2726
محققان آمریکایی به این نتیجه دست یافتند که مصرف پنج ماده غذایی می‌تواند باعث افزایش هوش کودکان شود.
اولین ماده غذایی ماهی سالمون - ماهی آزاد - است. این ماهی منبع غنی از پروتئین و اسیدهای چرب چون امگا 3 است. این مواد می‌توانند سیستم عصبی را تقویت کنند.
دومین ماده غذایی سیب زمینی شیرین است. بهتر است ابتدا سیب‌زمینی را به ورقه‌های نازک بریده و با دارچین آن را دودی کنید. این ماده غذایی سرشار از آنتی‌اکسیدان و ویتامین آ است و می‌تواند با فعال کردن عصب‌ها، قدرت تفکر را بالا ببرد.
تخم مرغ سومین ماده غذایی است. بهتر است روز را با تهیه املت خوشمزه با تخم‌مرغ‌های تازه آغاز کنید. تخم مرغ‌های خانگی منبع غنی از چولاین که باعث گسترش فعالیت مغزی و حافظه می‌شود، هستند و برای کودکان بسیار مفید است. چولاین نوعی ویتامین حلال در آب بوده و جزو گروه ویتامین‌های ب است.
توت فرنگی و قره قاط نیز جزو چهارمین مواد غذایی مفید و مغذی برای کودکان هستند. شما می‌توانید با مخلوط کردن این میوه‌ها با ماست، یک دسر خوشمزه برای کودکان تهیه کنید. این میوه‌ها سرشار از آنتی اکسیدان هستند که ادراک، حافظه و ارتباط ذهنی را در کودک تقویت کرده و باعث رشد فکری و قدرت تمرکز می‌شود.
به گزارش ایسنا، پنجمین ماده مغذی برای کودکان، حبوبات است. حبوباتی چون لوبیا چیتی، لوبیا قرمز، عدس، لپه و سایر حبوبات منبع غنی از اسیدهای چرب امگا 3 هستند که باعث خون‌سازی در رگ‌ها و تقویت سلول‌های عصبی می‌شوند و از آن‌ها می‌توانید در سالاد، سوپ و یا آش‌های مختلف استفاده کنید.[اسیدهای چرب ضروری را به رژیم غذایی‌تان اضافه کنید]
منبع : همشهری آنلاین

در دنیا تنها یک قلب است که برای تو می طپد آن هم قلب خود توست.

مصرف سبزی‌های تازه حافظه را تقویت می‌کند
استفاده از منابع غذایی امگا 3 برای تقویت هوش و حافظه مفید است. ماهی‌‌های چرب، بادام، گردو، بادا‌م ‌زمینی، کنجد و تخم ‌کتان سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 هستند که می‌تواند موجب افزایش حافظه و هوش افراد شود.

فارس: یک متخصص تغذیه گفت: سبزی‌های تازه نقش آنتی اکسیدانی دارند و مصرف آنها موجب افزایش حافظه می‌شود.

سید ضیاءالدین مظهری افزود: سبزی‌ها و میوه‌های تازه سرشار از آنتی اکسیدان هستند.آتنی اکسیدان‌ها نیز در افزایش هوش نقش مهمی بر عهده دارند و سبزی‌ها سرشار از آنتی اکسیدان هستند که رادیکال‌های آزاد را خنثی می‌کنند و خونرسانی را به مغز افزایش می‌دهند.

این متخصص تغذیه افزود: سبزی‌ها و میوه‌های تازه با خنثی کردن رادیکال‌‌های آزاد می‌توانند حالت ارتجاعی رگ‌های خونی را حفظ کنند و موجب خون‌رسانی بهتر به مغز و اعصاب می‌شوند که می‌تواند از کاهش توانایی‌های فکری و حافظه پیشگیری کند.

مظهری گفت: استفاده از منابع غذایی امگا 3 برای تقویت هوش و حافظه مفید است. ماهی‌‌های چرب، بادام، گردو، بادا‌م ‌زمینی، کنجد و تخم ‌کتان سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 هستند که می‌تواند موجب افزایش حافظه و هوش افراد شود.

