2410
2553
عنوان

تمام باید نبایدها واسه نی‌نی دار شدن

281690 بازدید | 370 پست
سلام،،من بیشتر از پنج ساله بچه می‌خوام،،بیش از ده بر ای یو ای کردم،، دو بار طبیعی باردار شدم اما ..تو دو ماهکی قلبش ایستاد،شاید چند ماه دیگه ای و ف‌‌ کنم،،من ایران نیستم،قانون اینجا واسه‌ای و ف‌‌ سخته،وگرنه خیلی‌ زودتر اینکارو می‌کردم،،،اینجا می‌خوام مطلب بذارم،که برای شما عزیزان هم مفید باشه ،،شما هم چیزی پیدا کردین،،بیارید اینجا بذارید

برام دعا کنید دوستان اکر تجربه به درد بخور دارین بزارین تا منم استفاده کنم یا نظرتون رو بکید. منم بهرهمند بشم اکر سوالی دارین ببرسین تا دنبالش بکردم براتون امیدوارم همه منتظرا زود مامان بشن و خبرشو به منم بدین تا امیدوار و خوشحال بشم
١١ بار. ای یر ای منفی. سه بار با داری طبیعی منجر به سقط. دوبار انتقال منفی در سیکل نجرال مشکل ایمنی و انعقادی و تنبلی،همسرم سالم، انتقال سوم به لطف خدا باردار شدم، دعام کنید


اولین نکته ای که در مورد این مبحث باید متذکر بشم اینه که برخلاف تصور قدیمیها که میگفتند اگه دو ماه اول بارداری مادر از خوراکیهای گرم استفاده کنه بچه پسر و اگه از خوراکیهای سرد استفاده کنه بچه دختر میشه امروز کاملا مشخص شده که این بحث پایه علمی نداره چون از همون بدو پیدایش نطفه اگه کروموزومهای x باهم ترکیب بشن بچه دختر و اگه کروموزومهای x و y با هم ترکیب بشن بچه پسر میشه . پس ما قبل از بارداری باید با یکسری دستوراتی که من در زیر میارم تا 98% میتونیم جنسیت بچه رو تعیین کنیم ولی اگه باردار باشید دیگه نمیشه کاری کرد .

نکاتی که باید در ابتدا توسط آقایان رعایت شود :

1- برخلاف تصور قدیمیها جنسیت بچه تنها توسط زن تعیین نمیشه بلکه هم مرد و هم زن در این مورد نقش دارن . بعضی زنها رحمهای گرم و مکنده ای دارن که باعث میشه کروموزومهای y خودشون رو زودتر برسونن و بچه پسر میشه و بعضی برعکس . ولی نکته مهم در اینجا نطفه مرد است . اگر نطفه سالم و قوی باشه بچه پسر و اگه ضعیف باشه بچه حتما دختر میشه .همچنین تعداد اسپرم هم در جنسیت جنین نقش مهمی داره یعنی اگه تعداد اسپرم از 20میلی در سی سی کمتر باشه فرزندتون به احتمال زیاد دختر میشه . پس اگر مثلا داشتن پسر براتون خیلی مهمه میتونید یک ازمایش اسپرم انجام بدید تا ببینید وضعیت به چه صورتیه . در موسساتی مثل رویان با هزینه ناچیزی این ازمایش رو انجام میدن . نگران نباشید از اینکه ازمایش بدید و ببینید که نطفه ضعیفی دارید . این نشون دهنده ضعف شما نیست درصد بسیار بالایی از آقایون این مشکل رو دارند که علتهای مختلفی داره و مثلا کمبود ویتامین ث یا اسید فولیک میتونه این مشکل رو ایجاد کنه .

2- نطفه های خیلی ضعیف که ممکنه در اثر بعضی از بیماریها مثل واریکوسل ایجاد بشه ( توضیح آن از مبحث ما خارجه ) ممکنه در وهله اول باعث بارداری بشن ولی بچه سقط میشه پس اگر سقطهای مکرر دارید یکی از دلایلش میتونه همین باشه

3- نطفه آقایون سه ماه طول میکشه که کامل بشه . برای همین برای تقویت نطفه، اقایون باید از سه ماه قبل از بارداری همسرشون اقدام کنن

4-یکی از مسائل مهمی که نطفه رو ضعیف میکنه سیگاره پس اگر طالب نوزاد پسر هستید سعی کنید حتی الامکان برای سه ماه سیگار نکشید یا مصرفش رو کم کنید چون سیگار ویتامین ث بدن رو از بین میبره و این ویتامین در امر ساخت و تکمیل نطفه نقش مهمی داره .

5-آقایون از سه ماه قبل روزی یک عدد ویتامین ث و یک عدد اسید فولیک بخورید که هر دو ویتامین بوده و مطمئن باشید که برای بدنتون بسیار مفیده و نطفه رو تقویت میکنه . این مورد رو حتما حتما انجام بدید .

6- اگر بیضه ها تحت فشار یا گرما قرار بگیرند در مکانیسم اسپرمها اختلال بوجود میاد پس در طول این سه ماه از پوشیدن لباس زیرهای تنگ و شلوارهای چسبان و گرفتن دوش آب داغ خودداری کنید .در طول روز اگر میتوانید کیسه یخ روی بیضه ها قرار دهید .

8- نیم ساعت قبل از لقاح هم یک کیسه یخ به مدت 10تا15دقیقه قرار دهید .

٩- اقایان برای داشتن نطفه سالم به خصوص برای پسردار شدن باید از سه ماه قبل از بارداری از مصرف غذاهای کنسرو شده و مانده و سوسیس و کالباس و پرنمک و همچنین مصرف سیگار و الکل و ابجو خودداری کنند .

10-اقایان سیب، آب دریا، آجیل جات مثل پسته، بادام زمینی، بادام هندی و چای دارچین و هل و گوشت قرمز و معجون (گردو آسیاب شده، پسته، کنجد، بادام) را به شیرموز اضافه کرده و بخورید.

11-اقایان زنجبیل و قارچ و کاهو و هرروز یک لیوان عرق کاسنی و کنگر و کشمش و مویز ( زیاد ) بخورید ولی دلستر اصلا نخورید

12- از افسردگی و فشار عصبی و هوای الوده هم زن و هم مرد به خصوص حین مقاربت دوری کنید و در اتاق خنک نزدیکی داشته باشید

13-خانمها در زمان پریود روزی 2 عدد خرما صبح ها بخورید

14-از شب اول پریودی تا 5 پریودی، 30 گرم تخم هویج را اول با آب سرد خوب بشورید(سمی است) بعد 20 دقیقه با آب تازه جوشیده بگذارید دم بکشد، بعد با نبات بخورید

15-اقایان ماه اخر زیاد ورزش نکنند ولی خانمها از دو ماه قبل ورزش دراز نشست حداقل 15 دقیقه انجام بدهند

16-خانمها هر روز 3 عدد فلفل سیاه نکوبیده را با اب قورت بدهند

17-

نکاتی که باید توسط مادر مورد توجه قرار بگیرد

1- املاح خون مادر هم در تعیین جنسیت نقش دارند اگر میزان سدیم و پتاسیم بالا و میزان کلسیم و منیزیم خون پایین باشد بچه پسر و برعکس آن بچه دختر میشه .

2- محیط اسیدی یا قلیایی واژن هم نقش تعیین کننده ای دارد . محیط اسیدی دشمن کروموزوم y بوده و ان را از بین میبره پس برای پسر شدن نوزاد محیط باید قلیایی و برای دختر شدن محیط باید اسیدی باشد .

