2737
2734

همیشه کیک را در طبقه وسط می ذاریم.

کیک را در قسمت کنار فر قرار می دهیم تا روش کمی رنگ بگیره و از رنگ سفید یا کرم بیرون بیاد یعنی رنگش قهوه ای خیلی کم رنگ بشه.

بعد به قسمت مرکز فر انتقال داده و تا داخلش بپزه. درحین انتقال دادن به مرکز، مقدار شل بودن روی سطح کیک را می بینیم و زمان می دهیم تا چقدر لازم هست که سفت بشه. بعد از ۴ الی ۸ دقیقه با سیخ چوبی چک شود. با سیخ چوبی در مرکز کیک فرو می کنیم و اگر تمیز بیرون نیومد، ۱ الی ۲ دقیقه دیگه دوباره امتحان می کنیم. اگه تمیز بیرون اومد، گریل را روشن کرده تا روش به خوبی برشته و سرخ بشه اما کیک کاکائویی نیاز نیست روی کیک برشته بشه و همین که روی کیک سفت شد کافیه.

بعد فر را خاموش کرده و قالب را به آرامی روی سطح کار قرار می دهیم و اجازه می دهیم تا در دمای محیط سرد بشه. (قالب کنار پنجره و پنگه و کولر و درِ باز نباشه) بستگی به جنس قالب داره و نیم الی ۲ ساعت طول می کشه تا خنک بشه.

وقتی کیک سرد شد، کیک را از قالب جدا می کنیم و برش می دهیم.


چند تا نکته:

در ۹۵ درصد کیکها شکر و تخم مرغ را در حدی هم بزنید که کرم رنگ و کشدار بشه. ( بعضی کیکها مثل کیک اسفنجی، باید در حدی هم بزنید تا شکر کاملا حل بشه)

مواد کیک باید تا دو سوم قالب رو پر کنه.

قالب هایی که وسطش برجسته هست، کیک بهتر پف می کنه.

کیک هایی که ۱ تخم مرغی یا بدون تخم مرغ هستن پف زیادی ندارن.

کاپ کیک:


همیشه کاپ کیک را در طبقه وسط می ذاریم.

کاپ کیک را در قسمت کنار فر قرار می دهیم تا روش کمی رنگ بگیره و از رنگ سفید یا کرم بیرون بیاد یعنی رنگش قهوه ای خیلی کم رنگ بشه.

بعد به قسمت مرکز فر انتقال داده و گریل را روشن کرده تا روش برشته شود اما کاپ کیک کاکائویی نیاز نیست روش برشته بشه و همین که روش سفت شد کافیه.

بعد فر را خاموش کرده و قالب را به آرامی روی سطح کار قرار می دهیم و اجازه می دهیم تا در دمای محیط سرد بشه. (قالب کنار پنجره و پنگه و کولر و درِ باز نباشه)

وقتی کاپ کیک سرد شد، کاپ کیک را از قالب جدا می کنیم.


نکته: 

کپسولی که استفاده می کنید باید ۲ میلیمتر الی نیم سانت بلندتر از قالب باشه یعنی وقتی کپسول را داخل قالب می ذارید کمی ازش بیرون بزنه.

مواد را تا ۳ میلیمتر مانده به لبه قالب (نه کپسول) بریزید. 

ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2741
2687