2726

یکی از دوستان یه تاپیکی گذاشتن و پرسید آیا امگا 3 تاثیر در چاقی صورت داره. و من شروع کردم سرچ کردن و یه سری از مطالب رو در همون تاپیک گذاشتم براشون ولی دیدم بااون مطالب چندان به پرسش ایشون پاسخ داده نشده. برا همین فکر کردم یه تاپیک یا کلوب برای گرد آوری مطالب مرتبط با راههای مختلف نگهداری و بهبود پوست صورت که طبیعی یا گیاهی یا با ماساژ یا تغذیه ایجاد کنم. شما هم اگه چیزی پیدا کردید تو این تاپیک بذاریدو اگه دوست دارید به کلوب تبدیل بشه. فقط از دوستان خواهش میکنم مطالب تبلیغاتی در این موارد که داروهای تجاری رو تبلیغ میکنه اینجا نذارن. و دوستانی هم که مطلبی میذارن با بیان منبع باشه.سپاسگزارم.
******فهرست کلیه مطالب ار صفحه 1-10 رو در صفحه 10 ببینید تابهتر بتونید مطلب مورد نظرتون رو پیدا کنید
من کتایون عزیزی،مدیر فروشگاه اینترنتی بافتنی و کاردستی «پوشانا» هستم. پیج اینستاگرام من @pushana.ir.یا بافتنی پوشانا. راستی برنج درجه یک و کاملا خالص از مزرعه خودمون هم دارم به میزان محدود. 
اگر دچار بیماری زمینه ای نظیر؛ دیابت ؛ اختلال غده تیرویید ؛ بی اشتهایی عصبی ؛ اضطراب و افسردگی نیستید و از چهره ای باریک و کشیده ( به اصطلاح گونه – تو- خالی )به طور ژنتیکی و سرشتی برخوردارید و برجستگی گونه ها می خواهید... ، به توصیه های زیر عمل نمایید:

آب هویج همراه با شکر و نارگیل صبحها بنوشید.
آب آشامیدنی روزانه 6 لیوان به دفعات مختلفی در طول شبانه روز بنوشید.

زیاده روی در حرف زدن و صحبت نکنید.
شیر موز ، فندق ، پسته و کشمش بعد از ناهار مصرف نمایید

روزانه 1-2 کیلومتر پیاده بروید و نرمش های سبک انجام دهید.
قرص ویتامینEروزی 400واحد و قرص ایمدین Imedeen) ) را نیز شبی 1 عدد میل کنید.

استرس و فشارهای عصبی را از خود دور کنید .
از بالش خواب بلند و نامناسب استفاده نکنید .

یبوست را اگر مبتلا به هستید با کاهو و روغن زیتون تحت مداوا قرار دهید.
ماساژ صورت با Emu oil با تکنیک صحیح توسط فردی که Beautician متخصص علم زیبایی شناسی باشد نیز در برجستگی و زیبایی گونه ها و فرم دادن به چهره شما بسیار موثر خواهد بود.

منبع:http://www.drgitafaghihi.ir/index.php?ToDo=ShowArticles&AID=8749
من کتایون عزیزی،مدیر فروشگاه اینترنتی بافتنی و کاردستی «پوشانا» هستم. پیج اینستاگرام من @pushana.ir.یا بافتنی پوشانا. راستی برنج درجه یک و کاملا خالص از مزرعه خودمون هم دارم به میزان محدود. 
فواید ماساژ صورت

1-بهبود حالت عضلات و پوست صورت. پوست نرمتر و با قوام تر می شود.
۲- ریلکس شدن عضلات صورت وچشمها.
۳- تسکین سر درد ها و دردهای ناحیه صورت.
۴- کاهش چین وچروک ریز و کم عمق پوست صورت.
۵- تحریک جریان خون.
۶-کاهش استرس و تنش.


نکته:پیش از ماساژ صورت دستهای خود را با آب و صابون کاملا بشویید.

نکته:پیش از اقدام به ماساژ آرایش صورت خود را کاملا پاک کنید.

نکته:چنانچه پوست صورت شما دچار آکنه و یا زخم است از ماساژ دادن صورت خودداری کنید.

نکته:میتوانید در ماساژ صورت از روغنهای مخصوص نیز استفاده کنید. کف دستهای خود را به روغن آغشته کرده و به آرامی به صورت خود بمالید. (البته بغیر از ماساژ چشمها)

نکته:جهت کلی ماساژهای صورت میبایست مطابق روش زیر باشد.
۱- چـشمـان خـود را ببـنـدید و کف دستها را روی چشمها قرار دهید. به روی چشم هـا فشـار ملایمی وارد کرده و به آهستگی دستها را بردارید.

۲- شـست خـود را در وسـط چـانه قـرار دهـیـد و با حرکات چرخشی آن را ماساژ دهید.

۳- با کـف دستـها، یـکی بدنبال دیگری، روی پیشانی را از راس بینی تا خط رویش موها بکشید.

۴- از راس بیـنـی شـروع کرده، و از ابتدا تا انتهای ابروها را با انگشتان شست و اشاره نیشگون وار بکشید.
۵- زیـر استـخوانهای گـونه را با ملایمت با سوی بالا فشار دهید و بمدت ۳۰ ثانیه نگه دارید.

۶- انگشت اشاره و انـگشت میانی را دو طرف سوراخهای بینی قرار داده و در جهت زیر استخوان هــای گونه، سپس بالاتر تا گوشها بکشید و در انتها در ناحیه شقـیــقه ها یک حرکت دایره وار انجام دهید.

۷- نـوک سـه انـگشـت خود را بروی بخش فوقانی پیشانی قـرار داده و بـا کـمـی فشـار بـه سـمــت شقیقه ها و پایین بکشید.

۸- انگشتان را روی نقطه شروع ابروها گذاشته و به سمت شقیقه ها بکشید.

۹- انـگشـت اشـاره را از وسط لبـها به سمت گوشه لبها و بالا بکشید و ۳۰ ثانیه نگه دارید.

۱۰- از چـانه شروع کنید و کف دستانتان روی استخوانهای گونه و خط فـک بـه سـمت شقیقه ها و گوش مالش دهید.

۱۱- نوک انگشتان سبابه را روی چانه قرار داده و به سمت بـالا تـا پـایـین استخوانهای گونه بالا بکشید و ۳۰ ثانیه نگه دارید.


ماساژ چشمها:
۱- کف دست خود را به روی چشم هـا گـذاشـته و مطابق شکل با اعمال فشاری ملایم بصورت چرخشی آنـرا ماساژ دهید.

۲- شـست و انـگشت اشـاره خـود را مــطـابق شـکل روی پلکهای پایین و بالا قرار داده و با ملایمت به مدت ۳۰ ثانیه ماساژ دهید. دراین ماساژ باید کره چشمها را نیز احساس کنید.

۳- دو انـگشـت خـود را در دو طرف کره چشم قرار داده و با حـرکات ملایم رو به بالا و پایین بدون اعمال فشار چشمها را ماساژ دهید.
۴- با چشمان کاملا باز و یا نیمه بسته، انگشت اشاره را در قسمت راست چشم(راست) قرار داده و سپس چشم را بسمت راست بچرخانید و در مقابل فشار انگشت روی کره چشم اندکی مقاومت کنید. برای چشم چپ نیز عکس بالا عمل کنید. این تمرین را سمت گوشه های داخلی چشم نیز انجام دهید
گردآوری:گروه سبک زندگی سیمرغ
http://www.seemorgh.com/lifestyle
منبع:pezeshkan.org
من کتایون عزیزی،مدیر فروشگاه اینترنتی بافتنی و کاردستی «پوشانا» هستم. پیج اینستاگرام من @pushana.ir.یا بافتنی پوشانا. راستی برنج درجه یک و کاملا خالص از مزرعه خودمون هم دارم به میزان محدود. 