وی اضافه کرد: ماده دیگری که موجب افزایش حافظه و هوش می‌شود، لیستین است که در عدس، ذرت، شیر، زرده ‌تخم‌ مرغ، تخمه آفتابگردان، جوانه گندم، بادام‌ زمینی یافت می‌شود.

مظهری گفت: لیستین نقش مهمی در میانجی‌ گرهای عصبی دارد که استیل ‌کولین تولید می‌کند و موجب افزایش قدرت حافظه و هوش می‌شود.
http://www.asriran.com/fa/news/161405/%D9%85%D8%B5%D8%B1%D9%81-%D8%B3%D8%A8%D8%B2%D9%8A%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%D9%8A-%D8%AA%D8%A7%D8%B2%D9%87-%D8%AD%D8%A7%D9%81%D8%B8%D9%87-%D8%B1%D8%A7-%D8%AA%D9%82%D9%88%D9%8A%D8%AA-%D9%85%D9%8A%E2%80%8C%D9%83%D9%86%D8%AF
در دنیا تنها یک قلب است که برای تو می طپد آن هم قلب خود توست.

بچه ها باورتون میشه!!!

دیروز جاریمو بعد مدت ها دیدم انقدر لاغر شده بود از خواهر شوهرم پرسیدم چطور انقدر لاغر شده، بهم گفت از اپلیکیشن زیره رژیم گرفته، من که از کافه بازار دانلود کردم و شروع کردم لینکشو میزارم شمام شروع کنید تا الان که راضی بودم.

براتون از اون تاپیک کپی کردم
لب شکری شدن نوزادان، نتیجه سیگار کشیدن مادران

دبیر علمی سومین سمینار ملاحظات دندانپزشکی در بیماران خاص نوپدید و بازپدید با بیان اینکه دندانپزشکان درخصوص ارایه خدمات مشاوره‌ای برای ترک سیگار مراجعان به مطب آموزش می‌بینند، گفت:‌ از اهداف ویژه این کنگره توجه خاص به مسئله ترک سیگار است.

ایسنا نوشت:

‌دکتر محمد حسین خوشنویسان در نشست خبری این سمینار، کنترل عفونت‌های دهان و دندان و بررسی درباره موضوع مطرح شده از سوی سازمان بهداشت جهانی مبنی بر شهرنشینی و سلامت تا سال 2010 ، اظهار کرد: ‌در این سمینار میزان موفقیت ایران در دستیابی به این هدف بررسی می‌شود.

وی با بیان اینکه سیگار نه تنها سلامت عمومی بدن بلکه حتی سلامت دهان و دندان را به مخاطره می‌اندازد، گفت: استعمال سیگار، سلامت افراد سالم را تهدید و بیماری افراد مبتلا را تشدید می‌کند. همچنین سیگار در ابعاد دیگری به اقتصاد سلامت فرد، اقتصاد جامعه و سلامت جامعه آسیب وارد می‌کند.

دکتر خوشنویسان با بیان اینکه امروزه در دنیا ثابت شده که مطب‌های دندانپزشکی محلی مناسب برای توجیه و مشاوره بیماران دندانپزشکی برای ترک استعمال دخانیات است، گفت: طی دو سال متوالی کارگاه‌هایی در این زمینه داشته‌ایم. وی با اشاره به این که دراین سمینار، دندانپزشکان برای ارایه مشاوره به مراجعان برای ترک سیگار آموزش می‌بینند، گفت: دو بخش نیکوتین و سموم دود سیگار برای سلامت مضر است و اثر سموم دود سیگار درازمدت است.

دبیرعلمی سومین سمینار ملاحظات دندانپزشکی در بیماران خاص نوپدید و بازپدید با اشاره به پروسه طبیعی بودن سلول سازی روزانه، گفت: براساس دستورالعمل ژن‌ها چهار اسید آمینه متوالی در کنار هم قرار می‌گیرند. با تغییر توالی هر یک از اسیدآمینه‌ها بر اثر دود سیگار، موتاسیون رخ می‌دهد که می‌تواند در نسل‌ اول و یا نسل‌های بعدی تظاهر کند.

