2703
2553
سلام یه سوال دیگه:
من دیروز آمنیوسنتز شدم و دکتر موقع گرفتن نمونه شنیدم به رزیدنتهاش گفت که هر مسیری برم جفت هست و سوزن به جفت خورد و خون جفت وارد مایع امنیوتیک شد.حالا:
- این خونریزی مشکلی برای جنین ایجاد می کنه یا نه؟ بند میاد یا نه؟ چه اقدامی بکنم متوجه شم مشکل ساز یوده یا نه؟
- نتیجه تست چی؟ ممکنه اشکالی در نتیجه ایجاد بشه؟ البته دکتر به رزیدنتهاش گفت چون جنین پسره خونش با خون مادر قابل تمیزه.

ممنونم.

ببین برای منم همین پیش اومده بود دقیقا!!!😥 

من از یکی از پزشکای دکترساینا ویزیت انلاین گرفتم از خونه و خیلییییی خوب بود و حتی توی تعطیلی های عید هم هستن. 

بیا اینم لینکش ایشالا مشکلت حل میشه 💕🌷

2720
باسلام:
سونوگرافی تعیین وضعیت حاملگی:(سونوگرافی دکترلاریجانی)
رحم باسایزمختصرابزرگترازحدنرمال وحاوی یکGSمشاهده شد کهMSDحدود12mmمطابق1-+6(یعنی 6 بعلاوه یا منهی 1)هفته ازLmpدارد.امبریوی داخل ساک زنده و باCRLحدود7mmمطابق6-7هفته ازLMpمی باشد.ضربان قلب امبریو(129)،محل ساک ونمایYolksacنیزنرمال می باشد.
نمای سرویکس وآدنکس هانرمال است.
(زیرعکس پیوست نوشته6هفته و4روز)

سوالات من: (یک دنیاممنون میشوم سوالاتم رابه تفکیک جواب دهیدومن راازنگرانی درآورید.خواهش میکنم)

باتوجه به:
تاریخ آخرین قاعدگی90/12/22
تاریخ سونو91/2/13
من بامحاسبات خودم از روزاول سیکلم52روزمعدل 1ماه و22روزگذشته وازتخمکگذاریم که طبق سونو حدودروز15و16آخرین سیکلم بودحدود37روزمیگذرد(یعنی زمان لقاح)..بعبارتی 7هفته و3روز بایدباشم

1. سونو6هفته و4روز راازآخرین قاعدگی نشان داده ولی درحقیقت7هفته و3روزمیگذردیعنی6روزاختلاف دارد.چرااین امرانفاق می افتد؟چون دکترهمش ازمن میپرسیدندفامیل نیستید؟منظم بودی و...ومن باتوجه به این اختلاف نگران شدم.آیامعمولااین اختلاف هست وطبیعیست؟

2.ممنون میشوم معنی اصطلاحات زیررابفرمایید:
GS
MSD
CRL
Yolksac

3.سایزهای جنین وساک و... خوب است؟آخه تواطلاعات نینی سایت ابعادی که برای هفته8نوشته بودبیشترازین است؟

4درکل سونوگرافی من خوب است؟ومشکلی ندارد؟

5.باتوجه به سن جنین ضربان قلب آن خوب است وآیاازروی آن تاحدودی میتوان جنسیت راتشخیص داد؟

6.دوستم یک هفته ازمن جنینش بزرگتراست وبشدت تهوع دارد ودکتربهش گفته هرکی تهوع داشته باشه یعنی وضعیت بارداریش بهتره وجنینش سالمه.من خیلی نگرانم آخه ماارثی توخانوادمون هیچکس رونداشتیم ویارداشته باشه چه پدری چه مادری.منم اصلاانگارنه انگارباردارم.آیاواقعاوضعیت جنین کسانیکه تهوع دارندبهتراست؟

7.نمیدانم این سوال چقدردرمحدوده شمااست ولی ممنون میشوم اگرتوانستیدراهنمائیم کنید.آیادراین زمان تا3ماه تغذیه دررشدجنین وسایزش اثردارد؟یعنی بایدبیشترغذابخورم؟دلم نمیخواهدسایزنینیم کوچیک باشه ومن مقصرباشم

8.میگویندوقتی درهفته8قلب جنین رویت شدیعنی90درصداون بارداری سالمه.آیااین درست است؟

