2737
2734
عنوان

غذای بدون برنج

83166 بازدید | 56 پست
آقای همسر بنده خیلی بد غذاست حالا تصمیم گرفته که شبا برنج نخوره خیلی هم با سرخ کرنی مثل شنیتسل و کوکو و اینا موافق نیست
میشه چند تا غذا معرفی کنین
یعنی شما هم ظهر و هم شب برنج می خوردین شیرین جون؟

من الان که هوا سرده هفته ای دو یا سه بار شبا سوپ می ذارم.

تخم مرغ آب پز با گوجه و خیار

بال مرغ رو می پزم و می ذارم فر.خیلی خوشمزه میشه

میگو هم بعضی شبا

کلا شام سبک بخوریم بهتره
CafeMom Tickers


بچه ها باورتون نمیشه!  برای بچم از «داستان من» با اسم و عکس خودش کتاب سفارش دادم، امروز رسید خیلی جذذذابه، شما هم برید ببینید، خوندن همه کتابها با اسم بچه خودتون مجانیه، کودکتون قهرمان داستان میشه، اینجا میتونید مجانی بخونید و سفارش بدید.

2731
مرغ تو فری


مواد لازم :
مرغ 2 تکه اندازه کف دست ...9*9
پیاز متوسط به تعداد تکه های مرغ
سیب زمینی نصف تعداد تکه های مرغ
آب لیمو
روغن زیتون
نمک ، فلفل ، زعفران آب زده

اول همه پیاز ها رو رنده کنین و نمک و فلفل و آب لیمو و زعفران رو بهش اضافه کنین بعد تکه های مرغ رو خوب توی پیاز بچرخونین و بذارین کنار. حالا کف یک ظرف پیرکس ( متناسب با تعداد تکه های مرغ ) رو با یک قاشق روغن زیتون چرب کنین ،‌نصف پیاز ها رو کف ظرف بریزین ،‌ مرغ ها رو روی پیاز ها بذارید ،‌سیب زمینی های خرد شده رو اطراف مرغ ها بریزید ، روی مرغ ها رو با کمی روغن زیتون چرب کنین ، بقیه پیاز ها رو روی مرغ ها بریزید ، روی ظرف پیرکس رو فویل بکشید ،‌روی فویل رو چند تا سوراخ کنید و بذارید تو فر با درجه 170،‌حدود 30 تا 45 دقیقه زمان می بره اما حواستون باشه ، ممکنه زودتر بپزه و ممکنه دیرتر ، مراقب باشین که نسوزه ... اگه تونستین آب مرغ که تموم شد و یک طرف سرخ شد ،‌مرغ ها رو برگردونین تا طرف دیگه هم سرخ بشه

خوراک مرغ اسپانیایی

مواد لازم برای ۵ عدد:
سینه مرغ فیله شده: نصف یک قطعه
هویج: یک عدد
گل کلم: ۱۰۰ گرم
پیاز: ۱ عدد
گوجه فرنگی: ۲ عدد متوسط
رب گوجه فرنگی: ۱ قاشق مربا خوری
خامه: ۱ قاشق غذاخوری
پنیر پارمسان: یک قاشق غذاخوری
پنیر فیلا فیلا (یا هرنوع پنیر دیگر): ۱۰۰ گرم
نان لواش نرم: ۵ عدد دایره با قطر ۱۰ سانت
نمک و فلفل و روغن کنجد

۱٫مرغ رو به شکل مکعب های با قطر نیم سانت برش میزنیم. هویج را بسیار ریز خرد میکنیم اما از رنده استفاده نمیکنیم. گل کلم را به صورت گل های ریز در می آوریم و پیاز را هم به صورت نگینی خرد میکنیم.
۲٫ در تابه روغن کنجد را گرم میکنیم. سپس پیاز، گل کلم و هویج را اضافه میکنیم و کمی تفت میدهیم تا نرم شوند.
۳٫ شعله را زیاد کرده و مرغ ها را اضافه میکنیم و سریع هم میزنیم تا مرغ آب نیاندازد.

۴٫ پس از ۵ تا ۷ دقیقه، کمی رب اضافه میکنیم و خوب هم میزنیم تا رب کاملا به خورد مواد برود. سپس شعله را خاموش کرده و پنیر پارمزان را اضافه میکنیم و هم میزنیم.
۵٫ نان ها را به صورت گرد برش زده و کنار میگذاریم. نان باید کاملا نرم باشد تا بتوان آن را پیچید.
۶٫ برای تهیه سس پوست گوجه فرنگی را میگیریم و به همراه سیر و موسیر در مخلوط کن ریخته و کاملا میکس میکنیم. (اگر خواستید از فلفل چیلی استفاده کنید در این مرحله اضافه کنید.)
۷٫ در تابه با حرارت متوسط کمی روغن ریخته و مخلوط گوجه را اضافه میکنیم. کمی میچرخانیم تا آب اضافه تبخیر شود. سپس خامه و فلفل قرمز اضافه میکنیم و هم زده و از روی شعله برمیداریم.
۸٫ یک پنجم از مواد را در وسط یکی از نان ها میریزیم و روی آن پنیر اضافه کرده و میپیچیم. همه مواد را به همین ترتیب آماده میکنیم.

