2752
2734

سلام به شما عزیزان

وقتتون بخیر و نیکی 🌸🍃

امیدوارم حال دل همگی خوب باشه 


من چندوقته از مطالب اینجا استفاده کردم (هرچند واقعا اینجا همه چی درهمه ولی میشه مطالب مفید و کاربردی هم پیدا کرد). خواستم من هم کمکی کرده باشم حتی اگه به درد یک نفر بخوره ...


من چندین ماه درحال اقدام به بارداری بودم ولی متاسفانه فایده ای نداشت. از رعایت کردن انواع و اقسام رژیم های غذایی بگیر تا ورزش و مکمل و ... 


الان به لطف خدا یک ماهه که باردار شدم و خیلی خوشحالم

خواستم این شادی رو با بقیه شریک بشم و راهی که درپیش گرفتم رو به خانمهایی که درحال اقدام به بارداری هستند یا ناامید شدند، بگم بلکه کمکی بشه. شما هم در این مسیر منو همراهی کنید و اگه مطلب و یا تجربه مفیدی دارید حتما دریغ نکنید.



بچه ها باورتون نمیشه!  برای بچم از «داستان من» با اسم و عکس خودش کتاب سفارش دادم، امروز رسید خیلی جذذذابه، شما هم برید ببینید، خوندن همه کتابها با اسم بچه خودتون مجانیه، کودکتون قهرمان داستان میشه، اینجا میتونید مجانی بخونید و سفارش بدید بچه ها باورتون نمیشه!  برای بچم از «داستان من» با اسم و عکس خودش کتاب سفارش دادم، امروز رسید خیلی جذذذابه، شما هم برید ببینید، خوندن همه کتابها با اسم بچه خودتون مجانیه، کودکتون قهرمان داستان میشه، اینجا میتونید مجانی بخونید و سفارش بدید

خداروشکر عزیزم تبریک میگم

اولین سنت رو بگو و اینکه چندوقته اقدامی 

پس کی میای تو دلم فندق مامان🥹خیلی چشم انتظارتم جوجه ی من🥲یعنی میشه ۵ روز دیگ بی بی چکم مثبت بشه۱۴۰۲.۱۱.۱۴🥹بعد ۱۵ روز تاخیر نشد ک مامان بشم۱۴۰۲.۱۲.۲😊ولی من ناامید نیستم 🥰من قول تورو از امام رضا گرفتم عزیز مادر۱۴۰۳.۲.۱۳😊میدونم دست خالی از حرمش برنمیگردم🙏

اول لازمه بگم هر خانمی، بدن خاص خودشو داره و با بقیه متفاوته. اینکه من خودمو با بقیه مقایسه کنم و هرکاری بقیه انجام دادند، من هم انجام بدم کاملا اشتباهه. مخصوصا ما خانمها که عضو بسیار مهم و حساسی به نام رحم داریم. الان هم انواع و اقسام بیماری ها و مشکلات رحمی وجود داره که برای هر کسی متفاوته. پس مقایسه خودمون با بقیه خانم ها چه در بحث اقدام به بارداری، چه بعد از اون مثلا برای دوران بارداری و زایمان و شیردهی و تولد فرزند و ... مقایسه غلطیه. اما چرا اینجا درمورد موضوعات مختلف ، تجربیات افراد گفته میشه ؟ پس اگه سیستم بدن هرکس متفاوته این تجربیات به چه دردی میخوره؟ 


ما میتونیم از تجربیات دیگران "آگاهانه" کمک بگیریم و با توجه به شرایط خاص خودمون از تجربیات استفاده کنیم. تقلید کورکورانه از روش ها و کارهایی که بقیه انجام دادند، بدون شناخت کافی از بدن خودمون ، جز ضرر زدن و به خطر انداختن سلامت بدن خودمون چیزی به دنبال نداره. 


یک خانم ، یک زن بالغ، باید از شرایط بدن خودش اگاهی داشته باشه. حتی اگر شما قصد بارداری هم نداشته باشی ، اینها موضوعات مهمی هستند که برای داشتن یک زندگی سالم باید بهش آگاه باشی. 


مثلا اینکه چه زمانی عادت ماهیانه شما شروع شده ؟ آیا شروع عادت ماهیانه شما مثل زمان مادر و خواهر و مادربزرگ و خاله و ... بوده ؟ یا زودتر یا دیرتر اتفاق افتاده ؟ (بحث بلوغ زودرس)


سیکل عادت ماهیانه شما چند روزه ؟ طول دوره پریودی شما چند روزه؟ روز تخمک گذاری چه روزی از سیکل قاعدگی شماست؟ 


علائم ثابت سیکل پریودی شما چیاست؟ چه علائمی در دوران پریودی بعضی اوقات مثلا با خوردن ماده غذایی خاص به وجود میاد اما بقیه ماه ها وجود نداره؟ 


طبع بدن شما چیه ؟ خوردن چه غذاهایی برای شما سازگاره و چه مواد غذایی برای شما خوب نیست ؟ 


مدت زمان ازدواج شما و داشتن رابطه جنسی چند وقته؟ بعداز ازدواج رابطه جنسی شما به چه صورته و آیا بهداشت جنسی رعایت میشه؟ 


میزان تحرک فرد چقدره؟ چه ورزش هایی انجام میده؟ چه سبک زندگی داره ؟ چه مواد غذایی مصرف میکنه ؟ 


بررسی و چکاپ تخمدان ها و رحم و واژن و کف لگن توسط پزشک متخصص زنان و سونوگرافی و تست پاپ اسمیر و ... 


چکاپ کامل بدن ۶ ماه یکبار و آزمایش خون برای بررسی ویتامین ها، هورمون ها ، قند و فشار و چربی خون و ... 


