2410
2553

(( میوه های افزایش دهنده ی هوش))

به منظور تقویت حافظه و ارتقاء هوش باید نکاتی را رعایت کنیم که در جنبه‌های مختلف می‌تواند منجر به تقویت حافظه و هوش شود. نوع تغذیه از جمله نکات مهمی است که باید به آن توجه نمود. در زیر به نکاتی اشاره می‌کنیم که توجه به آن‌ها نقش به سزایی در تقویت حافظه دارد.
میوه‌هایی که هوش و حافظه ی مغز را افزایش می‌‌دهند، شامل موارد زیر است:


سیب:
سیب یکی از بهترین میوه‌های معجزه آسا است، که هم خاصیت خنثی کردن سم را دارد و هم قدرت غذایی. به علت داشتن مواد قلیایی، اسید اوریک را حل می‌کند و برای معالجه‌ی مرض چاقی بسیار مفید است. به علت داشتن فسفر ، تقویت‌کننده اعصاب و مغز است. سیب به علت دارا بودن ویتامین‌های A ، B و C و املاح سودمندی مانند کلسیم ، فسفر، منیزیم ، آهن، پتاسیم و سدیم برای همه‌ی سنین به خصوص بچه‌ها مفید می‌باشد.

سیب با خستگی ، فشار ذهنی و کمبود مواد معدنی مبارزه می‌کند. تقویت‌کننده‌ی اعصاب و عضلات و دشمن سرسخت بوی بد دهان و آرامش دهنده‌ی قلب است. بوییدن و خوردن سیب موجب نشاط، شادی، تقویت حافظه و سلسله‌ی اعصاب می‌گردد.سیب قرمز بیشتر از سیب سفید مفید است؛ البته به شرطی که تازه باشد.

انگور:
انگور دارای پتاسیم است که موجب احساس شادی می‌شود. از طرف دیگر حاوی فسفات زیادی است که غذای مغز و سلسله‌ی اعصاب می‌باشد و هم‌چنین باعث ازدیاد هوش و حافظه می‌گردد.

انگور به علت داشتن منگنز، عامل رشد نیز محسوب می‌شود، چهره را روشن می‌کند و غذای مناسبی برای سلسله‌ی اعصاب به شمار می‌رود. این میوه‌ی خوشمزه باعث تقویت نیروی عضلانی می‌گردد.

انگور، جوانی دوباره ای به فرد می‌بخشد، ذهن را فعال و عضلات را قوی می‌سازد. خواص رادیو اکتیو دارد و از سقط جنین جلوگیری می‌کند.
انار:
خوردن انار، معده را دباغی کرده و ذهن آدمی را نیرو می‌بخشد و موجب تقویت حافظه می‌گردد.

چون انار قادر است معده و روده‌ها را پاک کند، لذا جدار روده را برای دفاع و دور نمودن ویروس‌ها آماده می‌سازد. بنابراین سموم به خون و قلب نمی‌ریزد و قلب رونق و حیات تازه‌ای می‌یابد و به این طریق سلول‌های کبد را فعال می‌کند.

هم‌چنین باعث دفع اوره و کلسترول و سموم دیگر می‌گردد.

آب انار، در حفظ تعادل مایعات بدن به خصوص خون، نقش مهمی دارد؛ چون املاح آب انار با مواد آلی ترکیب شده، زود جذب می شود و در بیماری راشیتیسم، کم‌خونی ، ضعف اعصاب و تقویت عمومی بدن بسیار موثر است.

اگر خانم‌های باردار در این دوران انار مصرف کنند، بزرگترین خدمت را به فرزند آینده‌ی خود کرده‌اند؛ چرا که علاوه بر جلوگیری از ویار و نیز تقویت مادر، به رشد آینده‌ی کودک هم کمک می‌کند. انار خون‌ساز است. در موقع مصرف، زدن کمی گلپر علاوه بر بوی مطبوع به هضم آن نیز کمک می‌کند؛ ناگفته نماند انار مقوی روح و ذهن است.




انجیر:
انجیر به علت داشتن کلسیم و فسفر فراوان سبب رویش استخوان‌ها و رشد کودکان می‌گردد. ویتامین‌های آن موجب تقویت چشم می‌گردد. عناصر موجود در آن باعث تعادل اعمال حیاتی بین اندام‌ها و بدن می‌شود.

انجیر منبع تولید انرژی است. انجیر خشک قدرت غذایی فراوانی دارد. هم‌چنین انجیر، مقوی مغز و اعصاب است.
در دنیا تنها یک قلب است که برای تو می طپد آن هم قلب خود توست.

سلامت :تحقیقات ثابت کرده که بیشترین هوش انسان در این دوره 6 ساله شکل می گیرد. سطح هوش به نوبه خود بر میزان اثر بخشی فرد بر محیط و شیوه نگاه او بر جنبه های مختلف زندگی تا‡ثیر می گذارد. کسی که هوش بالایی دارد، مثبت می اندیشد ، با قضایا امیدوارانه برخورد می کند ، اعتماد به نفس دارد ، با استحکام و اطمینان در عرصه پیکار زندگی گام بر می دارد ، شکست‌ها را نه به معنای مانعی برای پیشرفت که در شکل سکوی پرتابی برای موفقیت می بیند و در نهایت به صورت مدیری موفق ، بازرگانی موفق ، معلمی موفق ، مهندسی موفق ، رهبری موفق برای اطرافیانش ، همسری موفق در خانواده اش و شهروندی سربلند در جامعه اش ظاهر می شود. بنابراین تمام موفقیت های انسان ریشه در میزان برخورداری او از عامل حیاتی هوش دارد.
هوش ، با آن همه اهمیت حیاتی که دارد ، گرچه در ابتدا یک عامل ژنتیکی است و میراث ساختار فیزیولوژیکی والدین ، لیکن در اثر تا‡ثیرات محیط قابل پرورش و ارتقا ست. اثرات چنین پرورشی ، اعم از مثبت یا منفی ، قاطع ، پایدار و غیرقابل برگشت است و تا پایان زندگی بر روح و جسم انسان حک می شود و باقی می ماند. برای این فرایند پرورش ، ما فرصت بسیار کمی داریم ، فرصتی به درازای 6 سال اول زندگی : از بدو تولد تا شروع 7 سالگی. از آنجا که رشد هوش پس از 6 سالگی به کندی می گراید و در 17 سالگی متوقف می شود. تمام زمانی که برای پرورش هوش در اختیار داریم
http://www.niksalehi.com/new/archives/005173.php
در دنیا تنها یک قلب است که برای تو می طپد آن هم قلب خود توست.

