2752
2734
سلام.دختر کوچولوی من شدیدا لجباز و حرف گوش نکن شده بود. حدود یک سال و هشت ماهشه. خیلی خودسر شده بود و می خواست به همه وسایل خونه دست بزنه.اگر هم بهش اجازه نمی دادیم با جیغ و گریه می خواستشون. خانم برادرم مرکز پایش رشد و تحول آفتاب رو بهم معرفی کرد. شاید خیلی ها بشناسن . من و همسرم و دخترم مراجعه کردیم. نتایج خیلی خوبی گرفتیم. درواقع من و همسرم متوجه شدیم بعضی کارهایی که انجام می دادیم اشتباه بوده و خانم صمدیان با راهنمایی هاشون به ما کمک کردن در رفتارهامون نسبت به دخترمون تغییراتی بدیم تا همگی به آرامش برسیم.
http://www.payeshekoodak.com/
این آدرس سایتشونه.
.
.
.
اوانایی که با این مرکز آشنا هستید. لطفا از تجربه هاتون بگید.ممنون
ببین برای منم همین پیش اومده بود دقیقا!!😥 من از یکی از پزشکای دکترساینا ویزیت انلاین گرفتم از خونه و خیلییییی خوب بود. بیا اینم لینکش ایشالا که مشکلت حل میشه 💕🌷



2731
سلام دوستای گلم. الوعده وفا اومدم بنویسم براتون.
الف. فرزند شما وارد مرحله جدید و مهمی در زندگیش شده. بچه ها از 0 تا 1 سال کاملا وابسته و پیرو هستند.به همین دلیل کمترین مشکلات رو باهاشون داریم.
ب. از سن 1 تا 3 سالگی حس استقلال طلبی در اونها بیدار می شه. لجبازی می کنند. منم منم می کنند. هر کاری رو می خوان که خودشون انجام بدن.قانون پذیر نیستند. منطق ندارند.اغلب کارهاشون رو اگر مخالفت کنید با جیغ و گریه می خوان پیش ببرن.
برای از بین بردن حس منفی فرزندتون چند تا کار می تونید انجام بدید.
1.براش خمیر بازی درست کنید(با آرد و آب و روغن و رنگ خوراکی).شروع کنید با هم بازی کردن. شکلهای مختلف بسازید. خمیر رو ورز بدید. وقتی فرزندتون عصبانیه و داره جیغ می زنه یا حتی شما رو می زنه بهش بگید بیا دو تا به این خمیر مشت بزنیم. و اینطوری انرژی منفی کودک تخلیه می شه.
2.نمک به مقدار زیاد بریزید توی یک تشت بزرگ و اسباب بازی های کوچیکش رو زیر اون پنهان کنید و ازش بخواید که پیداشون کنه.
3. وقتی می خواید کاری رو انجام بدید و نمی ذاره _ مثلا پهن کردن لباسهای شسته شده _ بهش بگید بیا با هم این کار رو انجام بدیم.
4.کاغذ روزنامه مچاله کنید و پرت کنید.
5. هر وقت عصبانیه و داره شما رو می زنه، یه بالش بیارید و بهش بگید بیا با هم به این بالش مشت بزنیم و آروم آروم تبدیلش کنید به یه بازی...... من دخترم انقدر این کار رو انجام دادیم که حالا از هر چی ناراحت می شه یه بالش می یاره تا با هم بهش مشت بزنیم و بازی کنیم آخرش کلی با هم می خندیم.
از سن 1 تا 3 سال اجازه نه گفتن به فرزندتون رو فقط در 20 درصد مواقع دارید اون هم فقط وقتی خطری وجود داره. در 80 درصذ مواقع دیگه شما باید صبور باشید.
سعی نکنید براش قانون وضع کنید. چون منطقی وجود نداره که قانون رو بپذیره. بچه در این سن باید آزاد باشه. اما اون 20 درصد که نه می گید باید کاملا قاطع باشید.
مثلا دختر من خیلی علاقه به کابینت مواد شوینده داشت. خوشش می اومد همه رو از تو کابینت دربیاره و بچینه کف آشپزخونه.... خانم صمدیان به من گفت : وسیله خطرناک رو از دستش بگیر بذارش کنار و فرزندت رو بغل کن. آروم آروم از اون محل دورش کن و همینطوری که داری دورش می کنی در گوشش باهاش حرف بزن : تو برام مهمی عزیزم. من دوست ندارم به تو آسیبی برسه. تو باید سالم باشی. تو عزیز منی و..... که فرزندتون متوجه بشه اگر شما اون وسیله خطرناک رو ازش گرفتید بخاطر مهم بودن خودشه نه وسیله ای که برداشته بود. تا قبل از این من همیشه مواد شوینده رو ازش می گرفتم می ذاشتم تو کابینت درشو می بستم و دخترم رو می فرستادم بیرون اون هم یا لجبازی و گریه می کرد یا صبر می کرد من دور بشم و دوباره می رفت سراغشون. اما از وقتی به روش خانم صمدیان عمل می کنم دخترم دیگه لجبازی نمی کنه. اوایل وقتی من باهاش حرف می زدم و می آوردمش بیرون گریه می کرد و من رو می زد . من هم یه بالش می آوردم و باهاش بازی می کردم.
نکته مهم بعدی : مشغول انجام هر کاری که هستید به محض اینکه فرزندتون اومد سراغتون اون کار رو بذارید کنار و بغلش کنید . یکی دو بار که ای نکار رو انجام بدید خیالش راحت می شه که اون از هر کار و هر چیزی براتون مهمتره می ره دنبال بازیش. کمتر می یاد سراغتون.
ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2741
2687
پربازدیدترین تاپیک های امروز