2726
عنوان

پس انداز یکی از واجبات برای خانم ها

17086 بازدید | 34 پست

توی اینجا می خواهیم روشه درست پس انداز کردن رو نشون بدیم . فقط خواهش می کنم اگر امکان داره اینجا رو به تاپیکه گفتگوهای روزانه تبدیل نکنیم چون مدیره این بخش به زحمت می افتن و مجبور به بستن یا پاک کردنه اینجا میشن

خوب خانوم هایی ولخرج هستند و دوست دارن پس انداز کنن دست به کار بشن و شروع کنن به تمرین و خرج نکردن . 

بعضی ها فکر می کنند چون درآمدشان زیاد نیست نمی توانند پس انداز کنند ولی این مثل آن می ماند که بگوییم چون همه روز بیکار نیستیم نباید یک ساعت را به ورزش اختصاص دهیم. کارشناسان معتقدند که بهترین راه برای تقویت حساب بانکی این است که کم کم پس انداز کنیم ولی این کار را همیشه ادامه بدهیم. به جای اینکه ناگهان قسمت بزرگی از حقوق ماهیانه تان را به حساب پس اندازتان واریز کنید و مبلغ کمی را برای روزهای باقیمانده ماه نگه دارید، هر بار مبلغ کوچکی را پس انداز کنید. خواهید دید بدون اینکه خودتان متوجه شوید پس اندازتان هر ماه بیشتر خواهد شد. هرچه بیشتر شاهد بیشتر شدن موجودی حسابتان باشید، انگیزه بیشتری برای پس انداز کردن پیدا خواهید کرد. ( یک توصیه بسیار مهم . اغلب خانوم ها پول پس انداز شده را به خریده طلا و سکه اختصاص می دهند ولی این اشتباه است . چون ممکن است قیمته طلا دستخوش نوسانات شده و امکان دارد باعث ضرر شود . بهترین کار باز کردن حساب در بانک است . حسابی که سوده روزانه به مبلغه پس اندازتان اضافه می کند . یک سرمایه گذاری صد در صد بدونه ریسک و مطمئن ) 


1 - باید بدانید دقیقا در ماه چقدر در آمد دارید . بعضی ها به خاطره داشتنه شغله آزاد درآمده ثابتی ندارند در این جور موارد در آمد میانگینه هفتگی در آمد رو بسته به شرایطه خودتون مشخص کنید . 


2 - یک دفتر یا تقویم تهیه کنید و از بزرگترین مخارج تا ریزترین آن ها را حتی با تاریخ در آن یادداشت کنید. سعی کنید حتی الامکان چیزی را از قلم نیندازید. حتی اگر چکی را خرج می کنید و یا از کارت های اعتباری استفاده می کنید، سعی کنید همه و همه را در دفتر مورد نظر یادداشت کنید. با این شیوه اولاً در آخر ماه در حالی که بهت زده شده اید نمی گوئید: «نفهمیدم پولم چطور تمام شد». ثانیاً با احتساب روزانه مخارجتان، با کسری بودجه مواجه نمی شوید.

ببین برای منم همین پیش اومده بود دقیقا!!!😥

 من از یکی از پزشکای دکترساینا ویزیت انلاین گرفتم از خونه و خیلییییی خوب بود. بیا اینم لینکش ایشالا که مشکلت حل میشه 💕🌷


3 - لیستی از مخارجتان تهیه کنید به جای اینکه همه حساب و کتاب ها را در ذهنتان انجام دهید و مرتب از خودتان بپرسید چقدر خرج کرده ام و حالا چقدر پول دارم و ... لیستی تهیه کنید و همه هزینه ها را یادداشت کنید. بدین ترتیب هم بر مخارج ماهانه کنترل بیشتری خواهید داشت و هم انگیزه ای برای صرفه جویی و خود داری از مخارج غیرضروری پیدا خواهید کرد. با خودتان قرار بگذارید به هیچ عنوان خریدی غیر از مواردی که در لیست آمده انجام ندهید . قرار بگذارید هیچ موردی در بازار شما را وسوسه به خرید و ولخرجی نمی کند . 

