2737
2739

ببین منم به همین مشکل خورده بودم.😢خانمای اینجا بهم دکترساینا رو معرفی کردن و منم از یکی از دکتراش ویزیت آنلاین گرفتم از خونه. و خیلی راضی بودم و مسالمم حل شد😍 بیا اینم لینکش ایشالا که مشکل توهم حل بشه😘

2731
2738

حق التدریس بصورت تعداد ساعت تدریس ضرب در دستمزد ساعتی برحسب مدرک مدرس میگیره.

رقمش بسیار کمه معمولا ماهها پس از پایان ترم دستمزدش رو میگیره. مثلا برای یک درس تخصصی سه واحدی مقطع کارشناسی، یک استاد حقالتدریس با مدرک دکتری یه مبلغی حدود 600-700 تومن میگیره بابت یک ترم. که البته از اون مالیات هم کم میشه. نکته مهم اینه که واحدهای درسی خیلی زیادی هم به اساتید حق التدریس داده نمیشه و عرف اون در حد 8تا10 واحد درسی واسه یک ترمه که میشه حدود 2میلیون توی یک ترم بعبارتی ماهی400تومن البته برای حدود 2-3 روز کلاس رفتن. اگه دو سه جا درس بده میشه 6روز توی هفته و حدود 1میلیون در ماه. بله واقعا برای یک دکتر این مبلغ ناچیز وحشتناکه.

اما برای اساتید تمام وقت...

اساتید تمام وقت قطعا بایست مدرک دکترا داشته باشند. برخلاف حق التدریسی ها، اعضای هیات علمی(تمام وقت) یک حقوق ثابت دارند که ماه به ماه مثل کارمندها حقوق میگیرن که دیر و زود هم نداره. که مبلغش بستگی به نوع رشته(فنی، پزشکی، انسانی،...)، و سالهای سابقه کارشون داره و گرید استاد که میتونه استادیار، دانشیار، استادتمام باشه.  به اضافه مزایای جانبی.

مزایای جانبی میتونه تعداد راهنمایی پایان نامه های دانشجویان مقاطع مختلف مثل کارشناسی، ارشد، دکتری باشه. سمت اجرایی در دانشگاه مثلا معاون اموزشی باشه و... که برای هرکدوم برمبنای گرید استاد، مبلغی میگیره.

برای یک استاد تازه کار با کسورات حقوق، از مبالغ حدود ماهانه3میلیون شروع میشه. ضمن اینکه گهگاهی فرصت مطالعاتی خارج، پروژه خارج دانشگاه، معروفیت اجتماعی و گاها تصدی برخی مشاغل مثل معاونت در فلان سازمان یا فلان وزارت، یا مجلس یا شرکت و... هم براشون مقدوره.

اصلا و ابدا شرایط شغلی استاد حق التدریس با هیات علمی قابل قیاس نیست. حق التدریس در واقع ظلم و بیگاری محض و سوءاستفاده از بیکاری فارغ التحصیلان دکتری هست.


اما برای هیات علمی تمام وقت هم، رقمهایی مثل 10میلیون در ماه و... مربوط به شرایط خاص اون استاد و سمتش و خیلی آیتمهای دیگه هست که بعضیهاشون رو گفتم. مگه چند تا استاد از یک دانشگاه متوسط با 300 استاد، سمت بالای دانشگاه مثل معاونتهای اصلی و کلی آیتم دیگه رو دارند که بخوان رقمهایی مثل 10میلیون بگیرن؟؟ و گرفتن همچین دستمزدی بسیار بسیار نادر پیش میاد و قطعا میانگین دستمزدشون خیلی کمتر از این چیزهایی هست که دوستان میگن.

اون دستمزدهایی که اغلبمون بخصوص توی دوران دانشجویی تصور میکنیم که اساتید میگیرن غالبا واقعیت نداره و بمراتب کمتر میگیرند.

ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2687
پربازدیدترین تاپیک های امروز