ببین برای منم همین پیش اومده بود دقیقا!!!😥 

من از یکی از پزشکای دکترساینا ویزیت انلاین گرفتم از خونه و خیلییییی خوب بود و حتی توی تعطیلی های عید هم هستن. 

بیا اینم لینکش ایشالا مشکلت حل میشه 💕🌷

تغذیه با شیر مادر،ارتقا سلامت مادر و کودک

مادر با تغذیه کودک با شیر خود، می تواند خطر خونریزیهای بعد از زایمان ، انواع بیماریهای عفونی، سرطان های پستان و تخمدان ، کم خونی فقرآهن و فشار خون و حتی مرگ را کاهش میدهد. وی همچنین تغذیه با شیر مادر برای کودک را عامل حیاتی برای پیشگیری ازاسهال، بیماریهای تنفسی مانند ذات الریه ، عفونت های گوشی و مجاری ادراری ذکرکرد.
تغذیه ی نوزاد با شیر مادر، خطر ابتلا به چاقی را تا یک سوم در دوران کودکی کاهش میدهد و اثرات مفیدی در زندگی آتی و دوران بزرگسالانی او به همراه خواهد داشت . اگر مادران کودکان را با شیر خود تغذیه کنند میزان چاقیهای بزرگسالی در نسلهای آینده بین ده تا پانزده درصد کاهش خواهد یافت . وی همچنین گفت : علاوه بر ارزش غذایی، مهمترین مزیت شیر مادر ارتباط بین کودک و مادر است ، به طوری که شیردهی در آغوش مادر در تکوین شخصیت کودک تاثیر به سزایی دارد.
شیر مادر غذای استریلیزه و بدون آلودگی است ، در حالی که تغذیه ی کودک با شیرخشک احتمال عفونت و آلودگی از طریق سرشیشه و شیشه را افزایش میدهد. آیغوز به لحاظ تغذیه و ایمنی دارای موادی است که کودک را در مقابل بسیاری از بیماریهای عفونی و غیر عفونی، اگزما و بیماریهای حساسیتی مصون میکند. کودکانی که از شیر مادر تغذیه میشوند، نسبت به کودکانی که شیر خشک استفاده میکنند، شانس کمتری در ابتلا به دیابت ، آسم و حساسیت دارند. شیردهی، ازبدو تولد تا یک و نیم تا دو سالگی بسیار مطلوب و طبق تعریف سازمان جهانی بهداشت پس از شش ماهگی باید غذای کمکی به کودک خورانده شود. خوراندن غذای کمکی قبل از6 ماهگی حتی یک سی سی آب یا سوپ برای کودک مضر بوده و جایگزین مناسبی برای شیرمادر نیست وهضم و جذب برخی مواد غذایی در سنین 6 ماهگی نظیر پروتئین شیر گاو و گندم برای کودک مشکل بوده و کودک را دچار اسهال کند. برخی مادران به تصور اینکه شیر مادر چرب و سنگین است ، آن را در هنگام بروز اسهال قطع میکنند، درحالی که شیرمادر در درمان اسهال موثربوده و این بیماری زودتر بهبود مییابد.
مواد نگهدارنده ، به شیرخشک افزوده میشود تا به مدت دو سال از فاسدشدن آن جلوگیری شود، اما برخی از کوکان پس از مصرف آن دچار مشکلات گوارشی میشوند. مادران علاوه بر دقت لازم در تهیه ی شیر خشک ، باید آن را به طرز صحیح درست کنند و از زیاد غلیظ کردن و یا رقیق کردن شیر خشک خودداری کنند. درصورتی که مادران بنابه دلایل خاص ، قادر به شیردهی نباشند، بهتر است از شیر خشک استفاده کنند و از خوراندن شیر پاستوریزه به علت عوارض گوارشی کودک پرهیز کنند. کودکانی که از شیر مادر تغذیه میکنند، همچنین از ثبات روحی و هوش بیشتری برخوردار هستند. نوزاد قبل ازتولد در محیطی آرام و بدون استرس قرار دارد، درحالی که پس ازتولد درمحیطی پر سر و صدا حضور مییابد ومادران برای پیشگیری از اختلالات روحی باید نوزدان را درآغوش گرفته و به آنان آرامش وامنیت دهند. وی آغوش گرفتن نوزاد در هنگام شیردهی و تماس پوست با پوست ، درجه حرارت بدن و ضربان قلب مادر، در روزهای نخستین تولد را در آرامش کودکان بسیار موثر دانست .
مادران باید درطول دوران بارداری شیوه ی صحیح شیردهی به کودک را بیاموزند، اما متاسفانه عده زیادی از مادران این آموزش را در دوران بارداری نمیبینند، که این امر تغذیه ی کودکان را پس از تولد با مشکل مواجه میکند. کودکان شیر مادرخوار از لحاظ روحی وعاطفی تفاوت زیادی با کودکان شیر خشک خوار دارند که مادران برای مهیا کردن شرایط روحی و روانی مناسب وقت بیشتری را برای درآغوش گرفتن و صحبت کردن به کودک بگذارند. دوران خردسالی باید با بالاترین اولویت مدنظر و توجه مقامات مسوول و دولت ها در زمان تصمیم گیریهای قانونی،سیاسی، برنامه ای و تخصیص بودجه و منابع قرار گیرد. هرچند در کمال تاسف و تاثر، کودکان دراین سالها کمترین میزان توجه و درجه اولویت را ازطرف دولتها دریافت کرده اند.
اگر تعداد مادرانی که نوزادان خود را از شیر مادر تغذیه می‌کنند افزایش یابد سالانه جان هزاران تن در امان خواهد بود. دانشمندان برای بررسی تاثیر استفاده از شیر مادر و شیر خشک در این زمینه اندازه‌گیری کردند.
آنها دریافتند که ‌٣٤ درصد کودکانی که تا پیش از دو ماهگی از شیر مادر تغذیه کرده بودند نسبت به گروه دیگر فشارخون پایین‌تری داشتند و هر چه مدت زمان طولانی‌تری از شیر مادر تغذیه شده‌اند به تدریج این اختلاف سطح فشارخون نیز در آنها در مقایسه با گروه دیگر بیشتر می‌شود. اگر چه این اختلاف بسیار اندک است اما می‌تواند تاثیر مهمی بر سلامت فرد داشته باشد
منبع: www.iranmania.com
در دنیا تنها یک قلب است که برای تو می طپد آن هم قلب خود توست.
آیا می دانید کودکان باهوش دارای چه مشخصاتی هستند؟چه جور هستند؟


