2703
2553
سلام آزمایشگاه نیلو
من دوقلو باردارم و الان هفته 19 هستم. تا یک هفته پیش حرکتی شبیه نبض از یکی از نی نی هام رو متوجه میشدم ولی الان یک هفته است که دیگه هیچ حرکتی ندارند. میخواستم بدونم ممکنه مشکی برایشون پیش اومده باشه/ تازه من هیچ خونریزی یا درد در ناحیه شکمم ندارم/
علائم مرده بودن جنین چی هستن؟
خیلی استرس دارم
لطفا سریع جوابمو بدین/ ممنون

ببین برای منم همین پیش اومده بود دقیقا!!!😥 

من از یکی از پزشکای دکترساینا ویزیت انلاین گرفتم از خونه و خیلییییی خوب بود و حتی توی تعطیلی های عید هم هستن. 

بیا اینم لینکش ایشالا مشکلت حل میشه 💕🌷

سلام مصرف آتنولول 50 و هیدرالازین در بارداری مضر است؟البته یک بیمار قلبی است و دکتر تجویز کرده
خدایا شکرت بابت همه نعمت هایی که به من دادی، خدایا شکرت، خدایا شکرت، خدایا شکرت
سلام مصرف آتنولول 50 و هیدرالازین در بارداری مضر است؟البته یک بیمار قلبی است و دکتر تجویز کرده
خدایا شکرت بابت همه نعمت هایی که به من دادی، خدایا شکرت، خدایا شکرت، خدایا شکرت
2720
با سلام و خسته نباشید
امروز نتایج ازمایش غربالگری را از ازمایشکاه نیلو دریافت کردم خواهشمندم نظر خود را اعلام کنید
trisomy 21: 1:30000
trisomy 18:1:30000
slos:1:30000
ntds:1:7442

afp:0,86
hcg:0,27
ue3:1.14
ina:0.87

age at term:25
t21prior risk:1:1374
t18 prior risk:1:16024
weight:57
gestational age:14w+6d
comments:

the low hcg mom looks conspicous


طول بدن جنین در سونو nt معادل 38 میلیمتر و عدد nt 0.8 میلیمتر و nbدیده شد و سن جنین 10 هفته و 5 روز تخمین زده شد
individuals risk of developing preeclampsia is 1:250
من میتونم! میتونم! میتـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــوووووووووووووووونم!!!!!!! (^_^)
در مورد hcgخواهش میکنم راهنمایی کنید خیلی نگرانمممم

t21 prior risk هم تو نمودار بالاست!!!!
چه توصیه هایی دارین؟
r3qxrifsh1n65s6ul0he.jpg
من میتونم! میتونم! میتـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــوووووووووووووووونم!!!!!!! (^_^)
دیبا عزیز،

حرکت های جنین از چه زمانی آغاز می شود؟
حرکت های جنین از همان ابتدا وجود دارد و در هفته هشتم و نهم در سونوگرافی می توان آن را مشاهده کرد ولی مادر در این زمان نمی تواند حرکت های او را حس کند. در واقع جنین باید به حجم و وزنی برسد که برای مادر قابل حس باشد. معمولا خانم ها در هفته ۱۴ تا ۱۸ می توانند حرکت جنین شان را حس کنند. البته در برخی افراد، این زمان دیرتر رخ می دهد. برای مثال، زنانی که برای اولین بار باردار می شوند معمولا حرکت ها را دیرتر از دیگر مادران حس می کنند.

حرکت های جنین چگونه است؟ مادرها معمولا آن را چگونه توصیف می کنند؟
حرکت های جنین به شکل های مختلفی از طرف مادرها توصیف می شود. برخی می گویند به شکل موج است. برخی می گویند ضربه است و برخی به شکل ضربان آن را حس می کنند. البته برخی اوقات مادرها به ویژه در هفته های اول، حرکت های روده ای را با حرکت های جنین اشتباه می گیرند. برای مثال اگر مادری در هفته دهم یا یازدهم فکر کند جنین اش حرکت می کند، اشتباه کرده است. هر چه جنین بزرگ تر می شود حرکت های آن ملموس تر می شود. در هفته بیست وهشتم یا سی ام حرکت های جنین به خوبی به شکل ضربه ای و موجی حس شده و مادر جابه جایی جنین را به راحتی می فهمد.

چرا تعداد حرکت ها از هفته سی ودوم به بعد اهمیت پیدا می کند؟
چون قبل از این هفته جنین مدام تکان می خورد. از هفته سی ودوم به بعد است که ممکن است جنین با مشکلاتی روبرو شود و جفت دچار پیری زودرس شود. در این زمان حرکت ها در واقع معنی دار می شوند. به همین دلیل است که در هر بار مراجعه پزشک از مادر در مورد حرکت های جنین و تعداد آن سوال می کند.