2728

4 - همیشه هزینه های معمولی و ماهانه که ثابت است، مثل قبوض و مخارج روزمره، را در اول ماه محاسبه کرده و سعی کنید پول آن را کنار بگذارید و تحته هیچ شرایطی به آن پول دست نزنید . در این صورت است که تا پایان ماه هیچ نگرانی از بابت کسری بودجه نخواهید داشت.برخی از افراد، صرفه جویی را با هزینه نکردن برخی از ضروریات اشتباه می گیرند. مثلاً از پرداختن هزینه بیمه اتومبیل خود صرف نظر می کنند که در این صورت ضرر را چندین برابر پرداخت می کنند. (البته اگر ضرر مالی باشد). اگر خدای ناکرده تصادفی اتفاق بیفتد که حتی یک فرد آسیب ببیند، برخی اوقات جبران ناپذیر است؛ بنابراین هزینه های ضروری را هیچ گاه از قلم نیندازید و در محاسبات اول ماه حتماً آن را در نظر بگیرید.

5 - قبل از خرید هر چیز، قیمت ها را مقایسه کنید و با وارد شدن به اولین فروشگاه، دست به جیب نشوید. سعی کنید به جاهای مشابه دیگر هم سر بزنید و قیمت ها را بسنجید؛ آنگاه خرید کنید. بدین ترتیب نه سرتان کلاه می رود و نه پول اضافی از جیب تان خارج می شود. دیگر این که سر قیمت ها چانه بزنید، بدون این که خجالت بکشید. اگر دقت کنید می بینید که افراد متمول، بیشتر از افراد دیگر بر سر قیمت ها چانه زنی می کنند؛ چون آن ها قدر پولی را که با زحمت به دست آورده اند، می دانند.هیچ وقت فراموش نکنید که اکثر افراد ثروتمند و متمول از اول ثروتمند و مرفه نبوده اند و بسیاری از آن ها با سختی، پس انداز اندک اندک درآمد و خرج نکردن های بیهوده به این ثروت دست یافته اند. شما هم می توانید از همین الان شروع کنید و زمان را از دست ندهید.


6 - برخی می گویند ما نمی توانیم پس انداز کنیم و هر پولی دستمان بیاید خرج می شود. راه دیگر برای پس انداز این است که صندوق های قرض الحسنه خانوادگی و فامیلی تشکیل دهید یا اگر هست شما هم عضو شوید. بدین ترتیب اگر هم نخواهید مجبورید هر ماه مبلغی را به این صندوق اضافه کنید و از وام آن صندوق هم می توانید استفاده کنید.

7 - وقتی احساساتی هستید، مثلا دلتان گرفته یا از چیزی خوشحال هستید، به خرید نروید چون احتمال اینکه ولخرجی کنید و چیزهایی را بخرید که به آنها نیازی ندارید زیاد است. خیلی اوقات برای اینکه از احساسات منفی فرار کنیم و ذهنمان را از چیزهای ناراحت کننده منحرف کنیم، چیزهایی را می خریم که برای لحظاتی شادمان می کنند. مثلا ممکن است فقط به منظور خرید یک پیراهن به فروشگاه رفته باشیم ولی با یک شلوار، یک کت و چند جفت جوراب و چیزهای دیگر به خانه برگردیم. اگرچه خرید چنین چیزهایی برای لحظاتی ما را شاد می کنند، اما این شادی به زودی از بین می رود و آنوقت ما می مانیم و چند وسیله غیرضروری و یک حساب خالی! همین مطلب در مورد مواقعی که بسیار گرسنه هستید و به فروشگاه می روید صادق است. ممکن است گرسنگی به شما فشار بیاورد و به محض دیدن هر یک از محصولات داخل مغازه فکر خریدنش به سرتان بزند!

خلاصه موارده بالا

1 - مشخص کردنه در آمد 

2 - یادداشت کردنه تمام مواردی که بابت آن از درآمدتون کم میشه . از ریز تا درشت

3 - قبل از خرید یه لیست تهیه کنید که چی احتیاج دارید و فقط مواردی که توی لیست مشخص کردید بخرید . و به هیچ عنوان نگذارید وسیله ایی غیر از چیزی که توی لیست مشخص کردید برای خریدن شما رو وسوسه کنه . هر وقت می خوایید یه چیزی رو بخرید به خودتون بگید واقعا بهش احتیاج دارم ؟

4 - هزینه های معمولی و ثابته هر ماه رو اول از همه از روی در آمدتون جدا کنید و بزارید کنار

5 - قبل از خرید قیمتش رو مشخص کنید . چند جا دیگه برید و سری به قیمت های دیگه بزنید . چانه زدن رو هم فراموش نکنید . خجالت نداره که مزه خرید به چونه زدن و پایین آوردنه قیمته 

6 - حتما سعی کنید توی یه صندوق قرعه کشی شرکت کنید و نگید نمی شه . 