3- زمان نزدیکی اگر 2-3 روز قبل از تخمک گذاری باشه بچه دختر و اگر کمی قبل یا کمی بعد ( حوالی تخمک گذاری ) باشه بچه پسر میشه .

4-به ارگاسم رسیدن زن محیط رو قلیایی و احتمال پسر شدن رو افزایش میده .

5- وجود عفونت هم در جنس جنین اثر گذاشته و ممکنه باعث زایمان زودرس و یا حتی سقط جنین بشه

6- استرس و اضطراب و افسردگی شانس پسردار شدن را به شدت کاهش میده

7-نزدیکی در هوای گزم و آلوده هم احتمال پسردار شدن را کم میکنه

8-از سه ماه قبل از بارداری مصرف قرص را قطع کرده و از کاندوم یا روشهای طبیعی جهت جلوگیری استفاده کنید

9-خانمها در زمان پریود روزی 2 عدد خرما صبح ها بخورید



10-از شب اول پریودی تا 5 پریودی، 30 گرم تخم هویج را اول با آب سرد خوب بشورید(سمی است) بعد 20 دقیقه با آب تازه جوشیده بگذارید دم بکشد، بعد با نبات بخورید



11-خانمها هر روز 3 عدد فلفل سیاه نکوبیده را با اب قورت بدهند

12-چند ساعت قبل از نزدیکی آناناس، توت فرنگی، انجیر و بادمجان بخورید. (قلیایی کردن خون)

13-زن در نزدیکی به حالت سجده باشد.بعد از نزدیکی بالش زیر کمر گذاشته و پاها رو به بالا (تکیه به دیوار) و بعد هم روی پهلوی راست بخوابید.
تا 2 ساعت بلند نشوید و حمام نروید.






14-زمان نزدیکی و وقوع حاملگی نقش خیلی خیلی مهمی در جنسیت فرزند داره . اگر شما تمام نکات رو رعایت کنید ولی به زمان توجه نداشته باشید شانس خودتون رو بسیار کم می کنید . در زیر یک جدول که من از مجله تایمز برداشتم رو برای شما میذارم و بعد توضیح اونو به شما میگم . در مجله تایمز نوشته بود که این جدول چینی است و درصد خطای اون تنها 2% است و 98% درسته البته اگه شما هم اونو با دوروبریهاتون تست کنید میبینید که درصد بسیار بالایی درسته . خوب پس اول به نکته های زیر توجه کنید تا جدول رو براتون بذارم .

برای داشتن نوزاد دختر

1-خانم ها از غذاهایی با کلسیم و منیزیم بالا استفاده کنند( مثل لبنیات فراوان - گردو و حذف نمک و ... ) .این کار رو باید دو تا سه ماه قبل از بارداری شروع کنید چون دیرتر فایده ای نداره ( در قسمت لیست غذاهای قبل از بارداری توضیح دادم )

2- سعی کنید 3-2 روز قبل از تخمک گذاری نزدیکی داشته باشید و به ارگاسم نرسید چون در این حالت به علت قلیایی شدن و انقباضات ایجاد شده کروموزومهای Y زودتر خودشون رو به تخمک میرسونن .دخول نباید عمیق باشه .

3-قبل از نزدیکی با محلول رقیق شده سرکه ( سرکه و آب) برای شستشوی خود استفاده کنید تا محیط اسیدی شود .

4-خانمها چه در مورد فرزند دختر چه پسر از 2ماه قبل باید مصرف اسید فولیک رو شروع کنند .

برای داشتن نوزاد پسر

1- آقایان از سه ماه قبل باید روزانه یک قرص اسید فولیک و یک قرص ویتامین ث مصرف کنند و همانطور که گفتم باید از پوشیدن لباس زیر و شلوار تنگ - نشستن طولانی روی صندلی - گرفتن دوش آب داغ خودداری کنید .

2- آقایان از مصرف غذاهای کنسرو شده خودداری کنند .

3- خانمها از دو ماه قبل غذاهایی مانند موز - کاهو - توت فرنگی - خرما - هل - زعفران - دانه های روغنی - کره - گوشت قرمز - سیب و برنج و غذاهای نمکی را استفاده کنید .( در قسمت مواد غذایی کامل توضیح دادم )

4- خانمها لبنیات را برای این مدت از رژیم غذایی خود حذف کنند .

5-لقاح باید در حوالی تخمک گذاری صورت بگیرد . ( ترجیحا روز تخمک گذاری )

6- قبل از لقاح آقایان کیسه یخ روی بیضه ها قرار داده و خانمها از شستشو با محلول جوش شیرین رقیق شده با آب استفاده کنند .

7-دخول باید عمیق بوده و خانم به ارگاسم برسد .

8- محیط نباید گرم و با هوای الوده باشد .

9- از استرس و اضطراب دوری کنید.

جدول تعیین زمان لقاح بر اساس سن مادرسن مادر در زمان لقاح به میلادی زمان لقاح
45 44 43 42 41 40 39 38 37 36 35 34 33 32 31 30 29 28 27 26 25 24 23 22 21 20 19 18
o x x o x o x o x o x x o x x x o x o x o x x o x o x o 11دی تا11بهمن
x x o x o x o x o x x o x o o o x o x o x o x x o x o x 12بهمن تا10اسفند
x o x o x o x o x x o x x x x o o x o x x x o x o o x o 11اسفند تا 11فروردین
o x o x o x x x x o x o x o o o o o x o o x x o o x o x 12فروردین تا10اردیبهشت
o x x o x o x x o x o o o o o o x o o o o o x x o x o x 11اردیبهشت تا9خرداد
o x o x o x o o x o o o o o o o x o o x x x o o o x x x 10خرداد تا 9 تیر
x o x o x x o x o o o o o o o o x x x o o x x o o x x x 10تیر تا 9مرداد
o x o x x o x o x o x o x o o o x x x x x o o x o x x x 10مرداد تا 9شهریور
x o x x o x o x o x o o o o o o x x x o x o x o o x x x 10شهریور تا 8مهر
o x x o x o x o x x o o o o o o o x x o x o x o o o x x 9مهر تا 9ابان
x o x x o x o x o x x x o o o x o o o o x o x o o x o x 10ابان تا 9اذر
x o x o x o o o x x x x x x x x o o x o x o o o o x o x 10اذر تا 10دی




در این جدول حرف ( o) نشان دهنده دختر و حرف ( x) نشان دهنده پسر است .

روش استفاده :

شما با توجه به سن مادر در زمانی که تصمیم به بارداری میگیرید میتوانید زمان لقاح خود را تنظیم کنید .

بطور مثال اگر مادری 25 ساله تصمیم بگیرد تا نوزاد دختر داشته باشد در تاریخهای 11 دی تا 11 بهمن و 12 فروردین تا 9 خرداد و 10 تیر تا 9 مرداد اگر نزدیکی داشته باشد و باردار شود نوزاد او دختر میشود . در خارج از این تاریخها اگر حامله شود نوزاد پسر است.
+ نوشته شده در یکشنبه بیستم فروردین 1391ساعت 2:41 PM توسط زهره | 6 نظر
تحولی بزرگ در درمان نازایی زنان
راه‌حلی با عنوان رحم جایگزین یا اجاره‌ای، چند سالی است که در ایران همگام با دیگر کشورهای دنیا برای حل مشکل ناباروری در زنانی که قدرت باروری یا رحم خود را از دست داده‌اند باب شده است.

