2752
2734
عنوان

خوشگل‌ترین آیه‌ای از قرآن که شنیدی چی بوده با چه مضمونی⁉️🤍

| مشاهده متن کامل بحث + 9218 بازدید | 547 پست
هیچکس نمیداند که برایش چه قرة العین‌هایی پنهان کرده ایم. آیه‌ی۱۷ سوره‌ی سجده (قرة العين ...

امام صادق‏ فرمود: «ثواب هر کار نیکى در قرآن بیان شده است، مگر «نماز شب»؛ که جز خداوند کسى پاداش آن را نمى‏ داند. سپس این آیه 👆را تلاوت فرمود»

بچه ها باورتون نمیشه!  برای بچم از «داستان من» با اسم و عکس خودش کتاب سفارش دادم، امروز رسید خیلی جذذذابه، شما هم برید ببینید، 

 خوندن همه کتابها با اسم بچه خودتون مجانیه، کودکتون قهرمان داستان میشه، اینجا میتونید مجانی بخونید و سفارش بدید

بچه ها باورتون نمیشه!  برای بچم از «داستان من» با اسم و عکس خودش کتاب سفارش دادم، امروز رسید خیلی جذذذابه، شما هم برید ببینید، 

 خوندن همه کتابها با اسم بچه خودتون مجانیه، کودکتون قهرمان داستان میشه، اینجا میتونید مجانی بخونید و سفارش بدید

⁉️ آیا خداوند، از دختران تنفر دارد؟!


⛔️ شبهه: الله در سوره طور آیه ۳۹ می گوید : آیا دختران از آن خدا و پسران از آن شماست؟ چرا الله از داشتن دختر ناراحت است؟ چرا مرد را برتر دانسته؟ و در ۲۷ نجم می گوید: همانا کسانی که به آخرت ایمان ندارند فرشتگان را به اسم زن نامگذاری می کند. حالا اگه به اسامی مرد می گذاشتند الله خوشحال می شد؟


✅ پاسخ: این جهل مرکب است؛ جهلی از این جهت که معنای درست آیه را ندانسته، و جهلی دیگر برای آن‌که گمان می‌کند عقیده‌ی مسلمانان و قرآن کریم را درست فهمیده و به خیال خود آن را نقد می‌کند!


اولاً. خداوند متعال در آیات بسیاری داشتن مطلق فرزند را از خود نفی کرده و مسلمانان نیز خداوند را از داشتن فرزند تنزیه می‌کنند، برای مثال آمده است: {وَقَالُوا اتَّخَذَ اللَّهُ وَلَدًا سُبْحَانَهُ بَلْ لَهُ مَا فِي السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ كُلٌّ لَهُ قَانِتُونَ} [البقرة: 116]

یعنی: «و گفتند: خداوند فرزندى براى خود اختيار كرده است. او منزه است، بلكه هر چه در آسمانها و زمين است، از آن اوست، همه فرمان‌پذير اويند.»

و فرموده است: {وَمَا يَنْبَغِي لِلرَّحْمَنِ أَنْ يَتَّخِذَ وَلَدًا} [مریم: 92]

یعنی: «[خدای] رحمان را نسزد كه فرزندى اختيار كند.»

و فرموده است: {وَقَالُوا اتَّخَذَ الرَّحْمَنُ وَلَدًا سُبْحَانَهُ بَلْ عِبَادٌ مُكْرَمُونَ} [الأنبیاء: 26]

یعنی: «و گفتند [خداى‌] رحمان فرزندى اختيار كرده! منزه است او. بلكه [فرشتگان‌] بندگانى ارجمندند.»

در این آیات مطلق داشتن فرزند نفی شده و این نفی مختص هیچ‌کدام از دو جنس «مذکر» و «مؤنث» نيست، پس آن‌که شبهه‌پرداز نوشته است: «حالا اگه به اسامی مرد می گذاشتند الله خوشحال می شد؟»، نشان از بی‌خردی او دارد.


ثانیاً. دانستیم که خداوند داشتن هر فرزندی را نفی کرده، چه از جنس مذکر و چه از جنس مؤنث باشند، اما معنای دو آیه‌ای که معترض ذکر کرده چیست؟

از مسلمات است که داشتن دختر نزد غالب قوم عرب نامطلوب و ناپسند بوده است، و این مطلب در خود قرآن کریم آمده است و نشان می‌دهد که مدعیان نقد قرآن، قرآن نخوانده‌اند و برای همین است که معانی آیات را درنمی‌یابند و از روی نادانی و بی‌خردی طرح اشکال می‌کنند.

خداوند فرموده است: {وَيَجْعَلُونَ لِلَّهِ الْبَنَاتِ سُبْحَانَهُ وَلَهُمْ مَا يَشْتَهُونَ - وَإِذَا بُشِّرَ أَحَدُهُمْ بِالْأُنْثَى ظَلَّ وَجْهُهُ مُسْوَدًّا وَهُوَ كَظِيمٌ{ [النحل: 57]

یعنی: «و برای خداوندی که از هرگونه آلایش و نیازی پاک است، دخترانی قائل می‌شدند و برای خود آنچه دوست می‌داشتند قرار می‌دادند (که پسران هستند)، و هنگامی که به یکی از آنان مژده‌ی تولد دختر داده می‌شد صورتش سیاه می‌گردید و مملو از خشم و غضب و غم و اندوه می‌شد.»


