2752
2734

سلام ما رسممونه که خانواده داماد برای عروس تو دوران عقد حداقل اولین عیدی و شب یلدایی و عید فطر و قربان هم طلا میبرن برای عروس و هم یه تیکه طلا(معمولا النگو) و برای داماد خانواده عروس توی عیدی دو تیکه لباس پیراهن شلوار میدن به داماد(ما پیراهن و شلوار و کفس زیر چرم چرم طبیعی مجلسی گرفتیم).ولی خب برای عروس به مراتب مفصل تره.


بعد مراسم عروسی وقتی عروس و داماد میرن سر خونه زندگیشون خانواده دختر برای دخترشون شب یلدایی و عیدی میبرن.)برای داماد هیچوقت تا حالا رسمی نداشتیم)


همسرم ناراحته و میگه باید برای من کادوی خیلی بهتری به نسبت کادو هایی که ما برای تو آوردیم میدادن و الان هم یه کادویی برای من هم باید میاوردن برای شب یلدا و عیدی...


و من به ایشون میگم من تا به حال در اطرافیان فامیل مادری پدری دوست ها و آشنا ها و هر کسی که دیدم ندیدم که مثلا سکه و ساعت و ... به داماد بدن و طلا ندیدم تو شب یلدایی و عیدی ای که خانواده عروس برای عروس میبرن برای داماد هم کادو برده بشه.

یه جورایی تو رسم ما و چیزایی که تا حالا دیدم اصلا در اصل واسه عروس هست ماهیت این مراسما و کادو ها...


ولی ایشون میگن این درست نیست و حتی یکجا تو اینترنت یه چیزهایی آوردن به من نشون دادن.)مثلا نوشته بود بعضی جاها وقتی خانواده داماد برای عروس یلدایی میارن خانواده عروس هم کادو میدن) ما فقط تو اولین عید نوروز چنین رسمی داریم که همون کادو هم اصلا تشریفاتی مثل طبق بردن برای عروس نداره.من اصلا خودم تاحالا همچین چیزی ندیدم نه من قانع میشم نه ایشون.


لطفا لطفا لطفا بگید رشم منطقه و فامیل شما چیه و به ما کمک کنید.  

ببین برای منم همین پیش اومده بود دقیقا!!!😥 من از یکی از پزشکای دکترساینا ویزیت انلاین گرفتم از خونه و خیلییییی خوب بود. بیا اینم لینکش ایشالا که مشکلت حل میشه 💕🌷

والا خانواده عروس ما که دریغ از یه جفت جوراب گرفتن برای داداشم..فقط تولدش زنداداشم براش پتو خرید😐🤣

بگید اصلا عرف سمت شما چیه؟لطفا واضح به این سوال پاسخ بدید.شما چه رسمی برای عروس و داماد دارید

2731

خب عزیزم الان نمیشه که با رسم و رسومات رفت و باید شما اول باهم حرف میزدید توافق میرسید مثلن ما خودمون اولش گفتیم یدونه اولین مناسب رو بیارن و یکیم عروسی  ولی خب خانواده ی من بعد عروسیم هر مناسبتی اوردن و تو چله مامانم کاپشن و بلوز و شلوارم خریده بود و تو عیدی سکه ۴۰۰ سوتی و واسه من انگشتر

بگید اصلا عرف سمت شما چیه؟لطفا واضح به این سوال پاسخ بدید.شما چه رسمی برای عروس و داماد دارید

خب من فکر میکردم ما همچین رسمی نداریم که برای داماد هدیه ببرن..(چون برادرم تک پسره و فقط خانواده‌ی زنداداشمو دیده بودم که چیزی براش نیوردن البته احتیاجی هم نداشت)..ولی دیدم که مثلا عمم برای دامادشون عید و شب یلدا در حد خرید مثلا یه تیکه لباس و مثلا سشوار اینا خرید کرده بودن..البته هنوز عقد نیستند و نامزدن..

خب من فکر میکردم ما همچین رسمی نداریم که برای داماد هدیه ببرن..(چون برادرم تک پسره و فقط خانواده‌ی ز ...

خب ما اینا رو تو خرید عروسی می‌خریم.ایشون شاید تو خرید عروسی دیگه سشوار نمیخره

رسم جاهای دیگه چه دخلی به شما داره خب 

شما رسم خودتون رو اجرا کنید و رسم خانواده شوهرتون


بعد متوجه نشدم ینی چی هم طلا می‌برن برای عروس و هم یه تیکه طلا ؟ 

⚠️ اولین درس اقتصاد: منابع و امکانات محدودن. ⚠️ اولین درس سیاست: اولین درس اقتصاد رو نادیده بگیر‌. ⚠️ بند و بار برای چهارپایان استفاده میشه، نه برای انسان. انسان بند و بار نداره، ارزش و چهارچوب داره. 
خب من فکر میکردم ما همچین رسمی نداریم که برای داماد هدیه ببرن..(چون برادرم تک پسره و فقط خانواده‌ی ز ...

یه تیکه لباس یعنی مثلا یه پیراهن. حالا داماد در مقابل برای عروس چکار کردن؟


2706
ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2741
2687
2756