با این حال و به رغم کارهای فرهنگی که از طریق رسانه‌ها در این‌باره انجام شده است، سطح استقبال از این شیوه همچون دیگر روش‌های نوین ناباروری به دلیل نبود پذیرش فرهنگی و اجتماعی از سوی بسیاری از زوج‌های نابارور در کشور ما مطلوب نبوده است. در چنین شرایطی خبر مسرت‌بخشی از دنیای پزشکی مبنی بر امکان انجام موفقیت‌آمیز پیوند رحم تا 2 سال آینده، می‌تواند افق روشنی را در زندگی بسیاری از خانم‌های نابارور باز کند.

این در شرایطی است که آمارها نشان می‌دهد هم اکنون به طور متوسط 15 هزار زن که در سن حاملگی هستند یا بدون رحم متولد شده‌اند یا رحم خود را بر اثر آسیب ناشی از بیماری‌های مختلف مانند سرطان از دست داده‌اند و قادر به بچه‌دار شدن نیستند، با کمک این روش جدید که پزشکان بریتانیایی به آن دست یافته‌اند آنها هم می‌توانند لذت مادر شدن را احساس کنند.

به بیان دقیق‌تر دانشمندان بریتانیایی پس از سال‌ها تلاش موفق شده‌اند راهی را برای پیوند موفقیت‌آمیز رحم پیدا کنند. در واقع آنها در جریان آزمایش روی خرگوش‌ها توانسته‌اند به آنها رحم پیوند بزنند. این پیوندها به‌گونه‌ای انجام می‌شود که رحم مدت بارداری را کاملا تحمل کند. ناگفته نماند که رحم پیوندی فقط قادر است دوران باروری را تحمل کند و زایمان به طور حتم به روش سزارین خواهد بود. باروری زنی که رحم پیوندی دارد نیز باید از نوع �آی وی اف� باشد، چون پس از پیوند رحم، احتمال بارداری خارج از رحم زیاد است.

این دستاورد مسرت‌بخش قطعا جان تازه‌ای به جامعه غمگین زنان نابارور سراسر دنیا می‌بخشد، حتی آنهایی که تحت تاثیر برخی باورهای فرهنگی از تن دادن به استفاده از رحم اجاره‌ای امتناع می‌‌ورزند.
+ نوشته شده در چهارشنبه شانزدهم فروردین 1391ساعت 2:37 PM توسط زهره | 2 نظر
10 عاملی که موجب ناباروری در مردان می شود
بسیاری از چیزها هستند که میتوانند اسپرم را بی اثر کنند از حدود 10 زوج یک زوج مبتلا به ناباروریست که تخمین زده شده حدود 30 درصد این مشکلات مربوط به مردان است.اگرچه مردان میلیونها اسپرم در روز تولید می کنند (در مقایسه با 300-400 عدد تخمکی که زنان در طول عمر خود آزاد میکنند) اما عوامل بیرونی (مانند دما) می تواند سلامت این اسپرمها را تحت تاثیر بگذارد ، و از آنجایی که حدود 75 روز تا به طول میکشد تا اسپرم رشد کند ، آسیب رسیدن به آنان میتواند به قدرت ناباروری شما تاثیر گذارد .


در اینجا 10عامل شگفت آور که ممکن است بر روی اسپرم انسان تاثیر گذار باشد را بررسی میکنیم :
ادامه مطلب
+ نوشته شده در چهارشنبه شانزدهم فروردین 1391ساعت 2:34 PM توسط زهره | 8 نظر
ارتباط چاقی با ناباروری
با افزایش سطح انسولین که در چاقی بسیار شایع است، وقتی این سلولهای هیپوفیزی حساس به انسولین هجوم آوردند، میزان ناباروری افزایش پیدا می‌کند. هیپوفیز غده‌ای است که در پایین مغز قرار گرفته است.

دانشمندان به تازگی مکانیسمی را کشف کرده‌اند که عامل ارتباط بین چاقی و ناباروری است.

به گزارش ایسنا، دکتر آندرو وولف از مرکز کودکان هاپکینز در این پژوهش خاطرنشان کرد: پیش از این تصور می‌شد که نارسایی و ناتوانی در تولیدمثل به دلیل مقاومت انسولینی است.


وولف افزود: آنچه ما پیشنهاد می‌کنیم یک مدل جدید پایه‌ای است که نشان می‌دهد بافت‌های مختلف به شیوه‌ای متفاوت نسبت به چاقی واکنش نشان می‌دهند در حالی که سلولها در کبد و ماهیچه در این شرایط به انسولین مقاوم می‌شوند اما سلولهای غده هیپوفیز به انسولین حساس باقی می‌مانند.

این تحقیق جدید نشان می‌دهد: با افزایش سطح انسولین که در چاقی بسیار شایع است، وقتی این سلولهای هیپوفیزی حساس به انسولین هجوم آوردند، میزان ناباروری افزایش پیدا می‌کند. هیپوفیز غده‌ای است که در پایین مغز قرار گرفته است.

به گزارش روزنامه یو اس ای تودی چاپ آمریکا، سلولهای خاصی در درون این غده وجود دارند که گونادوتروپ نامیده می‌شوند و هورمونهایی تولید می‌کنند که در کنترل تخمک گذاری و بارور شدن نقش دارند.

به گفته محققان، به نظر می‌رسد تحریک افراطی انسولین در این سلولها نوعی واکنش زنجیره هورمونی را موجب می‌شود که در نهایت منجر به ناباروری می‌شود.

محققان پیش از این کشف کرده بودند که گونادوتروپ‌ها حمل کننده گیرنده‌های انسولینی هستند اما تاکنون هیچ کس واقعا نمی‌دانسته که تاثیر انسولین روی این گیرنده‌ها چگونه است.

در این پژوهش، محققان روی موشهایی مطالعه کردند که فاقد گیرنده‌های انسولینی فقط در گونادوتروپ‌ بودند.

شرح این تحقیق در نشریه �متابولیسم سلولی� منتشر شده است.
+ نوشته شده در چهارشنبه شانزدهم فروردین 1391ساعت 2:29 PM توسط زهره | نظر بدهید
6روش برای درمان و جلوگیری از ناباروری در مردان
ناباروری تنها مشکل زنان نیست گاهی در بعضی مردان هم اختلالاتی بوجود می آید که منجر به ناباروری میشود . رعایت برخی نکات بهداشتی و تغذیه ای باعث کاهش این مشکل میشود


1. بهتر است بیشتر مواقع از لباس زیرهای گشاد استفاده کنید .لباسهای تنگ باعث میشود اسپرمها کشته شوند و توانایی باروری به طور قابل ملاحظه ای کم شود.

2. وان آب گرم هم به دلیل دمای بالا با کشتن اسپرمها در بیضه میتواند باعث ناباروری در مردان شود.

3. بیماریهای مقاربتی هم میتوانند منجر به نابارواری شوند.برای جلوگیری از انتقال این نوع بیماری ها حتما از کاندوم استفاده کنید.

4. داشتن رابطه جنسی بیش از اندازه هم میتواند به ناباروری ختم شود . چرا که بعد از هر انزال حدودا 48 ساعت طول میکشد تا تعداد اسپرمها به زمان قبل از انزال برسد.

5. با خوردن میوه های سالم و سبزیجات به رشد اسپرم خود کمک کنید.

