2703
2553
عنوان

راز شوهر داری (همه بیان لطفا...)

| مشاهده متن کامل بحث + 476395 بازدید | 388 پست

ببین برای منم همین پیش اومده بود دقیقا!!!😥 

من از یکی از پزشکای دکترساینا ویزیت انلاین گرفتم از خونه و خیلییییی خوب بود و حتی توی تعطیلی های عید هم هستن. 

بیا اینم لینکش ایشالا مشکلت حل میشه 💕🌷

شوهرداری خوب




یکی از حقوق مهم شوهر بر زن خوب شوهرداری زن است، به گونه ای که مرد هرگز نیاز به زن دیگری پیدا نکند و آنچه که آسایش اوست توسط زن در محیط منزل یا هرجایی که شوهر صلاح بداند، تامین شود. شاید بسیاری از افراد، خوب شوهرداری وخوب خانه داری را کاری آسان و فرعی بدانند و همواره سعی بر این داشته باشند که تعهد زن را ازتوجه کامل به شوهر و خانه به سمت مسائل دیگری؛ نظیر مسائل اجتماعی و سیاسی معطوف دارند و این آغاز دلسردی شوهر از همسرش وسستی پیمان عاطفی زن و شوهر است. البته هستند زنانی که نقش موثری در مسائل سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و حتی اقتصادی دارند، اما آنان خوب می دانند که مهم، توجه شوهر بدانها و تامین خواسته های او و حفظ محیط منزل است. در روایات و متون دینی اسلام، خوب شوهرداری زن در حد جهاد با مال و جان مردان و جهاد فی سبیل ا... تعریف شده است.
از امام باقر (ع) روایت است: خداوند بر مردان و زنان، هر دو جهاد نوشته است، جهاد مرد بذل مال و جان است تا در راه خدا کشته شود و جهاد زن آن است که بر غیرت و ناراحتی های شوهر صبر کند.
در مستدرک، ج ۱۴، ص ۲۴۶ نیز آمده است که: قطب راوندی در لب اللباب از حضرت علی (ع) نقل کرده است: جهاد زن ، خوب شوهرداری برای شوهر است. خوب شوهرداری دارای معانی وسیعی است که مصادیق و موارد زیادی را شامل می شود ونمی توان همه آن موارد را مورد بررسی جزیی وموردی قرار داد، اما علاوه بر مورد اطاعت زن از شوهر، که در مبحث قبل بدان پرداختیم، خوب شوهرداری به معنای جلب توجه و نظرشوهر، منهای اطاعت محض نیز مدنظر تعالیم اسلامی است. هر گونه رفتار و گفتار زن بدون آن که شوهر خواسته یا دستوری داشته باشد، دررسیدن به این مهم حائز اهمیت است و بعضی ازاین موارد در متون روایی بیان شده است. پیامبر اسلام (ص) فرموده است: حق مرد برزن این است که برایش چراغ روشن کند، طعام خوب تهیه کند، تا در در حیاط به استقبالش بشتابد، به او خوش آمد گوید، ظرف آب و حوله بیاورد، دست او را بشوید و جز به خاطر دلیل شرعی، خود را از شوهر منع نکند. در جعفریات از حضرت رسول (ص) نقل شده است که حضرت فرمود: حج، جهاد هر ضعیفی است و جهاد زن خوب شوهرداری است.
بنابراین زن خانه دار که عمر خود را در تربیت فرزند و تامین خواسته های شوهر صرف می کند، همانند مجاهدی است که در راه خدا با مال وجانش جهاد می کند. این مفهوم و معنی درروایات، عظمت کار خانمهایی را که به فکرخانه داری و در نتیجه شوهرداری خوب هستند، نشان می دهد و آنان نباید نگران این باشند که خدای نکرده کار ساده و پیش پا افتاده ای انجام می دهند که هیچ گونه افتخار دنیوی و اخروی ندارد; بلکه ارزش کار زنهایی که محیط خانه را سامان می دهند و خوب شوهرداری می کنند، مطابق نص صریح روایات اسلامی جهاد در راه خداست. از این رو زنان باید به خود مباهات کنند که خشنودی خداوند را در سایه خوب شوهرداری و تامین خشنودی شوهر فراهم می سازنند و پاداش مجاهدان فی سبیل ا... را می برند. از نظر اسلام کسب خیر دنیا و آخرت برای زنان خانه دار، که کمتر در عالیتهای اجتماعی نقش دارند، در اثر خوب شوهرداری و تربیت فرزندان صالح تامین می شود و برای آنها جای هیچ گونه غبطه خوردن نسبت به فعالیت های خارج از منزل نیست.