دکتر خوشنویسان، بروز عارضه لب شکری در نوزادان را از عوارض استعمال دخانیات مادران در دوران بارداری برشمرد و افزود: جنین مادران سیگاری هم سیگار می‌کشند و تاکنون 20 هزار فرد مبتلا به لب شکری در کشور وجود دارد که ترمیم آن هزینه‌های فراوانی را در پی دارد.

98187

آدرس مطلب: http://www.jahannews.com/vdccmsqo.2bq448laa2.htm
در دنیا تنها یک قلب است که برای تو می طپد آن هم قلب خود توست.
2728
مصرف لوازم آرایشی زنان باردار باعث شکاف کام و لب شکری نوزادان می‌شود
صلاح الدین دلشاد، مدیر عامل موسسه حمایت از کودکان با ناهنجاری‌های مادرزادی(محکم) در گفت‌و‌گو با فارس، افزود: لب شکری، شکاف کام و ناهنجاری منینگوسل(ناهنجاری دستگاه عصبی و نخاعی مادزادی) شایعترین ناهنجاری‌های مادرزادی در کشور هستند.

وی ادامه داد: بسیاری از این ناهنجاری‌ها با آزمایش مایع آمونیاکی توسط زنان فوق تخصص بیماری‌های جنین تا قبل از 4 ماهگی در هفته‌های 12 تا 16 ماهگی بارداری یا انجام سونوگرافی در هفته‌های 22 تا 33 بارداری قابل تشخیص است.

وی ادامه داد: متأسفانه هنوز شیوع ناهنجاری‌های مادرزادی در کشور ما بالاست و باید اقدامات قابل توجهی برای گسترش مراکز تشخیصی و اقدامات پیشگیرانه در کشور انجام شود.

وی گفت: مسئله دیگر اقدامات و تجهیزاتی است که برای زایمان این نوزادان لازم است و متأسفانه در کشور ما این امکانات بسیار محدود است به همین علت قرار است پروتکل زایمان کودکان با ناهنجاری مادرزادی با همکاری وزارت بهداشت تدوین شود. مرکز مجهزی نیز قرار است برای تولد این نوزادان که هم امکانات لازم برای نجات نوزاد و هم مادر را داشته باشد در مرکز طبی کودکان در مجتمع بیمارستانی امام خمینی(ره) دایر شود.

وی افزود: عوامل شیمیایی مانند مصرف سیگار و استفاده از لوازم آرایشی زنان در ماه‌های اول بارداری و نیز مصرف الکل از مهمترین عوامل ابتلای جنین به عارضه لب شکری و شکاف کام است که در کنار عوامل ژنتیک مطرح است.

دلشاد اضافه کرد: مهمترین اقدام برای پیشگیری از این ناهنجاری‌ها مراجعه به پزشک قبل از ازدواج و بارداری و شروع به مصرف قرص‌های اسید فولیک از چند ماه قبل از بارداری و انجام آزمایش‌های تشخیصی برای مادرانی است که به علت زمینه خانوادگی یا عوامل ژنتیکی و محیطی بیشتر در معرض این ناهنجاری‌ها برای نوزادانشان هستند.

وی گفت: متأسفانه برخی مادران با وجود تأکید پزشکان برای مصرف قرص اسید فولیک قبل و حین بارداری این قرص‌ها را به صورت مرتبط مصرف نمی‌کنند.

مدیر عامل موسسه خیریه حمایت از کودکان با ناهنجاری مادرزادی اضافه کرد: این موسسه 32 ناهنجاری مادرزادی را تحت پوشش دارد و برای نوزادانی که با یکی از این ناهنجاری‌ها متولد شوند علاوه بر پذیرش سریع در مراکز فوق تخصصی جراحی در صورتی که مشکل مالی داشته باشند، هزینه‌های درمانی آنان را نیز پرداخت می کند.

