2737
2734
عنوان

پرولاکتین

10098 بازدید | 22 پست
از پیگیری و نتیجه نگفتن خسته شدم . لطفا اگر کسی مشکل افزایش پرولاکتین داشته و تونسته مشکلش رو حل کنه به من جواب بده که چه اقداماتی انجام دادید و پیش چه پزشکی رفتید. متشکرم
من ازمایشای قبل از بارداری رو که دادم فهمیدم تا دوسالگی دخترم خوب بودم از اون به بعد شروع شد دوباره
علائمش هم الان لکه بینی. سردرد و گرگرفتگیه خیلی اذیتم
میزانش خیلی خیلی بالاس
حدکثر باید 555 باشه مال من 2177 هستش


بچه ها باورتون نمیشه!  برای بچم از «داستان من» با اسم و عکس خودش کتاب سفارش دادم، امروز رسید خیلی جذذذابه، شما هم برید ببینید، خوندن همه کتابها با اسم بچه خودتون مجانیه، کودکتون قهرمان داستان میشه، اینجا میتونید مجانی بخونید و سفارش بدید.

افزایش پرولاکتین رو از کجا تشخیص دادید؟
آزمایش دادین؟
ترشح شیر دارین؟
این یه مشکل هرمونی هست
باید برید دکتر غدد
من خیلی وقت پیش در این باره چیزایی خوندم ،
می تونید تو اینترنت سرچ کنید
مثلاً
از میان انوع پرولاکتینوماها.. میکرو پرولاکتینو ما در شایعتر ترند. در حالی که ماکرو آدنوم ها بیشتر در مردان دیده میشود.
پرولاکتین در میتواند در سبب پرکاری غدد جنسی ناشی از کمبود گنادوتروپین ها شده و منجر به کمبود استروزن گردد. سطح گنادو تروپینها طبیعی است و استروئید های جنسی کاهش دارند. پرولاکتین ترشح پالسی گنادو تروپین ها را مهار میکند و افزایش ناگهانی LH در وسط سیکل متوقف میسازد که این امر منجر به عدم تخمک گذاری میگردد. در مردان مبتلا پرولاکتین بالا
.. سطح تستوسترون معمولا کاهش یافته است.

خصوصیات بالینی
صرف نظر از علت پرولاکتینمی..خصوصیات بالینی در این اختلال مشابه است. پرولاکتینوما اغلب در ی که اختلال قائدگی و نازائی دارند رودتر تشخیص داده میشود.. و این موضوع بر خلاف مردان است که با کاهش میل جنسی و ناتوانی جنسی مراجعه میکنند. 90% مبتلا به پرکاری تولید پرولاکتین..با قطع قائدگی ترشح شیر از پستان یا نازائی شکایت دارند. چنانچه پرولاکتینوما پیش از شروع دوران قائدگی شروع شود.. بالغین ممکن است با عدم شروع قائدگی اولیه مراجعه کنند. پرولاکتینوما علت 15-20 درصد موارد آمنوره ثانویه است. عدم تخمک گذاری بیمار با نازائی همراه است. ترشح شیر یا همان گالاکتوره.. ممکن است همزمان.. قبل.. یا بعد از اختلال قائدگی ایجاد شود. . و گاه ممکن است از نظر بالینی آشکار نباشد..یا تنها در معاینه پستان تشخیص داده شود. کمبود استروزن ممکن است موجب بروز استوپنی.. خشکی وازن احساس گر گرفتگی و تحریک پذیری گردد. پرولاکتین تولید آندروزن آدرنال را تحریک میکند و افزایش آندروزن میتواند سبب افزایش وزن و پر موئی گردد.پرولاکتین ممکن است با اضطراب و افسردگی همراه باشد. مردان معمولا در اثر کم کار شدن غدد جنسی دچار کاهش میل جنسی و ناتوانی جنسی می شوند.این نشانه ها اغلب موارد توجه را به تشخیص پرولاکتینومای بالا جلب نمیکند..لذا در بسیاری از موارد تشخیص تا زمانی که اختلال دید.. سردرد و کم کاری هیپوفیز ایجاد شود به تاخیر می افتد.

تشخیص
عوامل متعددی از جمله شرایط فیزیولوزیک مختلف( حاملگی.. استرس.. تحریک نوک پستان)..بعضی داروها( فنوتیازین ها.. متیل دوپا.. سایمتیدین.. متوکلوپراماید..) و ضعیت های پاتولوزیک( کم کاری تیروئید.. نارسائی مزمن کلیه ضایعات قفسه سینه) ترشح پرولاکتین را تحت تاصیر قرار میدهند.. با اینحال سطوح پایه پرولاکتین.. بالای 200 ng/dl معمولا بر وجود پرولاکتین بالا دلالت میکند.. برای اثبات تشخیص باید..MRI انجام داد.

درمان
درمان داروئی توسط آگونیست دو پامین.. برومو کریپتین یا کابر گولین ...در اغلب بیماران عملکرد غدد جنسی و باروری را باز میگرداند. آگونیست های دوپامین در تعدا قابل توجهی از بیماران مبتلا به ماکرو آدنوم باعث کوچک شدن تومور می شود. در بیمارانی که دچار اختلالات میدان دید یا علائم عصبی شده اند.. و در بیمارانی که نمیتوانند داروی طبی را تحمل کنند جراحی ترانس اسفنوئئیدال لازم میشود.


گردآوری : گروه اینترنتی نیک صالحی
أَللّهُمَّ ارْزُقْنی شَفاعَةَ الْحُسَیْنِ (ع) یَومَ الْوُرُودِ
2731
سارسار جان من ترشح شیر ندارم ولی این علام خیلی کلافه ام کرده از درمانهایدکتر زنان به نتیجه نرسیدم باید برم دکتر غدد ولی نمیدونم کجا برم تازه من همیشه داستینکس رو مصرف میکنم نه داروی ایرانی
هربار که یه دوره مصرف میکنم بعد میرم آزمایش از روی نتیجه آزمایش دکتره میگه مگه شما مشکلی داشتی؟؟؟؟؟؟
ولی وقتی قطعش میکنم سه چهار ماه بعد دوباره برمیگرده
شما درمان روشروع کردییا نه؟
دوست عزیز من هم دو سال قبل از ازدواج فهمیدم پرولاکتینم بالاست از همون موقع قرص بروموکریبتین مصرف کردم (سه سال) . خیلی هم بالا بود تقریبا 5 برابر حد طبیعی .دکترم هر چند ماه دارو رو به مدت یک ماه قطع می کرد و من دوباره آزمایش میدادم ولی بلافاصله بعد از قطع دارو بالا میرفت .خلاصه که من تا قبل از اقدام به بارداری دارو مصرف کردم و از اون موقع تا حالا که پسرمو شیر می دم پیش دکترم نرفتم چون این دارو در زمان بارداری وشیر دهی منع مصرف داره .
2740
لی لی جان مشکل منم همینه دیگه یه دکتر بهم گفت اگر مرتب بالا میره فیزیولوژیه بدنت اینطوریه
این جواب به نظر من اصلا منطقی نیست
من حتی ام آر ای هم دادم که ببینن هیپوفیزم بزرگ شده یا نه که این مشکل نبود خداروشکر وگر نه نیاز به جراحی مغزی داشتم
2706
ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2741

جدیدترین تاپیک های 2 روز گذشته

رقابت دوستی

hax | 6 ثانیه پیش
2687