ببین برای منم همین پیش اومده بود دقیقا!!!😥

 من از یکی از پزشکای دکترساینا ویزیت انلاین گرفتم از خونه و خیلییییی خوب بود. بیا اینم لینکش ایشالا که مشکلت حل میشه 💕🌷

منبع:http://vazeh.com/n-2076122_%D9%84%D8%A7%D8%BA%D8%B1%DB%8C-%D9%88-%D8%A8%D8%AF%D8%B4%D8%AF%D9%86-%D8%B5%D9%88%D8%B1%D8%AA-%D9%86%DA%A9%D8%A7%D8%AA-%D8%A2%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D8%B4%DB%8C-%D9%88-%D8%A8%D9%87%D8%AF%D8%A7%D8%B4%D8%AA%DB%8C

من یه مشکل بزرگ دارم وقتی لاغر میشم صورتم افتضاح میشه الان یه ماهه روزی نیم ساعت پیاده روی کردم و غذام همونه اما چشام به شدت گود رفته طوری که همه میگند چرا اینطوری شدی
شماها وقتی لاغر میشید چیکار میکنین تا صورتتون خراب نشه؟
خواهش مسکنم راهنمایی کنین

افسانه جونم
راه حلش فقط خواب + آب زیاد همین

عزیزم راهی نداره فقط آب زیاد و استفاده از ماسک های گیاهی

یعنی همش آب خورد صورت چاق میشه؟!!!

عزیزم فقط آب آب آب +خواب

خوابتو زیاد کن


سلام من عضو جدید هستم.امیدوارم منو به جمعتون بپذیرید
یه سوال داشتم من بعد از یه رژیم سخت صورتم به شدت لاغر شد میخوام بعد از عید تزریق چربی بکنم آیا کسی این کارو کرده وپشیمون نیست یا اگه یه متخصص خوب سراغ دارید کمکم کنید مرسی

سلام دوستای خوبم.سال نو همتون مبارک...*از اول سال جدید هر کسی من رو دیده مخصوصا فامیلای همسرم همگی میگن وای چقدر صورتت لاغر شده،در حالی که اندامم عالی شده..وقتی هم صورتم لاغر میشه از جذابیتم کم میشه و همه بهم اینو میگن...یه راه بهم بگید که فقط صورتم پر بشه بدون اینکه از سایر قسمت ها چاق بشم...یه دنیا ممنون میشم.

عزیزم منم صورتم لاغره و دوست دارم پر تر شه.... راستش یکی از همکارام تابستون پارسال روزی بیشتر از 6 لیوان آب طالبی یا هندوانه می خورد. والبته ورزش هم می کرد. نتیجه این شد که در حدود 2 هفته صورتش پر شد و اندامش هم خیلی عالی شد. پوستش شده بود مثل هلو!

مرسی میکای عزیز از راهنماییت.........*البته هندونه زیادی بخورم فشارم بدجوری میاد پایین...بازم ممنون.

فدات شم. می تونی مقدار هندونه رو کم کنی بجاش طالبی بیشتر بخوری. اما حتما انجام بده. میتونی بعدش یک آب قند هم بخوری . من اثرشو تا با چشم خودم نمی دیدم باورم نمیشد.

سلام میکا و narvash جان.بحث خوبی بود چون منم دنبال راه حل بودم .. دوستم میگفت خوردن آجیل کمک میکنه و نیز مالش پوست صورت با روغن زیتون .. چند تا مطلب هم پیدا کرده بودم گفتم برات بزارم کلا برای لاغری و زردی صورت
" زردی صورت نشانه صفرا هست. اول شما باید غلبه صفرا را درمان نمایید. شما می بایست حتماً مواد غذایی سرد و تر سالم را زیاد مصرف کنید و از مواد غذایی گرم و خشک استفاده نکنید. غذاهای خورشی و پر چرب و شربتهای سرد زیاد میل کنید. از شربتهای خنک می توانید ترکیب عرق کاسنی و شاتره به همراه یک قاشق مربا خوری اسپرزه را بخورید، غذای سرخ کردنی مطلقاً نخورید. هندوانه و خنکی زیاد بخورید و لبنیات نیز راحت می توانید مصرف نمایید.
ضمناً رب انار را با آبغوره مخلوط و یک جوش کوچک روی گاز بدهید و در یخچال بگذارید و از آن نیز هر شب چند قاشق یک ساعت قبل از خواب میل نمایید. کم کم بدنتان رو می آید.
ماساژ صورت با روغن زیتون نیز می تواند گوشت آور باشد.
برای پر شدن صورت حتماً شام میل کنید و صورتتان را با روغن بادام شیرین یا روغن زیتون مالش دهید و غذا و روغن سالم استفاده کنید.
روغن دنبه را با روغن کنجد ترکیب و روی قسمت لاغر صورت بمالید .
به هرکس که میخواد بدنش پف کنه ، مخصوصا صورتش ، پیشنهاد میکنم که شیر خشک رو غلیظ میل کنه.
یعنی با آب کم مخلوط کنه و میل کنه. صد درصد جواب میده. خیلی از دوستام که صورتشون لاغر بوده ، با این روش توپولی شدن.
البته این روش بی ضرر هستش. "
این مطالبی بود که در این زمینه داشتم ..من خودم هم همین مشکل را دارم تصمیم گرفتم تو خونه پوست صورتم را با روغن زیتون مالش بدم و هم توصیه میکاجون را تا چند وقت دیگه که طالبی و هندونه فراوون میشه اجرا کنم .. ببینیم چطوره و چی میشه ..
موفق باشید ..

activeجان خیلی ازت سپاسگذارم که وقت گذاشتی و راه حل های خیلی خوبی رو پیشنهاد کردی...حتما میرم سراغ روغن زیتون و شیر خشک....مرسی عزیزم*

چه راه حلهای جالبی اکتیو جان..
اصلا تا حالا نشنیده بودم..
من متاسفانه به دلیل لاغر شدن زیاد و البته استرس فراوون صورتم خیلی لاغر شده و همه متوجه این تغییر میشن و روی زیبائی صورتم خیلی زیاد تاثیر گذاشته...خیلی دلم میخواد مثل قبل بشم اما فکر میکنم دیگه هیچ وقت نشه ... گونه هام کاملا آب شده و صورتم کمی افتاده شده... من تازه 28 سالمه... :(
من لاغر هم هستم اما دلم نمیخواد اندامم چاقتر بشه اما خوب شام خوردن رو شروع کردم و غذا از قبل بیشتر می خورم... صورتم کمی بهتر شده اما باز هم خیلی با گذشته فرق دارم..
سعی میکنم ماساژ روغن زیتون رو شروع کنم... رو خوردن بقیه چیزا شک دارم بتونم...این همه آب طالبی یا هندوانه....فکر کنم معدم هنگ کنه ..
به هر ال ممنون..اگه کسی راه دیگه هم داره برای سفت شدن پوست صورت ممنون میشم


در ضمن....روی موضوع زردی صورت...
من بعد از فوت پدرم صورتم به طرز وحشتناکی زرد شده بود..همه به من میگفتن تو چقدر زردی...
بعد از کمی گذشت زمان و البته آرامش اعصاب و کمی مطالعه کتوجه شدم که زردی صورتم فقط از اعصاب بوده...
و گردش خون توی صورتم خیلی کم بوده... تغییر رژیم غذائی (استفاده بیشتر از سبزیجات و پروتئینها) و ورزش کاملا مثل قبل شدم...
امیدوارم همیشه شاد باشین

نه سمیرا جون. معده ات هنگ نمی کنه گلم. نه اینکه همشو با هم بخوری. برنامه ریزی کن تو طول روز.... چون معده رو پر می کنه غذات یک کم کمتر میشه و در نتیجه چاق نمیشی.. به جاش آب میاد زیر پوستت. پوست و شفاف و روشن می کنه .ضمن اینکه تو صورت گوشت میاره.
من کتایون عزیزی،مدیر فروشگاه اینترنتی بافتنی و کاردستی «پوشانا» هستم. پیج اینستاگرام من @pushana.ir.یا بافتنی پوشانا. راستی برنج درجه یک و کاملا خالص از مزرعه خودمون هم دارم به میزان محدود. 
2728
ورزش صورت یکی از بهترین روشها برای حجم دادن و شکل دادن به صورت بدون نیاز به جراحی است . این کار نه تنها باعث افزایش خونرسانی و بهبود گردش جریان خون در ناحیه صورت میشود ، بلکه باعث شادابی پوست صورت و پیشگیری از بروز چین و چروک زود هنگام نیز میشود . این تمرینات ساده باعث میشوند صورت شما چاقتر و تپل تر به نظر برسند و بهتر از همه اینکه کاملا طبیعی ، بی ضرر و بی هزینه هستند .
تمرینات لپ و گونه

برای داشتن صورت تپل ، باید از لپ ها شروع کنید . به طور طبیعی لپها ماهیچه ای ترین بخش صورت هستند پس با تمرین دادن آنها حجم ماهیچه ای صورت افزایش پیدا خواهد کرد و صورت چاقتر خواهد شد .