6. تحقیقات نشان داده مردانی که مشروبات الکلی مصرف میکنند به سلامت جنسی خود ضربه زده و احتمال نابارئوری خود را تشدید میکنند.استعمال مشروبات الکلی به کبد آسیب رسانده و باعث اختلال در تولید اسپرم میشود
+ نوشته شده در چهارشنبه شانزدهم فروردین 1391ساعت 2:27 PM توسط زهره | نظر بدهید
تاثیر عابر بانک بر اسپرم مردان
تحقیق‌های پیشین نشان داده بود که این ماده - که در ساخت ظروف پلاستیکی کاربرد وسیعی دارد - سبب بروز اختلالاتی در کارکرد غدد درون‌ریز می‌شود اما تحقیقات اخیر نشان داده‌اند که این ماده از پوست هم می‌گذرد و می‌تواند سبب کاهش کیفیت اسپرم مردان شود. جالب‌تر اینکه کاربرد بیسفنول A به ظروف پلاستیکی محدود نمی‌شود و ردپای این ماده را می‌توان حتی در رسیدهای چاپی عابربانک‌ها، صندوق فروشگاه‌ها و حتی دستگاه‌های خودپرداز هم سراغ گرفت.

بیسفنول A، ترکیبی شیمیایی است که در بسیاری از تولیدات و بسته‌بندی محصولات غذایی به کار برده می‌شود. بیسفنول A خاصیت �زنواستروژنی� دارد؛ یعنی می‌تواند آثار استرادیول را که هورمونی زنانه است، کاهش دهد و سبب بروز اختلال در کارکرد غدد درون‌ریز شود. بیسفنول A یک سم قوی نیست؛ بلکه مولکولی هزار تا 10 هزار برابر غیرفعال‌تر از استرادیول است. با این حال، تحقیقات نشان داده‌اند که بیسفنول A حتی در دوز پایین، می‌تواند سبب بروز مشکلاتی در حیوانات شود.

تحقیقی درباره جذب پوستی بیسفنول A

محققان برای اینکه متوجه شوند آیا بیسفنول A از طریق پوست نیز قابل جذب است یا خیر آن را روی گوش خوک آزمایش کردند و متوجه شدند نیمی از بیسفنول A در مواجهه با پوست جذب می‌شود. بعد از برش‌های کوچک پوست انسان برای آزمایش استفاده کردند و متوجه شدند 40 درصد از مولکول‌های بیسفنول A می‌تواند از پوست بگذرد. سرعت عبور آن نیز بسیار بالاست. مواجهه 2 ساعته مواجهه پوست با بیسفنول A باعث می‌شود طی 24 ساعت آتی همچنان بیسفنول A از طریق پوست وارد خون شود. همچنین نتایج بررسی‌های محققان آمریکایی نیز نشان داد میزان بیسفنول A در خون افرادی که به طور مرتب با رسیدهای صندوق در تماس هستند مانند مسوول صندوق بسیار بالاست.

چطور بیسفنول A از طریق پوست جذب می‌شود؟

نگاهی دقیق‌تر به این ترکیب شیمیایی می‌اندازیم. بیسفنول A به 2 صورت پلیمریزه می‌شود؛ از یک سو از آن پلی‌کربنات تهیه می‌کنند که در بسیاری از بطری‌های آب و شیشه‌های پلاستیکی شیر کاربرد دارد. پلی‌کربنات‌ها وقتی گرم می‌شوند، پلیمر آزاد می‌کنند و همین جنبه از آنها مضر است. از بیسفنول A در تولید نوعی رزین به نام آپوکسی هم استفاده می‌شود که در داخل قوطی‌های نوشیدنی و کنسروها وجود دارد و در واقع، باعث می‌شود داخل دیواره کنسرو یک لایه به رنگ لاک سفید ببینید. امکان اینکه پلیمرهای این رزین شکسته و وارد غذا شوند نیز بسیار بالاست. در مورد رسیدهای چاپی باید گفت روی این برگه‌ها پودری وجود دارد که یک‌هزارم وزن کل کاغذ را دارد و از بیسفنول A آزاد یعنی غیر پلیمریزه تهیه شده و برخلاف بیسفنول A موجود در بسته‌بندی مواد غذایی به محض تماس با دست جذب می‌شود. در واقع، ما در تمام روز با دوز پایین بیسفنول A در تماس هستیم و در حال حاضر محققان به دنبال یافتن این موضوع‌اند که مواجهه دایمی با بیسفنول A در طولانی‌مدت می‌تواند سبب بروز چه مشکلاتی شود. تحقیقات پیشین نشان داده بود که بیسفنول A اگر از طریق غذا وارد بدن شود می‌تواند مشکلاتی نظیر سرطان دستگاه گوارش و اختلال کارکرد غدد درون‌ریز را پیش آورد. 2 تحقیق اخیر نیز نشان داده است که بیسفنول A می‌تواند بر باروری‌ مردان تاثیرگذار باشد. در اولین تحقیق، 514 کارگر چینی به مدت 5 سال زیر نظر گرفته شدند. نتایج بررسی‌ها نشان داد کسانی که در ادرارشان بیسفنول A بیشتری وجود دارد، کیفیت اسپرم پایین‌تری دارند. تحقیق دوم نیز نشان داد مردانی که با دوز بالای بیسفنول A در محل کار مواجه هستند تمایلات جنسی کمتری دارند. اما هنوز کاملا مشخص نشده که بیسفنول A جذبی از طریق پوست چه مضراتی خواهد داشت. به هر حال به زنان باردار توصیه می‌شود تا جای ممکن از دست زدن به این نوع رسیدها خودداری کنند.
+ نوشته شده در چهارشنبه شانزدهم فروردین 1391ساعت 2:26 PM توسط زهره | نظر بدهید
افزایش قدرت باروری با مصرف سیب
یافته‌های حاصل از یک پژوهش حاکیست: مصرف یک ‌روز در میان سیب توسط والد نر و ماده قدرت باروری


و زاد و ولد را افزایش می‌دهد.

به گزارش ایسنا، منطقه علوم پزشکی تهران، سیب از خانواده گل سرخ و منبع غنی از فیتواستروژن‌های

گیاهی است که تا کنون از نظر تأثیر بر زاد و ولد مورد بررسی قرار نگرفته بود، به همین منظور پژوهشی

جهت بررسی اثر جیره غذایی سیب بر زاد و ولد موش صحرایی توسط مهرزاد مهربانی، دستیار طب

سنتی مرکز تحقیقات دارویی و سنتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان طراحی شد.

در این مطالعه، نه گروه از موش‌های صحرایی نژاد NMRI، به تعداد 10 موش ماده و 2 موش نر در هر گروه

با استفاده از جیره‌های غذایی متفاوت از سیب(بدون سیب، یک روز در میان و دو روز در میان سیب) از

نظر نتیجه باروری(تعداد نوزادان و نسبت جنسی) مورد بررسی قرار گرفتند. تجزیه و تحلیل آماری داده‌ها با

استفاده از آنالیز واریانس یک‌ طرفه انجام شد.

یافته‌های حاصل نشان داد که نسبت جنسی نوزادان در هیچ یک از گروه‌ها تغییر پیدا نکرد، ولی تعداد کل

نوزادان در گروهی که والدین آن‌ها یک روز در میان جیره غذایی سیب دریافت کرده بودند، در مقایسه با

گروه شاهد که فاقد سیب در جیره غذایی بودند، افزایش معنی‌داری داشت.

نتیجه شاخص حاکی از این است که مصرف یک‌ روز در میان سیب توسط والدین باعث افزایش معنی‌دار

تعداد نوزادان بدون تغییر در نسبت جنسی آن‌ها می‌شود.
+ نوشته شده در چهارشنبه شانزدهم فروردین 1391ساعت 2:23 PM توسط زهره | یک نظر
دانشمندان موفق به تولید اسپرم شدند.
جمعی از پژوهشگران در نیوکاسل در شمال انگلستان، برای اولین بار در جهان موفق به ایجاد اسپرم


انسان در آزمایشگاه شدند.