تحقیقات جدید نشان می‌دهد کودکانی که هر شب سر ساعت معینی به رخت‌خواب می‌روند در تحصیلات خود موفق‌ترند.


محققان متوجه شدند کودکانی که دارای خواب منظم هستند در یادگیری زبان، خواندن و حل مسائل ریاضی نسبت به کودکانی که در ساعات متفاوتی به رخت خواب می‌روند موفق‌تر هستند.
دانشمندان مرکز SRI International یک موسسه تحقیقات آمریکایی در کالیفرنیا متوجه شدند، هر چه یک کودک زودتر به رخت‌خواب برود به همان میزان در مدرسه موفق‌تر خواهد بود.
تحقیقات روی 8 هزار کودک 4 ساله نشان داد ، کودکانی که کم‌تر از 11 ساعت در طول شبانه روز می‌خوابند در درس‌های خود نسبت به دیگر دانش‌آموزان عقب‌تر خواهند افتاد.
نتایج این تحقیقات که یکی از بزرگ‌ترین مطالعات از نوع خودش بود در کنفرانس خواب ارائه شده است.
دکتر اریکا گیلور که در این تحقیقات شرکت داشته است در این باره گفت: در صورتی که والدین بتوانند ساعات خواب فرزندانشان را منظم کنند، تاثیر زیادی روی مهارت‌های زبانی و خواندن و نوشتن او خواهند گذاشت. خواب منظم رفتار کودکان را بهتر کرده و سلامت روانی آن‌ها را نیز ارتقا می‌بخشد.
بررسی‌های بیش‌تر نشان می‌دهد داشتن خواب منظم بهترین معیار برای پیش‌بینی رشد مثبت در کودکان است.
در مجموع مهارت های زبانی، هوشیاری شنوایی، سواد و مهارت‌های ریاضی در کودکانی که هر شب در ساعت معینی به رخت‌خواب می‌روند بیش‌تر است.
دکتر گیلور در این باره گفت: تحقیقات ما نشان می‌دهد بسیاری از کودکان به میزان توصیه شده در طول شب نمی‌خوابند که این موضوع می‌‌تواند روی رشد آن‌ها و تحصیلاتشان تاثیر منفی داشته باشد.
به همین دلیل دکتر گیلور به والدین توصیه می‌کند زمان مناسبی برای کودکان برای رفتن به رخت‌خواب در نظر بگیرند و سعی کنند همیشه از رعایت آن توسط کودکانشان اطمینان حاصل کنند.
علاوه بر آن بهتر است با انجام کارهایی مانند خواندن کتاب یا تعریف کردن داستان کودکان را به خوابیدن در سر ساعت تشویق کرد.
سال گذشته نیز تحقیقی انجام شده بود که نشان می‌داد کودکانی که بعد از ساعت 9 به رخت‌خواب می‌روند دیرتر به خواب می‌روند. علاوه بر آن، این کودکان در مجموع کم‌تر می‌خوابند.

گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع :jamejamonline.ir

در دنیا تنها یک قلب است که برای تو می طپد آن هم قلب خود توست.
2720
چه مادرانی فرزندان باهوش به دنیا می آورند؟

آیا می دانید در دوران بارداری چه کارهایی باید انجام دهید تا فرزندی باهوش داشته باشید؟

محققان می‌گویند؛ زنان بارداری که سه نوبت در هفته ورزش می‌کنند، می‌توانند کودکانی را به دنیا بیاورند که حافظه قوی‌تری دارند.

به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، این فرضیه بعنوان بخشی از یک پژوهش جدید در دانشگاه مونترال مورد آزمایش قرار خواهد گرفت.

دکتر دیو الم برگ متخصص نوروروانشناسی در این باره خاطرنشان کرد: مطالعات اخیر روی حیوانات آزمایشگاهی نشان داده است که مادران فعال، نوزادانی بدنیا می‌آورند که حافظه آنها بهتر و قوی‌تر از فرزندان زنان بی‌تحرک و کم تحرک است.

وی تصریح کرد: تا جایی که ما می‌دانیم این اولین پژوهشی است که موضوع فوق را روی انسان‌ها مورد مطالعه و آزمایش قرار خواهد داد.
الم برگ متذکر شد: ما تصور می‌کنیم مادرانی که در دوران حاملگی ورزش می‌کنند، فرزندانشان عملکردهای ذهنی کامل‌تری دارند بویژه حافظه بلندمدت آنها قوی‌تر است. این فرضیه که در حیوانات نتایج مثبت داشته به زودی روی انسان‌ها نیز بررسی خواهد شد. در این آزمایش‌ها قرار است 60 زن 20 تا 35 ساله مورد مطالعه قرار بگیرند. این زنان باردار هستند و توانایی‌های ذهنی نوزادان آنها 10 روز پس از تولد با استفاده از یک دستگاه الکتروآسنفاگرام ارزیابی می‌شود.

گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : isna.ir
در دنیا تنها یک قلب است که برای تو می طپد آن هم قلب خود توست.
سلام
من تو دوران بارداری هر شب زیارت عاشورا میخوندم یه بار هم قرآن ختم کردم تو ماه آخر هم سعی میکردم هر شب سوره نور رو بخونم
الان یه پسر 3 ماهه دارم خدا رو شکر سالم و سرحال و خیلی دوست داشتنی
ان شاء ا... خدا به همه نی نی سالم بده همه نی نی ها خوشگلن
گذر زمان هیچ چیزی را حل نمی کند ماست مالی می کند...
2714
لباس های شب پسرانه و دخترانه با کیفیت بالا از کشور نروژ با قیمتهای بالا و مقطوع با گارانتی کیفیت و تمیزی دوخت. در صورت تمایل برای اطلاعات بیشتر در مورد قیمت به ایمیل titishmamani2011@yahoo.com تماس حاصل فرمایید . در سایز‌های مختلف به درخواست مشتری دوخته میشود .

ایام به کامتان
http://titishmamani2011.blogfa.com/
-نقش ویتامین ( آ ) در ساختار بدن

موجب سلامتی پوست ، دستگاه تنفس و چشم می شود – حس بینایی و اعصاب را تقویت می کند – در رشد سلولها ، استخوانها و موها بسیار موثر است – بدن را در برابر امراض جلدی و بیماری های میکروبی مقاوم می کند و زخم های عفونی را التیام می بخشد – عملکرد قلب را تنظیم می کند – بیماری های چشمی و عصبی را درمان می کند – از تولید سنگ مثانه جلو گیری می کند – اشتها را متعادل می کند – در فشار خون بسیار مفید است و کار غدد داخلی را تنظیم می نماید .

گیاهانی که دارای ویتامین ( آ ) می باشند :

آلبالو – جعفری – اسفناج – کاسنی – گوجه فرنگی – توت فرنگی – خربزه – گیلاس – زیتون – خامه تازه – کره – پرتقال – ازگیل – گزنه – کاهو – نخود سبز – انبه – هلو – بادام – موز – بلوط – شیر – پنیر – زرد تخم مرغ – انجیر – انگور – توت – کلم برگ – هویج – کدو – عدس – آویشن شیرازی – به – بولاغ اوتی – بامیه - کرفس – ماست – لیمو – انار - آلو – گل کلم – سیر - گردو – فندق – سیب – سیاه دانه – سنجد – گشنیز – ریواس – شلغم – رطب – یونجه .

تذکر : مصرف بیش از اندازه باعث چاقی ، ایجاد سرطان ، بزرگ شدن کیسه صفرا ، تولید یرقان .

2- نقش ویتامین ( ب ) در ساختار بدن

موجب تنظیم عمل قندها می شود – موجب رشد مو و جذب خوب خوراکی ها به بدن می شود – اعصاب را تنظیم و تپش قلب را منظم می کند – ضعف عمومی بدن را برطرف می کند – اشتها را متعادل می کند – از فلج جلوگیری می کند – مانع تنبلی معده و روده می گردد .

گیاهانی که دارای ویتامین ( ب ) می باشند :

انجیر – جو – سبوس گندم – سبوس برنج – فندق – تخم مرغ – سیزاب – اسفناج – گوجه فرنگی – آلبالو – انار – کاهو – کلم – شیر – گردو – شاه بلوط – سبزیجات سبز و تازه – کرفس – انگور – به - آلو – ریواس – هویج – پرتغال – بامیه – موز – سنجد – عدس – سیر – شلغم – گشنیز – یونجه – پیاز – بولاغ اوتی – ترب – توت فرنگی – ازگیل – رطب - ماست – لیمو .

3- نقش ویتامین ( 1ب ) در ساختار بدن

شیر مادر را زیاد می کند – موجب تقویت رشد بدن می شود – از تشنج عصبی و کم خونی جلو گیری می کند – درد زایمان را کاهش می دهد و گلبول های قرمز خون را زیاد می کند – دستگاه گوارش را تقویت نموده و اشتها را زیاد می کند – موجب ترشح متعادل صفرا می شود – از تنبلی روده و معده جلوگیری می کند .

گیاهانی که دارای ویتامین ( 1ب ) می باشند :

کاسنی – پیاز – سیب زمینی – ترشک – زرده تخم مرغ – سبزیجات تازه و خام – فندق – گردو – تره – آلو – پرتغال – کلم برگ – گل کلم – انار – انجیر – لوبیا – شاهی – اسفناج – بادام – قارچ – چغندر – سیب – شاه بلوط – نارنج – خرما – انگور – زرد آلو – گوجه فرنگی – موز – لیمو ترش – گندم – تربچه – نارنگی – عدس – توت خشک – نخود فرنگی .

4- نقش ویتامین ( 2ب ) در ساختار بدن

از ورم ملتحمه جلوگیری می کند – از ورم لثه ها جلوگیری می کند – در رشد مو و ناخن ها و بدن مؤثر است – موجب سلامت عضلات و ماهیچه ها می شود – از شوره سر جلوگیری می کند – از به وجود آمدن اختلال در جذب چربی ها به بدن جلوگیری می کند .

گیاهانی که دارای ویتامین ( 2ب ) می باشند :

تخم مرغ – شاه بلوط – انجیر – زردآلو – پنیر – فندق – انار - انگور – گردو – شیر – سرشیر – آلو – لوبیا – عدس – اسفناج – کاهو – پیاز – ترشک – سیب – کنگر – گندم – بادنجان – جعفری – بادام – شاهی .

5- نقش ویتامین ( 3ب ) در ساختار بدن

باعث جذب قند و چربی به بدن می شود – از ایجاد خستگی جلوگیری می کند – حافظه را تقویت می نماید – از اسهال و خونریزی جلوگیری می کند – از ورم لثه ها ، دندان ها و حلق جلوگیری می کند – از استفراغ جلوگیری می کند – اختلالات عصبی را درمان می نماید – از مسمومیت جلوگیری می کند – باعث ترشی خون و عروق زیاد می گردد – از پیشرفت جوشهای غرور جوانی و اگزما جلوگیری می کند .

