2733
2739
تاپیک قبلی با این عنوان حذف شده دوباره این تاپیکو تاسیس کردم.امیدوارم همه استفاده کنند
این تاپیک به نظرم در بخش برنامه های خانواده جاش خوبه.به خدا از این به بعد هر تاپیکی تو جای بی ربط ببینم گزارش میدم حتی اگه بهترین تاپیک باشه.
سلام نیلو جون کار خوبی کردی دوباره ایجادش کردی منکه هر دفعه میام سایت یه سر به اون قسمت میزدم خیلی به دردم می خورد ممنون
راستی واسه سرخ کردن بادمجون که روغن نبره چه راه حلی داده بودین؟ فکر میکنم باید یک ساعت توی اب نمک می گذاشتیم و بعد سرخ کنیم یا باید چند ساعتی هم بیرون بمونه؟
واسه نگهداری پیاز غیر از سرخ کردن راه حل دیگه ای ندارین ؟ پیاز سرخ شده های اماده خیلی خوبه اما از نظر اقتصادی به صرفه نیست من یه بار فکر کردم بیان چند کیلو بگیرم با خورد کن ریزشون کنم و بعد توی دبه های شیشه ای بریزم روشم مقداری روغن بریزم تا خراب نشه و بزارم داخل یخچال ، بنظرت جواب میده ؟
میدونی یه بار واسه سیر همینکار رو کردم مقدار زیادی سیر گرفتم خوب کوبیدمش و داخل شیشه های کوچکی ریختم خوب پرش کردم و بعد روش روغن مایع ریختم تا هوا بهش نرسه تا خراب بشه تا یه مدتی خیلی راحت بودم
حالا با این روش برای پیاز موافقی ؟
هر گاه واژه "توقع" را فراموش کردی،خواهی دید که دنیا چقدر زیباست !


بچه ها باورتون نمیشه!  برای بچم از «داستان من» با اسم و عکس خودش کتاب سفارش دادم، امروز رسید خیلی جذذذابه، شما هم برید ببینید، خوندن همه کتابها با اسم بچه خودتون مجانیه، کودکتون قهرمان داستان میشه، اینجا میتونید مجانی بخونید و سفارش بدید.

2728
ساراناز جون پیاز اونجوری اضلا نمیشه
بهترین راه سرخ کرده فریز کردن است بین مواد فریز شده بهتر از همه خواصش حفظ میشه من همشه پیاز سرخ کرده تو فریزر دارم روغنشو کامل بگیر عالیه
دو تا سوال دارم:


قارچ رو هم میشه گذاشت تو فریزر . همچنین توت فرنگی؟؟

همسرم الان هر دوی اینارو تو محل کارشون داره و من خیلی دلم میخواد بدونم میشه اینارو ذخیره کرد یا نه؟

البته در مورد قارچ شنیدم که میشه ولی مطمئن نیستم..
ساراناز جان برای سیر بهترین راه همونه که گفتی اما برای پیاز تا حالا نشنیدم کسی این کارو بکنه. دختر خاله من پیاز خودش خشک می کنه خلال شده. در مورد قارچ فکر کنم کسی همین جا نوشته بود من کپی می کنم

هر کدوم از مواد غذائی روشی برای نگهداری دارن اگر بخوایم مقداری قارچ را نگهداری کنیم بهترین راه Belanch هست .

مواد لازم :

آب چهار لیوان

نمک دو قاشق غذاخوری

آبلیمو تازه دو قاشق غذاخوری

آب را میگذاریم بجوش بیاد نمک و آبلیمو را بهش اضافه می کنیم و به هم میزنیم قارچ را در آب در حال جوش ریخته و سه دقیقه زمان میدیم تا بجوشه بعد بلافاصله قارچها را در میاریم و در آبی که مقداری یخ در اون ریختیم میریزیم .آبی که قارچ در اون جوشیده را میذاریم خنک بشه .قارچها را در شیشه ریخته و از آب خودش که سرد شده روی اون میریزیم .در یخچال به مدت یک ماه قابل نگهداری هست.
2738
قارچ قابل فریز کردنه با آبلیموی خالی کمی تفت میدی که سفید بمونه بعد هم فریز البته میتونی خردش کنی اول .
اما من تفت نمیدم تو هر کیسه فریزر حاوی قارچ یک قاشق مربا خوری آبلیمو میریزم و خردش هم نمیکنم اصلا به هم نمیچسبند وخیلی خوب میمونند.
اما توتفرنگی رو مربا کن و شهدش که میمونه میشه شربت توت فرنگی به احتمال نود درصد فریزش بد میشه
من پارسال این کار را کردم و خیلی عالی شد(البته کمی کمی کمی به تندی میزد که فکر کنم باید همون شکر را میریختم:
توت فرنگی را له کردم و تو کیسه فریزری گذاشتم و هر فصلی از سال که بستنی میاوردم کمی هم از این پوره روش میریختم.همه تعجب میکردن:تو زمستون و توت!!!!
همین کار را با شاتوت هم کردم .اون دیگه محشر بود!!!!!
2706
ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2687