دکتر احمد اسماعیل تبار

http://www.aftabir.com/lifestyle/view/17260/شوهرداری-خوب
شوهرداری به روشی کاملا اصولی

خانم های عزیز : برای اینکه خانه تان مملو از شواهد عشق و محبت شود ، شما به وظایف خود به خوب عمل کنید ، مطمئن باشید ، حتی اگر تا به امروز رابطه ی صمیمی نداشتید ، با تغییری که در رفتارتان می دهید ، رفتار همسرتان و در نتیجه گرمی زندگی تان تغییر می کند. و به همسرتان سفارش کنید تا مقاله ی شنبه ی هفته ی آینده را بخواند ( آموزش زن داری نوین) ، و هر دو برای زندگی صمیمی تر گام بردارید.

1- گاهی برایش مادرى کن

انسان در مواقع گرفتارى و بیمارى احتیاج به پرستار و غمخواردارد ،دلش میخواهد کسى با وى همدردى کند و به وسیله دلداری ها و تقویت هاى روحى ، اعصابش‏را آرامش بخشد. مردها همان کودکان سابق هستند که بزرگ شده‏اند ،هنوزهم احتیاج به نوازش ها و محبت هاى مادر دارند ،مرد وقتى با زنى پیمان‏زناشویى بست انتظار دارد که در مواقع گرفتارى و بیمارى درست مانندیک مادر مهربان از وى پرستارى و دلجویى کند.
در هنگام ناخوشی و بیماری همسرت ، نوازش ها و دلسوزی هاى تو دردهایش را تسکین می دهد و در بهبودیش کمک می کند ، در نتیجه ، به زندگى دلگرم می شود ، نسبت‏به تو علاقه ی بیشترى پیدامی کند ، اگر مریض شدى همین عمل را نسبت‏به تو انجام می دهد.


خانم محترم!

اگر شوهرت مریض شد بیش از سابق مهربانى کن و اظهار همدردى و تاسف کن .چنان وانمود کن که از بیمارى او شدیدا ناراحت هستى، دلداریش بده ، اسباب استراحت را برایش فراهم ساز، بچه‏ها را ساکت کن تا اعصابش آرام گردد ،اگر احتیاج به دکتر و دارو دارد وسیله‏اش را فراهم ساز،هر غذایى را که میل دارد و برایش خوبست فوراتهیه کن،دم به دم از او احوالپرسى و دلجویى کن ،اگر شب را به بی خوابى گذرانده بامداداظهار ناراحتى کن،در روز اتاق را خلوت کن شاید خوابش ببرد ،نوازش هاو دلسوزی هاى تو دردهایش را تسکین می دهد و در بهبودیش کمک می کند ، در نتیجه ، به زندگى دلگرم می شود ، نسبت‏به تو علاقه ی بیشترى پیدامی کند ، اگر مریض شدى همین عمل را نسبت‏به تو انجام می دهد.



2- راز نگهدار باش

معمولا خانم ها میل دارند از اسرار و رموز شوهرشان با اطلاع‏شوند ،می خواهند از وضع کسب، مقدار درآمد ،موجودى،اسرار کسبى ،تصمیمات آینده‏اش با خبر شوند.و به طور خلاصه از شوهرشان انتظار دارند که تمام اسرارش را در اختیار آنها بگذارد و چیزى را پنهان نکند ، بر عکس‏اکثر مردها هم حاضر نیستند تمام اسرارشان را در اختیار همسرشان قراردهند ،و همین موضوع گاهى سبب دلخورى و حتى بدبینى می شود.