وی ادامه داد: این موسسه قرار است با همکاری خیرین برای پیشگیری از بروز ناهنجاری‌های مادرزادی کلینیک جنین را با حضور متخصصان مختلف مانند متخصص زنان، نوزادان، جراحان اطفال، ژنتیک، اورولوژی اطفاف، سونوگرافی، رادیوگرافی و جنین شناسی در منطقه سعات‌ آ‌باد تهران دایر کند که اقدامات اولیه آن انجام شده و امیدواریم تا 2 سال آینده به بهره‌برداری برسد.
__________________http://forum.iransalamat.com/showthread.php?p=73820
در دنیا تنها یک قلب است که برای تو می طپد آن هم قلب خود توست.
سلام میترا جون مطالبی که گذاشتی واقعا عالیننننننننننننن

من که واقعا استفاده کردم.

من هنوز نی نی ندارم اما حتما وقتی نی نی دار بشم یا حتی قبل از اون نکته هایی را که نوشتی سعی میکنم انجام بدم....

ممنون از زحماتت
سلام به همگی
من یه دختر عمویی دارم که یه دخمل خیلی سفید خوشگل و خواستنی داره هر کس ازش میپرسه چیکار کردی میگه ماست و هلو زیاد خوردم ماست باعث میشه گرمی و حساسیت از نی نی دور بشه
سلام میترا جون خیلی مطالب خوب وآموزنده ای بود مرسی خانمی

منم تو یه کتاب خوندم آلمانی ها یا انگلیسی ها قبل از بارداری زن وشوهر هر دو رژیم سیب میگیرن 3 روز به خاطر همین بچه هاشون سفیدو خوشکله

***گــور پــدر دل مــا، دل تـــــــــو شــاد***

مر مر جون لبنیات و هرچه کلسیم داره بچه رو دختر میکنه البته منم زیاد دیدم کسانی که لنیات زیاد خوردن و بچه هاشون سفید برفی شده بودن.
در دنیا تنها یک قلب است که برای تو می طپد آن هم قلب خود توست.
من یه فکری دارم به نظرم آدم اگه از ترکیب چند تا میوه مثلا آناناس و هلو و سیب و آب پرتقال نوشیدنی درست کنه و بخوره (پیش از بارداری) میتونه راه خوبی باشه. یعنی همه را بریزه تو مخلوط کن با یخ و بسم الله
در دنیا تنها یک قلب است که برای تو می طپد آن هم قلب خود توست.
استرس مادر نوزاد را بیش فعال می کند
ه گزارش رویترز، دکتر شینکف یکی از پزشکان بیمارستان برادلی می گوید : مادر شدن، باعث ایجاد استرس در مادر شده و بر طرز تفکر و مداخلاتی که برای تربیت فرزند بکار می بر،د تاثیر می گذارد و تاثیر زیادی روی رشد و تکامل کودک و عملکرد خانواده دارد.
این دانشمندان معتقدند، مادران پر استرس به رفتار های کودکان خود نیز بیش از حد حساس می شوند.
استفاده از مواد، استرس والدین، مشکلات روحی و روانی و یا سایر خصوصیات شخصیتی بلافاصله بعد از تولد روی رفتار و هیجانات کودک در4 ماهگی تاثیر زیادی می گذارد.
بیش فعالی نوزادان با عوامل گوناگونی مثل موقعیت نوزاد، تحرک او، تحریک پذیری و استرس مادر ارتباط دارد.
نتایج این تحقیق که در مجله روانپزشکی کودکان منتشر شده است، حاکی از آن است که باید به مادران کمک کرد تا با تکیه بر خصوصیات شخصی خود با مادر شدن سازگار شوند.
www.salamatiran.com
در دنیا تنها یک قلب است که برای تو می طپد آن هم قلب خود توست.
سلام
میترا جون مطالبی که اینجا میذاری خییییلی عالی و مفیدن منم به زودی قراره به امید خدا اقدام کنم و در حال جمع آوری اطلاعاتم.این مطالب خیلی بهم کمک میکنه.
ادامه بده عزیزم
2706
ارسال نظر شما
2687