یک تمرین ساده ای که برای این منظور میتوانید انجام دهید این است که یکی از انگشتان را درون دهان کنید و با لبها به انگشت فشار وارد کنید و سپس برای مدت ۵ ثانیه و با تمام نیرو انگشت خود را میک بزنید . انگشت را رها کنید و دوباره حرکت را انجام دهید . این تمرین را ۱۵ مرتبه تکرار کنید . این کار باعث میشود تا ماهیچه های لپ تقویت شوند و خونرسانی به ناحیه افزایش پیدا کرده و صورت سرختر و پرتر به نظر برسد . توجه کنید که قبل از انجام این کار حتما دستان خود را خوب شسته باشید .



تمرین دیگر به این شیوه است که تا جای ممکن لبها را جمع و به حالت غنچه در آورید ، سپس لبها را به حالت لبخند تغییر شکل دهید بدون اینکه لبها باز شوند ( دندان ها نباید دیده شود ) و در این حالت نیز تا جای ممکن لبخند را بزرگتر کنید و ۵ ثانیه در همان حالت بمانید . این حرکت را نیز برای ۱۵ بار تکرار کنید . متوجه خواهید شد که بعد از انجام تمرین ، ماهیچه های صورت بسیار خسته شده اند ، این بدان دلیل است که واقعا ماهیچه ها را درگیر کرده اید و از آنها کار کشیده اید .



سومین تمرین مرتبط با بخش لپ صورت هم واقعا ساده است . انگشت اشاره و انگشت وسط دست را بر روی لپ قرار دهید و به آهستگی و خیلی آرام به صورت دایره ای ماهیچه ها را ماساژ دهید . این عمل باعث تحریک ماهیچه ها خواهد شد و باعث میشود تا حجم آنها افزایش یافته و صورت شما پر و تپل تر شود .

چاق و تپل شدن صورت لاغر با ورزش
تمرینات گردن

شاید فکر نمیکردید که گردن هم بخشی از صورت است و تمرین دادن ماهیچه های گردنی هم برای تپل تر شدن صورت با اهمیت می باشد . اگر شما در ناحیه زیر چانه و یا زیر گونه ها حجم صورت خود را از دست داده اید و پوست چروک و آویزان در این نواحی ظاهر شده اند ، تمرین زیر برای شما بسیار مؤثر خواهد بود .



صاف بر روی یک صندلی بنشینید ( کمر صاف باشد ) و سر را به سمت بالا بگیرید تا گردن کشیده شود ، سپس در همان حال لب پایینی را بر روی لب بالایی قرار دهید و تاجای ممکن لب پایینی را به سمت بینی نزدیک کنید و ۵ ثانیه در این حالت باقی بمانید . کشش زیادی را در ناحیه گردن و ماهیچه های چانه احساس خواهید کرد . این تمرین را ۲۰ بار تکرار کنید تا شکل ناحیه زیر چانه و گردن از حالت چروک خارج شود و پوستی صاف و زیبا در این ناحیه داشته باشید .

منبع:http://www.asreelm.com/make-the-face-fuller/
من کتایون عزیزی،مدیر فروشگاه اینترنتی بافتنی و کاردستی «پوشانا» هستم. پیج اینستاگرام من @pushana.ir.یا بافتنی پوشانا. راستی برنج درجه یک و کاملا خالص از مزرعه خودمون هم دارم به میزان محدود. 
مواد غذایی نیز در تو پر شدن صورت تاثیر دارد:

۱- بهترین راه برای پر شدن صورت که بهترین آرایشگاهای تهرانم به عروس خانومای لاغر پیشنهاد میدن (چون تا زمان عروسیشون زیاد وقت ندارن و باید صورتشون یکم تپل شه برای عکس و…)
این هست:
هر روز یک بشقاب پر سیب زمینی سرخ کرده میل کنین البته با سس
اما نه سس زیاد بیشتر سیب زمینیش اثر داره
مطمئن باش زود جواب میگیری

۲- همونطور که در بالا اشاره شد سیب زمینی سرخ کرده یا حتی سیب زمینی حالت آب پز که درونش پخته بشه هم فقط برای صورت خوب

ولی ماکارونی و ساندویچ باعث چاق شدن کل اعضای بدن میشوند .
مواد نشاسته دار هم خوب هستش .

۳- راه ساده و بی دردسر چاق شدن صورت مصرف روزانه ۵۰ گرم از مغزهاست مثل تخمه افتابگردان بادام پسته فندق وغیره.
روزهای اول کمتر بخورید که یه وقت جوش نزنید.
این راه ساده ایه شاید باور نکنی اما بهترین راهه

۴- شیره خرما و شیره انجیر برای چاقی صورت خیلی موثره

۵- جوانه گندم بخور

۶- شما باید بدنسازی کار کنی البته با تغذیه درست به اینصورت که با بلندکردن یک وزنه سنگین فشار وزنه رو با عضلات صورتت کامل نشون بده یعنی مثل اخم کردن یا خندیدن عضلات صورت رو با تمام نیرو همراه وزنه سنگین منقبض میکنی به مرور ماهیچه های صورتت مثل بقیه بدن رشد میکنه و خوش فرمم میشه بعدم که ول کنی ماهیچه ها باز میشن و یه صورت تو پر رو بهت میدن .
منبع:http://iranifitness.com/%DA%86%DA%AF%D9%88%D9%86%D9%87-%D8%B5%D9%88%D8%B1%D8%AA%DB%8C-%D8%AA%D9%BE%D9%84-%D9%88-%D9%BE%D8%B1-%D8%AF%D8%A7%D8%B4%D8%AA%D9%87-%D8%A8%D8%A7%D8%B4%DB%8C%D9%85/
من کتایون عزیزی،مدیر فروشگاه اینترنتی بافتنی و کاردستی «پوشانا» هستم. پیج اینستاگرام من @pushana.ir.یا بافتنی پوشانا. راستی برنج درجه یک و کاملا خالص از مزرعه خودمون هم دارم به میزان محدود. 
البته من بعیدمی دونم با سیب زمینی سرخ کرده جاهای دیگه چاق نشه!
من کتایون عزیزی،مدیر فروشگاه اینترنتی بافتنی و کاردستی «پوشانا» هستم. پیج اینستاگرام من @pushana.ir.یا بافتنی پوشانا. راستی برنج درجه یک و کاملا خالص از مزرعه خودمون هم دارم به میزان محدود. 
سفت شدن پوست صورت
نوشته شده در دسامبر 14, 2012
(سفت شدن پوست صورت) [سفت شدن پوست صورت]

سه ورزش برای سفت شدن و شکل دادن به سلامت نیوز سرویس خبری سلامتسه برای سفت شدن پوست وعضلات صورت چیکار کسی میدونه واسه سفت شدن پوست صورت چی برا سفید شدن و سفت شدن پوست صورت چی Jamasp Search سفت شدن پوست صورت برای سفت شدن پوست وعضلات صورت چیکار باید کرد؟ گیاهان دارویی برای سفت شدن پوست صورت بهترین ماسک برای پوست شما + ماسک سفت کننده ی پوستهای شل ماسک سفت کردن پوست صورت سفت شدن پوست صورت ورزش های مناسب برای صورت بانوی پارسی سلام کسی میدونه واسه سفت شدن صورت چکار باید کرد
(سفت شدن پوست صورت)

�سفت شدن پوست صورت…

آیا می دانستید که ورزش صورت می تواند به شکل دادن به آن ، سفت شدن و نرم شدن آن کمک کند؟ و آیا می دانستید که به کمک ورزش می توانید چروک های پوستتان را نیز کاهش دهید.