در صورت کم شدن حرکت ها از این هفته به بعد، احتمال بروز چه مشکلاتی وجود دارد؟
خب، احتمال بیمار بودن نوزاد آینده بسیار بالا می رود. یک سری آزمایش هایی وجود دارد که در صورت کندی حرکت ها صورت می گیرد. البته برخی اوقات مادران اشتباه می کنند و نمی توانند حرکت های جنین را درست حس کنند. به این گروه توصیه می کنیم بعد از ناهار مقداری مواد غذایی شیرین بخورند بعد به پهلوی چپ بخوابند و دست روی شکم بگذارند تا حرکت ها را حس کنند. اگر با این وجود در فاصله زمانی صبح تا عصر حرکتی حس نشد، مادر باید فورا به پزشک مراجعه کند.

معمولا چه مسایلی بر کند یا تندشدن حرکت های جنین تاثیر می گذارد؟
دارو خوردن مادران معمولا سبب کندی حرکت می شود. مثلا اگر مادری آرام بخش مصرف کند، حرکت ها کم می شود. برعکس وقتی مادر عصبی می شود یا تب دارد، حرکت ها تند می شود. البته غیر از رفتار مادر، تاکید بیشتر ما بر میزان حرکت های جنین است. حرکت بیشتر نشانه سلامت جنین است. قطع حرکت ها می تواند نشانه مرگ جنین در رحم باشد.

کدام ماه میزان حرکت های جنین در به اوج خود می رسد؟
می توان گفت در هفته ۲۸ تا ۳۲ جنین بیشترین و ملموس ترین حرکت ها را دارد. در این هفته مایع آمنیوتیکی بیش از حد است و در نتیجه تکان ها قابل حس ترند.

از هفته سی ودوم به بعد، چطور؟
از این هفته به بعد به مادر توصیه می شود مراقب حرکت های جنین باشد تا کم نشود و اگر کم شد فورا به پزشک مراجعه کند. در صورتی که حرکت ها قطع شود، آزمایش های خاصی به عمل می آید تا از زنده و سالم بودن جنین اطمینان حاصل شود. با افزایش سن باردای حرکت های جنین به دلیل بزرگ شدن او کمتر و شدت حرکت های بیشتر می شود.

چند حرکت، طبیعی محسوب می شود؟ کمتر از چه مقدار حرکت جای نگرانی دارد؟
اگر جنین با سونوگرافی کنترل شود در روز گاهی بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ حرکت دارد ولی وقتی یک مادر در روز ۵ بار حرکت جنینش را حس کرد، طبیعی محسوب می شود.

آیا پیچیدن بندناف دور جنین سبب کندی حرکت می شود؟
بله. بندناف معمولا دور گردن جنین هست ولی گاهی چند دور، دور جنین می پیچد و کوتاه می شود. این امر، جنین را تحت فشار قرار می دهد و خون کمتری به او رسیده و نوع حرکت ها متفاوت می شود.

توصیه عمومی به مادرها چیست؟
مادران همیشه و به ویژه در ۳ ماهه آخر باید مراقب حرکت های جنین خود باشند و با پزشک خود هر کاهش حرکتی را در میان بگذارند و اگر مادری نصف روز حرکت جنین خود را حس نکرد، باید فورا با پزشک تماس بگیرد
2714
مامان باران یا پارسا عزیز،

علل لکه بینی در بارداری
1- به علت لانه گزینی: ممکن است خون ریزی کم و خفیفی مربوط به لانه گزینی که احتمالاً 11 تا 12 روز بعد از باروری اتفاق می افتد، وجود داشته باشد (نزدیک به زمانی که زنان متوجه رخ ندادن سیکل قاعدگی می شوند).
ممکن است که علت آن لانه گزینی تخم بارور شده در دیواره رحم باشد، پدیده ای که معمولاً 6 روز بعد از قاعدگی اتفاق می افتد اما نمی توان به طور قطع مطمئن بود که خون ریزی ناشی از لانه گزینی است. این خون ریزی، خیلی خفیف بوده، در عرض 1 تا 2 روز تمام شده و فقط تعداد کمی اززنان باردار این نوع از لکه بینی را دارند.

