ماه اول؛ 200000 – 10000



سه ماهه دوم؛ 50000 – 3000



سه ماهه سوم؛ 5000 - 1000



2720
2714
2706
ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2712
2687
داغ ترین های تاپیک های امروز