2733
2739
عنوان

بيماري جديد كشنده است. مواظب باشيد.

1315 بازدید | 16 پست

امشب يه كليپ توي اينستاگرام ديدم داشتن يه نفر رو خاك ميكردن كه مرده بود. زيرش نوشته جسد شخصي كه بر اثر بيماري تب كريمه كنگو فوت شده. جسد رو وكيوم كردن و درون تابوت پلاستيكي پرس شده در عمق سه متري دفن كردن و ااون افرادي كه خاكش ميكردن لباس سفيد با ماسك پوشيده بودن جسد تا قبل از انتقال قرنطينه بوده. اجازه ندادم كسي نزديك بياد براي تدفينش. 

اين بيماري از طريق گوشتهاي آلوده دام شيوع پيدا ميكنه. گويا اين آقا جگر خام گوسفند خورده مريض شده. توي يكي از شهرستانهاي أصفهان بوده. لطفا خيلي مواظب باشيد . علايم زيادي داره لطفا سرچ كنيد توي گوگل . 

تب كريمه كنگو

🌷خداوندا كمكم كن تا درهايى كه به رويم ميگشايى ، ندانسته نبندم. و درهايي را كه به رويم ميبندى را به اصرار نگشايم.🌷

ببین منم به همین مشکل خورده بودم.😢خانمای اینجا بهم دکترساینا رو معرفی کردن و منم از یکی از دکتراش ویزیت آنلاین گرفتم از خونه. و خیلی راضی بودم و مسالمم حل شد😍 بیا اینم لینکش ایشالا که مشکل توهم حل بشه😘

2728

گويا يك كنه اي هست كه با دام زندگي ميكنه و نيش اون كنه باعث انتقال هم ميشه. 

🌷خداوندا كمكم كن تا درهايى كه به رويم ميگشايى ، ندانسته نبندم. و درهايي را كه به رويم ميبندى را به اصرار نگشايم.🌷
خیلی ممنون که اطلاع رسانی کردی انشالله بلا از همه مردم دور باشه😍

خواهش ميكنم وظيفه ست😊

🌷خداوندا كمكم كن تا درهايى كه به رويم ميگشايى ، ندانسته نبندم. و درهايي را كه به رويم ميبندى را به اصرار نگشايم.🌷
2738

لطفا این پیام را جدی گرفته و تا حد امکان اطلاع رسانی نمایید:👇👇👇👇


⭕️تب کریمه کنگو، خطرناک اما قابل پیشگیری است.


🔶هشدار درباره یک بیماری کشنده در فصل گرما/خرید گوشت‌ بدون مهر دامپزشکی ممنوع!



✳️رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت:


🔹تب کریمه کنگو یکی از مهم‌ترین بیماری‌های ویروسی است که از حیوان به انسان منتقل می‌شود. این بیماری خطرناک است و فرد مبتلا به آن تا ۳۰ درصد موارد جان خود را از دست می‌دهد.


🔹یکی از راه‌های انتقال آن از طریق گزش کنه‌ای است که روی بدن حیوان آلوده به خصوص دام‌های اهلی مانند گوسفند و بز و گاو زندگی می‌کند. این ویروس وارد بدن کنه شده  و بعد با گزش باعث ابتلای انسان به بیماری  می‌شود.


🔹خرید گوشت از منابع نامطمئن مانند کنار خیابان، جاده و ... مردم را در معرض ابتلای به تب کریمه کنگو قرار می‌دهد. به همین دلیل گوشت باید مهر تایید سازمان دامپزشکی را داشته باشد.   


🔹قصاب‌ها و حتی زنان خانه‌دار نیز ممکن است  به دنبال تماس با دام تازه ذبح شده یا گوشت آلوده، مبتلا به این عفونت‌ شوند.  همچنین  کسانی که در معرض خون و ترشحات بدنی فرد بیمار قرار دارند نیز در معرض ابتلا هستند. 


🔹این بیماری معمولا در فصل بهار و تابستان شایع است، اما در تمام فصول سال ممکن است مشاهده شود. تب کریمه کنگو واکسنی برای پیشگیری ندارد و مهم‌ترین نکته برای پیشگیری، رعایت نکات بهداشتی توسط کسانی است که دام نگهداری می‌کنند، در کشتارگاه‌ها و دامداری‌ها کار می‌کنند و زنان خانه‌داری که  گوشت خریداری می‌کنند.


🔸توصیه می شود گوشت دام پس از ذبح به مدت ۲۴ ساعت در یخچال نگهداری شده و سپس با پوشیدن دستکش، قطعه قطعه شده و مورد مصرف قرار گیرد. همچنین ضروریست فقط از گوشت های مورد تایید دامپزشکی خریداری و استفاده شود

خوشبختی یعنی اینکه قلب مادرت بتپدوسایه ی پدرت بالای سرت باشد

💢 وضعیت مبتلایان به تب کریمه کنگو/ توصیه‌هایی جهت جلوگیری از ابتلا به بیماری


رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:

🔸افرادی که به ویروس تب کریمه کنگو مبتلا بودند، در حال حاضر بستری و تحت درمان هستند و وضعیت جسمانی آنها رو به بهبودی است.

🔸برای جلوگیری از ابتلا به این ویروس خطرناک باید ابتدا دام را بعد از ذبح بهداشتی به مدت ۲۴ ساعت در سیستم‌هایی با دمای معمولی (منفی ۱ تا منفی ۴ درجه سانتی‌گراد) نگهداری و سپس بسته‌بندی کرد.

🔸همچنین قبل از مصرف، گوشت در دمای فریزر حداقل به مدت سه الی چهار ساعت نگهداری و پس از آن مصرف شود.

🔸مردم استان اصفهان گوشت را صرفاً از مراکز مورد تائید بهداشت و دامپزشکی تهیه کنند.📣

2706
ارسال نظر شما
این تاپیک قفل شده است و ثبت پست جدید در آن امکان پذیر نیست

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2687
داغ ترین های تاپیک های امروز