2- لکه بینی ممکن است جزو علایم اولیه سقط خود به خودی یا بارداری نا به جا باشد، به خصوص اگر با درد یا انقباضات شکمی همراه باشد. در حدود یک چهارم زنان باردار در اوایل بارداری، خون ریزی یا لکه بینی دارند و درحدود نیمی از این افراد دچار سقط خود به خودی می شوند. اما اگر سونوگرافی که از جنین شما در حدود هفته های 7 تا 11 انجام می شود، نشان دهنده ضربان قلب باشد، احتمال ادامه بارداری شما بیشتر از 90 درصد است.

3- خونریزی به علت عفونت: عفونت های واژینال (مانند عفونت های قارچی یا باکتریال) یا عفونت های منتقله از راه فعالیت زناشویی (مانند تریکوموناس، گنوره یا سوزاک، کلامیدیا یا هرپس) ممکن است باعث تحریک و یا التهاب دهانه رحم شوند.

4- در سه ماه دوم و سوم بارداری، خون ریزی یا لکه بینی می تواند نشانه یک مشکل جدی مثل جفت سرراهی، جداشدن جفت (که دراین پدیده، جفت از رحم جدا می شود) و سقط خودبه خودی دیررس (بین 13 هفتگی و اواسط بارداری) یا زایمان زودرس (بین نیمه بارداری و 37هفتگی)باشد.

5- به علت آغاز زایمان طبیعی: ترشح مخاطی که بر اثر وجود خون، تغییر رنگ یافته، بعد از 37 هفتگی به احتمال زیاد نشانه جدا شدن یک پلاک مخاطی بر اثر نرم و گشاد شدن دهانه رحم وآماده شدن آن برای مراحل زایمان است. در این مرحله نیز هرلکه بینی و یا خون ریزی را باید به پزشک ارجاع داد.

6- در بعضی از موارد علت لکه بینی در نهایت نیز مشخص نمی شود. تنها کاری که پزشک در این موقع می کند، تجویز دستورات احتیاطی شامل ورزش نکردن، پرهیز از فعالیت زناشویی و خودداری ازبلند کردن اشیای سنگین و موارد دیگر است.

اگر گروه خونی شما Rh منفی است، هر زمانی که شما دچارلکه بینی یا خون ریزی ازمجرای تناسلی می شوید، احتیاج به تزریق ایمونوگلوبولینRh (آمپول روگام) دارید (مگراینکه مطمئن باشید که گروه خونی همسرتان نیز Rh منفی است).






آلیسا عزیز،

1- از آتنولول در جراحی‌های بزرگ، بارداری، شیردهی، بیماری‌های کلیوی، آسم و نارسایی قلبی باید با احتیاط استفاده کنیم.
2- هیدرالازین برای درمان پرفشاری خون تجویز می‌شود. چون این دارو در زنان حامله قابل استفاده‌است در اکلامپسی یا مسمومیت حاملگی مصرف می‌شود.
راحله یا مامان آرشام عزیز،

1- جواب شما در محدوده کم خطر است و جای نگرانی وجود ندارد.
2- کاهش hCG می تواند در افزایش فشار خون ؛ دفع پروتئین ادرار، ورم ، وزن کم هنگام تولد و ... دیده می شود فقط توصیه می شود که مواظب فشار خون، ترشحات واژینال و مصرف کم نمک و ترشی و مصرف بالای میوه داشته باشید.
3- prior Risk مربوط به ریسک سن می باشد که مبنای محاسبه ریسک قرار می گیرد. و اصلأ ارزش تشخیصی ندارد.
آزمایشگاه نیلو واقعا از توضیحاتتون ممنونم.
فقط یه سوال دیگه اینکه اگه برای جنین در شکم اتفاقی افتاده باشه یعنی خدای نکرده مرده باشه مادر متوجه علائمی میشه یا نه؟ یعنی دل درد یا خونریزی؟
الان چند روزه که من برای یک ثانیه یک لحظه در ناحیه شکمم در یک نقطه کوچک تیر می کشد. آیا این طبیعی است؟
ازمایشگاه نیلوی محترم سلام و خسته نباشید.
من امروز دقیقا 12 هفته و 1 روزمه می خواستم ازتون بپرسم علت ریزش مو در بارداری چیست من در بارداری قبلیم موهام خیلی مقاوم شده بود اما الان به شدن داره می ریزه. ازمایشم دادم مشکل تیروئید یا کم خونی هم ندارم.
سوال دومم اینکه دکتر من سونوی nt رو برای 5 شنبه بعدی نوشته یعنی وقتی که من 13 هفته و 3 روزمه مشکلی نیست؟ برای ازمایشم گفته بعد از اتمام 15 هفتگی برو. مشکلی در جواب ازمایش پیش نمیاد.


2706
ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2712
2687