به گفته این محققان؛ این اقدام می‌تواند به مردانی که دچار مشکلات باروری هستند، کمک کند. این در

حالی است که گروهی دیگر از کارشناسان می‌گویند؛ هنوز به طور کامل متقاعد نشده‌اند که این

پژوهشگران موفق به تولید اسپرمی که از نظر ساختاری کامل است، شده باشند.

تیم تحقیقاتی دانشگاه نیوکاسل که نتایج این تحقیق خود را در ژورنال پزشکی �Stem Cells and

Development� منتشر شده می‌گویند؛ دست کم تا تکمیل این پروژه تحقیقاتی پنج سال وقت لازم است.

این تیم تحقیقاتی برای عملی شدن این پروژه، رشته‌های سلول‌های پایه را از جنین چند روزه انسان

گرفته آن گاه آنها را در مخزنی از نیتروژن مایع قرار دادند. سپس دمای این مخزن نیتروژن را برابر با دمای

بدن انسان کرده و با قرار دادن در ترکیبی شیمیایی زمینه را برای رشد این سلول‌های پایه‌ای ایجاد

کردند. درطول این مدت سلوهای پایه‌ای تحت تاثیر فرآیند شدید تقسیم سلولی قرار گرفته و در نهایت بین

چهار تا شش هفته روند تولید و رشد اسپرم به طول می‌انجامد.

پژوهشگران این تیم تحقیقاتی می‌گویند؛ این اسپرم کاملا بالغ و دارای تحرک است.
+ نوشته شده در چهارشنبه شانزدهم فروردین 1391ساعت 2:23 PM توسط زهره | نظر بدهید
تنفس هوای آلوده در دو ماه اول بارداری، سلامت جنین را به خطر می اندازد
دبیر علمی هشتمین کنگره زنان و مامایی با هشدار نسبت به اثرات منفی آلودگی هوا بر سلامت جنین به خصوص در روزهای اولیه حاملگی گفت: مادران باردار باید در هشت هفته اول حاملگی بسیار مراقب باشند و خود را در معرض هوای آلوده قرار ندهند.

دکتر “ابولفضل مهدی زاده” روز شنبه در این خصوص در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار علمی ایرنا گفت: در هفته های اول حاملگی، مادران باردار باید در صورت امکان در هوای آلوده حضور پیدا نکنند و از منزل بیرون نیایند و در صورتی که ناگزیر به بیرون آمدن هستند حتما از ماسک استفاده کنند.
وی گفت: در هشت هفته اول حاملگی با توجه به اینکه در این مدت اندام های جنین شکل می گیرد، زنان باردار ضروری است که از مواجه شدن با مواد شیمیایی و قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا خودداری کنند.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: مواجه شدن با هوای آلوده به خصوص در هشت هفته اول حاملگی احتمال بروز بیماری ها و نارسایی های قلبی و ایجاد یک مجموعه بیماری ها و ناهنجاری های اندامی را در جنین افزایش می دهد.

متخصص زنان و مامایی اظهار داشت: با توجه به اینکه در هفته های ۸ تا ۱۲ حاملگی ، مغز جنین شروع به رشد و شکل گیری می کند و اختلال در رشد آن می تواند در ضریب هوشی و توانایی های مغزی جنین تاثیر بگذارد، به طور جدی به مادران باردار توصیه می شود در این مدت نیز خود را در معرض هوای آلوده قرار ندهند.
دبیر علمی هشتمین کنگره زنان و مامایی تصریح کرد: به طور کلی ۱۲ هفته اول حاملگی دوران بسیار حساسی است و مادران باید بیشترین توجه را به سلامتی جنین نشان دهند، اما از هفته ۱۶ به بعد میزان حساسیت نه اینکه از بین می رود، بلکه کمتر می شود؛ چون تا این زمان اندام های جنین، قلب و مغز او شکل گرفته است.
مهدی زاده تاکید کرد: در عین حال از هفته ۱۶ به بعد حاملگی در شرایط بحرانی آلودگی هوا ، مادران باردار باید از منزل بیرون نیایند خود را معرض آلودگی هوا قرار ندهند و در صورتی که ناچار به بیرون آمدن هستند از وسایل محافظتی همچون ماسک ها استفاده کنند.
متخصص زنان و مامایی با بیان اینکه آلودگی هوا علاوه بر اینکه در سلامت جنین تاثیر می گذارد، احتمال ناباروری زنان را نیز افزایش می دهد، گفت: زنانی که بیشتر در معرض آلودگی هوا قرار دارند نازایی در آنها بیشتر می شود و یا اینکه بیشتر دچار سقط جنین، زایمان زودرس ، پاره شدن کیسه آب جنین، عدم رشد جنین، تولد نوزادانی با وزن کم و حتی بروز لب شکری (شکاف لب) در نوزادانشان می شوند.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران یادآور شد: هوای آلوده پر از سموم و گازهایی همچون گاز CO و CO2 ، سرب و سایر مواد شیمیایی است که استنشاق آنها برای همه افراد و به خصوص زنان باردار خطرناک است، ولی برخی از این سموم هوای آلوده قابلیت تبدیل شدن به مواد دیگری را دارند و با وجود اینکه بسیار ریز هم هستند ولی احتمال مسمومیت جنین را افزایش می دهند.
این متخصص با بیان اینکه سه ماه اول بارداری از این لحاظ اهمیت فوق العاده ای دارد تا سموم وارد بدن جنین نشود گفت: این سموم اگر تا قبل از لانه گزینی جنین وارد بدن شود، باعث از بین رفتن برخی از سلول های جنین می شود که آسیب های جبران ناپذیری را در جنین ایجاد خواهد کرد.
دبیر علمی هشتمین کنگره زنان و مامایی یادآور شد: ساختار جفت در داخل بدن مادر، به گونه ای است که مانع از عبور بسیار از مواد و سموم شیمیایی می شود؛ بنابراین به طور خودکار از ورود این سموم به داخل جفت پیشگیری می شود، اما برخی از این مواد بسیار ریز هستند و به داخل جفت نفوذ پیدا می کنند.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران اضافه کرد: سرب نیز از جمله موادی است که به راحتی از جفت عبور می کند و بر جنین تاثیر می گذارد.
مهدی زاده اظهار داشت: علاوه بر آلودگی هوا، گاهی این آلودگی ناشی از سیگار کشیدن چه به صورت سیگار کشیدن خود فرد و چه به صورت سیگار کشیدن سایر افراد است که زنان باردار باید خود را در چنین وضعیتی قرار ندهند.
متخصص زنان و مامایی اضافه کرد: این نوع از آلودگی هوا نیز منجر به اختلالات رشد در جنین و یا تولد نوزادان کم وزن می شود.
+ نوشته شده در چهارشنبه شانزدهم فروردین 1391ساعت 2:22 PM توسط زهره | نظر بدهید
اسید فولیک مانع زایمان زودرس و نارسایی قلبی در جنی
محققان به یافته های جدیدی درباره فواید “اسید فولیک” به ویژه در دوران بارداری دست یافتند.
به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز به نقل از ایزوستیا ، دانشمندان معتقدند اسید فولیک ممکن است مانع زایمان پیش از موعد و نارسایی قلبی در جنین شود.

این در حالی است که اسید فولیک با میزان بالا در بدن افراد مسن، خطر ابتلا به بیماری های سرطانی را افزایش می دهد.

