2737
2739
عنوان

شیرخشک ایده آل کدامست؟

10217 بازدید | 5 پست
بیومیل شیرخشکی بر پایه شیر تازه می باشد و مخصوص اطفالی است که محروم از استفاده شیر مادر خود هستند. این محرومیت می تواند یا به دلیل عدم توانایی مادر در تولید شیر کافی یا شیر با کیفیت مطلوب و یا مشکلات شیرخوار باشد.
متخصصین و مادران سالهای زیادی است با شیرخشک بیومیل آشنایی کامل داشته و آن را در سبد مصرف خود قرار داده اند.
این شیرخشک با مهمترین استانداردهای بین المللی نظیر Codex Alimentarius 2007 و استانداردهای اروپا، کاملاً مطابقت داشته، محتوای فرمولاسیون آن بسیار مفید، قابل قبول و منطبق بر DRI کتابهای معتبر کراوس 2008 و نلسون 2007( از مهمترین کتب مرجع متخصصین تغذیه و اطفال ) می باشد.
بر اساس نظریه کمیسیون اروپا (1991)، شیرخشکی از جهت پیگیری رشد برای نوزادان محروم از شیر مادر مناسب است که حاوی مقادیر کافی از پروتئین، کلسیم، آهن، اسیدهای چرب ضروری و... باشد.
چنانکه می دانیم، نیاز به انرژی در سن شیرخواری از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است. به طوری که عدم تأمین کامل آن عواقب غیر قابل جبرانی شامل اختلال رشد، کاهش وزن گیری، نقص در تکامل سیستم عصبی، انواع عقب افتادگی های ذهنی و جسمی و... را به دنبال خواهد داشت. به همین دلیل بیومیل سطح انرژی برای سنین مختلف را با دقت ویژه ای تنظیم می کند.
برای مثال نیاز به انرژی در نوزادان در کتاب نلسون2007، 71-63 کیلوکالری در هر صد میلی لیتر اعلام شده و بیومیل1 و 2 به ترتیب واجد 48/71 و 71 کیلوکالری در هر صد میلی لیتر از محصول می باشند. گذشته از میزان انرژی زایی، باید به درصد توزیع انرژی نیز توجه شود که برای مثال، نمودار شکست انرژی در بیومیل 2 شامل 8/47% کربوهیدرات، 9/37% چربی و 3/14% پروتئین می شود که با استانداردهای بین المللی مطابقت کامل دارد.با توجه به توضیحاتی که در ادامه خواهد آمد؛ این مطلب در مورد بیومیل1 متفاوت می باشد و منبع اصلی تولید انرژی در آن، چربی و در درجه پایینتر، کربوهیدرات می باشد.
پروتئین موجود در بیومیل با وی پروتئین (Whey protein ) غنی شده است و تضمین کننده دریافت اسیدهای آمینه ضروری و نیمه ضروری است. برای مثال میزان پروتئین توصیه شده استانداردهای جهانی برای 6 ماه تا دو سال معادل 5/3-8/1 گرم در هر صد کیلو کالری بوده و محتوای بیومیل 2 نیز دقیقاً شامل 56/3 گرم پروتئین در هر صد کیلوکالری می باشد که این میزان، با ارزش بیولوژیکی بالایی برای شیرخوار همراه است. همچنین ترکیب کربوهیدرات موجود در این شیرخشک با دقتی خاص تنظیم گردیده است،به نحوی که مثلاً بیومیل 2 حاوی مخلوطی از 5/89 % لاکتوز و 5/10% مالتودکسترین می باشد. یادآوری می کنیم بیومیل1 و 2، منطبق بر توصیه های جهانی فاقد ساکارز هستند. همچنین بیومیل1 تنها لاکتوز دارد.
از جهت تأمین اسیدهای چرب ضروری غیراشباع با زنجیره بلند، که برای شیرخوار بسیار مهم می باشد نیز، این محصول که بر پایه شیر چربی گرفته شده ( Skimmed milk ) می باشد، با مخلوطی از روغن های گیاهی ترکیب می گردد و میزان امگا3 و امگا6 مطلوبی را برای شیرخوار ایجاد می کند تا ضمن توزیع صحیح انرژی، پایداری دیواره سلولی شیرخوار و عملکرد آن تضمین گردد.

