2737
2734
دوستان دکتر برای دخترم ماهی 1 بار فلوراید تجویز کرده چیکار کنم؟؟؟؟؟؟؟؟؟
دهترم 2 سالشه و دندونای بالاش حالت پوسیدگی داره وگوشه یکی از ندوناش یک کمی شکسته .دیروز بردمش برای معاینه دندانپزشکی .دکتر گفت چون دندوناش ضعیفه و نمیشه الان عصب کشی کرد .فعلا باید تا دوسال دیگه ماهی یکبار بیاری فلوراید بزنی تا بدتر نشه
بنظرتون ماهی یکبار فلوراید ضرر نداره؟؟؟؟؟؟؟؟
تا لحظه شکست به خدا ایمان داشته باش
خواهی دید که ان لحظه هرگز نخواهد رسید . . .


بچه ها باورتون نمیشه!  برای بچم از «داستان من» با اسم و عکس خودش کتاب سفارش دادم، امروز رسید خیلی جذذذابه، شما هم برید ببینید، خوندن همه کتابها با اسم بچه خودتون مجانیه، کودکتون قهرمان داستان میشه، اینجا میتونید مجانی بخونید و سفارش بدید.

2731
مرسی شیرین جون از اینکه اومدی
منم چون در موردش هم خوب شنیدم هم بد
به نظرت ماهی یکبار زیاد نیست عزیزم؟
تا لحظه شکست به خدا ایمان داشته باش
خواهی دید که ان لحظه هرگز نخواهد رسید . . .
2738
ثابت شده که کاربرد موضعی فلوراید به خصوص توسط دندان پزشک، باعث کاهش میزان پوسیدگی به خصوص در کودکان می‌شود. بنابراین تو آب آشامیدنی هم اضافه می شه.
البته نمی دونم تو ایران هم اضافه می کنن یا نه؟ اما اگه تو آب باشه ممکنه با مصرف دارو میزانش در بدن بیشتر از حد مجاز بشه.....که جای بحث داره!!!!
آپلود عکس رایگان و دائمی آپ سیتی
در کودکانی که دندانهای انها در حال تکامل است هر 6 ماه یک بار در مطب فلوراید تراپی انجام میشود .استفاده از فلوراید حفاظت بیشتری را در برابر پوسیدگی ایجاد می کند .

غلظت فلورایدی که در مطب استفاده می شود با فلوراید مصرفی در منزل متفاوت است و غلظت بالاتری دارد.

دندانپزشک فلوراید را که بصورت ژل یا خمیر می باشد روی دندانها قرار می دهد و بعد از مدت کوتاهی کار فلوراید تراپی پایان می یابد.

در طول درمان باید مراقب بود تا کودک فلوراید را قورت ندهد و اب دهان خود را خارج کند.

بهتر است کودک تا نیم ساعت بعد از اتمام درمان چیزی نخورد و نیاشامد تا بهترین اثر گذاری انجام شود.

امروزه بیشتر خمیر دندانها حاوی فلوراید هستند چنانچه خمیر دندان دارای طعم باشد احتمال انکه کودک خمیردندان را قورت دهد زیاد است بنابر این لازم است تا اولا مقدار کمی از خمیر دندان(به اندازه یک نخود) روی مسواک قرار داده شود و در ثانی والدین بهنگام مسواک زدن کودک خود بر وی نظارت داشته باشند چون قورت دادن همین مقادیر کم خمیر دندان در دراز مدت ممکن است بر سلامت کودک تاثیر گذار باشد.


تیارا جون چند سالشه؟؟
می تونه آب دهنشو قورت نده؟؟؟؟؟



آپلود عکس رایگان و دائمی آپ سیتی

میزان اپتیمم فلوراید برای کاهش پوسیدگی 0.7 تا 1.2 PPM ( برحسب آب و هوای منطقه) است. در نواحی گرم مقدار مصرف روزانه آب نوشیدنی بالاتر بوده و طبعاً فلوراید آن باید پایین تر باشد و برعکس. مقادیر بالاتر فلوراید آب، دندانها را بدشکل می سازد وآب اینگونه مناطق باید دفلوریده شود. افراد در مناطقی که فلوراید آب آنها کمتر از میزان اپتیمم است. باید مکمل فلوراید دریافت دارند.



خمیر دندانهای حاوی فلوراید
دهانشویه های فلوراید


فلورایدتراپی توسط دندانپزشک
دندانپزشک محلول، ژل یا وارنیش های تغلیظ شده فلوراید را براساس ریسک و شدت پوسیدگی بکار می برد. فلوراید تراپی حرفه ای در افراد فاقد پوسیدگی و یا دارای پوسیدگی خفیف، هر 6 ماه یکبارانجام شده و در پوسیدگیهای متوسط و شدید، فواصل مصرف آن کمتر می باشد. پس از فلوراید تراپی به مدت 30 دقیقه به کودک اجازه خوردن و نوشیدن نباید داده شود.
آپلود عکس رایگان و دائمی آپ سیتی
الهی زنده باشه!
جانان من 2 سال و 2 ماهشه! اگه بش بگم آب دهنتو قورت نده یا خمیردندونو نخور سعی می کنه که نخوره ولی مطمئنا بیشتر از 5-6 ثانیه نمی تونه نگهش داره

من که موافق این کار نیستم :(

بازم خودت با دندونپزشکش بیشتر مشورت کن و بگو که نگران این مسئله هستی

موفق باشی دوستم!
آپلود عکس رایگان و دائمی آپ سیتی
میدونی شیرین جون لینک زیر را که خوندم کمی دلواپس شدم
http://www.ninisite.com/discussion/thread.asp?threadID=297422&PostID=11591841#11591841
تا لحظه شکست به خدا ایمان داشته باش
خواهی دید که ان لحظه هرگز نخواهد رسید . . .
2706
ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2741
2687
پربازدیدترین تاپیک های امروز