گیاهانی که دارای ویتامین ( 3ب ) می باشند :

باقلا – گندم – بادام – نخود – گردو – لوبیا – غلات – توت خشک – آجیل – جو – گوجه فرنگی – تخم مرغ – انار – زردآلو – انگور – لیمو – شیر – پنیر – ماست – سیب – کلم .

6- نقش ویتامین ( 5ب ) در ساختار بدن

ویتامین 5ب در بدن باعث می شود که چربی ها خوب حل و جذب شوند و همچنین از کم خونی جلوگیری می کند و بیشتر در کلم و زرده تخم مرغ یافت می شود .

7- نقش ویتامین ( 6ب ) در ساختار بدن

باعث سوخت و ساز چربی ها و لطافت پوست می شود – از استفراغ و عوارض بارداری جلوگیری می کند – از تشنج عضلات جلوگیری می کند – از به وجود آمدن اختلالات در عضلات و اعصاب جلوگیری می کند .

گیاهانی که دارای ویتامین ( 6ب ) می باشند :

غلات – سبزیجات تازه – شیر – انار – انجیر – سبوس برنج – سبوس گندم – سیب زمینی – موز – لوبیا .

8- نقش ویتامین ( 8ب ) در ساختار بدن

وزن را متعادل می کند – از لکنت زبان و کورک جلوگیری می کند – موجب تقویت سلول های عصبی شده ، اختلالات اعصاب را از بین می برد – باعث رشد مو و سلول های پوست می گردد – موجب جذب عالی قند و چربی و پروتئین به بدن می شود .

گیاهانی که دارای ویتامین ( 8ب ) می باشند :

زرده تخم مرغ – شیر – قارچ – پیاز – سبوس برنج – هویج – آب جو – گوجه فرنگی – کلم - اسفناج .

9- نقش ویتامین ( 9ب ) در ساختار بدن

از به وجود آمدن اختلال در دستگاه گوارش جلوگیری می کند – باعث می شود که غذا به روده ها جذب شود – از کم خونی جلوگیری می کند – در رشد عمومی بدن مؤثر می باشد .

گیاهانی که دارای ویتامین ( 9ب ) می باشند :

سیب زمینی – گندم – فندق – لوبیا سبز – ذرت – هویج – گردو .

10- نقش ویتامین ( 12ب ) در ساختار بدن

ضد کم خونی است – باعث رشد و نمو و تولید گلبول می شود – بیماری های کبد را درمان می کند – چربی ها را خوب حل و جذب می شود .

گیاهانی که دارای ویتامین ( 12ب ) می باشند :

شیر – پنیر – تخم مرغ – گوشت .

11- نقش ویتامین ( ث ) در ساختار بدن

ضد پیری می باشد – مانع مسمومیت می گردد – خستگی و فشار خون را از بین می برد – در التیام بخشیدن به زخم ها بسیار مفید است – از کرم خوردگی دندان و خرابی لثه ها جلوگیری می کند – باعث خوب جذب شدن قند به بدن می شود .

گیاهانی که دارای ویتامین ( ث ) می باشند :

زردآلو – خیار – خربزه – اسفناج – بامیه – هویج – پرتغال – فلفل ریز سبز – ماست – کنگر – جعفری – بادمجان – آناناس – ریواس – سبزیجات تازه – شاه توت – انار – کاسنی – نارنج – زیتون – ترب سیاه – هلو – گردو – ترشک - زرشک – انجیر – آلو – گل کلم – زرده تخم مرغ – توت فرنگی – سیر – لیمو ترش – کلم قمری – عدس – چغندر – شاهی – سیب – کرفس – شوید – غازیاغی – نسترن – تربچه – نخود سبز – موز – کاهو – گلابی – سیب زمینی – ازگیل – کلم پیچ – نارنگی – تره – تره فرنگی – تمشک – گیلاس – انگور – فندق – پیاز – هندوانه – بادام وحشی – شیر – شلغم – کدو – بولاغ اوتی – تمبر هندی – عناب – شاه بلوط – ترخون – آلبالو – طالبی – لوبیا فرنگی – گوجه فرنگی – گشنیز – سرکه .

12- نقش ویتامین ( د ) در ساختار بدن

از رعشه جلوگیری می کند – از نرمی و پوکی استخوان جلوگیری می کند – باعث رشد بدن و دندان طفل می گردد – باعث جذب کلسیم و فسفر به روده ها می شود – موجب تقویت قوای مغزی و فکری می گردد .

گیاهانی که دارای ویتامین ( د ) می باشند :

آلبالو – کره – فندق – سبزیجات و نباتات تازه – تخم مرغ – ماست – انگور – شیر – خامه تازه – زیتون – هویج – سیاه دانه – سرکه .

13- نقش ویتامین ( ای ) در ساختار بدن

باعث رشد اندام های جنسی شده ، از اختلالات آن جلوگیری می کن – مانع زیاد شدن کلسترول می شود – از به وجود آمدن پروستات جلوگیری می کند – موجب تولید شیر مادر می شود .

گیاهانی که دارای ویتامین ( ای ) می باشند :

شاهی – نخود – نخود فرنگی – کره – خامه تازه – روغن زیتون – بادام - کاهو – عدس – گندم – گردو – فندق .

14- نقش ویتامین ( 1 ای ) در ساختار بدن

قوای جنسی زنان را تقویت می کند – از نازایی و عقیم شدن جلوگیری می کند – باعث تنظیم عادات ماهانه می شود – قوه باه تقویت می کند – اعصاب را تقویت می کند – از سقط جنین جلوگیری می کند – موجب تقویت قلب می شود – نطفه های ضعیف را تقویت می کند .