پس این الزام مشرکین به اعتقادات باطل و فاسدشان است، و سلف صالح این امت نیز همین معنا را از آیات فهمیده بودند، چنان‌که از قتاده (رحمة الله علیه) منقول است:

«کار مشرکین این‌گونه بود [و فرزند دختر را ناپسند می‌داشتند] و خداوند به پلیدی اعتقادشان به ایشان خبر داد؛ فرد مؤمن می‌خواهد به آنچه که خداوند قسمتش گردانده راضی باشد و قضای الهی از قضای خودِ فرد بهتر است و او خود خیر را نمی‌شناسد، چه بسیار دخترانی که برای خانواده‌ی‌شان از پسر بهتر باشند!» [1]

در صحیح مسلم نیز آمده است که پیامبر اسلام (صلی الله علیه وسلم) فرمودند: «من عال جاريتين حتى تبلغا جاء يوم القيامة أنا وهو كهاتين، وضم أصابعه.» [2]

یعنی: هرکس سرپرستی دو دختر را به تا زمان بلوغ‌شان بر عهده گیرد [و در تربیت و رشدشان بکوشد]، در روز قیامت در حالی می‌آید که من و او مانند این دو خواهیم بود: و انگشتان خود را با هم جمع نمود.

در نتیجه استدلال معترض ناشی از فهم غیر صحیح آیات و نیز عدم احاطه به قرآن کریم است، اگر غرض‌ورزی و تعصب را نیز به میان نیاوریم! در نهایت می‌گوئیم که در هیچ‌جایی از قرآن، فردی به دلیل اصل جنسیت‌اش ذم نشده، بلکه خداوند معیار را تقوا قرار داده و آن را از هر دو جنس می‌پذیرد، همان‌گونه که آسیه (علیها السلام) را به دلیل ایمانش مدح کرده است و در سنت نبوی نیز شواهد بسیاری برای این وجود دارند که ذکرشان موجب خروج این نوشتار از اختصار خواهد شد، و همین‌که یک سوره به نام «النساء» در قرآن کریم موجود است، برای نقض ادعاهای فاسد معاندین کفایت می‌کند، والحمد لله.


والسلام علیکم ورحمة الله وبرکاته

تهیه‌شده در: «رد شبهات ملحدین»


پی‌نوشت‌ها:

[1] تفسير الطبري، محمد بن جرير الطبري (310 ه‍ـ)، مؤسسة الرسالة، ج 17، ص 227 - اثر حسن است.

[2] صحيح مسلم، مسلم بن الحجاج النيسابوري (261 ه‍ـ)، دار إحياء التراث العربي، ج 4، ص 2027


2731
انشاالله عزیزم🙏🤍خدا یه کوچولوی ناز و سالم به شما عنایت کنه

ان شاءالله🌿❤.

ممنون عزیزم 🙂.

ان شاءالله شما هم هر چیزی میخواهید خدا بهتون بده❤🌿

"قوی ترین دارو همین قرص بودن دلمون به خداست🙂💙"  آگاه باشید که تنها با یاد خدا دلها آرام میگیرند"خدا  جونم شکرت خیلی دوستت دارم،🥰🌿💙.خدایا به من هم فرزندی سالم و صالح عطا کن الهی آمین😊🌸."در خواست دوستی از طرف آقایون پذیرفته نمیشه🙏"
یادت نره گل قشنگ🌺من بی صبرانه منتظرم🤍

از جایی که دیشب خوندین 

تا به اینجا چندتا آیه ی دیگه گذاشتم..

خوشحالم که اشتیاق شما رو می‌بینم خانووم🤍.

تاپیک آخر رو هم یه نگاه بندازید..

از جایی که دیشب خوندین  تا به اینجا چندتا آیه ی دیگه گذاشتم.. خوشحالم که اشتیاق شما رو می‌بین ...

حتما عزیزم🤍عالی عالی خدا حفظتون کنه، خدا مراد دل تون رو بده انشاالله، خیلی دنبال کردم این تاپیک رو و مدام ادامه میدم و برخی رو بر میگردم مرور می کنم، یه تصمیم هم گرفتم روی کاغذ رنگی بنویسم بچسبونم رو یخچال هر چند وقت یکبار یک تعدادی بزارم و دوباره جدید چند تای دیگه..🌹

خدا تو قرآن گفته لقد خلقنا الانسان فی کبد همانا ما انسان را در رنج آفریدیم این کبد به دو معناست . ...

جداً؟ من مفهوم استحکام رو هرگز برداشت نکردم و در خصوص این آیه مطالعاتی داشتم اما فقط مفهوم رنج رو برداشت کردم، اگه ممکنه برای مفهوم استقامت منبعی اگر هست بفرمایید من مطالعه کنم.

2706
ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2741
2687