2733
2734
عنوان

درباره ی توسل

40 بازدید | 0 پست


درسهایی از قرآن

اقای قرائتی



می‌خواهید یک قصه برایتان بگویم؟ قصه دست اولی است، تا آنجائی هم که من حدود 20 تفسیر را دیدم، در هیچ کدام از تفاسیر هم این نبوده. با بعضی از علمای قم هم تماس گرفتم، آنها هم تأیید کردند.

مادر موسی، موسی را به دنیا آورد، به فرعون گفته بودند، امسال پسری به دنیا می‌آید که کاخت را بهم می‌ریزد! او هم دستور داده بود همه پسرها را بکشند. مادر موسی بچه دار شد. چه کند؟ صندوق درست کرد و بچه را در صندوق گذاشت و به دریا انداخت. بعد هم فرعون گرفت و در دربار بزرگش کرد. این صندوق شد «صندوق مقدس» مثل علم‌ها که هیأتی‌ها جلو هیأت‌ها می‌برند، یهودی‌ها هم هر کجا می‌رفتند، این صندوق را با خودشان می‌بردند. اسم این صندوق تابوت است. در قرآن می‌گوید: «أَنْ یَأْتِیَکُمُ التَّابُوتُ فیهِ سَکینَهٌ مِنْ رَبِّکُمْ وَ بَقِیَّهٌ مِمَّا تَرَکَ آلُ مُوسى‌‌ وَ آلُ هارُونَ تَحْمِلُهُ الْمَلائِکَهُ إِنَّ فی‌‌ ذلِکَ لَآیَهً لَکُمْ إِنْ کُنْتُمْ مُؤْمِنینَ»(بقره/248) می‌فرماید: این تابوت این یک صندوقی است که آرامش بخش است «سکینه» یعنی آرامش «سَکینَهٌ مِنْ رَبِّکُمْ» از طرف خدا این صندوق برای شما آرامش بخش است. مثل اینکه حرز و دعا به گردن کسی آویزان می‌کنند، این صندوق مبارکی است. بعد فرمود: «بَقِیَّهٌ» در این صندوق لباس‌های موسی هنوز هم هست، چون بعد از فوت موسی لباس و عصای موسی در آن صندوق بود. «وَ بَقِیَّهٌ مِمَّا تَرَکَ آلُ مُوسى‌‌ وَ آلُ هارُونَ» قرآن می‌گوید: یهودیان صندوقی داشتند که در آن صندوق آرامشی احساس می‌کردند و در این صندوق بقایای آل موسی و آل هارون بود. یعنی لباس و کفش و کلاه موسی در آن صندوق بود و در حرکت‌ها جلو راهپیمائی می‌بردند و این صندوق صندوق مقدسی بود.

🌹حالا اگر من ضریح امام رضا را می‌بوسم، نگویید که چرا این ضریح را می‌بوسی؟ چون آن صندوق چوبی، مقدس بود چون لباس‌های موسی درونش بود «وَ بَقِیَّهٌ مِمَّا تَرَکَ آلُ مُوسى». امام رضا «بقیه من آل محمد» اگر یک صندوق بخاطر اینکه لباس موسی درونش است آرام بخش و مقدس است و «تَحْمِلُهُ الْمَلائِکَهُ» پس هر چیزی و هر ظرفی که کرامت‌ها باشد مقدس اس، ت آن خانه هم مقدس است، آن صندوق هم مقدس است، پیراهن یوسف هم پنبه بود، اما قرآن می‌گوید: «پنبه‌ای بود که به بدن یوسف خورده بود» این پیراهن یوسف که پنبه بود را انداختند روی چشم یعقوب، چشمانش باز شد. پنبه بود، اما این پنبه با بقیه پنبه‌ها که پیراهن است خیلی فرق داشت، این پیراهنی بود که در جوار

حتی اگر داراییت ۵۰۰۰تومنه امام حسین رو شریک مالت کن برکت رو ببین...به اینصورت که سعی کن حتی هزار تومن هم که شده خرج ارباب کنی مطمئن باش که لذتشو به تمام معنا می بری...هرررر مشکلی داری مداومت کن بر هرروز خوندن زیارت عاشورا(حتی بدون صد سلام و...) بعد میبینی و با تمام بند بند وجودت میفهمی که چی میگم.سکوت کن گاهی سکوت زودتر از هر فریادی جواب می ده ...یه ذکر معجزه گر(برای مسائل مادی و معنوی)#اللهم_بارک_لمولانا_صاحب_الزمان(تجربه شده)...هرروز خواندنِ دعاتوسل 🗝کلیدی ست بر هر قفلی....🔓(امتحان شده).(مواردی که نوشتم رو خودم امتحان کردم چون سالهای زیادی توو فشارهای مالی وزندگی بودم خیلی چیزا رو امتحان کردم)
ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2741
2687
داغ ترین های تاپیک های امروز
توسط   مائده6525221  |  2 ساعت پیش
توسط   mehrsathename  |  11 ساعت پیش