خانم شکایت می کند که شوهرم به من اعتماد ندارد ،اسرارش را ازمن مخفى می کند ، با من یک رنگ و صریح نیست،گویا سر و سرى دارد.

البته مردها هم بى‏میل نیستند که اسرار و رموز زندگى‏شان را در اختیار همسرشان قرار دهند.لیکن عذرشان اینست که‏زن ها راز نگهدار نیستند. اگر زن میل داشته باشد که شوهرش کاملا یک رنگ بوده‏ وچیزى را از او مخفى نکند ، باید به قدرى راز نگهدار و با احتیاط باشد که‏بدون اجازه شوهرش براى هیچکس و در هیچ حال چیزى را نقل نکند ،حتى براى خویشان و دوستان صمیمى خودش اسرار شوهرش را فاش‏نکند ،در راز نگهدارى این مقدار کافى نیست که اسرارش را به دیگرى‏بگوید و سفارش کند به کسى نگو ،زیرا او هم به طور حتم دوستانى دارد ،ممکن است اسرار شما را در اختیار آنها قرار دهد و سفارش کند به کسى نگویید ، یک وقت انسان متوجه می شود که اسرارش فاش شده است.

بنابراین شخص عاقل اسرارش را به احدى نمیگوید.

حضرت على علیه السلام فرمود:سینه عاقل صندوق اسرارش‏میباشد (1)
اگر زن میل داشته باشد که شوهرش کاملا یک رنگ بوده‏ و چیزى را از او مخفى نکند ، باید به قدرى راز نگهدار باشد که ‏بدون اجازه شوهرش براى هیچکس و در هیچ حال چیزى را نقل نکند ،حتى براى خویشان و دوستان صمیمى اش.

3- مدیریت او را بپذیر

هر مؤسسه یا اداره یا کارخانه یا کارگاه و بالاخره هر تشکیلات‏اجتماعى احتیاج به یک مدیر مسئول دارد.گر چه باید بین افراد آن مؤسسه ‏تعاون و همکارى وجود داشته باشد ، لیکن به هر حال بدون مدیر به خوبى‏اداره نخواهد شد.اداره یک منزل یقینا از اداره هر مؤسسه‏اى دشوارتر وبا ارزش‏تر است و احتیاج بیشترى به مدیر دارد.

در این جهت تردید نیست که باید در بین اعضاى یک خانواده‏ تفاهم کامل و تعاون و همکارى وجود داشته باشد لیکن وجود یک‏سرپرست عاقل و با تدبیر هم برایشان ضرورت دارد ،هر خانه‏اى که یک‏مدیر با تدبیر نداشته باشد به طور حتم اوضاع منظم و رضایت بخشى نخواهد داشت، سرپرستى خانه یا باید به عهده مرد باشد و زن‏از او اطاعت کند ، یا به عهده زن باشد و مرد فرمانبردارى کند ، که بنا بر دلایل بسیار خداوند حکیم این مسؤولیت‏بزرگ را بر دوش‏ مرد نهاده . در قرآن شریف میفرماید:

مردان سرپرست زنانند (2)

بنابراین صلاح خانواده در اینست که مرد را به عنوان بزرگ وسرپرست‏خانواده بشناسند و با نظر و صلاح دید او کار کنند ،این موضوع‏بدان معنا نیست که مقام زن کوچک شده باشد بلکه حفظ نظم و انضباط منزل چنین اقتضائى را دارد ،اگر خانم ها احساسات خام و تعصب هاى بی جارا کنار بگذارند ، وجدان خودشان نیز بدین موضوع قضاوت می کند.