گیاهانی که دارای ویتامین ( 1 ای ) می باشند :

جعفری – کره – کنجد – کاهو – پسته – بولاغ اوتی – روغن زیتون .

15- نقش ویتامین ( اف ) در ساختار بدن

موجب رشد مو – باعث رشد طفل می شود – موجب تقویت رشد ناخن ها می گردد – پوست را سالم و شفاف می کند – در التیام بخشیدن به زخم ها مؤثر است – از سقط جنین جلوگیری می کند .

گیاهانی که دارای ویتامین ( اف ) می باشند :

تخم مرغ – گردو – روغن کوهان شتر – ذرت .

16- نقش ویتامین ( کا ) در ساختار بدن

باعث جذب شدن چربی ها به بدن می شود – از خونریزی بعد از ادرار جلوگیری می کند – مانع خونریزی رحم و مقعد می شود – از ورم کبد و روده ها جلوگیری می کند – از استفراغ جلوگیری می کند .

گیاهانی که دارای ویتامین ( کا ) می باشند :

برگ بلوط – گل کلم – شبدر – گوجه فرنگی – توت فرنگی – سنجد – گزنه – اسفناج – یونجه – لبنیات – سیب زمینی – سرکه .

17- نقش ویتامین ( پی ) در ساختار بدن

قدرت نفوذ جداره رگ های موئی را نسبت به مواد سفیده ای زیاد می کند و فشار خون شریانی را کاهش می دهد و بیشتر در جعفری و انگور یافت می شود .

18- نقش کلسیم در ساختار بدن

از نرمی استخوان جلوگیری می کند – باعث رشد عمومی بدن می شود – از کرم خوردگی دندان جلوگیری می کند .

گیاهانی که دارای کلسیم می باشند :

انگور – غلات – عدس – چغندر – تره – هویج – توت فرنگی – گردو – بادام – پسته – فندق – نسترن – کرفس – لوبیا تازه – نخود تازه – تمشک – پیاز – یونجه – تره فرنگی - کلم – سیب زمینی – کاهو – اسفناج – گوجه فرنگی .

19- نقش فسفر در ساختار بدن

موجب تقویت اعصاب می شود – باعث تقویت قوای مغزی و فکری می شود – در رشد و تقویت استخوان ها مؤثر می باشد .

گیاهانی که دارای فسفر می باشند :

کنگر – گردو – فندق – قارچ – گوجه فرنگی – آلو – توت فرنگی – تمشک – کاسنی – خیار – بلوط – تره فرنگی – گل کلم – سیب زمینی – کرفس – برنج – سیب – هویج – کاهو – پیاز – مار چوبه – انگور – بادام – پسته – گندم – غوره – سیر – یونجه – گل لادن – جو – نخود تازه – ذرت – لوبیای تازه – عدس - کلم – اسفناج .

20- نقش آهن در ساختار بدن

از کم خونی جلوگیری می کند – ضد یرقان می باشد – باعث رشد طفل می شود – از ضعف معده و روده جلوگیری می کند .

گیاهانی که دارای آهن می باشند :

مارچوبه – قارچ – اسفناج – کلم – زرد آلو – جو – پیاز – سیب زمینی – بولاغ اوتی – آلبالو – خرما – چغندر – برنج – انگور – هویج – گوجه – گردو – کاسنی – کرفس – شاهی – پرتغال – ذرت – سیب – کاهو .

21- نقش برم در ساختار بدن

مسکن درد بوده و از ایجاد زگیل در بدن جلوگیری می کند – باعث لطافت و زیبایی پوست می شود – اعصاب و خواب را تنظیم می کند .

گیاهانی که دارای برم می باشند :

تره – تره فرنگی – زرد آلو – پیاز - ریواس – انجیر – کلم – تمشک – خربزه – هندوانه – سیب – انگور – کنگر – گوجه فرنگی – توت فرنگی – تربچه .

22- نقش ید در ساختار بدن

باعث رشد عمومی بدن می شود – موجب تقویت حافظه می شود – از سستی و کرم خوردگی دندان ها جلوگیری می کند – باعث خون سازی می شود .

گیاهانی که دارای ید می باشند :

گندم – مارچوبه – گوجه فرنگی – شلغم – کنگر – ترشک - تره – تره فرنگی – نخود تازه – سیب زمینی – کاهو – انگور – توت فرنگی - قارچ – تربچه – اسفناج – پیاز – لوبیای سبز – شاهی – سیر – بولاغ اوتی .

23- نقش مس در ساختار بدن

از ترشحات غیر طبیعی رحم و خارش آن جلوگیری می کند .

گیاهانی که دارای مس می باشند :

بادام – خرما – ترب – قارچ – گردو – تره – گیلاس – شلغم – سیب – تره فرنگی – مارچوبه – جو – گندم – هویج – گلابی – کلم – فندق – اسفناج – پیاز – چغندر – انگور – والک – ذرت .

24- نقش منیزیم در ساختار بدن

محرک غدد داخلی و سلسله اعصاب بوده ، از پیشرفت مرض قند و سل و سرطان جلوگیری می کند .

گیاهانی که دارای منیزیم می باشند :

چغندر – کاهو – اسفناج – یونجه – ذرت – جو – گلابی – خرما – بلوط – گیلاس - گندم – سیب زمینی – هویج – بادام – گردو – فندق – هلو – زرد آلو – لوبیای سبز – برنج .

25- نقش سدیم در ساختار بدن

برای هضم و جذب غذا ضروری بوده ، اشتها را زیاد می کند .

گیاهانی که دارای سدیم می باشند :

نمک طعام – جوانه گندم – یونجه – ذرت – بلوط – جو – برنج .

http://smalldrugstore.iranblog.com/
در دنیا تنها یک قلب است که برای تو می طپد آن هم قلب خود توست.
خوراکی هایی که نینی رو زیبا و باهوش میکنند:



برای هوش جنین کنجد و کندور و گردو برای خوب تشکیل شدن



سلولهای خاکستری مغزش عالیه.





برای زیبا شدن جنین از انار " سیب و شیر استفاده کنید.