ببخسید یه سوال دیگه هم دارم.... پولمون رو وقتی میریزیم توی بانک بهمون کارت میدن و اون کارته دستمونه و ازش خرج میکنیم. اگه هم بخوایم از مبالغ کم شروع کنیم بانک حسابی که بهش سود میده برامون باز نمیکنه. نظرتون درمورد قلک چیه؟

در مورد کارت اینم بگم که اگه منم خرج نکنم شوهرم ازش بالاخره برمیداره... پول باشه در دسترسم باشه خرج میشه.

و من، بار دیگر، وقتی آسمان صدایم کرد، برای خدا دست تکان دادم!

در جواب دوست خوبم

خیلی ها هستند که مثل شما در خرج خونه مشارکتی ندارند و به همین دلیل نمی تونن پس اندازی داشته باشند . برای این دسته از خانوم ها فقط یک نسخه میشه پیچید و اون هم اینه که دنباله یک شغله خانگی در آمد زا برای خودشون باشن . نود در صده مردها با اینکه زن در خانه خودش کار کنه و منبع در آمدی داشته باشه هیچ مشکلی ندارند . به همین خاطر هر هنری که می تونید یاد بگیرید و اگر هنری دارید می تونید اون رو به دیگران آموزش بدید و از همین راه منبع در امدی برای خودتون درست کنید . 
کارهای زیادی رو یک زن می تونه در خانه انجام بده تا بتونه در آمدی برای خودش کسب کنه . مثل خیاطی آرایشگری درست کردن ترشی جات خانگی درست کردنه تابلو و کارهای زیاده دیگه که بستگی به توانایی و خواست طرف داره 

از هر چیزی که خانم بتونه برای خودش پس انداز داشته باشه عااااااااااااالیه 

پس انداز حتی اگه 10 هزار باشه ادم تشویش میشه تا بیشترش کنه حالا چه در قلک چه در بانک 

پس انداز حتی میتونهورزش کنید؛ ورزش، پس‌انداز سلامت است که باعث می‌شود با بیمارنشدن، مجبور به پرداخت هزینه‌های گزاف درمان نشوید.
_ از خرید کالاهای باکیفیت و استاندارد غافل نشوید.
_ در مصرف برق، آب، گاز و بنزین صرفه‌جویی کنید. مثلا با استفاده از لامپ‌های کم‌مصرف یا استفاده نکردن از وسایل برقی در ساعات اوج مصرف، می‌توانید مصرف برق‌تان را به حداقل برسانید.

_ از خرید اسباب غیرضروری اجتناب کنید.
_ خرید مواد غذایی یا میزان تهیه آنها باید به مقدار نیاز باشد تا دورریز نداشته باشید.
_ از تلفن، موبایل، کامپیوتر و تلویزیون به اندازه ضرورت استفاده کنید.
_ با صرف اندکی خلاقیت و هنر می‌توانید از دورریزهای خانه، به گونه‌ای بهینه بهره ببرید.

از هر چیزی که خانم بتونه برای خودش پس انداز داشته باشه عااااااااااااالیه 

پس انداز حتی اگه 10 هزار باشه ادم تشویش میشه تا بیشترش کنه حالا چه در قلک چه در بانک 

پس انداز حتی میتونهورزش کنید؛ ورزش، پس‌انداز سلامت است که باعث می‌شود با بیمارنشدن، مجبور به پرداخت هزینه‌های گزاف درمان نشوید.
_ از خرید کالاهای باکیفیت و استاندارد غافل نشوید.
_ در مصرف برق، آب، گاز و بنزین صرفه‌جویی کنید. مثلا با استفاده از لامپ‌های کم‌مصرف یا استفاده نکردن از وسایل برقی در ساعات اوج مصرف، می‌توانید مصرف برق‌تان را به حداقل برسانید.

_ از خرید اسباب غیرضروری اجتناب کنید.
_ خرید مواد غذایی یا میزان تهیه آنها باید به مقدار نیاز باشد تا دورریز نداشته باشید.
_ از تلفن، موبایل، کامپیوتر و تلویزیون به اندازه ضرورت استفاده کنید.
_ با صرف اندکی خلاقیت و هنر می‌توانید از دورریزهای خانه، به گونه‌ای بهینه بهره ببرید.

2706
ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2687
2730