2410
2553
عنوان

زنان کشورم

216 بازدید | 9 پست

🌾🍂🍃🌾🍃🍂🌾🍂🍃🌾🍃🍂

🍂


🔴 خودباوری


🔹زل زده بودم به یک مرد اروپایی و با خودم می گفتم چه خوش تیپ!

ناگهان همسرش از در امد تو. توی کشتی نشسته بودیم.

در این مدت به زن ها زیاد نگاه نکرده بودم .اغلب زیاد به آدم ها نگاه نمی کنم، کلیت یک فضا بیشتر برایم جذاب است، یا گاهی جزئیاتی خیلی خاص در زنده ها و اشیا.


🔹زن آن مرد توجه من را به خودش جلب کرد. تمام تن، دست ها، پاهای او لک و پیس داشت، اما او پیراهن باز و دامن کوتاه پوشیده بود.

از آن روز به زنان بیشتری نگاه کردم، دختر رزوشن فلان جا که خیلی اضافه وزن دارد و نیم تنه می پوشد. فلان زن که چند خال گوشتی روی سینه اش داشت اما لباس باز پوشیده بود. رگ های واریس فلان زن و دامن کوتاهش.


🔹با خودم فکر کردم چرا ندیده بودمشان؟ و اگر این ویژگی ها در بدن من بود چه اتفاقی رخ میداد؟ قطعا لباس باز نمی پوشیدم یا حتی هیچوقت لباس تنگ به تن نمی کردم مبادا چربی هایم بزند بیرون .


🔹بعد به مردها فکر کردم، به زندگی هایی که از جسمانیت عبور کرده ، مردهایی که نمی گویند خال گوشتی ات را بردار، یک فکری به حال خط واریس ات بکن، زن چاق که نیم تنه نمی پوشد، ماه گرفتگی ات را درست کن. فهمیدن باز پوشیدنشان نه از بهر خودنمایست که از بهر راحتیست.


🔹من به زن های ‌کشورم فکر کردم!! ابروهات رو وردار خب! چرا نمیری لیزر؟ چرا نمیری خال گوشتی رو برداری؟ واااا، این چه هیکلیست؟ با این هیکل چه لختی هم پوشیده!  چقدر بیریخته طرف و ... چه کوتاهه. چه درازه .

دارم به معنای جهان اول و سوم فکر می کنم و به عبور....


🔹و چه سخت که ما هنوز برای هم لباس می پوشیم، برای هم رژیم می گیریم و جسم و فیزیک به بدترین شکل ممکن اولویت ماست، شبیه هم بودن، برای زیبا بودن!! نداشتن خود باوری و اعتماد به نفس و مخفی کردن نداشته هایمان در پشت نقاب اندام وبینی های عمل شده ولبهای .....


🔹به راستی چرا اینگونه شدیم ؟چرا در عین حالی که دیگران را واقعا نمیبینیم و دوست نداریم و احترام نمیگذاریم و....اما تمام زندگیمان را بر اساس نگاهشان تنظیم میکنیم ؟؟؟

تفاوت ما با آنان فقط در منطقه جغرافیایی و وضعیت اقتصاد و... نیست که در طرز فکر جهان سومیان است.


🔹مفهوم ازادی در انجا رها شدن از لباس و پوشش نیست بلکه رهایی از تفکرات و ذهنیتها و خرافات و افکار مسمومیست که زندگیهای ما را شبیه بردگان کرده.

آری ما برده  یکدیگر شدیم . برده نگاه یکدیگر و قضاوت های بیجای یکدیگر.

ای کاش رها شویم..


#فرشته_بانو


❣ @tanhaeizan

یه زن نمیتونه دوستت داشته باشه بعد دوستت نداشته باشه بعد دوباره دوستت داشته باشه یه زن فقط میتونه دوستت داشته باشه دوستت داشته باشه و بعد دیگه هیچوقت دوست نداشته باشه

متن زیبایی بود. 👍

امیدوارم همه دوستانم در. نهایت سلامتی به سرببرند. و. نهایت ارزوم دعا برای  تک تک افراده چه انانی که دوستم داشتند که کسانی که من را مسول ناکامیهاشون میدونستند و. با نفرت ازم یاد. میکردند خدا نگهدارتون 😘😘


بچه ها باورتون نمیشه!  برای بچم از «داستان من» با اسم و عکس خودش کتاب سفارش دادم، امروز رسید خیلی جذذذابه، شما هم برید ببینید، خوندن همه کتابها با اسم بچه خودتون مجانیه، کودکتون قهرمان داستان میشه، اینجا میتونید مجانی بخونید و سفارش بدید.

2720

https://t.me/tanhaeizan

یه زن نمیتونه دوستت داشته باشه بعد دوستت نداشته باشه بعد دوباره دوستت داشته باشه یه زن فقط میتونه دوستت داشته باشه دوستت داشته باشه و بعد دیگه هیچوقت دوست نداشته باشه

واقعا هم همین طوره که نوشته.

اینجا اروپایی های فراوانی می بینم که صرف نظر از ریخت و قیافه شون همه جا می رن و هر چی عشقشون می کشه می پوشن. آرایشم معمولاً خبری نیست.

بزرگ ترین اندوه من و کمرشکن ترین دردم، نوستالژی های دهه 60 و 70...
2714

کاملا درست بود؛ ظاهر بینی، قضاوت و داشتن ارزش صرفا بخاطر زیبایی ظاهر و نه هنر و اندیشه نو و مهارت و تخصص، از خصوصیات بارز جهان سوم هست؛

آرزوی من، آزادی زنان ایران و تساوی حقوق آنها با مردان است.من به رنجهایی که خواهرانم در این مملکت در اثر بی‌عدالتی مردان می‌برند، کاملاً واقف هستم و نیمی از هنرم را برای تجسم دردها و آلام آنها به کار می‌برم. آرزوی من ایجاد یک محیط مساعد برای فعالیتهای علمی، هنری و اجتماعی زنان است.(فروغ فرخزاد)
ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2712
2687
داغ ترین های تاپیک های امروز