محققان با بررسی وضع ۳۵ هزار خانم باردار که یک سال پیش از بارداری، اسید فولیک مصرف می کردند، متوجه شدند آنها ۵۰ درصد، کمتر از بقیه خانم ها در معرض خطر زایمان زودرس قرار دارند.

حتی در صورت زایمان زودهنگام نیز، درصد زنده ماندن نوزادان آنها بیشتر است.

این روزنامه می افزاید: دانشمندان کانادایی هم از سال ۱۹۹۰ تا کنون با بررسی وضع سلامت قلب یک میلیون و ۳۰۰ هزار نوزاد دریافتند که از سال ۱۹۹۸ که غذای ویژه حاوی اسید فولیک برای مادران باردار در کشور وارد بازار شده تعداد نوزادان با نارسایی قلبی هم کاهش یافته است.

اسید فولیک یا ویتامین B۹ در سبزی های تازه و جگر وجود دارد.

این ویتامین برای درمان کم خونی مفید است و مانع اضافه وزن می شود.

زنان باید برای جلوگیری از بیماری های خطرناکی مانند رشد ناکافی مغز و نخاع پیش از بارداری، به میزان کافی از این ماده مصرف کنند.

سازمان های بهداشتی به مردم توصیه می کنند، روزانه ۴۰۰ تا ۸۰۰ گرم اسید فولیک مصرف کنند.
+ نوشته شده در چهارشنبه شانزدهم فروردین 1391ساعت 2:16 PM توسط زهره | نظر بدهید
خرما درد کمر را در حین زایمان کاهش می دهد
خرما میوه ای سرشار از ویتامین است که اثرات درمانی ویژه ای برای زنان باردار دارد.

خرما عضلات بدن را تقویت و به عنوان مولد خون محسوب می‌شود برای همین چند روز قبل از زایمان خرما


می‌تواند بسیار موثر باشد.

خرما درد کمر را در حین زایمان به میزان قابل توجهی کاهش داده و همچنین مفاصل اطراف لگن را نرم

کرده و در روند زایمان بسیار مفید است.

خرما برای تسکین درد پستان و گردسوخته‌ هسته‌ خرما برای کاهش سوزش آلت تناسلی زنان بسیار موثر

است
+ نوشته شده در چهارشنبه شانزدهم فروردین 1391ساعت 2:13 PM توسط زهره | نظر بدهید
سرگیجه دوران بارداری



هستند. به هر حال هر مادری ممکن است نشانه های متفاوتی پیدا کند و یا ممکن است هیچ نشانه ای

نداشته باشد .

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز ، تعدادی از زنان باردار دچار تنگی نفس و سرگیجه می شوند و

همیشه باید مورد بررسی و معاینه کم خونی قرار گیرند.

دراغلب مادران مبتلا به کم خوبی دوران باداری کمبود گلبول قرمز مشاهده می شود و این نقص اغلب با رشد

جنین و افزایش نیازش به مواد ساختی که برای ساخت خون لازم است ایجاد می شود.

تعدادی از زنان در دوران بارداری احساس سرگیجه می کنند، این احساس به علت تغییرات هورمونی است که

منجر به افزایش جریان خون جنین می‌شود اما ممکن است باعث آزار مادر شود.

انجمن بارداری امریکا توصیه های زیر را برای رهایی از سرگیجه دوران بارداری ارائه کرده است:

* از ایستادن برای مدت طولانی خوددرای کنید،اگر مجبور هستید بایستید برای کمک به برقراری جریان خون هر

از چند گاهی پاهایتان را تکان دهید.

* برای بلند شدن به آرامی از جای خود برخیزید.

* بدنتان را خنک نگاه دارید و از حمام های گرم بپرهیزید.

* سعی کنید مدت طولانی را گرسنه نمانید.

* لباس های آزاد و راحت بپوشید و از پوشیدن لباس های تنگ که جریان خون را کاهش می‌دهند خود داری

کنید.

* در مورد سایر موارد موثر بر ایجاد و تشدید سرگیجه با پزشکتان مشورت کنید؛ خوابیدن به پشت به علت تحت

فشار قرار دادن رگها می‌تواند در بعضی از زنان موجب ایجاد سرگیجه شود.
+ نوشته شده در چهارشنبه شانزدهم فروردین 1391ساعت 2:7 PM توسط زهره | یک نظر

سلام من طاهری نژاد هستم کارشناس مامایی. این وبلاگ در رابطه با مامایی و اخبار و اطلاعات مربوط به اون ساخته شده
امیدوارم وقت خوبی رو اینجا بگذرونین ...
صفحه نخست
پروفایل مدیر وبلاگ
پست الکترونیک
آرشیو وبلاگ
عناوین مطالب وبلاگ
پیوندهای روزانه
شاژ دات آی آر
آرشیو پیوندهای روزانه
نوشته های پیشین
تیر 1391
فروردین 1391
دی 1390
شهریور 1390
آبان 1388
مهر 1388
خرداد 1388
فروردین 1388
اسفند 1387
پیوندها
دانلود و خرید نرم افزار
*******broken angel*******
عشقی در باد
سیاوش خیرابی
مروارید
...بخند مصنوعی
ماجراهای دوران نامزدی ما زیر یک سقف
پسری که دوست دختر ندارد
ستاره سربی آسمان آبی
سایت علوم پزشکی سبزوار
* *مطالب جالب و فوق العاده از سراسر وب**
RSS
POWERED BY
BLOGFA.COM
١١ بار. ای یر ای منفی. سه بار با داری طبیعی منجر به سقط. دوبار انتقال منفی در سیکل نجرال مشکل ایمنی و انعقادی و تنبلی،همسرم سالم، انتقال سوم به لطف خدا باردار شدم، دعام کنید
cheghadr matalebi ke nemidonesam tosh bod,,,,omidvaram be dardeton bokhore,,,bazam miyam,,,,
١١ بار. ای یر ای منفی. سه بار با داری طبیعی منجر به سقط. دوبار انتقال منفی در سیکل نجرال مشکل ایمنی و انعقادی و تنبلی،همسرم سالم، انتقال سوم به لطف خدا باردار شدم، دعام کنید


بچه ها باورتون نمیشه!  برای بچم از «داستان من» با اسم و عکس خودش کتاب سفارش دادم، امروز رسید خیلی جذذذابه، شما هم برید ببینید، خوندن همه کتابها با اسم بچه خودتون مجانیه، کودکتون قهرمان داستان میشه، اینجا میتونید مجانی بخونید و سفارش بدید.

http://www.mehrinstitute.org/Fa/CQuestion.aspx
١١ بار. ای یر ای منفی. سه بار با داری طبیعی منجر به سقط. دوبار انتقال منفی در سیکل نجرال مشکل ایمنی و انعقادی و تنبلی،همسرم سالم، انتقال سوم به لطف خدا باردار شدم، دعام کنید
2456