9.سونوی بعدی فکرکنمntباشدوشنیدم مرکزنیلواکثریت میرونددرصورتیکه من همیشه فکرمیکردم نیلوفقط آزمایشگاه است.الان که میخواهم وقت بگیرم برای این سونو ازشما به نظرتان هفته12رایاهرهفته ای راطبق آخرین پریودواقعی خودم حساب کنم یاطبق نظرسونو؟آخه دوستان میگویندنیلوخیلی شلوغه بایدازقبل وقت بگیری.میترسم تادکترنظربده دیربشه بهم وقت ندن

10.غربالگری سه ماهه اول دقیقاشامل چیست؟میدانم یک سونواست ویک آزمایش.دکترزنان من اعتقادی به غربالگری نداردومیخواهم بدهم دکترداخلی شرکت برایم بنویسدچون شوهرم اصرارداردانجام دهیم ومنم فکرمیکنم لازمه.بگویم چی بنویسد؟خواهش میکنم کمکم کنید

ممنونم خیلی خوشحالم میکنیدببخشیدسوالهایم زیادبودن .یه تازه مادرروازنگرانی درمیارید
الهه ناز عزیز:

خون بند ناف (به انگلیسی: Cord blood) که به عنوان خون جفتی شناخته شده است که در جنین در حال تکوین داخل رحم جریان دارد. پس از تولد نوزاد، خون باقیمانده در بند ناف و جفت که غنی از سلول های بنیادی است به عنوان یک زباله بیولوژیک دور ریخته می شود. درحالیکه این خون حاوی سلولهای بنیادی و سلولهای خونساز است که میتواند برای درمان بیماریها استفاده شود.

سلول های بنیادی که از بند ناف گرفته می شوند بسیار پر توان و نامیرا هستند و همچنین در اثر تکثیرهای پی در پی دچار پیری نمی شوند، به طوری که با تزریق و یا جایگزینی آنها در بافتهایی که آسیب جدی دیده اند می توانیم به بهبودی و تشکیل سلولهای جدید بافت کمک نمائیم . همچنین دستیابی به این سلولها بسیار آسان است.

مزایای استفاده از خون بند ناف

مغز استخوان و بند ناف هر دو واجد سلول های بنیادی خونسازند که به بازسازی مجدد سیستم خونی و نیز سیستم ایمنی بدن کمک می کنند. مغز استخوان دارای بالاترین درصد از سلول های بنیادی خونساز (۱ تا ۳درصد) وخون بند ناف دارای ۰.۶ تا ۱ درصد سلول های پیش ساز خونی و بنیادی خونساز است. در خون محیطی نیز کمتر از ۰.۲ درصد سلول های بنیادی خونساز شناسایی شده است.مزایای استفاده از خون بند ناف در مقایسه با مغز استخوان عبارتند از:

میزان واکنش های رد پیوند علیه میزبان (GVHD) گیرندگان خون بند ناف نسبت به خون مغز استخوان کمتر است. GVHD واکنش جدی و گاه مرگبار به دنبال پیوند مغز استخوان است که در این حالت سلول های ایمنی فرد دهنده پیوند، به بدن میزبان حمله می کند و آسیب به بخش هایی از بدن میزبان را موجب می شود.
حضور سلول های اولیه و نابالغ سیستم ایمنی در خون بند ناف سبب کاهش رد ایمنولوژیک پیوند نسبت به مغز استخوان می شود. به طوری که رد پیوند شدید در حدود ۶۰ درصد از پیوندهای خون بند ناف دیده شده است.
با استفاده از خون بند ناف، امکان انجام پیوند موفق با تشابه کمتر HLA بین دهنده و گیرنده نسبت به خون مغز استخوان بیشتر است لذا تعداد زیادی گیرنده را در برخواهد گرفت.
اهدای خون بند ناف خطری برای اهداکننده آن ( جنین و مادر) به دنبال ندارد.
جمع آوری خون بند ناف نسبت به مغز استخوان ساده تر و آسان تر صورت می گیرد. به این ترتیب که پس از تولد نوزاد، بند ناف و جفت جدا و خون آن توسط کیسه و یا سرنگ جمع آوری می شود. طی این فرآیند به مادر و فرزند آسیبی وارد نمی شود. علاوه بر آن که این کار کاملا بدون درد انجام می شود. این در حالی است که جمع آوری خون مغز استخوان نیازمند روش های جراحی است و معمولا تحت بیهوشی صورت می گیرد و می تواند همراه با درد برای دهند باشد.
میزان ابتلا به عفونت های ویروسی فرد دهنده از جمله سایتومگالو ویروس در خون بند ناف کمتر از خون مغز استخوان است.
سلول های بنیادی و پیش سازی خون بند ناف نسبت به مغز استخوان قدرت تکثیر بیشتری دارند.
به علت آن که روزانه تعداد بسیاری نوزاد متولد می شود، لذا تعداد زیادی واحد خونی در دسترس بوده که این امر استفاده از آنها را آسان می سازد.
مطالعات نشان داده اند که سلول های بنیادی بند ناف سلول های خونی بیشتری نسبت به مغز استخوان تولید می کنند.(سلول های خون بند ناف ده برابر سلول بیشتر تولید می کنند و بنابراین با تعداد کم سلول نیز می توان پیوند موفقی داشت)