البته این مطلب هست که گرفتاری هاى زندگى و مشاغل روزانه ی مردغالبا اجازه نمی دهد که در تمام امور خانواده دخالت کند و در واقع مى‏توان‏گفت که قسمت عمده ی کارها عملا در اختیار کدبانوى خانه است و اکثریت‏قریب به اتفاق کارها بر طبق میل و اراده ی او انجام می گیرد لیکن به هر حال‏حق حاکمیت و سرپرستى مرد باید محترم شمرده شود.اگر در جایى اظهارعقیده و دخالت کرد و لو در امور جزئى خانه‏دارى باشد ، نباید در مقابل‏پیشنهادش استقامت‏به خرج داد و بدین وسیله حق حاکمیت او را مورد انکارقرار داد،و الا به شخصیتش لطمه وارد شده ، اززندگى دلسرد و به همسرش کم علاقه می شود.چون شخصیتش جریحه‏دارشده ، ممکن است در صدد تلافى و انتقام بر آید و حتى در مقابل خواسته‏هاى‏بجا و معقول همسرش سر سختى نشان دهد.

رسول خدا صلى الله علیه و آله فرمود:زن خوب به حرف شوهرش‏گوش می دهد و مطابق دستوراتش عمل می کند. (3)

زنى از رسول خدا پرسید: زن نسبت‏به شوهرش چه وظیفه‏اى‏دارد؟فرمود:باید از وى اطاعت کند و از فرمانش تخلف ننماید (4) .

پیغمبر اسلام صلى الله علیه و آله فرمود:بدترین زنها زن لجباز ویک دنده است (5)

خانم گرامى!

شوهرت را به عنوان بزرگ و سرپرست‏خانواده‏بپذیر ، با نظر و مشورت وى کارها را انجام بده ،از دستوراتش تخلف‏نکن،اگر در کارى دخالت کرد در مقابلش سرسختى نشان نده ،و لو اینکه‏از امور خانه‏دارى باشد که تو بهتر از آن اطلاع دارى،شوهرت را عملایک فرد مسلوب الاختیار قرار نده ، بگذار گاهی در کارها دخالت کند ،موضوع ریاست او را عملا به‏فرزندانت نشان بده ،به آنها تذکر بده در کارها از پدرشان اجازه بگیرند واز فرمانش تخلف ننمایند.از کودکى آنها را بدین رفتار عادت بده تا حرف‏شنو و فرمانبردار و با ادب بار آیند ، تا احترام تو و شوهرت محفوظ بماند.



4- در سختی ها سازگار باش !

چرخ روزگار همیشه بر طبق‏دلخواه نمى‏چرخد ،زندگى هزاران نشیب و فراز دارد ،ممکن است انسان‏به بیمارى سختى مبتلا شود ،ممکن است ‏بیکار و خانه‏نشین گردد ،ممکن‏است مال و ثروتش را از دست داده و تهیدست‏شود،و صدها از این قبیل‏حوادث که براى همه کس امکان وقوع دارد.
زن و شوهرى که دست‏بیعت را به هم داده پیمان زناشویى را امضامی کنند بدان منظور است که در همه حال یار و غمخوار همدیگرباشند ،باید در خوشى و ناخوشى با هم باشند ،در بیمارى و سلامتى،در حال وسعت وتنگدستى .

خانم محترم!

اگر روزگار با شوهرت نساخت و تهیدست‏شد مباداغمى بر غمهایش بیفزایى و بناى ایراد و ناسازگارى را بگذارى.اگر به‏بیمارى سختى مبتلا شد و مدتى در خانه یا بیمارستان بسترى گشت رسم‏وفادارى و انسانیت چنان است که مانند سابق بلکه بیشتر اظهار محبت‏نموده با کمال صفا از وى پرستارى کنى.



منبع : برگرفته از کتاب "همسرداری" – نویسنده : ابراهیم امینی

با تغییر و تلخیص

تنظیم برای تبیان:داوودی
2456
نشانه خانواده خوشبخت





وَ مِن ءَاَیتِهِ أَن خَلَقَ لَکُم مِّن أَنفُسِکُم أَزوَجَاَ لّـِتـَسکُنُوا إِلَیهَا وَ جَعَلَ بَینَکُم مَّوَدَّةَ وَ رَحمَةً إِنَّ فِی ذَلِکَ لَأَیتٍِِِِ لِّقَومٍ َیتَفَکَّرُونَ