ورود کاربر

همه متن فیلم صدا تصویر دانلود
Persian
مرور بخشها
شبکه اجتماعی مشاوره آموزش حوزه علمیه فیلم صوت تصاویر کتابخانه خدمات دانلود وبلاگ ویژه‌نامه‌ها شنبه 14 اردیبهشت 1392 - 23 جمادی الثانی 1434 - 4 می 2013
صفحه اصلی > تغذیه و آشپزی > تغذیه و رژیم غذایی در بیماریها > سایر شرایط و بیماری ها
چاقی و رژیم های کاهش وزن
لاغری و رژیم های افزایش وزن
تغذیه و رژیم غذایی در بیماریها
ورزش و تغذیه
تغذیه در دوران های مختلف زندگی
تغذیه گروه های ویژه
تداخل غذا با غذا و غذا با دارو
عکس هفته
دریافت آنلاین رژیم
صنایع غذایی
ویژه نامه‌ها
لذت رشد در آشپزی
بهداشت، نگهداری و خرید مواد غذایی
تغذیه افراد سالم
خواص خوراکی ها
مواد مغذی مورد نیاز بدن
تغذیه از دیدگاه اسلام
آشپزی اینترنتی
مشاوره تغذیه
مطالب مرتبط
تاثیر رژیم ‌غذایی بر سقط‌ جنین
شاید بسیاری از خانم‌ ها سقط جنین را تجربه کرده باشند. سقط گر چه سبب بروز یک تحول روانی در زن می ‌شود اما خوشبختانه در...
6 غذای مورد نیاز هر خانم(1)
این روزها همه مردم گوششان از توصیه‌های بهداشتی و نصایح کارشناسی �این را بخور، آن را نخور� پُر است! اما هنوز هم کمتر خانمی است که بتواند از بین انواع تبلیغات رنگارنگ...
6 غذای مورد نیاز هر خانم(2)
حبوبات را هم باید دست کم 3 تا 4 وعده در هفته مصرف کرد. سوزان کراوز، کارشناس تغذیه می‌گوید: �حبوبات چربی اندکی دارند، آنها منبع خوبی از پروتئین و فیبر بوده و در...
تعداد بازدید : 13227 یکشنبه 12/4/1390 تاریخ :
غذاهایی برای افزایش قدرت باروری
بخشی از رژیم غذایی خود را به سبزیجات نارنجی و زردرنگ اختصاص دهید، چرا که منبع خوبی از آنتی‌اکسیدان و بتاکاروتن هستند. برای باردار شدن باید از چربی‌های خوب مانند بادام یا گردو که منبع
غنی از اسیدهای چرب امگا3 می‌باشند، استفاده شود.

اغلب بیان می‌شود که سلامت جسم و روح انسان بسته به نوع غذاهای مصرفی او است.
با استفاده از برخی مواد غذایی علاوه بر داشتن اندامی متناسب، می‌توانید بر بسیاری از بیماری‌ها از جمله ناباروری چیره شوید. پس اگر قصد مادر شدن دارید ولی نمی‌توانید باردار شوید، به جای تأسف خوردن رژیم غذایی خود را اصلاح کنید و در عوضِ خوردن زیاد بستنی و دسرهای شکلاتی برای فرار از مشکل‌تان، به دنبال برنامه غذایی باشید که قدرت باروری‌تان را افزایش دهد.
ساده‌ترین دلیل برای انتخاب مواد غذایی طبیعی و سالم در راستای افزایش قدرت باروری کاهش وزن است که به دنبال آن هورمون‌های بدن نیز تنظیم می‌شود.
در ذیل، به 10 مورد از بهترین غذاها که مصرف روزانه‌ی آن‌ها برای افزایش قدرت باروری مفید است، اشاره شده که می‌تواند راهنمای خوبی تا زمان به دنیا آمدن فرزندتان باشد.

1- نوشیدن فراوان آب علاوه بر کمک به عملکرد بهتر اندام‌های تناسلی و زایشی، سبب تأمین بیشتر مایع طبیعی لازم برای حرکت بهتر اسپرم به سمت دهانه رحم می‌شود، بنابراین نوشیدن آب تصفیه‌شده یا آب معدنی به میزان کافی را فراموش نکنید.

2- برگ‌های سبز سبزیجات به خصوص اسفناج سرشار از آنتی‌اکسیدان، آهن و اسیدفولیک می‌باشند که همگی برای حفظ سلامت اندام‌های زایشی و تناسلی لازم هستند. اسیدفولیک موجود در اسفناج نه‌تنها باعث تشکیل تخمک‌های قابل رشد و افزایش قدرت باروری می‌شود، بلکه مانع از ایجاد نقص در نوزادان خواهد شد.

3- بخشی از رژیم غذایی خود را به سبزیجات نارنجی و زردرنگ اختصاص دهید، چرا که منبع خوبی از آنتی‌اکسیدان و بتاکاروتن هستند. بتاکاروتن در تنظیم هورمون‌ها نقش مهمی دارد و احتمال سقط را کاهش می‌دهد.
مصرف مواد فرآوری‌شده (مانند شیرینی‌جات و تنقلات) را به حداقل برسانید، زیرا آن‌ها فاقد هرگونه مواد مغذی برای تشکیل نطفه و رشد جنین می‌باشند
4- اگر مبتلا به اندومتریوز هستید، کلم بروکلی و انواع دیگر کلم را زیاد مصرف کنید. این گروه از سبزیجات خواص زیادی دارند. مواد مغذی گیاهی آن به متابولیسم استروژن کمک می‌کنند.

5- اگر قاعدگی نامنظم دارید، مصرف سیب‌زمینی شیرین، هویج و نخودفرنگی را فراموش نکنید. بتاکاروتن موجود در این سبزیجات، در تنظیم قاعدگی موثر است و امکان باروری بهتر را در پی خواهد داشت.

6- از آنجایی که مرکبات سرشار از ویتامین C هستند، آن‌ها را حتماً در رژیم غذایی خود بگنجانید. زغال اخته، پاپایا(خربزه درختی)، پرتقال، نارنگی، کیوی و توت فرنگی مواد مغذی زیادی دارند و مصرف آن‌ها برای خانم‌هایی که تصمیم به مادر شدن گرفته‌اند خیلی مفید است.

7- فرآورده‌های لبنی و پروتئین‌های حیوانی مانند ماهی غنی از اسیدآمینه هستند که به تشکیل هورمون‌های زایشی (FSH) و (LH) کمک می‌کنند، بنابراین این مواد را در برنامه غذایی خود بیاورید تا هر چه سریع‌تر به آرزوی مادر شدن‌تان برسید.

8- از نان‌هایی که با آرد گندم کامل درست می‌شوند استفاده کنید، زیرا منبع خوبی از آهن و ویتامین B می‌باشند و موجب افزایش هورمون‌های باروری می‌شوند.
بخشی از رژیم غذایی خود را به سبزیجات نارنجی و زردرنگ اختصاص دهید،
چرا که منبع خوبی از آنتی‌اکسیدان و بتاکاروتن هستند. بتاکاروتن در تنظیم هورمون‌ها نقش مهمی دارد و احتمال سقط را کاهش می‌دهد
9- برای باردار شدن باید از چربی‌های خوب استفاده شود، لذا مصرف مغزهایی مانند بادام یا گردو که منبع غنی از اسیدهای چرب امگا3 می‌باشند توصیه می‌گردد.

10- در آخر، پروتئین‌های گیاهی (مخصوصاً سویا) را به اندازه متوسط مصرف کنید تا به شما در رسیدن به وزن مناسب برای حامله شدن کمک کند.

مصرف غذا (به خصوص آن‌هایی که زیاد استفاده می‌کنید) تأثیر مستقیمی بر روی باروری شما دارد. در نتیجه، سعی کنید تا وعده‌های غذایی سرشار از میوه و سبزیجات، لبنیات و پروتئین‌های گیاهی داشته باشید که منابع خوبی از ویتامین C، بتاکاروتن، آنتی‌اکسیدان، اسیدفولیک و آهن هستند و همگی امکان باروری را افزایش می‌دهند.

