2737
2734

ببین منم به همین مشکل خورده بودم.😢خانمای اینجا بهم دکترساینا رو معرفی کردن و منم از یکی از دکتراش ویزیت آنلاین گرفتم از خونه. و خیلی راضی بودم و مسالمم حل شد😍 بیا اینم لینکش ایشالا که مشکل توهم حل بشه😘

2731
هورمونها هنگام بارداری تغییر میکنن دکتر باید جواب بده ایشاله چیزی نیست
خداوند به سه طریق به دعاها جواب می دهد: او می گوید آری و آنچه می خواهی به تو می دهد. او میگوید نه و چیز بهتری به تو می دهد. او می گوید صبر کن و بهترین را به تو می دهد
آید.

جهت بررسی کارکرد هورمون تیروئید معمولا" انجام سه آزمایش T4 ، T3 و TSH کافی است. درصورتی که هر سه آزمایش فوق در طیف نرمال باشند ، بیمار یوتیروئید محسوب می شود. ( گاهی در شروع بیماری T4 یا T3 کمی بالا بوده ، بیمار علائم پرکاری تیروئید را نشان می دهد و TSH نیز کمی پائین آمده ولی هنوز در طیف نرمال قرار دارد و یا در شروع هیپوتیروئیدی که معکوس این حالت می باشد و تفسیر این حالات با علائم کلینیکی و توسط پزشک مجرب امکان پذیر است.)

درصورت غیرطبیعی بودن سه آزمایش فوق ، حالات زیر امکان پذیر است :

1 - افزایش T4 یا T3 یا هر دو توام با کاهش TSH که بیمار هیپرتیروئید محسوب می شود. ( پرکاری تیروئید )

2 - کاهش T4 ، T3 یا هر دو توام با افزایش TSH که بیمار هیپوتیروئید است. ( کم کاری تیروئید )

3 - نرمال بودن T4 و T3 همراه با افزایش TSH که معمولا" بدلیل گواتر ناشی از کمبود ید می باشد.

4 - نرمال بودن T4 و T3 همراه با کاهش قابل توجه TSH که معمولا" بدلیل ساپرشن دارویی ( لوتیروکسین ) در درمان گواتر یوتیروئید می باشد.

5 - T3 ، T4 ، TSH هر سه بالا یا هر سه پائین باشند که بدلیل هیپر یا هیپوتیروئیدی از منشاء هیپوفیز یا هیپوتالاموس می باشد.

6 - درمان دارویی ضد تیروئید ( متی مازول و هم خانواده های آن ) گاهی می تواند باعث نرمال بودن T3 و T4 و افزایش واکنشی TSH و یا تغییرات دیگر شود که با فرمول های بالا متفاوت باشد و با توجه به سابقه مصرف دارو قابل توجیه است.
وبلاگهای من : بارداری و زایمان و پاسخ به سوالات / غذا و شیرینی و عکس و دستور
ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2741

جدیدترین تاپیک های 2 روز گذشته

حس سشمی

mehraban_g | 32 ثانیه پیش
2687
پربازدیدترین تاپیک های امروز