بیومیل2 حاوی 65/0 گرم لینولئیک اسید(امگا6) در هر یکصد کیلوکالری می باشد که تأمین کننده 4/5% از کل نیاز روزانه انرژی می باشد و این میزان بسیار نزدیک به شیر مادر می باشد.
جالب است بدانیم قسمت عمده ای (حدود 60%) از ساختار بافت مغز جنین از اسیدهای چرب می باشد و 40% ساختار گیرنده های بینایی نیز متشکل از اسیدهای چرب است که باید حاوی مقادیر مناسب امگا6 باشد. امگا6 پیش ساز آراشیدونیک اسید بوده و در بهبود پاسخ سلولهای ایمنی به التهابات و پایداری دیواره سلول دخیل می باشد.
بیومیل با 13نوع ویتامین شامل A ،B1 ،B2 ، B6، B12،C ،D ،K ، Folic acid و Pantothenic acid و... غنی می شود که همگی در حدود استانداردهای بین المللی هستند. بیومیل از جهت برقراری نیازهای شیرخوار به مواد معدنی نیز در حدود توصیه های منابع معتبر است. برای نمونه می توان دو ماد? معدنی مهم آهن و روی را مورد بررسی قرار داد. آهن و روی، در میزان توصیه شده استاندارد اروپا (EU) برای شیرخوار به ترتیب برابر با 3/1- 3/0 و 5/1- 5/0 میلی گرم در صد کیلوکالری اعلام شده است که به عنوان مثال، این میزان در بیومیل2 به ترتیب برابر با 26/1 و 63/0 میلی گرم در صد کیلوکالری و کاملاً در طیف مذکور می باشد.
علاوه بر این، کلسیم، منیزیوم، فسفر و مس نیز در بیومیل مورد توجه ویژه بوده اند که به جهت اختصار از ذکر اعداد میزان ها صرفنظر می کنیم.
بنابراین می توان گفت بیومیل در تمامی موارد مثل میزان انرژی، پروتئین، چربی ها، مواد معدنی،ویتامین ها و مواد ضروری مورد نیاز برای سلامت شیرخوار، استانداردهای بالایی را پوشش می دهد.
ترکیبات مهمی مثل اینوزیتول برای تسهیل جذب ریزمغذی ها در سلول، سلنیوم با نقش آنتی اکسیدانی و محافظت از اسیدهای چرب غیراشباع و ریزمغذی های تورین و کولین با نقش بسیار مهم در عملکرد سیستم عصبی نوزاد، بیومیل را به شیر مادر نزدیک تر کرده است.
بیومیل در دو نوع1 و 2 تولید می شود. بیومیل1 مخصوص بدو تولد تا 6ماهگی و بیومیل2 برای استفاده پس از آن تا 2 سالگی است، چرا که می دانیم نوزاد در6ماه? اول نیاز بیشتری به انرژی دارد، در حالی که پس از 6ماهگی نیاز شیرخوار به انرژی کاهش و به پروتئین، افزایش می یابد و این امر در بیومیل1 و 2 کاملاً در نظر گرفته شده است.
بیومیل با فناوری به روز و پیشرفته ای در داخل ایران تولید شده و تحت لیسانس فاسبل بلژیک است که در حال حاضر به بیش از 30 کشور جهان صادرات مداوم محصولات بر پایه پودر شیر دارد و تا به حال حداقل 104 کشور را تحت پوشش محصولات متنوع خود قرار داده است.
استانداردهای مهم ISO22000 ، HACCP و گواهی حلال، همگی شاهدی بر کیفیت مطلوب تولید بیومیل هستند.
ببین نظرات اینجا خیلی خوبه ها ولی تهش ادم نیاز داره یه ادم متخصص بهش بگه چیکار کنه. من خودم هربار مساله اینجوری برام پیش میاد میرم سراغ دکترساینا. بیا اینم لینکش بعد تازه خیالمم راحته که اگر مشکلم حل نشه پولمو کامل برمیگردونن.



من به دخترم شیر اس ام ای میدم و خیلی راضی هستم ترکیبات اس 26 و اس ام ای به هم نزدیک هستند شما هم می تونید سرچ کنید کاملا متوجه میشید که باهم متفاوتن و با تغییر نام به ایران وارد نمیشه
2742
من که برای پسرم کل ایران رو گشتم و اس 26 رو پیدا نکردم و آخر مجبور شدم سفارش بدم از کویت و دبی براش میارن و البته بعدش شد برومیل و الان هم بروجرس هست یعنی ادامه س 26 برای نی نی من که از 12 تا 3 سالگی هست و خدا رو شکر از وقتی دنیا اومده با مصرف این شیر هیچ وقت نه مریض شده و نه اسهال گرفته و از نظر من بهترین شیره و ارزش داره که از اونطرف برام بیارن ...
هیچ وقت به خدا نگویید من یک مشکل بزرگ دارم ،به مشکلتان بگویید من یک خدای بزرگ دارم**

کمپانی baby milk land وارد کننده شیر خشک و محصولات غذایی کودک از معتبرترین برند هاسعی در ارائه شیر خشک با کیفیت با قیمت بسیار مناسب را دارد مشاوره و سفارش 09195283643

برای دیدن محصولات از پیج اینستاگرام ما دیدن کنید

ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2741
2687
داغ ترین های تاپیک های امروز
توسط   ومپایر_اعظم  |  2 ساعت پیش
توسط   mobina004  |  9 ساعت پیش