و از نشانه های او ( خدا ) این که از [ نوع ] خودتان همسرانی برای شما آفرید تا بدانها آرام گیرید ، و میانتان دوستی و رحمت نهاد . آری ، در این ( نعمت ) برای مردمی که می اندیشند قطعاً نشانه هایی است.
( سوره روم آیه ۲۱ )

طبیعی ترین شکل خانواده ، این است که هیچ عاملی جز مرگ نتواند پیوند زناشویی را بگسلد و میان زن و شوهر جدایی بیفکند . کوشش مصلحان جامعه – مخصوصاً پیامبران خدا – این بوده است که نظام خانواده ، یک نظام مستحکم و پایدار باشد و هیچ عاملی نتواند این کانون سعادت را متلاشی گرداند . به هر حال خانواده ی خوشبخت نشانه هایی دارد که ما دراینجا به چند نمونه ی آن اشاره می کنیم . امید است که خانواده ی شما نیز برخوردار از این نشانه ها باشد.

۱ – در بین اعضای خانواده جمله " به من چه یا به تو چه " رد و بدل نمی شود، چرا که اعضا به گفتگو و مشورت منطقی اعتقاد دارند و احساس مسئولیت می کنند.

۲ – افراد به یکدیگر اعتماد دارند و از این اعتماد سوء استفاده نمی کنند و اعتماد را یکی از پایدارترین ویژگی ازدواج موفق و خانواده موفق می دانند.

۳ – تا جایی که امکان دارد با هم هستند و در مهمانی ها یا کارهای مربوط به خانواده تنها نمی روند. همدلی، همکاری، همفکری، هماهنگی را بقای خانواده خوشبخت می دانند.

۴ – با هم اتحاد دارند و در مسائل مختلف ، با گفتگو و مشورت به تفاهم می رسند و سعی می کنند اگر سوء تفاهم به وجود آمد، آن را در درون خود بدون این که کسی بفهمد حل کنند.

۵ – به سلیقه ها و عقاید یکدیگر آگاه بوده و به آن احترام گذاشته و عمل می کنند.

۶ – نسبت به هم شرم مسموم ندارند یعنی خواسته های طبیعی خودشان را بدون نگرانی یا خشونت ابراز می کنند.

۷ – به حریم یکدیگر احترام گذاشته و از حدود مشخص شده خود فراتر نمی روند.

۸ – نگران سلامت روحی و جسمی یکدیگر بوده و از هم مراقبت می کنند . اگر چنانچه مشکلی به وجود آید ، سعی وافر در حل مشکل را دارند.

۹ – در بیشتر اوقات لحظات خوشی را که با یکدیگر بوده اند مرور می کنند؛ دنبال خاطرات تلخ نیستند، دوست دارند همیشه در خوشی، شادی و نشاط زندگی کنند.

۱۰ – برای فامیل ها و همسایه های خود اهمیت قائل اند و پذیرای فامیل یکدیگر هستند.



۱۱ – از امور مالی یکدیگر خبر دارند و چیزی را از یکدیگر پنهان نمی کنند . صرفه جویی و پس انداز کردن جزء برنامه های اقتصادی خانواده های خوشبخت است.

۱۲ – برای رشد یکدیگر تلاش کرده و زمینه پیشرفت خانواده را فراهم می کنند.

۱۳ – افراد به هم افقی نگاه می کنند نه عمودی . یعنی هیچ کس خود را برتر از دیگری و در مقام قدرت نمی بیند. دیکتاتوری ، زور و قدرت طلبی حاکم نیست.

۱۴ – همه اعضا احساس برنده بودن، موفق بودن، امید داشتن می کنند و خودشان را در زندگی برنده می دانند.

۱۵ – در کنار هم احساس امنیت و آرامش می کنند نه ترس و اضطراب یا تنش و درگیری.

۱۶ – علاقه، عشق، محبت، صفا و یکدلی خود را هم در رفتار و هم در گفتار به یکدیگر ابراز می کنند.

۱۷ – از یکدیگر انتظار بیجا و توقع نامناسب ندارند.