پیگیری کردن مشکلاتی مثل تنبلی تخمدان، کیست و فیبروم ، عفونت ، چسبندگی رحم ، اندومتریوز ، بیماری های مقاربتی و ... 


خلاصه اینا مطالبی هست که یک خانم باید حتما اطلاع کامل داشته باشه که خیلی از این موارد توسط پزشک متخصص با معاینه و شرح حال گرفتن و انجام آزمایشات مختلف و سنوگرافی و تست پاپ اسمیر و .... مشخص میشه!



خداروشکر عزیزم تبریک میگم اولین سنت رو بگو و اینکه چندوقته اقدامی 

 

من ۲۵ سالمه. ۵ ساله که ازدواج کردم و یک ساله قصد بارداری داشتم. خداروشکر این ماه بعد از اینهمه اقدام ، بی بی چک و آزمایش بتا مثبت شد. 

انشالله همه خانمهایی که قصد بارداری دارند، هرچه زودتر خدا یک فرزند سالم و صالح نصیبشون کنه 🌹💫


۱) تغذیه

وقتی درمورد اقدام به بارداری تحقیق می کنید، بیشترین چیزی که درموردش میخونید تغذیه و رژیم غذایی هست. هرکسی یه پیشنهادی میده که اینو بخور اونو نخور ... اینکارو بکن اون کارو نکن ... مخصوصا تو بحث تعیین جنسیت که هرکسی یه نسخه گرفته دستش به همه سفارش میکنه. 


اول از همه گفتم، شما باید به بدن خودت آگاه باشی و بر اساس سیستم بدن خودت تغذیه و رژیم درست داشته باشی. خیلی وقتا یک ماده غذایی برای شما مناسب نیست و ممکنه آسیبش بیشتر از فایده اش باشه. حتما زیر نظر پزشک کاری رو انجام بدین و رژیم عمه و خاله و همسایه رو بذارید کنار ... 


پاکسازی بدن و پاکسازی رحم قدم مهمی برای بارداریه‌. خانومی که کبد سالمی داسته باشه و سموم بدنش خوب دفع بشه ، بارداری و زایمان خوبی داره و فرزند سالمتری هم خواهد داشت. 


من خودم طرفدار دوآتیشه طب سنتی نیستم اما معتقدم که مطالب طب سنتی در کنار توصیه های پزشک متخصص واقعا مفیده. به شرطی که هم پزشک طب سنتی و هم پزشک متخصص تغذیه و زنان، پزشک ماهر و خوبی باشه. پس در انتخاب پزشکتون خیلی دقت کنید.


عزیزم ممنون بابت اطلاعاتت 

من آندومتریوز داشتم و دوسال قرص مصرف کردم و دوماه پبش دکتر گفت ۲ سانت شده خداروشکر شرایطم خوب بود ذخیره تخمدانم خوبه و سونو هم اوکی بود ۲۹ سالمه

الان ۵ ماهه اقدامم و باردار نشدم خیلی نگرانم 

چندماهه سعی کردم گرمیجات بخورمم بیشتر تا رحمم گرم‌بشه و از این دوره پریودی شروع کردم به ورزش روزی نیم ساعت

اسیدفولیک و ویتامین ای میخورم

یه رژیم غذایی سبک رو رعایت میکنم ک هم وزنم پایین بیاد هم بدنم سالم باشه 

به نظرت چیکار دیگه بکنم؟


پس کی میای تو دلم فندق مامان🥹خیلی چشم انتظارتم جوجه ی من🥲یعنی میشه ۵ روز دیگ بی بی چکم مثبت بشه۱۴۰۲.۱۱.۱۴🥹بعد ۱۵ روز تاخیر نشد ک مامان بشم۱۴۰۲.۱۲.۲😊ولی من ناامید نیستم 🥰من قول تورو از امام رضا گرفتم عزیز مادر۱۴۰۳.۲.۱۳😊میدونم دست خالی از حرمش برنمیگردم🙏
عزیزم ممنون بابت اطلاعاتت  من آندومتریوز داشتم و دوسال قرص مصرف کردم و دوماه پبش دکتر گفت ۲ سا ...


خواهش میکنم عزیزم

آره این کارهایی که گفتی بسیار عالیه همینطور ادامه بده انشالله خدا به زودی زود یه فرزند سالم و صالح نصیبت میکنه

خیلی مهمه که آرامش داشته باشی و اصلا استرس و نگرانی بابت بارداری نداشته باشی. تا یکسال (حتی بعضی دکترها میگن تا دو سال) کاملا طبیعیه که اقدام کنی ولی باردار نشی بالاخره باید بدنت آمادگی لازم رو داشته باشه ...


من تنها چیزی که فقط ماه اخر اقدام انجام دادم و باردار شدم (فک میکنم خیلی موثر باشه چون ماه های قبل اصلا انجام نداده بودم) ماساژ دادن شکم با روغن سیاهدانه بود. دو ساعت قبل از حمام رفتن ، با روغن سیاهدانه قسمت شکم ، پهلوها ، زیرشکم رو خیلی ماساژ میدادم تا خوب روغن جذب بشه. اینکار رو هم حتما انجام بده چون رحم باید گرم باشه. گرم شدن رحم فقط با خوردن گرمیجات نیست، هم با غذا و هم با ورزش و ماساژ دادن تا خونرسانی به قسمت شکم و رحم زیاد بشه و به اصطلاح رحم گرم بشه.


انشالله به زودی خبر باردار شدنت رو بشنوم عزیزدلم 🥰🌹



ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2741
2687
داغ ترین های تاپیک های امروز
توسط   aaarammm  |  4 ساعت پیش
توسط   اکبر_۲۰۰۰  |  3 ساعت پیش