۹٫ سس گوجه را روی نان ها ریخته و کمی پنیر روی سس اضافه میکنیم و درون فر یا مایکروفر که گریل آن را روشن کرده ایم به مدت ۱۰ دقیقه قرار میدهیم تا پنیر آب شده و نان هم حالت کرانچی پیدا کند.
2738
یک پیتزای فوری


مواد لازم
گوشت چرخ کرده
گوجه فرنگی
پیاز
پنیر پیتزا
پنیر پارمزان
پنیر خامه ای
سوسیس
کالباس
قارچ
نان باگت
نمک فلفل زرد چوبه

نان های باگت رو از وسط نصف کنید و خمیرش رو دربیارید حالا این نان ها رو از عرض به 3 قسمت تقسیم کنید و روی آنها یک لایه نازک پنیر خامه ای بمالید
گوشت رو با پیاز رنده شده و نمک و فلفل و زرد چوبه تفت بدید و بهش گوجه فرنگی رنده شده اضافه کنید گوجه نباید خیلی زیاد باشه در حدی باشه که مایه گوشت شل نشه وقتی پخت اگه آب انداخت بزارید آبش رو بکشه نباید آب داشته باشه
بعد از مایه گوشت کمی روی نون ها بریزید یک لایه سوسیس خرد شده و کمی پنیر پارمزان یک لایه کالباس خرد شده و قارچ بعدش هم روش رو پر از پنیر پیتزا کنید
گریل رو روشن کنید و پیتزاها رو در حدی که پنیر آب بشه تو فر بزارید
کتلت سوسیس



مواد لازم :
سوسیس کوکتل : 4 عدد
تخم مرغ : 1 عدد
سیب زمینی : 2 عدد
فلفل دلمه : یک نصفه!
پیازچه : 1 عدد تپل!

طرز تهیه:
اول سوسیسها رو رنده میکنیم(ریز)سیب زمینی ها را که به وسیله آب یا بخار پختیم رو هم رنده ریز میکنیم...فلفل دلمه را رنده درشت و پیازچه را هم رنده ریز! همه را با تخم مرغ و ادویه های دلخواه مخلوط کرده در روغن سرخ میکنیم...
کوکوی اسفناج


تخم مرغ 8 عدد
اسفناج خرد شده 2 فنجان
پیاز کوچک خرد شده 1 عدد
روغن مایع 2 قاشق غذاخوری
پنیر معمولی رنده شده سه چهارم فنجان

طرز تهیه:
اسفناج، پیاز و تخم مرغ را مخلوط کنید. در تابه تفلون، روغن را داغ کرده و هر بار به مقدار یک ملاقه از مخلوط را سرخ کنید و روی آن را با پنیر بپوشانید و بر گردانید تا طرف دیگر هم سرخ شود.
رولت مرغ و کالباس


مواد لازم
سینه مرغ 1 عدد
کره 25 گرم
روغن برای سرخ کردن به میزان لازم
آرد سوخاری نصف لیوان
تخم مرغ 1 عدد
جعفری ساطوری شده 1 فنجان
کالباس ریز شده به مقدار کافی

طرز تهیه:
سینه مرغ را از استخوان جدا کرده، طوری که فقط کتف آن وصل باشد. پس از برداشتن پوست، گوشت را با استیک کوب می کوبیم تا کاملا نرم شود. سپس سینه کوبیده شده را در زرده تخم مرغ می غلتانیم و در آرد سوخاری فرو برده و سپس یک برش کره، مقداری کالباس و جعفری را در وسط آن قرار می دهیم و آن را لوله می کنیم. حالا دو طرف لوله شده را با استیک کوب می کوبیم و در روغن فراوان روی حرارت ملایم سرخ می کنیم تا مغز پخت شود. وقتی کاملا طلایی رنگ شد، غذای آماده را در دیس قرار می دهیم و اگر مایل بودید می توانید با هویج پخته شده، جعفری و سیب زمینی سرخ شده آن را تزئین کنید.
تاس کباب کاملا ایرانی

مواد لازم:
گوشت 1 کیلوگرم
سیب زمینی 750 گرم
گوجه فرنگی 4 عدد
پیاز 1 عدد
روغن زیتون 4 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل به میزان لازم
آویشن 1 قاشق چایخوری

طرز تهیه:
گوشت را خرد کرده و سیب زمینیها را به چهار قسمت ببرید، سپس گوجه فرنگی ها را خرد کرده و پیاز را حلقه حلقه کنید. فر را روشن کنید و روی حرارت 200 درجه سانتیگراد قرار دهید. یک ظرف نسوز را آماده کنید و گوشت، سیب زمینی، گوجه فرنگی و پیاز را روی هم در آن بچینید. روغن را روی سطح مواد بریزید و نمک و فلفل را اضافه کنید. آویشن را روی سطح مواد بریزید و نصف استکان آب داغ به آن اضافه کنید. روی ظرف را بپوشانید و آن را به مدت یک ساعت در فر قرار دهید.

ساندویچ همبرگر

مواد لازم :
گوشت چرخ شده 400 گرم
پیاز متوسط 2 عدد
رب گوجه 2قاشق غذاخوری
تخم مرغ 2 عدد
آرد سوخاری یک استکان
آرد سفید 2 قاشق غذا خوری
ادویه به میزان دلخواه

همه موادو باهم مخلوط میکنیم و بصورت دایره های منظم در روغن سرخ میکنیم. به این مایه سیر یا سیب زمینی اضافه نکنین؛ چون مزه کتلت میگیره. ولی ادویه کاری خوشمزه ش میکنه.
کباب ترکی مخلوط

مواد لازم:
مرغ پخته شده
گوشت چرخکرده و یا تکه ایی
پیاز
قارچ
فلفل دلمه ایی دو رنگ
ادویه نمک.فلفل.اویشن

بترتیب پیاز فلفل دلمه ای و قارچ را سرخ میکنیم. سپس گوشت و مرغ پخته شده را تکه تکه کرده و اضافه میکنیم. مواد را با هم مخلوط کرده و تفت میدهیم.
این خوراک هم بصورت پرسی و هم ساندویچ قابل سرو میباشد. ترکیب پیاز و جعفری در کنارش بسیار میچسبد
2706
ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2687
2730