۱۸ – اگر مشکلی پیش بیاید به راه حل فکر می کنند و به دنبال مقصر و گناهکار نمی گردند. دست به علت یابی و ریشه یابی آن مشکل می زنند و راه حل منطقی ارائه می دهند.

۱۹ هریک از طرفین پیوسته به فکر خوشحال نمودن و راضی نگه داشتن یکدیگر هستند .

۲۰ – زن و شوهر به خاطر همدیگر زندگی می کنند : اول خود بعد دیگران. زندگی آنها به خاطر بچه ها یا ترس از طلاق و حرف مردم نیست.

۲۱ – زن و مرد می توانند هر روز به دنیای اختصاصی یکدیگر نزدیکتر شوند، کار به مسائل خصوصی و زندگی دیگران ندارند.

۲۲ – با درخواست های یکدیگر برخوردهای مثبت و منطقی دارند.

۲۳ – زن و مرد در کنار یکدیگر هستند نه رو در رو و رقیب یکدیگر، بلکه رفیق هم هستند و واکنش منفی از خود نشان نمی دهند.

۲۴ – خانواده های خوشبخت تلاش دارند که بچه های خوب و خوشبختی نیز به جامعه تحویل دهند.
2714
شهناز جان خیلی ممنون که همچین نظر خوبی رو مطرح کردی

منم واقعا با تو موافقم
درسته شوهرهای ما نباید بخاطر زیبایی با ما زندگی کنند و دوسمون داشته باشن
من خودم وقتی میگم به خودمون باید برسیم به خاطر اینکه حالا چون ازدواج کردیم قرار نیست بیخیال همه چیز بشیم
زیبایی مخصوص و خاص زن هست
ما باید مرتب باشیم نباید ژولیده و نامرتب پیش شوهرمون که تمام نیازهای جنسیشو ما باید براورده کنیم ظاهر بشیم
طوریکه به مرور زمان براش از لحاظ ظاهری جذاب نباشیم و یه جورایی عادی بشیم براش و

همینطور مردها تنوع طلب هستند و این یه چیزیه که خدا در مردها قرار داده که دلیلشو میگم
حالا ما باید اون تنوع رو ایجاد کنیم براشون
تا اگر مردی نتونست جلوی خودشو بگیره و نیازهاش تو خونه ارضا نشه مجبور به کارهایی بشه که برای ما زنها خییلیییییییییییییییییییییی سخت و غیر قابل قبوله

درضمن به خاطر اینکه نیازهای مرد تو خونهه ی خودش برآورده بشه و فساد تو جامعه ازبین بره دستور داده که زن هرجور لباس زیبایی پیش شوهرش بپوشه هر جور دوس داشت و شوهش دوست داشت امــــــــــــــــــــــــــــــــــا در مقابل نامحرم خودشو کامل بپوشونه تا هیچ نگاه مرد نامحرمی بهش نیفته و اگه نتونست خودشو کنترل کنه باعث فساد نشه

ک متاسفانه جامعه داره برعکس این میشه

زنها پیش شوهرشون معمولیند مانتوهای تنگو کوتاه و جذاب رو تو کوچه خیابون

واقعا این فاجعه ست

حالا توی این جامعه فاجعه ما باید شوهرمونو ازین فساد دور کنیم با این کارها.............................
من دقیقا با شما موافقم شهناز خانم عزیز

منم میگم خب زنها دوست دارند زیبا باشن ولی این زیبایی و خودنمایی و جذاب کردن خود باید برای شوهر خودشون باشه که هم اون لذت ببره و هم خودشون اعتمادبه نفس در این مورد داشته باشن

اما نباید برای نامحرم باشه که مشکل بوجود میاد.......

مرسی که نظر دادی اینجا

بوس
دقیقا به نظر منم خانما باید تو خونه کاملا جذاب و زیبا برا شوهرشون ظاهربشن و جلو نامحرم کاملا پوشیده که هم آقایون چشم و دلشون سیر شه و هم خیال خودمون راحت باشه که حداقل ظاهر خانم های جامعه مون جذاب نیست که اونها جذبشون بشن و شوهرامون مال خودمونن
2706
ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2712
2687
پربازدیدترین تاپیک های امروز