2410
2553
اگر شما می خواهید مادر شوید، قبل از باردار شدن باید یک سری از مراقبت هایی را انجام دهید تا فرزند سالمی را به دنیا بیاورید.

چند مورد از کارهایی که قبل از بارداری باید انجام دهید:
شما و همسرتان یکدفعه تصمیم گرفته اید که پدر و مادر شوید.اما یکی دو ماه حداقل صبر کنید تا بهترین شانس را برای داشتن یک بارداری سالم و بچه ای سالمتر به خودتان بدهید. چند مورد مهم وجود دارد که قبل از قرار گرفتن در این مسیر به آن نیاز دارید.این مواردی که ما در اینجا لیست کرده ایم به شما کمک می کنند تا زندگی و بدن خود را آماده ی آوردن فرزند کنید.

داروی فولیک اسید مصرف کنید
حتی اگر رژیم غذایی متعادلی دارید ، گرفتن تمام نیازهای غذایی، آن هم فقط از غذاها بسیار مشکل است و بخصوص یکی از این مواد مغذی هست که شما نمی خواهید آن را کم مصرف کنید .طبق مراکز کنترل بیماری ، با مصرف روزانه 400 میکرو گرم فولیک اسید به مدت حداقل 1 ماه ، قبل از شروع یا حین 3 ماهه ی اول می توانید تا 70 درصد شانس داشتن بچه ای با اثرات عصبی مانند اسپینابیفیدا را از بین ببرید.شما می توانید محصولات فولیک اسید را از داروخانه خریداری کنید یا اینکه مرتب یا پیش از زایمان مولتی ویتامین مصرف کنید .اگر این کار را انجام می دهید مراقب باشید که بیش از میزان توصیه شده یعنی 770 میکروگرم ویتامین آ مصرف نکنید مگر اینکه کل آن در فرمهایی به نام بتاکاروتن وجود داشته باشد .خوردن زیاد نوع خاصی از ویتامین آ می تواند تأثیراتی بر تولد داشته باشد .اگر از آن چیزی که مصرف می کنید مطمئن نیستید از مشاور سلامتی خود بخواهید تا محصولی را برای شما تجویز کند .

به مصرف دخانیات نه بگویید
اگر سیگاری هستید یا دارو مصرف می کنید ، اکنون وقت آن است که آن را ترک کنید .زیرا برخی از داروها حتی پس از اینکه تأثیر آن ها هم از بین می رود در بدن شما باقی می مانند.مطالعات بسیاری نشان داده اند که سیگار کشیدن و مصرف دارو منجر به سقط جنین ، زایمان زودرس و بچه های کم وزن به هنگام تولد می شوند.علاوه برآن ، تحقیقات می گویندکه هر مصرف نا بجایی می تواند بر باروری و کاهش میزان اسپرم همسرتان تأثیرگذار باشد. در واقع ، مطالعات نشان داده اند که حتی دود درجه دو هم ممکن است بر شانس بارداری شما تأثیر بگذارد.الکل هم می تواند تأثیراتی در زمینه ی بارداری داشته باشد .بنابراین بهتر است هنگامیکه تازه تصمیم گرفته اید یا در طول دوره ی 2 هفته ی آخر سیکلی هستید که به فکر بارداری افتاده اید ، الکل را کنار بگذارید.

فنجان کافئین را کنار بگذارید
تحقیقات نشان می دهد که مصرف زیاد کافئین می تواند توانایی جذب آهن که به میزان زیادی از آن در طول دوران بارداری نیاز دارید را کم کرده و خطر مرده به دنیا آوردن نوزاد را افزایش دهد .بنابراین عادت مصرف قهوه ، چای و کولا را از سرخودتان بیاندازید و ترک کافئین را آغاز کنید.شاید بخواهید با نوشیدنی های بدون کافئین یا نیمه کافئین شروع کنید .اگر واقعاً به آن اعتیاد دارید ، سعی کنید روزی یک فنجان کم کنید .اغلب کارشناسان فکر می کنند که این مقدار سالم تر است .به محض اینکه به زندگی بدون قهوه یا با قهوه کم عادت کردید متوجه می شوید که شیر داغ با شربت دلخواهتان جایگزین بسیار خوبی برای قهوه بوده و کلسیم آن چقدر برای بدنتان مفید است.