سفت شدن پوست چشم ها
انگشت های اشاره ی خود را روی گیجگاهتان قرار دهید و سپس پوستتان را به آرامی به سمت عقب و بالا بکشید. سپس چشمانتان را ببندید و سعی کنید که پلک های زیرینتان را بالاترین حد ممکن بکشید. دستتان را نگه دارید و پوست باید زیر انگشتانتان بلغزد.
این حرکت را دو بار در روز و هر بار به مدت ۲۰ ثانیه انجام دهید.

سفت شدن پوست گونه ها
انگشتتان را در هر گوشه چشمان و لبانتان قرار دهید. با تمام قوا لبخند بزنید و به چروک هایی که ایجاد می شود فشار آورید. این عمل را ۳ بار و هر بار به مدت ۲۰ ثانیه انجام دهید. بعد از هر ۵ ثانیه عضلات را شل کنید و دوباره شروع کنید.

سفت شدن پوست لب ها
این ورزش بسیار ساده، لب ها را نرم و صاف می کند و قسمت چانه را نیز سفت می کند.
بگویید ” اُ ” و آرام آرام کشیدگی لب ها را افزایش دهید. این منقبض بودن عضلات را به مدت ۵ ثانیه نگاه دارید و سعی کنید که روی لب ها چروک نیفتد. این عمل را ۱۰ بار انجام دهید.
یک توصیه
بهتر است این ورزش ها را بعد از پاک کردن آرایش روی پوستی تمیز و مرطوب انجام دهید.

…………..

برای سفت شدن پوست وعضلات صورت چیکار باید کرد؟

داشتن پوستی سفت و با نشاط دشوار است. در اینجا راههایی را ارائه می دهیم که ممکن است برای داشتن پوست دلخواهتان مورد نیاز باشد. ورزش ورزش کردن بعد از نوشیدن مقدار زیادی اب برای سلامتی و همچنین کشش پوست شما مضر است. همچنین ورزش نکردن باعث میشود که پوست شما خسته به نظر رسد و عضلات شما شروع به شل شدن کنند و این باعث میشود که پوست شما دچار افتادگی شود. برای حفظ سلامتی و زیبائی خود و همچنین برای سفت شدن پوست، عضلات خود را تقویت کنید. روغن شی باتر Shea Butter (عصاره طبیعی دانه یک درخت آفریقایی) روغن شی باتر یک مرطوب کننده طبیعی موثر است که دارای خاصیت سفت کنندگی پوست میباشد. این بهترین انتخاب برای افرادی است که دارای پوستی خشک هستند تا لوسیون های سفت کننده پوست را از راههای طبیعی تهیه کنند. لوسیون سفت کننده پوست لوسیون های بیشماری در بازار برای سفت کردن پوست دردسترس است. این لوسیون ها باعث کاهش کشش پوست و محکم شدن ان در همه قسمتهای بدن می شود. مهم نیست که دارای چه نوع پوستی هستید لوسیونی را انتخاب کنید که دارای حداقل مواد شیمیایی حساسیت زا و رایحه غیرطبیعی باشد. ماسک آرد جو و ماست می توانید از مواد موجود در آشپزخانه یک ماسک سفت کننده طبیعی پوست بسازید. ۲/۱ پیمانه آردجو پخته شده و ۴/۱ پیمانه ماست را به همراه اب مخلوط کنید و آن را روی پوست خود قرار دهید. اجازه دهید ماسک کاملا خشک شود سپس انرا با آب ولرم بشویید. این ماسک باعث بسته شدن منفدهای پوستی می شود همچنین پوست شما را مرطوب می کند. اسید لاکتیک موجود در ماست طراوت و شادابی خاصی به پوست شما می بخشد. ماسک موز موز را له کنید و به مدت ۱۵ دقیقه روی پوست صورت خود قرار دهید سپس با آب ولرم بشویید. راهی سریع و آسان برای سفت کنندگی پوست شما می باشد. بخار آب از بخار آب برای اینکه مواد زائد را از پوست خود خارج کنید استفاده کنید و صورتی گلگون داشته باشید. بخار آب بمدت ۱۰ دقیقه طراوت خاصی به پوست شما می بخشد. سونای بخار بهترین درمان برای سفت کردن پوست شما می باشد. ماسک قهوه به جای دور ریختن تفاله قهوه می توانید از ان بعنوان یک ماسک نیروبخش صورت استفاده کنید. ۴/۱ پیمانه تفاله قهوه به همراه یک سفیده تخم مرغ را بر روی پست صورت خود بطور یکنواخت قرار دهید و تا وقتی که روی پوست شما خشک شود صبر کنید سپس انرا با آب ولرم بشویید.

………

بهترین ماسک برای پوست شما + ماسک سفت کننده ی پوستهای شل

شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید ماسکی که محققان به عنوان بهترین و کاملترین ماسک معرفی کرده اندچیست، این ماسک به دلیل داشتن …
زمانی که صحبت از پوست و رسیدگی به آن می شود اولین چیزی که به ذهن اکثر ما می رسد ماسک و انواع کرمهاییست که می توانند به سلامت و شاداب نگه داشتن پوست ما کمک کنند واز پیری زودرس آن جلوگیری نمایند و جالب اینجاست که طبق نظریه ی بسیاری از محققان بهترین چیزی که می تواند برای انواع پوستها به عنوان ماسکی کامل ارائه شود آب دریاست .

آب دریا به دلیل داشتن نمک و املاح کافی می تواند برای انواع پوستها بسیار مفید بوده و به عنوان بهترین ماسک معرفی شود .

ماسک سفت کننده ی پوستهای افتاده و شل :
اگر پوستتان یکی از انواع پوستهای حساس و نازک بوده و به مرورزمان دچار افتادگی در ناحیه ی گونه و اطراف لبها شده است بهتر است هفته ای دو تا سه بار ازاین ماسک ویژه استفاده کنید تا به سفت و مقاوم تر ساختن آن دربرابر چین و چروکها کمک کرده و از شل شدن آن جلوگیری نمایید.

موادلازم:
گل رس یک قاشق غذاخوری سرخالی
گلاب یک قاشق مرباخوری

این دو ماده را با هم مخلوط کنید و به حالت دورانی روی پوستتان بزنید و ده الی پانزده دقیقه تا خشک و جذب شدن کامل آن بر روی پوستتان صبر کنید، سپس با آب سرد و خنک آنرا بشویید.
برای این نوع پوستها توصیه می شود هفته ای سه باراز این ماسک استفاده شود و البته در تمام مدت روز هم حتما برای شستشوی صورت از آب سرد و خنک استفاده نمایند.

…………..