مواد غذایی که باید از مصرف آن‌ها اجتناب کرد
* مصرف مواد فرآوری‌شده (مانند شیرینی‌جات و تنقلات) را به حداقل برسانید، زیرا آن‌ها فاقد هرگونه مواد مغذی برای تشکیل نطفه و رشد جنین می‌باشند.

* زنانی که در سنین بالا باردار شده‌اند و نیز مبتلا به دیابت حاملگی هستند، با مصرف بیش از اندازه تنقلات، سطح قند خون‌شان بالا رفته و مجبور هستند تا سزارین شوند، زیرا نوزادانی که از مادران دیابتی به دنیا می‌آیند، سایزشان از دیگر نوزادان بزرگ‌تر است.
در آخر، لازم به ذکر است سلامت نوزاد تا حد زیادی بستگی به مادر و غذاهای مصرفی او دارد، بنابراین خوردن غذاهای سالم و مفید تنها راه ساده‌ای است که منجر به سلامت شما و کودک‌تان می‌شود.
١١ بار. ای یر ای منفی. سه بار با داری طبیعی منجر به سقط. دوبار انتقال منفی در سیکل نجرال مشکل ایمنی و انعقادی و تنبلی،همسرم سالم، انتقال سوم به لطف خدا باردار شدم، دعام کنید
2714
این جدول چطوریه؟
ماله منم انجام میدی من سر در نیاوردم
من متولد20/6/69 هستم
ممنون میشم لطفا
میخام پسر باشه
فَاللّهُ خَیْرٌ حَافِظًا وَهُوَ أَرْحَمُ الرَّاحِمِینَ

گر نگهدار من ان است که من میدانم،

شیشه را در بغل سنگ نگه میدارد

Salam man balad nisam in jadvalo
Ama inja hame etelati mizaram vade bachedar shidan va hame chiz
Agar shoma ham tajrobeii darin begid
١١ بار. ای یر ای منفی. سه بار با داری طبیعی منجر به سقط. دوبار انتقال منفی در سیکل نجرال مشکل ایمنی و انعقادی و تنبلی،همسرم سالم، انتقال سوم به لطف خدا باردار شدم، دعام کنید
Khaheshan shoma ham biyay ta ba tsjrobeha va etelaate ham dadtst be daste ham va mohabate khodavand ma ham. Maman shim
١١ بار. ای یر ای منفی. سه بار با داری طبیعی منجر به سقط. دوبار انتقال منفی در سیکل نجرال مشکل ایمنی و انعقادی و تنبلی،همسرم سالم، انتقال سوم به لطف خدا باردار شدم، دعام کنید
گوشت قرمز کم چرب

زمانی که میزان �روی� بدن کم باشد میزان اسپرم و اسپرماتوزوئیدها و نیز تحرک اسپرماتوزوئیدها کاهش یافته و میزان ناباروری بالا می‌رود.

البته باید بگوییم که کمبود �روی� در زنان نیز روی باروری آن‌ها تأثیر منفی می‌گذارد. در واقع کمبود �روی� باعث می‌شود که مدت عادت ماهیانه‌ی آن‌ها بیشتر شود و این مسئله به تخمک گذاری کمتر منجر می‌شود.

میزان مصرف: زن‌ها روزانه به 8 میلی‌گرم روی نیاز دارند و این میزان برای مردان روزانه 11 میلی‌گرم است. باید بدانید که یک وعده‌ی غذایی حاوی 100 میلی‌گرم گوشت گاو، 8.6 میلی‌گرم روی، برای بدن تأمین می‌کند.

شیر، پنیر و ماست

مواد غذایی سرشار از کلسیم و ویتامین D برای حفظ سلامت بدن همه‌ی ما لازم و ضروری است.

نتایج پژوهشی که محققان دانشگاه Wisconsin روی موش‌های نر انجام دادند نشان می‌دهد که یک دوره‌ی درمانی با کلسیم و ویتامین D می‌تواند قدرت باروری را احیا کند.

نتایج پژوهش‌های دیگر حاکی از این است که در طول آخرین لحظات پیش از بارورسازی، میزان کلسیم در اسپرم افزایش می‌یابد و همین امر انرژی و قدرت لازم اسپرماتوزوئیدها برای ورود به تخمک را فراهم می‌سازد.

محققان دانشگاه کلمبیا نیز مطالعاتی روی زن‌ها انجام داده و دریافته‌اند ویتامین D و کلسیم در آن دسته از زنانی که از سندرم پیش از قاعدگی ( PCOS) رنج می‌برند، باعث تنظیم و ایجاد عادت ماهیانه‌ی نرمال می‌شوند.

میزان مصرف: دو یا سه وعده در روز.
١١ بار. ای یر ای منفی. سه بار با داری طبیعی منجر به سقط. دوبار انتقال منفی در سیکل نجرال مشکل ایمنی و انعقادی و تنبلی،همسرم سالم، انتقال سوم به لطف خدا باردار شدم، دعام کنید
اسیدهای چرب امگا 3

بدن از اسیدهای چرب استفاده کرده و هورمون‌هایی تولید می‌کند که خون بیشتری به رحم می‌رسانند. در این صورت شانس باردار شدن بسیار بالا می‌رود و رشد جنین نیز بیشتر و راحت‌تر می‌شود. این اسیدهای چرب که به میزان فراوانی در ماهی، میگو، گردو و تخم کتان وجود دارد احتمال زایمان پیش از موعد و نیز تولد نوزادان کم وزن را کاهش می‌دهد.

میزان مصرف: متخصصان توصیه می‌کنند روزانه مصرف یک وعده ماهی آزاد، یک چهارم فنجان گردو و همچنین یک قاشق سوپ‌خوری تخم کتان برای افزایش باروری لازم است.
١١ بار. ای یر ای منفی. سه بار با داری طبیعی منجر به سقط. دوبار انتقال منفی در سیکل نجرال مشکل ایمنی و انعقادی و تنبلی،همسرم سالم، انتقال سوم به لطف خدا باردار شدم، دعام کنید
پرتقال، فلفل دلمه‌ای و بروکلی

نتایج پژوهشی که روی نزدیک به 150 زن نابارور انجام شده است نشان می‌دهد مصرف زیاد ویتامین C به افزایش قدرت باروری آن‌ها کمک می‌کند. در این پژوهش زنان شرکت کننده را به دو گروه تقسیم کردند. گروه اول شامل زنانی بودند که ویتامینC زیادی مصرف می‌کردند و گروه دوم از این ویتامین محروم بودند. در پایان شش ماه نتایج بررسی‌ها نشان داد میزان باروری در بین زنانی که ویتامین C زیادی مصرف کرده بودند 25 درصد و در گروه دوم این میزان فقط 11 درصد بود. همچنین میزان ترشح هورمون پروژسترون در گروه اول به طور قابل ملاحظه‌ای بالا بود.

میزان مصرف: برای افزایش قدرت باروری جذب روزانه 750 میلی‌گرم ویتامین C لازم است. احتمالاً لازم می‌شود که یک مکمل غذایی نیز مصرف کنید، زیرا مصرف یک فنجان بروکلی فقط 100 میلی‌گرم و مصرف یک فنجان پرتقال 124 میلی‌گرم از نیاز روزانه را تأمین می‌کند.
١١ بار. ای یر ای منفی. سه بار با داری طبیعی منجر به سقط. دوبار انتقال منفی در سیکل نجرال مشکل ایمنی و انعقادی و تنبلی،همسرم سالم، انتقال سوم به لطف خدا باردار شدم، دعام کنید
2706
ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2712
2687