اگر برای خوردن شیر مشکلی ندارید بهتره روزی ۳ بار



شیر مصرف کنید



شیر غیر از زیبایی پوست جنین به تشکیل استخوان های



محکم به او کمک میکند.

http://www.sareh1.blogfa.com/cat-1.aspx
در دنیا تنها یک قلب است که برای تو می طپد آن هم قلب خود توست.
بخش نمونه کتاب فرزند زیبا - نشاط زندگی

1- در زمان بارداری از خوردن مایعات، میوه‏ها، ملین‏ها مانند آب آلبالو، آب انجیر و آب انگور و غیره دریغ نورزید.
2- از خوردن شیر و فرآورده‏های آن غافل نشوید، چرا که شیر بهترین غذای زن حامله است.
3- این قاعده را فراموش نکنید که زن باردار باید به مقدار کافی و مورد نیاز - نه بیشتر - غذا بخورد و خوب غذا خوردن را ملاک خود قرار دهد. زیرا پرخوری و بدخوری نوعی زیان زدن به خود و جنین محسوب می‏شود. پس اگر روی غذایی یا میوه‏ای تکیه می‏شود به معنای آن نیست که باید بیش از مقدار نیاز مصرف کرد.
4- روغنهایی مانند پارافین را که در روده جذب نمی‏شودند، موقع خواب میل نموده و از مصرف آن در روز با غذا و یا با فصله از آن، پرهیز نمایید. زیرا جذب ویتامین در روده را مختل می‏سازد.
5- خوردن شیرینی‏های خامه‏دار به خصوص نزدیک به وعده‏های غذایی ممنوع می‏باشد زیرا در این صورت اشتها از بین رفته و نسبت به مواد غذایی لازم به میل می‏گردد و سبب سنگینی شکم و در نیتجه ناراحتی دستگاه گوارش می‏شود. با توجه به اهمیت مراقبت از دندانها در دوران بارداری ،مصرف این گونه شیرینی‏ها باعث زودتر خراب شدن دندانها می‏گردد و دیگر این که باعث چاقی و اضافه وزن می‏شود.
6- بهتر است که زن باردار به جای سه نوبت غذا چند نوبت غعذا بخورد و در هر نوبت سعی کند که غذای کمتری مصرف نماید؛ همچنین از غذاهای کم حجم استفاده شود.
7- تا آنجا که امکان دارد، باید از زیاد خوردن نمک اجتناب شود به خصوص هر چه به سه ماهه آخر نزدیکتر می‏شوید باید اجتناب شما هم بیشتر گردد؛ آن چنان که در سه ماهه آخر نمک خورده نشود. زیرا در اواخر حاملگی بدن زن باردار، مستعد تورم و مربوط شدن می‏باشد و نمک به این تورم کمک می‏کند.
8- از خوردن خرما و انگور در تمامی دوران بارداری که غذای حضت مریم در زمان بارداری و حضرت عیسی بوده، غافل نشوید.
9- از خوردن گوجه فرنگی زیاد که سبب ناقص الخلقه شدن فرزند می‏گردد، اجتناب گردد.
10- از خوردن سیب زمینی زیاد حتما پرهیز کنید، زیرا امکان پیدایش اسپنیا بیفیدا یا پیدایش بچه‏های بدون مغز (انانسفال) می‏رود.
11- در مواقع بارداری و حاملگی به خصوص دوران ویار باید به صورت جدی از خوردن سرکه پرهیز کنید و اگر میل به ترشی دارید از این قسم ترشی‏ها استفاده کنید:
آلو زرد، آلو سیاه، آلوچه یا گوجه سبز، زرشک، آب لیمو، آش آبغوره، آش سماق، سکنجبین، آب نارنج، پرتقال و امثال اینها. همچنین به غذاهای خود گردِ غوره بزنید.
12- از کالباس و سوسیس، کنسرو، ماهی، کباب شور، خیار شور، چای و قهوه، باید دوری کرد.
13- از ترشیهایی که با سرکه ساخته می‏شود و یا آب نباتهایی که در آن جوهر لیمو (اسید سیتریک) می‏زنند به کلی اجتناب نمایید. زیرا قلب را ضعیف نموده و گردش خون در بدن به سختی انجام می‏گیرد. از طرفی هم وزن خانم باردار سنگین می‏باشد و نفس بچه مادر را ناراحت می‏کند و خوردن ترشی بر ناراحتی افزوده و مزید بر علت خواهد شد.
14- در زمان بارداری همه روزه یک سیر (75 گرم) عرق بیدمشک و 50 گرم شکر و 10 گرم تخم شربتی و 5 گرم بالنگ و 5 گرم تخم ریحان و 5 گرم فرنجمشک و نیم کیلو سیب درختی را رنده کرده و همه را مخلوط کنید و سپس به مقدار کافی آب بر آن اضافه کنید. شربت بسیار گوارا و معطر و مقوی به دست می‏آید. آن را میل نمایید زیرا برای تقویت قلب و صحبت مزاج و خوشرنگی و زیبایی طفل بسیار مفید است.
15- از ماه هشتم به بعد علاوه بر استراحت کافی و زیاد حرکت نکردن (البته تحت نظر پزشک متخصص) از خوردن پسته و گوشت و تخم مرغ در روزهای آخر خودداری نمایید و در عوض پرتقال و میوه میل کنید تا طفل قدری کوچکتر گشته و د رموقع وضع حمل فشار کمتر شود.

http://www.1sabad.ir/%D9%81%D8%B1%D8%B2%D9%86%D8%AF-%D8%B2%DB%8C%D8%A8%D8%A7-%D9%86%D8%B4%D8%A7%D8%B7-%D8%B2%D9%86%D8%AF%DA%AF%DB%8C
در دنیا تنها یک قلب است که برای تو می طپد آن هم قلب خود توست.
توجه به سلامت دندان‌های کودک از دوران بارداری