روش سفت و برجسته کردن گونه
گونه‌ها معمولا شانس خوبی ندارند و به‌عنوان یک عضو فراموش‌شده، اغلب مورد بی‌توجهی قرار می‌گیرند.آویزان شدن پوست اطراف گونه می‌تواند سن فرد را بیشتر جلوه دهد…

گونه‌ها معمولا شانس خوبی ندارند و به‌عنوان یک عضو فراموش‌شده، اغلب مورد بی‌توجهی قرار می‌گیرند.
آویزان شدن پوست اطراف گونه می‌تواند سن فرد را بیشتر جلوه دهد؛ بنابراین برای جلوگیری از این اتفاق، ورزش‌های زیر را به‌طور مرتب انجام دهید تا گونه‌هایی برجسته و سفت داشته باشید و به این ترتیب، چهره شما جوان و شاداب باقی بماند.
البته توصیه می‌کنیم حین انجام این نرمش‌ها تنها باشید تا خدایی نکرده کسی فکر نکند که شما برای او شکلک درمی‌آورید.
۱- صاف بنشینید و با لب‌های بسته و حالتی راحت، صورت‌تان رو به جلو باشد. با استفاده از عضلات گونه، لب‌های خود را به جلو و عقب ببرید(در واقع لب‌ها را غنچه کنید و دوباره به حالت عادی برگردید). حین انجام این ورزش با استفاده از انگشت‌ها، از به‌کارگیری عضلات گونه مطمئن شوید.
۲- لب‌ها را غنچه کنید و تا ۱۰ بشمارید، استراحت کنید و دوباره این حرکت را تا ۱۰ بار انجام دهید.
۳- با لب‌های بسته، لبخند آرامی بزنید و بعد سعی کنید گونه‌ها را به سمت داخل دهان و دندان‌ها بکشید.
۴- برای انجام این نرمش به آینه نگاه کنید. لب بالای تان را جمع کنید؛ در واقع گوشه لب‌ها به سمت بالا باشد و حالا عضلات گونه را به سمت چشم‌ها حرکت دهید. در این مرحله سعی کنید لب بالا، بینی‌تان را لمس کند. تا ۱۰ بشمارید و در همین حالت بمانید. استراحت کرده و بار دیگر نیز این حرکت را تکرار کنید.
۵- مثل نرمش قبل، حین انجام این نرمش هم به آینه نگاه کنید. تا جایی که می‌توانید، لبخندی عریض و پهن بزنید؛ درحالی که لب‌هایتان بسته بوده و گوشه دهان به سمت بالا برگشته است. سعی کنید گوشه لب‌ها تا جایی که ممکن است به گوش‌هایتان نزدیک شود؛ البته هرقدر دهان کوچک‌تری داشته باشید، این اتفاق غیرممکن‌تر است اما شما سعی کنید این اتفاق بیفتد، چون صرفا حرکت ماهیچه‌های گونه مهم است.
۶- حالا بینی‌تان را چین بدهید و در آینه، بالا رفتن و کشیده‌شدن ماهیچه‌‌های گونه را ببینید. تا ۵ بشمارید و بعد از استراحت کافی، ۱۰ بار این حرکت را تکرار کنید.
۷- لب‌ها و دندان‌ها را بسته نگه دارید و لب بالا را باد کنید(درست مثل مواقعی که گونه‌ها را مثل بادکنک باد می‌کنیم). همین حالت را حفظ کنید و تا ۱۰ بشمارید. حالا این حالت بادکنکی را به گونه چپ منتقل کنید و تا ۱۰ بشمارید و بعد از آن هم به لب پایین و باز هم تا ۱۰ بشمارید. در نهایت، این بادکنک خودساخته را به گونه راست ببرید و برای آخرین‌بار تا ۱۰ بشمارید.
بعد از استراحت کافی، ۵ بار دیگر نیز تمام این مراحل را طی کنید.

منبع:http://hitit.ir/tag/%DA%86%DA%AF%D9%88%D9%86%D9%87-%DA%AF%D9%88%D9%86%D9%87-%D8%B1%D8%A7-%D8%A8%D8%B1%D8%AC%D8%B3%D8%AA%D9%87-%DA%A9%D9%86%DB%8C%D9%85
من کتایون عزیزی،مدیر فروشگاه اینترنتی بافتنی و کاردستی «پوشانا» هستم. پیج اینستاگرام من @pushana.ir.یا بافتنی پوشانا. راستی برنج درجه یک و کاملا خالص از مزرعه خودمون هم دارم به میزان محدود. 
اینجارو هم ببینین:
http://www.asreelm.com/make-the-face-fuller/
ازطرف دخمل بلا
من کتایون عزیزی،مدیر فروشگاه اینترنتی بافتنی و کاردستی «پوشانا» هستم. پیج اینستاگرام من @pushana.ir.یا بافتنی پوشانا. راستی برنج درجه یک و کاملا خالص از مزرعه خودمون هم دارم به میزان محدود. 

دخمل بلا
پست ها: 1,450
عضویت: 15/10/1391

اینجا هم خوبه:
http://www.ninisite.com/discussion/thread.asp?threadID=215645&PageNumber=1
من کتایون عزیزی،مدیر فروشگاه اینترنتی بافتنی و کاردستی «پوشانا» هستم. پیج اینستاگرام من @pushana.ir.یا بافتنی پوشانا. راستی برنج درجه یک و کاملا خالص از مزرعه خودمون هم دارم به میزان محدود. 

دخمل بلا
پست ها: 1,450
عضویت: 15/10/1391

پوشانا به جای اینکه تو یه پست همرو بذاری فکر کنم اگه بشکنی مطلب تو چند تا پست بیشتر بخونن

مرسی‌ عزیزم
من کتایون عزیزی،مدیر فروشگاه اینترنتی بافتنی و کاردستی «پوشانا» هستم. پیج اینستاگرام من @pushana.ir.یا بافتنی پوشانا. راستی برنج درجه یک و کاملا خالص از مزرعه خودمون هم دارم به میزان محدود. 
آره درسته خیلی طولانی هستن ولی بذار پیدا کنم کم کم درستش کنم فعلا می خوام جمع آوری کنم . سعی میکنم به تدریج چند قسمت کنم هر کدوم رو. مرسی از راهنماییت
من کتایون عزیزی،مدیر فروشگاه اینترنتی بافتنی و کاردستی «پوشانا» هستم. پیج اینستاگرام من @pushana.ir.یا بافتنی پوشانا. راستی برنج درجه یک و کاملا خالص از مزرعه خودمون هم دارم به میزان محدود. 
مرسی یکیشو کپی کردم اینجا قبلا. اون یکی رو هم دارم میخونم مال همینجاست مرسی
من کتایون عزیزی،مدیر فروشگاه اینترنتی بافتنی و کاردستی «پوشانا» هستم. پیج اینستاگرام من @pushana.ir.یا بافتنی پوشانا. راستی برنج درجه یک و کاملا خالص از مزرعه خودمون هم دارم به میزان محدود. 

درمان طبیعی برای خشکی پوست
مجله شهرزاد: این روزها اگر سری به داروخانه‌ها زده باشید متوجه شده‌اید که بیشتر کرم‌های پوستی با یک افزایش قیمت ناگهانی مواجه بوده‌اند وهمین در بسیاری از برنامه‌ریزی‌های مالی شما اختلال به وجود می‌آورد تا جایی که شاید به راحتی نتوانید کرم همیشگی خود را تهیه کنید و ناچار می‌شوید یا در کرم‌های قبلی صرفه‌جویی کنید یا فعلا استفاده از کرم را کنار بگذارید اما پوست در این فصول بیشتر از هر زمان دیگری خشک می‌شود و به کرم احتیاج دارد پس باید به فکر راه چاره باشید.

طبیعی‌ترین راه‌ها برای درمان خشکی پوست

پیشنهاد ما استفاده از روغن‌های طبیعی و گیاهی است، روغن‌های طبیعی گیاهی حاوی مواد مغذی، ویتامین‌ها، اسیدهای چرب و املاح هستند، هر کدام از این مواد می‌توانند بخشی از نیازهای پوستی را برطرف کنند مثلا اسیدهای چرب ضروری به خودی خود در بدن تولید نمی‌شوند، اما تمام سلول‌های بدن‌ برای سلامت بیشتر به آن نیاز دارند. این اسیدها کمک می‌کنند تا رطوبت طبیعی پوست در حد تعادل حفظ شود و از خشکی بیش از اندازه پوست جلوگیری می‌کنند.هیچ‌گاه استفاده از روغن برای پوست صورت و بدن خود را امری غیرممکن تلقی نکنید. چربی‌ها به تنهایی نمی‌توانند به پوست شما آسیب برسانند.چرا که خود پوست شما به طور طبیعی چربی تولید می‌کند. این نوع روغن‌ها از دانه، مغز، میوه و پوست آنها تهیه می‌شود و این ‌روزها به‌صورت موضعی و خوراکی برای درمان بیماری‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. در این شماره برخی از خواص درمانی و کاربردهای موضعی روغن‌های طبیعی را مرور کرده‌ایم.

