2733
2739
عنوان

در ستایش میانسالگی

634 بازدید | 11 پست
در ستایش میانسالگی
(پیرامون لایحه منع خروج دختران زیر 40 سال)
سوسن شریعتی

... آمدیم و شوهر پیدا نشد. امکانش هست. یا به این علت که تعداد مردان می‌گویند کمتر از زنان است یا به این دلیل که «تو این زمونه جز خر کسی شوهر نمی‌شه» (به قول شهر قصه) با این مهریه‌های بالا و خطر به اجرا گذاشتنش یا اینکه اصلا بختت بسته است، در پیشانی‌ات نوشته شده تجرد. بگذریم از اینکه شاید خودت از خیر و شر تاهل گذشته باشی. خب تکلیف چیست؟

... آمدیم و «ولی»، گیرم «قهری» اصلا مرده باشد.

... آمدیم و حاکم شرع و دادگاه صالحه «رشیده» بودن زن را تصویب نکرد.

می گویند: «زنان در 40 سالگی به رشد عقلی می‌رسند» (خانم فاطمه رهبر رییس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی به نقل از دیگران – به نقل از هفته‌نامه «متن»). این همه بی‌عقل را پس چرا تشویق به ازدواج می‌کنند؟ یعنی قرار است این همه بی‌عقل، مادران فرزندان این مرز و بوم شوند. تکلیف را باید روشن کرد. مگر نه اینکه شرع سن شرعی بلوغ و رشد را گفته است 9 ساله و قانون مدنی سن آمادگی برای ازدواج را 13 سالگی اعلام کرده؟

می گویند «پیش‌زمینه تصویب این لایحه مبتنی بر آمار و اطلاعاتی است که هر چند کم، اما قابل توجه هستند.» مخاطرات اخلاقی و امنیتی در کشورهای بیگانه به دلیل قاچاق دختران و زنان.

سیدحسین نقوی‌حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس می‌گوید: «افزایش سقف سنی زنان در گرفتن گذرنامه برای حفظ سلامت و ورود و خروج آنها تنظیم شده است»، «برای حفظ سلامت در ورود و خروج زنان از کشور.»

اگر این آمار و ارقام مبنی بر ناسالم بودن سفر زنان مجرد، کم است که نمی‌شود تعمیم داد و این همه مجرد سالم را از سفر محروم کرد. آن عده محدود ناسالم آنقدر خلاقیت دارند که در همین مرزهای وطن هم امکانات زیست ناسالم را به هر ترتیبی تدارک ببینند. اگر هم این آمار قابل توجه است که باید دست به دامن جامعه شناس و مردم شناس و... شد که چرا و تمهیدات دیگری چید.

معنای دیگرش این است که زنان تا چهل سالگی پتانسیل جذابیت بالاتری دارند و در معرض وسوسه بیشتر یا وسوسه کردن بیشتری هستند. از چهل سالگی به بعد اصلا کی به آنها نگاه می‌کند؟ پرچین و شکن، با موی سپید و پوکی استخوان و...

این نخستین بار است که خوشحالم از میانسالگی. «رشیده» و «عاقل» و «بی ولی قهری» گیرم بی‌خطر. دیگر نه برای امنیت خودم نه برای امنیت کشور در آن سوی مرزها، خطری تلقی نمی‌شوم. دیگر هیچ کس مانع از خروج من یکی نمی‌تواند بشود. ولی قهری‌ام سال‌هاست که مرده، دست حاکم شرع هم به من نمی‌رسد. زنده‌ باد میانسالگی
خانم رهبر مثل تمامی قدر تمندان سرزمین من...شب خوابیده صبح پاشده یه فتوای جدید داده...
من خدا را در قمقمه آب یافته ام ، در عطر پیچ امین الدوله ، در خلوص برخی کتاب ها و حتی نزد بی دینان . اما تقریباً هیچ گاه وی را نزد آنانی که کارشان سخن گفتن از اوست ، نیافته ام.







بچه ها باورتون نمیشه!  برای بچم از «داستان من» با اسم و عکس خودش کتاب سفارش دادم، امروز رسید خیلی جذذذابه، شما هم برید ببینید، خوندن همه کتابها با اسم بچه خودتون مجانیه، کودکتون قهرمان داستان میشه، اینجا میتونید مجانی بخونید و سفارش بدید.

2731
متنفرم از این قوانین غیر انسانی!


بد بختی اینه که هر اعتقادی داشته باشی مجبورت می کنند طبق اعتقادات اینها عمل کنی

کاش این قوانین فقط برای پیروان خودشون جاری می شد نه بقیه گروه ها
زندگی زیباست ای زیبا پسند ....
جالب اینجاست که برای نماز و روزه و شوهر داری دختر از 9 سالگی- چه بسا 6 سالگی- عقلش کامل میشه و بر گردنش خیلی چیزها واجب میشه

ولی برای سفر رفتن عقلش در 40 سالگی کامل میشه و تا قبل از این سن حق نداره تنهایی جایی بره!

قسم حضرت عباسو باور کنیم یا دم خروسو؟
دم خروس رو
چون قسم حضرت عباس تا حالا واسه ما چیزی نداشته
به آسمان چه مینگری ز بهر دیدن حور / زمین پر از فرشتگان کوچک و غمگین است / بیا و بال و پری ده به کودکان وطن / که عاشقانه ترین رسم عاشقی این است
2740
نسل بی عقل خیلی بهتر از نسل با عقله

هر چی ابله تر باشی و حرفهای بی سر و ته بعضی ها رو بی چون و چرا قبول کنی و ذوب در ولایت باشی و بدی ها و ظلم ها و تبعیض ها به چشمت نیاد، ملت فهیم تر و عزیز تری خواهی بود
ما اگر نخواهیم طبق اعتقادات این گروه از مردم زندگی کنیم کی را باید ببینیم؟

برای زنانی که با اینها اشتراک عقیده دارند این قضیه ولی و اجازه و نقص عقل را پیاده کنند. اصلا زنان جناح موافق را در 60 سالگی عاقل قلمداد کنند، اصلا بهشون اجازه ندهند. برای من مهم نیست. اما ما از قماش دیگری هستیم ما نافص العقل نیستیم به همان اندازه مذکر هم سن و سالمان سرمان می شود. صلاح خود را تشخیص می دهیم . مردانمان هم از قماش دیگری هستند.ما می توانیم برای خروج از کشورز تصمیم بگیریم و مسئولیت تصمیم هایمان هم به عهده می گیریم. زنانی که با ما مخالف هستند خود دانند ، اگر دوست دارند ناقص العقل خطاب شوند میل خودشان است.
زندگی زیباست ای زیبا پسند ....
ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2741

جدیدترین تاپیک های 2 روز گذشته

عجب ادمیه

تیز | 14 ثانیه پیش
2687
پربازدیدترین تاپیک های امروز