رژیم غذایی مناسب و تغذیه صحیح مادر باردار، در سلامت آینده دندان های کودک نقش دارد. رژیم غذایی مادران باردار باید حاوی مقادیر کافی کلسیم، فسفر و ویتامین‌ها باشد. همچنین مصرف مقادیر مناسب میوه، سبزیجات،[کشک،کنجد،شام نان وپنیروگردخوردن وسایرغذاهای کلسیم دار] به این افراد توصیه می شود. در دوران بارداری باید از مصرف الکل، سیگار، کافئین و قرص‌های خواب‌آور خودداری کرد و برای استفاده از هرگونه دارو با پزشک معالج مشورت نمود، چراکه این مواد و داروها به ویژه در سه ماهه اول بارداری اثرات نامطلوبی بر جنین دارند. به عنوان مثال داروی <تتراسایکلین> با اثرمستقیم بر ساختمان مینای در حال تشکیل دندان جنین باعث تغییر رنگ و لکه لکه شدن آن شده و دندان را مستعد پوسیدگی پس از رویش می نماید. رویش دندان‌های کودک از حدود 6 ماهگی آغاز می شود اما گاهی برخی نوزادان با یک یا دو دندان نیز متولد می‌شوند. زمان و نحوه رویش دندان در همه کودکان یکسان نیست و معمولاً با گریه و بی قراری کودک همراه است.در کودکانی که از پستانک یا شیشه شیر استفاده می‌کنند، ممکن است دندان‌های در حال رویش تغییر شکل داده و نابهنجار رشد کنند. علاوه بر این، استفاده از شیشه شیر در ساعات شب باعث باقی ماندن شیر بر روی دندانها و ایجاد محیطی اسیدی می شود که موجبات پوسیدگی دندان را فراهم می آورد. گفتنی است، تنقلات شیرین و چسبناک مانند آب‌نبات یا شکلات و خوراکی‌های حاوی شیرینی مصنوعی نظیر نوشابه‌های گازدار برای سلامت دندان کودک بسیار مضرند. به منظور پیشگیری از آسیب دندان های کودک بهتر است از شیرینی های طبیعی مانند عسل، میوه‌ها استفاده کرد. همچنین مصرف سبزیجات و میوه‌های خام که تمیزکننده طبیعی دندانها و ماساژدهنده لثه‌ها هستند، توصیه می شود.

زیتون:درحال حاضر60000000شصت میلیون ایرانی کمبودکلسیم دارندآنطورکه وزارت بهداشت گفته ،این یعنی تنیدگی(استرس).کمبودکلسیم سبب خرابی دندان میشودپس بایدازغذاهای حاوی کلسیم که زیادسردوترنباشندمانندکشک،کنجد،...بیشتراستفاده کردوشیرموجوددربازارمصرف مضراست سبب افزایش کلسیم نمیگرددبلکه سبب استرس بیشتروضعف اندام میگردد.http://zatun1.persianblog.ir/tag/%D8%BA%D8%B0%D8%A7%D9%87%D8%A7%DB%8C_%D8%AF%D9%88%D8%B1%D9%87_%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C_%D8%B2%DB%8C%D8%A8%D8%A7%D8%B4%D8%AF%D9%86_%D9%86%D9%88%D8%B2%D8%A7%D8%AF
در دنیا تنها یک قلب است که برای تو می طپد آن هم قلب خود توست.
سترس (فشارعصبی)مادران باردار باعث تولد نوزادان لب شکری می شود

خرسندی عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: در شرایطی که استرس مادر در دوران بارداری زیاد باشد، احتمال ‌تولد نوزادانی با اختلال شکاف لب و شکاف کام که به اصطلاح لب شکری گفته می شود، افزایش می یابد.وی با اشاره به اینکه این اختلال علل مختلفی دارد، گفت: عوامل ایجاد اختلال شکاف کام و شکاف لب هم می تواند ‌ارثی و ژنتیکی باشد و هم تحت تاثیر عوامل محیطی ایجاد شود. ‌عضو کمیته علمی جامعه جراحان گوش و حلق و بینی یادآور شد: در بین عوامل محیطی، استرس مادر و مصرف ‌خودسرانه برخی داروها [مثل استامینوفن و...]، بیشتر از سایر عوامل در بروز پدیده لب شکری در نوزادان موثر است. ‌وی تصریح کرد: یکی از مشکلا‌ت این بیماران ، اختلا‌ل در گوش شنوایی آنهاست به این صورت که بیشتر این افراد دچار التهاب گوش میانی می شوند که کاهش شنوایی آنها را به دنبال دارد.این متخصص در ادامه تاکید کرد: چنانچه سابقه فامیلی ابتلا‌ به عارضه شکاف لب و شکاف کام در خانواده وجود دارد حتما قبل از بارداری مشاوره ژنتیکی انجام شود 13آذر 87

غذاهای استرس زامانندقندوشکروآنچه شکردرآن بکاررفته مانندمرباونوشابه وشیرینی جات و...سوسیس وکالباس وچای وغذاهای ناسازگارباطبع ،باسردکردن معده که بایدگرم باشدتا هضم وجذب صورت گیردجذب رامختل می کننددرنتیجه وقتی موادلازم بخصوص ویتامین به بدن نرسیدجنین نیزدچارکمبودمیشودمثلامادرانی که زمان بارداری روزه می گیرندجنین آنهاچنانچه دچارکمبودبتاکارتن (پیش نیازویتامین آ)گرددبعدهافرزندشان دچارشب کوری وپوسته پوسته شدن قرنیه چشم میشود/فارماکولوژی دینامی گیاهان- منوچهرعبادی.به جای شیرینی جات مصنوعی بایدازخرما،انجیر،شیره انگور،میوه هائی چون به وسیب ....استفاده نمود

مِویز(کشمش سیاه درشت) اعصاب راقوی میکند ویشدالعصب.یعنی فشارعصبی راکاهش میدهدصبح ناشتا اثربیشتری دارد .
در دنیا تنها یک قلب است که برای تو می طپد آن هم قلب خود توست.
2706
ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2712
2687