روغن مغز بادام

این روغن زرد خیلی کمرنگ است و سرشار از ویتامین‌ E و B ، پروتئین، گلوسئید و مواد کانی است. کمی چرب است، که اجازه می‌دهد تا دست به راحتی روی پوست سر بخورد و در نتیجه برای ماساژ استفاده می‌شود. این روغن سریع جذب می‌‌شود؛ زیاد روی پوست نمی‌‌ماند؛ معمولا ایجاد حساسیت نمی‌کند، خوشبو و دارای عطری ملایم هم هست.

یک ضدآفتاب طبیعی است

در سال 2007 مقاله‌ای در ژورنال تخصصی پوست منتشر شد که در آن آمده بود استفاده از روغن بادام نه تنها از پوست دربرابر آفتاب محافظت می‌کند بلکه ممکن است بعضی از آسیب‌های ناشی از آفتاب را نیز تا حدی بهبود دهد. همچنین ویتامین E موجود در این روغن مانع پیری زودرس پوست می‌شود و تا حد زیادی روند پیری را به تعویق می‌اندازد.

پوست را روشن می‌کند

از روغن بادام به عنوان مرطوب‌کننده پوست هم می‌توانید استفاده کنید، زیرا هم پوست را نرم می‌کند و هم صاف. طبق تحقیقاتی که در سال 2010 دریک کلینیک تخصصی پوست در انگلستان انجام شد، روغن بادام اثر نرم‌کنندگی فراوانی دارد. تا جایی که حتی رنگ پوست روشن‌تر می‌شود و پوست طراوت بیشتری پیدا می‌کند. روغن بادام می‌تواند در بهبود اثر به جا مانده از زخم‌ها نیز بسیار مفید باشد.

التهابات را کم کنید

التهابات پوستی مثل تورم و خارش هم با روغن بادام زودتر بهبود پیدا می‌کنند. بیماری‌هایی چون پسوزیاریس، اگزما می‌توانند باعث التهابات و قرمزی‌ و خارش روی پوست بشوند اما روغن بادام می‌تواند در چنین موقعیت‌هایی به عنوان داروی شفابخش عمل کند و به طور موقت پوست را التیام دهد. البته حواستان باشد که بعضی‌ها نسبت به این روغن آلرژی دارند پس باید حتما قبل از استفاده مقدار خیلی کمی را روی پوست بگذارید، چند ساعت صبر کنید تا ببینید آیا پوست نسبت به این روغن واکنش نشان می‌دهد یا نه؟

طب سنتی چه می‌گوید؟

درمانگران طب سنتی ماساژ صورت با روغن بادام تلخ را یکی از بهترین شیوه‌های طبیعی برای از بین بردن آثار لک، آثار باقی مانده از جوش و سایر آثار پوستی می‌دانند. آنها توصیه می‌کنند 2 تا 3 بار در هفته از این روغن برای ماساژ پوست صورت‌ استفاده کنید. علاوه بر این، مالیدن این روغن روی پوست موجب خشک شدن و از بین رفتن جوش‌های چرکی و عفونت‌های پوستی نیز می‌شود.

چگونه مصرف کنید؟

اول از همه پوست را با شوینده همیشگی خود، بشویید. بعد کف دست‌هایتان را با آب گرم مرطوب کنید و به همراه چند قطره روغن بادام خالص پوست صورت را ماساژ دهید. بهتر است حرکات دست‌تان دورانی باشد. بعد از اینکه روغن کاملا جذب پوست شد می‌توانید روی آن از کرم‌ها و آرایش‌های هر روز خود استفاده کنید.

روغن هسته انگور

این روغن سرشار از فلاوانوئید، بتاکاروتن، ویتامین C و E است، همچنین اسید لینولئیک (linoleic acid) موجود در آن، برای بازسازی پوست لازم است و تا حدزیادی پوست و مو را نرم و لطیف می‌کند.

چین و چروک‌ها را کم می‌کند

از آنجا که این روغن غنی از ویتامین‌ها و بتاکاروتن است، چین و چروک‌ها را کاهش می‌دهد و پوست آسیب‌دیده را بازسازی می‌کند. همچنین تولید کلاژن را که برای حفظ سلامت بافت‌های پیوندی مهم است، بهبود می‌بخشد. در تحقیقات انجام شده در دانشگاه اوهایو ثابت شده ‌است که عصاره هسته انگور باعث تسریع در ترمیم جراحات می‌شود. ناگفته نماند که به طور موثر سیاهی دور چشم را هم برطرف می‌کند.

لکه‌های پوستی را کم می‌کند
ماده مغذی موجود در این روغن از پوست در برابر اشعه ماورای بنفش محافظت می‌کند. همچنین اثر لکه‌های قهوه‌ای به وجود آمده از نور خورشید را کم رنگ می کند. بنابراین مصرف روزانه آن یا مالیدن روغن آن روی پوست خطر آفتاب‌سوختگی و ایجاد لکه‌های پوستی را کاهش خواهد داد.

پیری زودرس نمی‌آورد

مهم‌ترین ویژگی هسته انگور، خاصیت بالقوه آنتی‌اکسیدانی موجود در آن است، به طوری که خاصیت آنتی‌اکسیدانی آن چندبرابر ویتامین c و ویتامین E است که خودشان آنتی‌اکسیدان‌های بالقوه هستند. آنتی‌اکسیدان‌ها موادی هستند که رادیکال‌های آزاد (مواد مضر بدن) را تخریب می‌کنند و در نتیجه می‌توانند تا حد زیادی از پیری زودرس پوست پیشگیری ‌کنند.

پیری زودرس نمی‌آورد

مهم‌ترین ویژگی هسته انگور، خاصیت بالقوه آنتی‌اکسیدانی موجود در آن است، به طوری که خاصیت آنتی‌اکسیدانی آن چندبرابر ویتامین c و ویتامین E است که خودشان آنتی‌اکسیدان‌های بالقوه هستند. آنتی‌اکسیدان‌ها موادی هستند که رادیکال‌های آزاد (مواد مضر بدن) را تخریب می‌کنند و در نتیجه می‌توانند تا حد زیادی از پیری زودرس پوست پیشگیری ‌کنند.

چگونه مصرف کنید؟

یک‌ونیم پیمانه شکر قهوه‌ای را یک چهارم پیمانه روغن هسته انگور و یک چهارم پیمانه روغن بادام مخلوط کنید. در هر بار استفاده، کافی است مقدار مناسبی از این محلول را فقط برای مدت 15 دقیقه روی پوست‌تان قرار دهید. این مخلوط را می‌توانید داخل ظرف در بسته به مدت 6 ماه نگه دارید.


روغن جوانه گندم

این روغن زردمایل به نارنجی است و حاوی مقادیر بالایی لستین، اسیدهای چرب ضروری امگا 3 و 6 و ویتامین‌های E و A است.

قوی‌ترین ویتامین‌ E را دارد

این ماده باعث ترمیم پوست شده و در درمان خشکی و چین و چروک پوست به کار می‌رود. علاوه بر آن خاصیت آنتی‌اکسیدانی قوی هم دارد. در واقع خاصیت آنتی‌اکسیدانی قوی آن را از دیگر روغن‌ها متمایز می‌کند. ویتامین E طبیعی موجود در این روغن حدود 100 برابر ویتامین E صنعتی، قدرت آنتی‌اکسیدانی داشته و همراهی این ویتامین با اسیدهای چرب امگا 3و 6 پوست را در برابر عوامل مخرب محیطی و رادیکال‌های آزاد حفظ کرده و در به تعویق افتادن پیری نقش موثری ایفا می‌کند.

خشکی‌های تکه‌ای را درمان می‌کند

اگزما معمولا پوست را به طور تکه‌ای خشک می‌کند به طوری که نه تنها پوست ملتهب و قرمز می‌شود بلکه گاهی خارش ناشی از آن نیز آزار دهنده می‌شود. روغن جوانه گندم در درمان این خشکی‌ها بسیار موثر است. لستین آن باعث رفع خشکی پوست می‌شود و به خوبی آن را مرطوب می‌کند. این روغن در اروماتراپی هم استفاده می شود و باعث می‌شود پوست نرم‌تر و جوان‌تر به نظر برسد.