بانک خون بند ناف
امروزه در اغلب کشورهای توسعه یافته بانک خون بند ناف وجود دارد که خون بندناف نوزاد به جای دور ریختن ذخیره نموده و در آینده برای خود او یا سایر بیماران استفاده می شود.والدین قبل از تولد نوزاد اقدام به ثبت نام در این بانک می کنند. بلافاصله بعد از زایمان، بندناف از نوزاد جدا می‌شود و توسط یک سوزن خون از بندناف و جفت جمع آوری و به کیسه‌های خون منتقل می‌شود. سپس خون بند ناف نوزاد منجمد و در بانک نگهداری میشود تا چنانچه نوزاد در بزرگسالی مبتلا به بیماریهایی نظیر سرطان خون شود برای درمان استفاده شود.

برخی کاربردهای سلولهای بنیادی

هرچند استفاده از سلولهای بنیادی در درمان بیماریها هنوز چندان معمول نیست ولی این سلولها در درمان دیابت تیپ 1 (وابسته به انسولین)، بیماریهای قلبی عروقی، لوپوس، بیماریهای نورولوژیک مانند سکته مغزی، پارکینسون و آلزایمر، کمخونی ها و نقص ایمنی، بیماریهای کبدی و ... به کار رفته اند.
2714
نانا عزیز،

اکنون شما در مرحله ای هستید که نگرانی برای کار انجام نشده به مراتب بسیار بدتر از کار انجام نشده است بنابر این نگران نباشید.

در هفته 24 و 28 قطر این کانون را در سونو پیگیری کنید. در خیلی از مواقع این مشکل خود به خود رفع می شود.
هدی عزیز:

بعد از مرحله nt ، کواد مارکر هست؟
بله

من nt انجام دادم حالا باید کواد مارکر رو انجام بدم توی هفتهی 15؟
طبق توصیه پزشکتان عمل کنید.

و اینکه مثل nt سونو و آزمایش هست یا فقط آزمایش خون هست ؟
فقط آزمایش خون است.
سلام دکتر
خانومم آمینو داده هنوز جوابش نیومده.خیلی استرس داره
می خواستم ببینم چقدر میشه به جواب سونو سه بعدی توی هفته 18 اعتماد کرد؟برای سندرم دان
اونجا هیچ مارکری مشاهده نشد
ممنون
سلام ازمایشگاه نیلو من در هفته 13 این ازمایش غربالگری را انجام دادم اگه میشه راهنماییم کنید خیلی نگرانم خیلی ممنون
ASSAY RESULTS MOM
Papp_A 5.35IU/L 2.11
Free b-hcG 34.9 mlu/ml 0.75
Nt 1.1mm 1.2


(Risk assessment (at term
OSB:
DOWN Syndrome ~1:50000
Age alone 1:1450
Equivalent Age Ris <15.0
Trisomy 18/13 1:99000
زندگی به من یاد داد.... اگر قضاوت نادرستی در مورد کسی بکنم دنیا تمام تلاشش را میکند تا مرا در شرایط او قرار دهد تا به من ثابت کنددر تاریکی همه ما شبیه همدیگریم...
2706
ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2712
2687