وزن خود را کنترل کنید
اگر روی وزن سلامتی قرار دارید ، بارداری برای شما آسانتر است. مطالعات نشان می دهند که زنانی که توان کلی بدن آن ها کمتر از 20 یا بالای 30 هست ، سخت تر باردار می شوند .بنابراین ،بهتر است قبل از بارداری توان بدن خود را به 20 تا 30 برسانید.اگر در وزن سلامتی نیستید ، کم یا اضافه کردن وزن می تواند به شما کمک کند .با مشاور سلامتی خودتان در مورد بهترین روش دستیابی به وزن مورد نظر خود صحبت کنید.

یخچال خود را از غذاهای سالم پر کنید
اگر هنوز خوردن غذاهای مغذی را شروع نکرده اید ، اکنون وقت آن است تا غذاهای مغذی ای که برای داشتن یک بارداری سالم نیاز دارید را در بدن خود ذخیره کنید. سعی کنید هر روز حداقل 2 فنجان میوه و 2 و نیم فنجان سبزیجات همچنین مقدار زیادی غلات کامل ( سبوس دار ) و غذاهایی که کلسیم بالایی دارند مانند شیر، آب پرتقال کلسیم دار و ماست بخورید. اگر به ماهی خیلی علاقه دارید ، آن را زیاد مصرف کنید . به علاوه ماهی به خصوص ماهی هایی مانند کوسه ، شمشیر ماهی ، شاه گورماهی و مهره ماهی ، منبع بسیار عالی پروتئین بوده و حاوی مقدار زیادی متیل مرکوری هستند که مصرف زیاد آن برای رشد بیش از حد مغزجنین مضر است .زیرا مرکوری می تواند در بدن شما انباشته شده و بیش از 1 سال در آن باقی بماند و بهتر است از خوردن ماهی هایی که مرکوری بالایی دارند در طول دوران بارداری بپرهیزید .به جای آن در هفته حدود 2 عدد (12 مثقال ) ماهی ای که مرکوری کمی دارد مانند ماهی آزاد و کنسرو تن ماهی سفید بخورید.

یک برنامه ای برای ورزش کردن خود ابداع کرده و آن را دنبال کنید
اکنون یک برنامه ای برای زیبایی اندام خود آغاز کرده و آن را ادامه دهید .با بدست آوردن بدنی سالم که مناسب بارداری است تشویق خواهید شد.علاوه برآن ، کار کردن و عرق ریختن روش بسیار خوبی برای از بین بردن استرس است که برای باردار شدن بسیار خوب است. یک برنامه ی ورزشی سالم شامل 60 دقیقه فعالیت ،مانند راه رفتن یا دوچرخه زدن و تمرین وزنه زدن آن هم در اغلب روزهای هفته انعطاف پذیری شما را بالا می برد مانند کشش روزانه یا یوگا و در نتیجه شما برنامه ی بسیار خوبی برای روی فرم بودن خواهید داشت.به محض اینکه باردار شدید ، یادتان باشد که ورزش بسیار خوب است. حتماً توصیه می شود که تمرینات ورزشی خود را ادامه دهید.اگر کار کردن شما در حد فشار دادن دکمه های کنترل تلویزیون است،پس نیاز به یک ورزش روزانه دارید.با یک چیز راحت مثل 10 تا 20 دقیقه پیاده روی روزانه شروع کنید .فعالیت خودتان را با از پله ها رفتن به جای آسانسور یا پارک کردن ماشین خود در چند بلوک دورتر از محل کار خود افزایش دهید


بچه ها باورتون نمیشه!  برای بچم از «داستان من» با اسم و عکس خودش کتاب سفارش دادم، امروز رسید خیلی جذذذابه، شما هم برید ببینید، خوندن همه کتابها با اسم بچه خودتون مجانیه، کودکتون قهرمان داستان میشه، اینجا میتونید مجانی بخونید و سفارش بدید.

ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2712
2687
داغ ترین های تاپیک های امروز