چگونه مصرف کنید؟

این روغن به تنهایی بسیار چسبناک است و بهتر است با سایر روغن‌ها مثل بادام شیرین مخلوط شود تا روان‌تر شود بعد در موضع مورد نظر مالیده شود.


روغن نارگیل

روغن نارگیل یک روغن عالی برای ماساژ پوست به شمار می‌رود. این روغن به عنوان یک مرطوب‌کننده روی همه انواع پوست ازجمله پوست‌های خشک تاثیری عالی دارد.
یک ضد چروک فوق‌العاده

روغن نارگیل مرطوب‌کننده خوبی است بنابراین یک انتخاب ایده‌آل برای ماساژ بدن است، برخلاف کرم‌ها که دارای روغن‌های تصفیه شده است و تا حدودی باعث پیری زودرس پوست می‌شوند، روغن نارگیل تا حدودی به وجود آمدن چروک‌ها را به تاخیر می‌اندازد و از شل شدن پوست در سنین جوانی جلوگیری می‌کند. این روغن از پوست دربرابر لک‌های پیری محافظت می‌کند و در بهبود این لک‌ها نیز موثر است. استفاده از این روغن موجب لایه‌برداری طبیعی سلول‌های مرده پوست شده و مانند یک کرم ضدآفتاب طبیعی نیز عمل می‌کند.

چه کسانی نباید از روغن نارگیل استفاده کنند؟

روغن نارگیل برای کسانی که دارای پوستی چرب هستند یا پوست آنها مستعد آکنه و دانه‌های سرسیاه است چندان مفید نیست. چون این روغن می‌تواند منافذ پوستی این افراد را مسدود کند و در نتیجه باعث تشدید جوش‌ها و آکنه‌ها شود. روغن نارگیل بیشتر برای افراد دارای پوست خشک مناسب است.

درمان مشکلات پوستی

ضمن اینکه روغن نارگیل ظاهر جوان و سالم پوست را حفظ می‌کند، می‌تواند یک درمان خوب برای بسیاری از مشکلات پوستی مثل پسوریازیس، عفونت‌‌های قارچی، اگزما، التهاب و... نیز باشد. این روغن، پوست آسیب‌دیده را التیام می‌دهد و لایه سلول‌های مرده سطح پوست را از بین می‌برد. همچنین از پوست در مقابل جوش‌ها و آفتاب‌سوختگی محافظت می‌کند. ضماد روغن نارگیل می‌تواند برای خراش‌ها، بریدگی‌ها و سوختگی‌های شما بسیار موثر باشد و بهبود آنها را سرعت ببخشد و از به جا ماندن جای این جراحت‌ها جلوگیری کند.

چگونه مصرف کنید؟

برای درمان لکه‌ها توصیه می‌شود بعد از شست‌وشوی و خشک کردن دست و صورت روغن را به پوست خود بزنید. چند قطره از روغن را روی دست بریزید و روی لکه ماساژ دهید. به شدت پوست را ماساژ ندهید زیرا موجب تحریک پوست می‌شود. اگر لکه‌ها دور پوست چشم است تنها با انگشت و بدون فشار زیر چشم را با روغن ماساژ دهید.


روغن جوجوبا

روغن جوجوبا زردرنگ، خوشبو و نرم است و سرشار از ویتامین‌های E و ب کمپلکس و مواد معدنی سیلیکن، کروم، مس و روی و همچنین حاوی مقدار زیادی یُد است.

برای آکنه‌ها هم ضرر ندارد

این روغن به عنوان پاک‌کننده طبیعی استفاده می‌شود و برای پوست‌های چرب و یا خشک و مستعد به آکنه بسیار عالی است. روغن جوجوبا از بیش از حد چرب شدن پوست جلوگیری می‌کند، زیرا ترکیب روغن جوجوبا به چربی ترشح شده از غدد چربی در انسان‌ها شباهت دارد و درحقیقت می‌تواند با تولید کمی از چربی، غدد پوست را بفریبد و منافذ پوست را پر کند. روغن جوجوبا به دو روش با کاهش چربی ایجاد شده توسط پوست و محافظت از پوست در برابر باکتری‌های مضر، به درمان جوش‌های غرور در صورت می‌پردازد.

چگونه مصرف کنید؟

برای مصرف موضعی چند قطره از روغن جوجوبا را درکف دست بچکانید، دو دست را به همدیگر مالش داده و به آرامی ماساژ دهید تا روغن در سطح آن اثر کند. اگر پوست واکنش منفی نشان داد، استعمال آن باید متوقف شود.


طبیعی‌ترین راه‌ها برای درمان خشکی پوست

روغن شتر مرغ

روغن شتر مرغ منبع غنی ازاسیدهای چرب ضروری امگا ۳ و ۶ و ۹ است روغن‌های ضروری‌ای که بدن قادر به ساختن آنها نیست و باید روزانه خارج از بدن تامین شود.

یک آبرسان فوق‌العاده

روغن شترمرغ می‌تواند به آبرسانی به سلول‌های پوستی کمک شایانی کند. در نتیجه مانع به وجود آمدن خشکی‌های آزاردهنده شود. در واقع امگا3 موجود دراین روغن مهم‌ترین عامل در حفظ نشاط و سلامت پوست است، زیرا جذب بسیار بالای خود می‌تواند در مدت زمان کوتاهی رطوبت را به پوست بازگرداند. در متون تاریخی و قدیمی به این نکته اشاره شده که افراد ثروتمند در مصر باستان به ویژه ملکه کلئوپاترای هفتم از روغن شترمرغ برای حفظ زیبایی، جذابیت و آبرسانی پوست در آب و هوای گرم و خشک مصر استفاده می‌کردند.

چروک‌های اطراف لب را از بین ببرید

بسیاری از محققان اروپایی بر این باورند که روغن شترمرغ می‌تواند از پیری پوست پیشگیری کند. آنها معتقدند که استفاده از این روغن به صورت موضعی در نواحی پوست دست، گردن و صورت می‌تواند موجب افزایش شادابی و طراوت سلول‌های پوستی شده روند پیری سلول‌های پوستی را به تاخیر بیندازد. علاوه بر این ماساژ صورت با این روغن می‌تواند از افتادگی عضلات صورت جلوگیری و از بروز چین و چروک در صورت به ویژه نواحی اطراف چشم و لب پیشگیری کند.

چگونه مصرف کنید؟

به افرادی که از خشکی بیش از حد پوست رنج می‌برند و پس از استحمام دچار خارش پوست می‌شوند توصیه می‌‌شود، پس از هر بار استحمام صورت و دست‌های خود را با روغن شترمرغ به خوبی چرب کنند. برای رفع ترک‌های پاشنه و کف پا نیز باید روزی دو بار (به خصوص یک مرتبه قبل از خواب) آنها را با روغن شترمرغ به خوبی مالش دهید.

منبع:http://www.ashpazonline.com/weblog/saeed2011/461215
من کتایون عزیزی،مدیر فروشگاه اینترنتی بافتنی و کاردستی «پوشانا» هستم. پیج اینستاگرام من @pushana.ir.یا بافتنی پوشانا. راستی برنج درجه یک و کاملا خالص از مزرعه خودمون هم دارم به میزان محدود. 
وبلاگ حامد محبوبی(مک)
7 ماسک طبیعی با خوراکی‌های آشپزخانه .........

7 ماسک طبیعی با خوراکی‌های آشپزخانه

اگرچه هر یک از این بیماری‌ها و عوارض، درمانی مخصوص به خود در طب رایج یا مکمل دارند ولی با رعایت نکات ساده بهداشتی و استفاده از گیاهان دارویی و ماسک‌های طبیعی به راحتی می‌توان از شر این عوارض راحت شد یا احتمال بروز آنها را به حداقل ممکن رساند.

گرمای هوا، تابش نور خورشید و آلودگی‌های موجود در شهرها که عمده آنها ناشی از دود اتومبیل‌ها و وسایل حمل و نقل عمومی است، تاثیر زیادی بر سلامت و بهداشت پوست ساکنان شهرها به ویژه کلانشهری چون تهران دارد. علاوه بر این استرس‌ها و خستگی ناشی از کار روزانه نیز از دیگر عواملی است که موجب بروز برخی بیماری‌ها و عوارض شایع پوستی میان مردان و زنان جوان می‌شود. اگرچه هر یک از این بیماری‌ها و عوارض، درمانی مخصوص به خود در طب رایج یا مکمل دارند ولی با رعایت نکات ساده بهداشتی و استفاده از گیاهان دارویی و ماسک‌های طبیعی به راحتی می‌توان از شر این عوارض راحت شد یا احتمال بروز آنها را به حداقل ممکن رساند.



برای شما که در مرکز شهر تردد می‌کنید

اگر مجبورید هر روز برای رسیدن به محل کارتان از مرکز شهر عبور کنید و چند ساعت را در ترافیک، شلوغی و آلودگی هوا سپری کنید در مقایسه با دیگران بیشتر در معرض آلودگی سلول‌های سطح پوست و بروز جوش‌های سرسیاه هستید. از این رو پیشنهاد می‌کنیم هر هفته پوست‌تان را با کمک ماسک‌های گیاهی پاکسازی کنید. یکی از بهترین این ماسک‌ها، ماسک توت‌فرنگی و خامه است. برای تهیه این ماسک کافی است 5 عدد توت‌فرنگی متوسط را با 3 قاشق خامه عسل ترکیب کنید و آن را به مدت 20 تا 30 دقیقه روی پوست‌تان ماسک کنید. این ماسک می‌تواند آلودگی‌های سطح پوست را به خوبی از بین ببرد و پوستی نرم و لطیف به شما هدیه کند.


هر روز شاه‌تره بنوشید

گیاه شاه‌تره به دلیل خواص بی‌نظیری که در پاکسازی پوست و پیشگیری از بروز جوش صورت دارد همواره توسط درمانگران طب سنتی به صورت خوراکی یا موضعی برای درمان جوش‌ها یا پیشگیری از بروز آنها در بدن توصیه می‌شده است. مصرف این عرق گیاهی به صورت خوراکی و موضعی به ویژه در فصل تابستان علاوه بر کاهش حرارت درونی به پیشگیری از بروز جوش صورت بسیار کمک می‌کند. از این رو به شما توصیه می‌کنیم علاوه بر آنکه در روز یک فنجان عرق شاه​تره بنوشید از بخور برگ‌های این گیاه یک‌بار در هفته نیز می‌توانید به درمان جوش‌ها و پیشگیری از بروز آنها در سطح پوست استفاده کنید.

در تابستان آکنه‌درمانی کنید

آکنه یکی دیگر از مشکلات و اختلالات شایع پوستی در میان نوجوانان و جوانان است که با افزایش میزان چربی پوست و آلودگی‌های محیطی شدت و حدت پیدا می‌کند، از این رو اگر در گروه افرادی هستید که از این عارضه رنج می‌برید در کنار ادامه شیوه‌های درمانی‌تان به شما توصیه می‌کنیم از لوسیون شیرعسل استفاده کنید. برای تهیه این لوسیون کافی است درون یک ظرف شیشه‌ای تیره‌رنگ یک استکان شیر و یک استکان عسل بریزید و آن را به خوبی هم بزنید تا با هم ترکیب شود. بهترین راه برای ترکیب این مخلوط آن است که در ظرف شیشه‌ای را ببندید و آن را خوب تکان دهید، پس از یک دست شدن مخلوط شیر و عسل، آب یک عدد لیمو ترش را به آن اضافه کنید و آن را هم بزنید. از این مخلوط می‌توانید برای شست‌وشوی صورت‌تان هم استفاده کنید. شست‌وشوی پوست هرشب پیش از خواب به مدت 2 ماه می‌تواند تاثیر قابل ملاحظه‌ای در کاهش آکنه و التهاب‌های ناشی از آن در سطح پوست داشته باشد.

چگونه پوست​مان را جوان کنیم

درمانگران برای داشتن پوستی شاداب و جوان استفاده از بخورهای گیاهی را دو تا سه بار در هفته به بیمارانشان توصیه می‌کنند. بخور گیاهان دارویی از قبیل آویشن، اسطوخودوس، رازیانه، رزماری، نعناع کوهی، بومادران و گزنه ازجمله بهترین راه‌حل‌ها برای افزایش نشاط، شادابی و جوانسازی پوست به ویژه در خانم‌هاست. با بهره‌گیری از این بخورهای گیاهی علاوه بر پاکسازی و آبرسانی مناسب به پوست، دریافت موادغذایی توسط سلول‌های پوستی در بهترین شکل انجام می‌شود، ضمن اینکه بازشدن منافذ پوستی به دریافت بهتر داروهایی که به صورت موضعی برای درمان تجویز می‌شوند، منجر می‌شود.

کاهش التهاب پوستی با آب کرفس

افراد زیادی در تابستان به دلیل گرمی هوا دچار خارش، قرمزی و التهاب سطح پوست می‌شوند. گرمی هوا، مصرف خوراکی‌هایی با طبع گرم، هیجان‌زده شدن و استفاده از موادغذایی و نوشیدنی‌های آلرژی‌زا می‌تواند احتمال بروز خارش پوست را تقویت کند. اگر در گروه این افراد قرار دارید که با گرم شدن هوا دچار التهاب و خارش پوست می‌شوید به شما توصیه می‌کنیم هر روز پیش از آنکه از خانه خارج شوید موضع مورد نظر را با آب کرفس خوب شست‌وشو دهید. برای این منظور می‌توانید آب کرفس را روی موضع اسپری کنید یا از یک دستمال نخی تمیز کمک بگیرید. به این ترتیب که دستمال را با آب کرفس آغشته کنید و آن را به مدت 20 دقیقه روی موضع مورد نظر قرار دهید. علاوه بر این نوشیدن آب و مایعات زیاد نیز می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند تا در طول روز کمتر با خارش پوست و التهاب‌های ناشی از آن روبه‌رو شوید.

بعد از بخور چه کنیم؟


عموما افرادی که برای پاکسازی پوست یا از بین بردن جوش‌های سر سیاه از بخور استفاده می‌کنند به نوعی به بازشدن منافذ سطح پوست کمک کرده و به این ترتیب به تخلیه سریع‌تر آلودگی‌ها و چربی‌ها از سطح پوست کمک می‌کنند، بنابراین باید بعد از اتمام بخور برای انقباض سلول‌های سطح پوست اقدام کنند.

یکی از ساده‌ترین این شیوه‌ها شست‌وشوی صورت با آب سرد است. بهتر است در این مرحله صورت خود را چند بار با آب سرد بشویید تا به این ترتیب منافذ گشوده شده به مرور بسته شود.راه‌حل دیگر استفاده از خیار رنده شده و ماسک کردن آن روی صورت است. در این مرحله پس از رنده‌کردن خیار آن را در تمامی بخش‌های صورت مثل پیشانی، گونه‌ها، چانه و بینی قرار دهید.

در صورتی که دارای پوستی چرب هستید بهتر است از لیموترش تازه برای بستن منافذ پوست‌تان کمک بگیرید. در این مرحله کافی است آب لیموترش تازه را گرفته و با کمک یک پنبه تمیز آن را به سطح پوست بمالید. اگر دارای پوست خشک هستید حتما بلافاصله پس از استفاده از بخور از کرم‌های مرطوب‌کننده استفاده کنید. این افراد بهتر است به جای استفاده از بخورهای گرم از انواع بخورهای سرد که دستگاه‌های آن در بازار موجود است، استفاده کنند.
منبع:
http://www.ashpazonline.com/weblog/behnammaksaee/405778
من کتایون عزیزی،مدیر فروشگاه اینترنتی بافتنی و کاردستی «پوشانا» هستم. پیج اینستاگرام من @pushana.ir.یا بافتنی پوشانا. راستی برنج درجه یک و کاملا خالص از مزرعه خودمون هم دارم به میزان محدود. 
2706
ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2687
2730